Fröbelaars, hulp gevraagd

23-03-2012 09:45 85 berichten
Ik heb tijd over en wil graag zelf wat in elkaar knutselen voor de kraamvisite over een paar maanden.

Nu kwam ik deze afbeelding tegen op google:

http://3.bp.blogspot.com/ ... nxV794/s1600/CIMG0863.JPG

Er staat geen werkbeschrijving bij en ik ben echt een beginner wat dit betreft.

Wie kan me even op weg helpen? Ik denk dat ik vilt, lijm, garen, kraaltjes en een scherpe schaar nodig heb.

En verder kom ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor de ringetjes: schoenmaker of Hubo (5 tot 10 cent per stuk, afhankelijk van de grootte).

Leuk idee heleen!

En Karan, de LTC nog bestaat! Ik kwam er vroeger wel eens.
Haha, grappig thee!

(IK verbaas me er ook nog steeds over dat het nog bestaat. Zo ontzettend groot, afgelegen, en dan toch kennelijk genoeg omzet draaien om te blijven voortbestaan)

Helene, ik ga geen kadootjes maken denk ik...
Wat leuk! Ik heb vandaag nog vilten bloemetjes gezien bij de Hema, mocht je nog op zoek zijn.
Ik vond deze beschrijving op internet, zit ook een malletje bij

Babushka

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Via deze website kun je een engelstalige beschrijving opvragen.

Beschrijving
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:Karan schreef op 24 maart 2012 @ 21:54:

Haha, grappig thee!

(IK verbaas me er ook nog steeds over dat het nog bestaat. Zo ontzettend groot, afgelegen, en dan toch kennelijk genoeg omzet draaien om te blijven voortbestaan)

Helene, ik ga geen kadootjes maken denk ik...

Er is toen iets veranderd in de prijzen daar maar weet niet meer hoe het zat. Ineens werd het voor particulieren duurder.

Maar als we het beide kennen, wonen we vast niet heel ver bij elkaar uit de buurt
quote:thee schreef op 25 maart 2012 @ 03:34:

Maar als we het beide kennen, wonen we vast niet heel ver bij elkaar uit de buurt

Haha, ik ben inmiddels verhuisd naar een grotere stad een half uur verderop. Maar mijn ouders en broers wonen nog steeds in de buurt daar. Dus vandaar dat ik er nog regelmatig kom.

(Bij de LTC dan he... )
Mijn spullen zijn binnen. Het vilt dat ik besteld heb is toch wel van betere kwaliteit dan dat van de Action, veel dunner.

Ik heb bij de Action klosjes garen in 64 verschillende kleuren gescoord, voor de afwerking.

Ik ga vanmiddag toch naar het ziekenhuis, dan stop ik alleen nog even bij de hobbywinkel er vlakbij voor die plaksteentjes. En dan maar proberen.
Plaats je een foto van het eindresultaat?
Nou, tot nu toe valt het me alles mee. Ik heb een proefpoppetje gemaakt met het goedkope vilt (kleuren zijn niet zo mooi en de lapjes wat te dik).

Ziet er redelijk uit:

Fotootje

(Let niet op de beeldkwaliteit.)

Paar vraagjes, voor wie nog meeleest na al die pagina's....

- Moet het hoofdje kleiner?

- Hoe krijg ik de omtrek op het vilt zonder met een stift vlekken te maken? Nu heb ik het met een fijnlijner gedaan, maar je ziet de randen. Kan het met potlood?

- Kan ik beter kant en klare bloemetjes kopen of is dit net genoeg?

Ik heb nog geen kraaltjes ter versiering gevonden, ga ik nog naar op zoek.

Heel verhaal weer.
quote:helene31 schreef op 27 maart 2012 @ 21:57:

Paar vraagjes, voor wie nog meeleest na al die pagina's....

- Moet het hoofdje kleiner? Ik vind van niet, dan wordt het zo'n Barbapappa..

- Hoe krijg ik de omtrek op het vilt zonder met een stift vlekken te maken? Nu heb ik het met een fijnlijner gedaan, maar je ziet de randen. Kan het met potlood? Je hebt van dat speciale kledingkrijt, dat klop/veeg je er weer af volgens mij. Maar je zou ook net iets binnen het patroontje kunnen knippen, zodat je de rand niet ziet.

- Kan ik beter kant en klare bloemetjes kopen of is dit net genoeg?

Misschien nog 1 kraaltje/pailletje of een kleiner bloemetje op dat bloemetje? En heb je die zelf geknipt, of zo gekocht? Als je het zelf hebt gedaan: knap hoor!

Ik heb nog geen kraaltjes ter versiering gevonden, ga ik nog naar op zoek. Ik vind het hem zo ook al leuk hoor! Hoe lang ben je nu bezig geweest met 1 zo'n poppetje?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat een snelle reactie, dank Hym!

Ik ben een uurtje bezig geweest, maar dat was inclusief het uitknippen van de printjes, deze overtrekken op karton en het karton weer uitknippen om malletjes te maken.

Viel me mee dus. Ik heb niets geplakt, alles met kleine steekjes genaaid.

Ik heb alle vormpjes zelf geknipt, maar vroeg me af of het wel mooi genoeg was.
quote:helene31 schreef op 27 maart 2012 @ 22:10:

Viel me mee dus. Ik heb niets geplakt, alles met kleine steekjes genaaid.

Ik heb alle vormpjes zelf geknipt, maar vroeg me af of het wel mooi genoeg was.Het ziet er keurig genaaid uit! En dat het bloemetje geen perfecte dezelfde-ronding bloemblaadjes heeft, dat toont toch aan dat je het zelf hebt gemaakt! Ik zou dat juist leuk vinden!
(haha, dat zijn wel heel veel uitroeptekens in 1 berichtje..)
Nee kopje niet kleiner.

Wat ik weet is dat je van dat witte krijt hebt wat ze bij kledingbedrijven gebruiken. Waar ik ooit is heb gewerkt gebruikte we dat om op stof iets aan te tekenen, weet alleen niet meer hoe dat heet.

Verder ziet het er mooi uit hoor.

Xenos heeft bakjes met kraaltjes voor 1 euro. Heb je een kleur kraaltje in gedachte? Toevallig moet ik morgen daar een doosje halen voor een kennis, heb alleen het doosje nodig dus wil jou de kraaltjes wel opsturen, moet ik alleen kijken of ze het kleurtje hebben die jij wilt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb wel schoolbordkrijt in huis, ga ik proberen.

Morgen met de duurdere materialen aan de slag dus.

Dank dames!
Zie mijn posting aanvulling nog ........
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zal de Xenos even aan doen voor de kraaloogjes. Daar heb ik van die inieminie zwarte kraaltjes voor nodig.

Als versiering op het bloemetje doe ik een plaksteentje denk ik.

Welke vind je mooier?

1

2

3
Lekker mutserig topic trouwens.
Wat is ie leuk geworden!!

Ik zou voor de onderste steentjes gaan
Ik vind nr 1 het leukste.

Ik kijk morgen of er in een van de 2 doosjes die ik moet halen zwarte mini kraaltjes zitten, dan zijn die voor jou.
Ik heb ze gewoon allebei besteld, het is moeilijk beoordelen van een fotootje.
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 maart 2012 @ 22:54:

Ik kijk morgen of er in een van de 2 doosjes die ik moet halen zwarte mini kraaltjes zitten, dan zijn die voor jou.Lief! Maar dan ben je er verzendkosten aan kwijt, joh. Dat zijn die kraaltjes niet waard.
Ja was moeilijk te zien he op die foto.

Nee die postzegel en envelop zijn geen probleem. Ik laat je morgen eind van de ochtend weten of ze zwart hadden, dat weet ik alleen nog niet.
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 maart 2012 @ 23:11:

Ja was moeilijk te zien he op die foto.

Nee die postzegel en envelop zijn geen probleem. Ik laat je morgen eind van de ochtend weten of ze zwart hadden, dat weet ik alleen nog niet.

Je kunt natuurlijk gewoon een paar kraaltjes in de envelop schudden, het weegt niks.

Ik hoor het dan van je!
Oh wat is die leuk geworden helene!

(o shoot... Ben je vandaag alweer vergeten te mailen... )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven