Werk & Studie alle pijlers

Dag minder werken

31-03-2012 13:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik werk in het onderwijs en ben onlangs een eigen praktijk begonnen. Het begint zo langzamerhand te lopen. Op mijn werk heb ik het totaal niet naar mijn zin (geen leuke collega's en het werk vind ik ook niet heel leuk meer). Ik zou dus best graag een dag minder voor de klas staan en met de inkomsten die ik nu heb kan dat ook wel. Maar wat als er klanten wegvallen? Als ik een dag minder werk kost me dat bijna 500 euro bruto, wat ik nu dus met mijn bedrijf (ruim) op kan vangen. Daar zit natuurlijk geen vakantiegeld en zo bij.

Ik zou heel graag een dag minder op school willen werken, maar vind het eng de stap te nemen. Wie heeft er ervaring mee en uiteindelijk wel gedaan?
Oja, beiden tegelijk doen wordt lastig, omdat ik mijn praktijkwerkzaamheden tot ongeveer 7 uur kan uitvoeren en ik wel tot 5 uur moet werken op mijn school.
Soms moet je gewoon de sprong wagen,

wat als je op school boventallig wordt, of wat als....
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Heb je genoeg reserve om het een tijd (half jaar/een jaar) zonder je onderwijssalaris te doen?

Ik heb zelf geen bv, maar ik heb begrepen dat er wel voordelige belastingsregelingen zijn als startende ondernemer. Kan je daarmee je voordeel doen?

Je baan opzeggen voor je eigen bedrijf is altijd een sprong met risico's. Zijn die risico's reëel en beheersbaar?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Gamuza: het gaat maar om 1 dag in de week
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Colalight; maar een advies. Heb ik ooit meer dan 20 jaar geleden gehad toen ik in precies dezelfde situatie zat ;

Spring!

quote:Oriane schreef op 31 maart 2012 @ 13:57:

Spring!

Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zo'n 10 jaar geleden stond ook voor dezelfde keus. Binnen een jaar ben ik van 36 uur naar 32 naar 24 naar 20 en uiteindelijk naar 0 urengegaan bij mijn werkgever. Geen dag spijt van, ik had ook wel een flexibele werkgever.
Ik heb het 5 jaar geleden ook zo gedaan. Eerst 1 dag minder en toen ik mijn eerste opdrachtgever binnen had: gesprongen en helemaal opgezegd. Wel had ik van tevoren een buffer opgebouwd, wat ik iedereen kan aanraden.

Jouw praktijk loopt nu al, dat klinkt gezond.

JUMP!
Ohja, een dag maar. Ik had niet goed gelezen en dacht meerdere dagen.

Doen dan!

Heb ik ooit gedaan zonder reden (gewoon lekker 1 dag in de week voor mezelf) en dat was heerlijk
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik heb gisteren mijn deeltijdontslagbrief opgestuurd. Best spannend,m aar het voelt goed en gezien het aantal uren wat ik nu heb, kan ik het goed compenseren.
Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven