Vraagje Laptop

28-03-2012 11:39 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik wilde hier graag even mijn vraag/probleem voorleggen in de hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een laptop gekregen maar kom er niet mee op Internet. Ik doe gewoon de internet kabel erin aan de achterkant, hij maakt ook contact er staat Lan Verbinding, maar als ik op het internet icoontje druk gebeurt er helemaal niks geen foutmelding niks. Als ik ik MSN op wil starten geeft hij aan dat er geen webbrowser ofzo geinstalleerd is. Er zit ook een soort wit vierkant USB ding bij (dit schijnt de modem ofzo te zijn?) maar dat lijkt mij meer voor draadloos inet? Wie o wie kan mij helpen, ik ben niet echt handig hiermee.!
Meer info.

Internet kabel?

En wat zie je PRECIES als je de browser opstart? Een witte pagina?

En dat vierkante ding: Geef een typenummer/merk.
Lastig ook om dit op afstand te bekijken .

Maar.. branden er twee lampjes bij je netwerk kabel? Eentje oranje, eentje geel.

Daarnaast kan je kijken of je wel een ip adres hebt. Ehm.. ga daarvoor naar Start -> uitvoeren. Dan intypen: command (en geef enter). Je krijgt dan een zwarte box op je scherm. Daar typ je het volgende in: ipconfig (en geef enter). Je zou dan een ipadres moeten zien (bijvoorbeeld 192.168.1.10). Probeer dat eens te achterhalen..
Ja zit nu op mijn werk dus pak gewoon een kabel van hier... Als ik de Browser opstart gebeurt er helemaal niks blijf gewoon op het bureaublad en word geen pagina opgestart, zie wel even een zandloper maar die is dan gelijk weer weg./

op dat witte ding staat Sagem model WL5061s. en dan staat er nog s/n h5h02355 en ook nog MAC 0003c9-booed3
Ah!

Ja zit nu op mijn werk dus pak gewoon een kabel van hier.

Bel even met een IT'er op je werk. Bereid je er wel op voor dat hij het wellicht niet leuk vind dat je met een prive laptop connectie probeert te maken. Op het werk werkt het soms toch heel wat anders ivm proxy server etc. etc.
Dat is dus een WiFi-stick.

Doe eens Start > Uitvoeren > cmd > ping google.nl

Als je onderstaande te zien krijgt dan kunnen we al iets uitsluiten:

Antwoord van 173.194.65.94: bytes=32 tijd=45 ms TTL=51

Antwoord van 173.194.65.94: bytes=32 tijd=31 ms TTL=51

Antwoord van 173.194.65.94: bytes=32 tijd=22 ms TTL=51

Antwoord van 173.194.65.94: bytes=32 tijd=46 ms TTL=51
@ Nick ja dat ga ik echt niet doen dus hahahaha.

@ Xionz er staat pingen naar google.nl [ 173.194.65.94 met 32 byte gegevens staat er 4 x doelhost is niet bereikbaar
Ah mooi. Start > Uitvoeren > cmd > netsh interface ip set address "Local Area Connection" dhcp

Dan nog een keer ping google.nl doen.
Xionz ik crash hier mee toch niet het netwerk hier he, ben er mee bezig hoor antwoord volgt zo
Ping-aanvraag kan host google niet vinden . Controleer de naam en probeer het opnieuw
Start > Uitvoeren > cmd > ipconfig /release en daarna ipconfig /renew

Dan nog een keer ping google.nl doen.
doelhost niet bereikbaar.
Probeer bovenstaande thuis nog eens.
Ligt dus gewoon aan het netwerk hier denk jij? Zijn er nog andere dingen want ik na kan kijken ?( want heb thuis wel internet maar geen pc, dus als deze het niet doet kan ik niks nakijken.) Dat witte ding is dat voor draadloos dan ofzo?
Ja voor WiFi, maar dan moet je wel een draadloze router hebben. Of het netwerk van de buren aftappen. Maar dat laatste heb ik niet gezegd.
want wat ik kan hier mee bereiken en waar moet ik thuis op letten?
wat kan het betekenen ? dat hij Google helemaal niet opstart? er moet toch altijd een pagina komen.
Nee je krijgt gewoon geen internet. Kan aan je laptop liggen of aan het bedrijfsnetwerk. Daarom thuis even proberen.
.
@Xionz , Wat zou ik moeten doen als het aan de laptop zelf ligt en hoe kom ik daar achter..

@Nerd ik heb thuis kpn. hoe haal ik het ip adres weg? Graag in Jip en Janneke taal hahaha ben echt een leek met dit soort dingen.
Ohja ook zo gek kan zelfs namen van mappen niet veranderen
quote:XionZ schreef op 28 maart 2012 @ 12:32:

Ja voor WiFi, maar dan moet je wel een draadloze router hebben. Of het netwerk van de buren aftappen. Maar dat laatste heb ik niet gezegd.Is tegenwoordig strafbaar zelfs
.
.
@ Nerd ik snap er niks van sorry.

Hoe kan ik zien of het aan de laptop ligt? hoe log ik in als Admin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven