nutteloos geouwehoertopic

19-08-2011 21:11 2916 berichten
aangezien het vorige topic is overleden en ik geen puf meer heb

om te reanimeren hierbij een nieuw onzin topic.

heb op dit moment spijtig genoeg niks nutteloos te melden.

ik ga hier dan ook gauw weer weg totdat ik weer nutteloze inspiratie heb

oww iedereen is welkom trouwens.
theeleut ben jaloers op je. ben paar jaar geleden voor het eerst gewees, toen kende ik hem nog niet heel goed. kende geen aria's enz. ik vond dat zo'n lange zit dat ik d8 'dit nooit weer' al vond ik het wel mooi.

nu verdiep ik me er wat meer in en er zitten zoveel mooie stukken in dat ik met liefde nog een x ga (wordt dan wel volgend jaar want heb het me te laat bedacht )

hihi het is wel heel grappig. mijn moeder draaide hem vroeger (en nu nog steeds) grijs rond de paastijd. ik vervloekte het echt.

ben er nu achter dattie echt mooi is!

veel plezier vrijdag!!
Alle reacties Link kopieren
Drie appels hoog? Weet je het zeker? Die bij mij in de patio zijn kleiner... Hooguit drie mandarijntjes...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Soezie. Ze hebben niet aangegeven wat voor soort appels.....
Mattheus vind ik schitterend, hoewel ik zeker niet elk jaar ga. Ik vind het namelijk toch ook wel een lange zit. Ik ben op dat gebied een beetje een barbaar. Maar ik zet hem graag op.

Ik vind het verschrikkelijk dat Wilders het weer voor elkaar krijgt dat alles om hem draait. Hij zegt 'nee' en de rest moet draaien om de boel te redden. Moeten de anderen ook eens 'nee' tegen hem zeggen.

Gisteren heb ik mij bijzonder zitten storen aan het journaal. Eerst een of ander miepje dat achter Wilders aanrent en vragen naar hem roept, terwijl hij door loopt. Dan hetzelfde met Rutte. Dat is geen nieuws, dat zijn PowNet tactieken. En dat kijk ik niet omdat ik het zo afgrijselijk vind. Als de nieuwslezer of Ferry mij vertelt dat de heren niet met de pers praten, is dat evenveel nieuws. En een stuk minder irritant.

Zo, genoeg frustratie geuit. Nu naar kantoor om nieuwe frustratie op te doen :-)

MissP, ik mail je even over tarieven enzo.
owwwk je hebt mn vorige bericht dus wel gelezen

politiek: tja dit was te voorspellen, Markje is gewaarschuwd

maar wilde perse presidentje spelen.....

het zal mij benieuwen hoe dit afloopt...

dat speculeren is idd. erg irritant, heb je geen reet aan....
Nou jaaaaaaaaaa zeg! Ik vind gewoon (echt vijf seconden geleden, jullie weten het gewoon eerder dan mijn man...) mijn trouwring terug!!!! Ik zocht er niet eens naar... JIPPIEEEEEEEEEEEE!!!!!!!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Zoon was vanmorgen alweer koortsvrij! Wel is hij nog erg moe, dus heeft hij al veel geslapen op het KDV (was hij heen om te oefenen) en nu ligt hij alweer te slapen. Hopelijk is het daarna weer dat vrolijke en energieke mannetje.

Vandaag heb ik wel braaf mijn ontbijt op en ook lunch. Ben weer een superhuisvrouw; heb de boodschappen al in huis, badkamer blinkt weer.

@ ISa, heel die politiek is een grote soapserie. En die wilders is wel zo'n naar mannetje. Die mag voor mij al heel snel vertrekken met die hele pvv van hem.

@ Oetl, wat voor kleertjes heb je op marktplaats gezet (ik zal dat maar niet afkorten nar MP )

Ben een beetje blond; had het kdv gebeld dat ze de dop van zijn fles waren vergeten, was in de auto onder de stoel terecht gekomen. Heb daarna terug gebeld dat de dop terecht is. Voel me best dom dan.
@ Soezie, Joepieeeeee
en waar lag hij nou?
Mannetje slaapt nog steeds; al 2 uur lang. OP KDV had hij ook al lang geslapen voor zijn doen. Ben net (alweer) even gaan kijken. Hij ligt heerlijk te slapen. Hij voelde wel wat warm aan, dus heb de dekens teruggeslagen. Mogelijk dat de koorts terug is.... We zullen het zien.

Ondertussen de tijd weer nuttig besteed met poetsen.. echt erg ben ik.
MDF, hoe is het verder gegaan vandaag met minifrisje? Was de koorts inderdaad weer terug?

Van mijn ring wist ik nog dat ik 'm op een gegeven moment toen ik bij mijn ouders was en hij weer ging knellen, in mijn portemonnee heb gestopt. Maar inmiddels had ik een nieuwe portemonnee en heel even was ik bang dat ik 'm samen met die portemonnee weg had gegooid. Al kon ik me dat eigenlijk niet voorstellen.

Vandaag zocht ik een elastiekje, ik trok een lade open in de keuken die ik echt minimaal drie keer per dag open trek, en ik zag helemaal achterin zo'n verlengstukje liggen van het metalen bandje van mijn oude horloge. Ik had meteen zo'n gevoel van: ja, daar moet mijn ring dan ook wel liggen! Want het schoot me te binnen dat ik die twee dingen samen in mijn oude portemonnee had gestopt... En ja hoor, daar lag ie! Echt waar, ik ben zo blij!
Soezie, hoera!!! Had je het eigenlijk al opgebiecht aan je man of wist die van niets?
Minifrisje heeft vanmiddag 2,5 uur geslapen, dat is uitzonderlijk lang voor zijn doen. Ik ben meerdere malen gaan kijken of hij wakker zou zijn.Maar de koorts bleef gelukkig weg. Wel vond ik hem minder actief, niet zo uitbundig vrolijk. Na zijn voeding van 19.30 uur ligt hij alweer te slapen. Ben benieuwd hoe laat hij zich nu weer gaat melden. Hij zou nu mogen komen voor een voeding, mag ook later.

Hoe heb je het aan je man verteld dat je jouw ring gevonden hebt?

Hier hebben we ook 1 zo'n keukenla waarin alles verdwijnt. Zo was ik ervan overtuigd dat ons zakje met kaartgeld daar ook moest liggen. Ik had al we 5x gekeken, nooit gezien en idd die lade gaat dagelijks meerdere keren open. En van de week vond ik ineens dat zakje kaartgeld.

Kunnen we nu stellen dat alles wat kwjit is in de keukenla ligt??
fijn dat je hem weer gevonden hebt soezie!

ik was gister te moe om nog te reageren.

was bij mijn broer wezen eten. hij heeft een dochter van 2 die nogal hyper is. ik ging ff met haar naar buiten en nam de honden mee en haar fietsje. wat een drama.... moest haar in de gaten houden, de honden renden steeds weg. kreeg ook met haar nog discussies. (op een gegeven moment werd het bospas steiler en ik wilde dat ze ging lopen ipv fietsen. daar was ze het op zn zachts gezegd niet mee eens) ik weet het, ben ook niks gewend, maar ik wil echt helemaal nooit kinderen, hahaha.

later na het eten wilde ze dat ik haar in bad deed. dat vroeg ze zoooo ontzettend schattig (ja ik weet ook wel dat ze toneel speelt ) dat ik dat niet kon weigeren.

geen idee hoe dat moet, ik doe dat nooit (en die stomme faalangst werkt ook niet mee)

nou ja leuke avond gehad maar ik was helemaal kapot.

zo'n dametje vraagt zoveel aandacht! heb echt groot respect voor de dames en de heren die dit iedere dag hebben. nu kies je daar zelf ook voor, maar wat kost het toch een energie.....
MissP, heel herkenbaar! Maar intussen heb ik bij mijn neefjes geleerd om me niet druk te maken over het 'goed doen'. Ze vinden het al geweldig als ik er bij ben. Eigenlijk gaat het dan vanzelf, want de routine kennen ze wel. Zoals ik laatst met mijn neefje naar de dierentuin ging: Van te voren maakte ik me enorm veel zorgen, maar hij vond het zo ontzettend leuk, dat het allemaal vanzelf ging. En natuurlijk laat ik het opvoeden aan de ouders over, zodat alles mag bij mij
daarmee dreigde ik gister ook toen mijn broer en schoonzus me wezen op mijn verantwoordelijkheid als tante. waarna ik vervolgens zei dat we het maar eens over mijn takenpakket moesten hebben (wat zich mijns inziens vooral beperkt tot biosjes, pretparken, mcdonalds, en verder alles wat ze thuis niet mag idd.

verder ben ik vrij vandaag, vanmiddag komen vrienden van mij waardoor ik hier nog ff het een en ander moet doen. probleem: ik heb echt helemaal nergens zin in. vind het al een wonder dat ik aangekleed ben, het beddenlaken verschoont is en er een wasje inzit. waarom heb ik toch altijd van die bleeeeeeeeeeeehh dagen als het niet uitkomt. waarom maken ze geen spoorboekje van mijn baaldagen??
Ik heb ook van dat soort dagen hoor MP, die heeft iedereen wel. Mijn truc is mezelf iets toezeggen;

Als ik dit klusje gedaan heb (wat dat dan ook mag zijn), dan heb ik verdiend dat ik 10 minuten mag internetten of tv kijken. Als ik dan het volgende gedaan heb, dan mag ik wat te drinken pakken. etc etc. Werkt heel goed hoor.Overigens scoren de m&m pinda's in dit verhaal heel goed

En wat je nichtje betreft; die weet heus wel dat jij dingen anders doet dan haar ouders, dat maakt dat ze jou een leuke tante vindt. Zo mogen mijn nichtjes thuis niet met hun handen eten. Als ze hier eten, dan zorg ik dat ze bijv. frietjes krijgen en die mogen ze met de handen eten. Maakt het net even wat feestelijker.

Zoon is weer helemaal in orde; ik was dan ook al vanaf 7.30 uur op. Hij heeft al lekker gespeeld, goed gegeten en ligt nu in bed te slapen (best moe van al het spelen, eten en badderen).
hihi nou ja die dingen die ik zei moet allemaal nog komen, ze is pas twee (voorlopig komt ze hier echt niet slapen, dat durf ik niet en bovendien ben ik al moe als ik er aan denk)

maar goed ze vindt me toch al leuk, ze wilde gister perse dat ik haar in bad deed... ik doe toch blijkbaar iets goed terwijl ik 0,0 ervaring heb met van die kleine kinderdingen, hihihi (nou ja dat weet zij natuurlijk niet....)
Ja, man wist wel dat ik hem kwijt was. Het is een nuchtere Fries, maakte zich daar echt niet druk om. Dus ook een redelijk lauwe reactie toen ik hem vertelde dat ik 'm weer had gevonden, hahaha!

Hmmm.. op mijn schoonmaakadresje was de fonduepan kwijt, misschien moet ik daar ook even in de keukenla kijken ?

MP, echt, andermans kinderen zijn altijd veeeeeeeeeeeeeeel vermoeiender. We grappig, ik was echt nooit een 'andermans-kinderen-mens'... Nu ik zelf kinderen heb gaat het me wel ietsje beter af, maar alleen als de kinderen ongeveer dezelfde leeftijd hebben als die van mij (nu hebben of hebben gehad). Bij de kraamvisite van gisteren ging ik bijna 'koetsjie-koetsjieën' tegen haar 2,5 jaar oude zoontje... Ik vergiste me even. Alles onder de 1,5 kan ik nu wel aan, alles erboven... Help!!! Hahahaha!

Je eigen kinderen zijn altijd makkelijker omdat je alleen maar richting jezelf verantwoording hoeft af te leggen . Als voorbeeld: als ik de deur dicht doe terwijl het handje van mijn dochter er nog tussen zit voel ik me gigantisch schuldig, maar denk ik vervolgens ook al snel: tja, dat soort dingen gebeuren (even ter info: ik drukte niet hard en had het dus al door vóórdat de deur dichtzat. Het viel dus wel mee). Maar als het andermans kind zou zijn... Pffff... Dan slaap ik nachten niet. En dat is vermoeiend !
Net terug van avond Mattheus. Was weer erg mooi maar stiekem ook wel wat lang inderdaad. Sopraan zong heel erg mooi, de alt had wat minder volume en we zaten niet zo goed... Isa en MP, wat is jullie Meest favoriete stuk uit de Mattheus? Ik Ben erg onorgineel, maar voor mij is dat toch Erbarme dich....

MDF, kleertjes in maat 62 en 68. Jij mag ze gratis hebben :-)

Kinderen zijn op zich wel vermoeiend, maar als ouder wen je daar aan/groei je erin. En als het een dagje moeizaam gaat, parkeer ik ze (peuter) voor de televisie en neem ik babyzoon de hele dag op schoot. En zo'n dag hoef ik niets in huis te doen. Dan lukt dat best.

Morgen wordt theedochter alweer drie. Ik word altijd een beetje labiel rond haar verjaardag :-)
das volgens mij best raar theeleut, sopranen hebben (d8 ik) over het algemeen toch een wat lichtere stem (als ze geen dramatisch sopraan zijn, maar die zijn voor de MP niet zo geschikt lijkt mij) dan alten. dus van dat volume lijkt me raar...

wat ik mooi vind: ik vind Erbarme dich idd erg mooi, nog mooier (ben ze allebei aan het oefenen ) vind ik 'konnen tranen meiner wangen nichts erlangen'. ook mooi vind ik veel koorstukken zoals o haupt voll blut enz en bijv. dat allerlaatste stuk. (zelfde melodie dacht ik)

ik vind het toch wel erg grappig. toen ik klein was vervloekte ik de mp omdat mijn mams het grijs draaide (doet ze nog steeds)

maar goed door mn klassiek zang kijk ik inmiddels heel anders tegen klassieke muziek en vind ik hem zo mooi......

gisteravond met vrienden naar een biologisch vegetarisch restaurantje geweest. errug lekker, leuke tent ook. wel een beetje geitenwollensokkenpersoneel
MP, wat had je dan verwacht ? Ik heb een paar jaar in Wageningen gewoond, het type is mij dus bekend . Als je er lang genoeg woont ga je er zelf ook aan meedoen.

Ik vind het wel verwarrend worden hoor:

MP= Missphoebe

MP= Marktplaats

MP= nu ook nog eens de Mattheus Passion???

Kunnen we nog meer bedenken? Ik voel een wedstrijdje aankomen ...

Ik moet in volle schaamte toegeven dat ik nog nooit een Mattheus Passion heb gehoord. Ik luister af en toe wel klassieke muziek, maar weinig met zang. Maar nu ik toch omringd ben met muziekfanaten, welk zangstuk wordt gebruikt in het (ik dacht allereerste) nummer van Enigma op hun CD 'the screen behind the mirror'?

Ik zal eens zien of ik een youtube fragmentje kan vinden.
http://youtu.be/ZWh6ETOhRcs

Deze. Maar dan helemaal aan het eind, bij 1:30 ofzo pas begint het. Is volgens mij een heel bekend stuk. Das meer mijn stijl. Ik hou van 'dramatische kippenvel stukken' zeg maar.
type?? weet niet helemaal waar je het over hebt.

mijn mams is geen refo type als je dat bedoelt

bovendien: naar de M. passion ga je voor de muziek, niet perse voor het geloof of zo (als je dat bedoelt)

hihi ja die mp begint idd lastig te worden. nou ja dan maak je er maar van wat je het leukst vind

MP: MassaProductie

MP: ModePopje

MP:MoordPersonage

maar officieel staat ie of course voor Miss Phoebe, dat wel
Oetl, ik ben eigenlijk de laatste vijf jaar vooral een 'andermans kinderen'-type. Zo vroeg een vriend laatst aan mij hoe het nou kon dat ik geen kinderen wilde terwijl ik zo leuk met hun kind om ga.

Mooiste van MP: Erbarme dich en het beginkoor.

Sopranen klinken altijd beter door, omdat hoge tonen beter door komen dan lage tonen. Die hebben meer snelheid, waardoor ze beter door de ruimte vliegen (natuurkunde).

Verder niet nieuws te melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven