Erg vreemd gedrag binnen de vriendengroep..

02-04-2012 15:20 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey!

Alvorens ik begin met mijn verhaal, wil ik graag even zeggen dat het mij in dit topic eigenlijk alleen specifiek om deze vrienden gaat.

Zoals uit het verhaal al zal blijken, ben ik niet meer tevreden met de vriendschap, en zorgt het bij mij voor frustratie, onrust en steeds weer teleurstellingen. Zit er dus inderdaad aan te denken concrete afstand van deze jongens te nemen en wat meer andere contacten op te doen... Maar in dit topic concentreer ik me liever alleen op het verhaal over deze jongens, in plaats van nieuwe contacten zoeken...

Het zit als volgt:

We kennen elkaar al jaren lang. Vanaf de middelbare school, sommigen vanaf de basisschool zelfs al. We kennen elkaars ouders, familie, achtergronden, prive dingen uit het verleden tot op zekere hoogte.

Inmiddels studeren we. We zijn voor een jaar of 3 terug allemaal op kamers gegaan in Utrecht, niet ver van de plaats waar we oorspronkelijk vandaan kwamen, maar wel lekker zelfstandig, sommigen van ons wonen ook bij elkaar in huis...

Toch is voor mijn gevoel de laatste 1.5 jaar de sfeer binnen de groep heel vervelend.

Ik heb geprobeerd het met een soort van ''eagle eye'' van een afstandje te bekijken, en ben tot de volgende conclusie gekomen:

Er is 1 soort leiderfiguur in de groep. Hij doet de moeilijkste opleiding, is het meest ver gevorderd, heeft de meeste interessnante nevenactiviteiten, heeft de mooiste meisjes.

Maar hij is ook verwend en arrogant, erg arrogant. Vooral tegen mensen van vroeger kan hij enorm hard zijn, alsof ze niets voorstellen. Dan zijn er 3/4 jongens die automatisch zijn mening volgen.

Festivals in de zomer zijn kut, want de mensen die daar komen zijn vermoeiend. Niemand van de groep wil dus naar festivals.

Ook is het in de groep stoer om net te doen alsof je maling aan alles hebt. En dan niet zozeer met kattekwaad, maar meer als iemand heel erg zijn best doet om in de zomer een leuke barbeque te organiseren, wordt diegene belachelijk maakt, omdat diegene zo goed zijn best doet. ( snappen jullie het nog)

In die zin is er NOG een persoon in de groep, die een enorm ego heeft. Brandt alles en iedereen af, woont met mij en nog een andere vriend in een studentenhuis. Ook wonen er nog 2 ''buitenstaanders'', maar daar heeft hij ruzie mee. Hij praat niet met ze, want hij vindt ze ''nerds''. Af en toe als ze niet snel genoeg naar zijn zijn de huur overmaken, krijgen ze een flinke uitbrander, en dat is zo' n beetje het enige contact dat hij met ze maakt..

Maar ondertussen gebeurt er weinig in de groep. Terrasjes pakken is niet cool, barbequen niemand wil dat organiseren, want al die moeite erin steken dan word je uitgelachen, de sfeer in huis is niet gezellig omdat er 1 iemand is die denkt dat hij zover boven enkele huisgenoten uitsteekt dat hij ze geen blik waardig gunt...

Nu ik dit zo typ is het te gek voor woorden eigenlijk, maar toch ga ik het vragen : Is er misschien iemand die dit herkent? Hoe moet ik hiermee omgaan, kan ik ze misschien tot andere inzichten brengen? Worden arrogante mensen ooit minder arrogant?
Dit is niet de eerste keer dat je dit verhaal post, in een iets andere vorm dan, maar heb je toen iets met de tips gedaan? Of is er eigenlijk niks verandert? Want jij vond die studenten jongens van de vereniging ook niet zo leuk toch?

Misschien wat meer vrienden van je studie zoeken?
quote:Moonlight82 schreef op 02 april 2012 @ 15:45:

[...]

Maar kun je die mensen ook thuis uitnodigen dan? Of worden ze dan afgezeken door je huisgenoten?

Ligt eraan hoe cool ze eruit zien. Als ze er niet cool genoeg uitzien loopt mijn huisgenoot zo door naar boven zonder een woord met ze te wisselen, dan kan het nog zo'n interessant persoon zijn...

De hele situatie doet me altijd een beetje denken aan de sterspeler van een voetbalelftal die weigert te trainen omdat hij daarboven denkt te staan, en zijn teamgenoten niet aankijkt in plaats van gewoon gezellig met ze omgaat. Dat hebben mijn vrienden dus ook een beetje, alleen zijn het geen sterren...
quote:goldmember schreef op 02 april 2012 @ 15:46:

Dit is niet de eerste keer dat je dit verhaal post, in een iets andere vorm dan, maar heb je toen iets met de tips gedaan? Of is er eigenlijk niks verandert? Want jij vond die studenten jongens van de vereniging ook niet zo leuk toch?

Misschien wat meer vrienden van je studie zoeken?

Hier heb ik het nooit eerder gepost, wel op een ander forum., misschien dat je het daar gelezen hebt..

Maar sindsdien heb ik mijn eigen positie versterkt, in de zin van dat ik minder afhankelijk van hen ben voor mijn sociale vertier. Dat is wel gelukt. Maar ik heb nog geen rigoreuze stappen ondernomen om met hen te breken ( door bijvoorbeeld ergens anders te gaan wonen )
cool eruit zien ? ?? wat moet tie aan doen dan een vries pak ?

Wat een BS
Kinderachtig flauw gedrag. Ik zou er heel snel klaar mee zijn.

Maar: doe de dingen die jij leuk vind om met ze te doen, dus als je word uitgenodigd om te borrelen, bbqen etc, en verder niet. Trek wat meer met andere mensen op, studiegenoten, en doe met hen leuke dingen. Die vriendengroep is toch niet exclusief? als in; alleen met hen optrekken?

Dat arrogante gedrag zou ik echt snel zat van zijn, wat een losers zeg. Maar ja zolang de meesten volgen, blijven ze denken dat ze "cool" zijn. Over een paar jaar schamen ze zich de ogen uit hun kop. (hoop ik..)

succes ermee!
Always look on the bright side of life
Lijkt me tijd worden om je in wat volwassenere kringen te gaan begeven.

Cool genoeg

En zoals bekend zou ik het niet trekken om met mensen om te gaan die andere mensen afzeiken om hun beroepskeuze / opleidingsniveau.

Tijd voor verandering dus
quote:adrian23 schreef op 02 april 2012 @ 15:48:

[...]

Ligt eraan hoe cool ze eruit zien. Als ze er niet cool genoeg uitzien loopt mijn huisgenoot zo door naar boven zonder een woord met ze te wisselen, dan kan het nog zo'n interessant persoon zijn...Oh my god.... Dit meen je toch niet? Hoe oud zijn jullie? 10?
quote:Flowerspowers schreef op 02 april 2012 @ 15:51:

Kinderachtig flauw gedrag. Ik zou er heel snel klaar mee zijn.

Maar: doe de dingen die jij leuk vind om met ze te doen, dus als je word uitgenodigd om te borrelen, bbqen etc, en verder niet. Trek wat meer met andere mensen op, studiegenoten, en doe met hen leuke dingen. Die vriendengroep is toch niet exclusief? als in; alleen met hen optrekken?

Dat arrogante gedrag zou ik echt snel zat van zijn, wat een losers zeg. Maar ja zolang de meesten volgen, blijven ze denken dat ze "cool" zijn. Over een paar jaar schamen ze zich de ogen uit hun kop. (hoop ik..)

succes ermee!

Klopt. Ik ben ook erg benieuwd of het mogelijk is ze tot bedaren te brengen...

Laatst kreeg ik via whatsapp - groep, een bericht van iemand die een oud klasgenoot zag lopen. Hij spreekt hem nooit meer, ik regelmatig nog. Maar wat een mongool was dat, hoe kan die ooit een fatsoenlijke baan gaan krijgen..

Toen voelde ik even de noodzaak om me in het gesprek te mengen, en vertelde dat die ''mongool'' wel al bijna afgestudeerd is, terwijl hij al 3 jaar studievertraging heeft. Toen wist ie even niets te zeggen..

Ik vraag me altijd af, waarom ben je zo? Onzeker zou je zeggen, maar echt reden om onzeker te zijn heeft ie volgens mij ook niet..
quote:chyou schreef op 02 april 2012 @ 15:43:

[...]

Ben het met je eens en ik werd altijd voor gek verklaard door leeftijds/studiegenoten omdat ik niet zo'n studeerderig type was, niet bij verenigingen wilde en op school zat om te studeren en niet om te zuipen.

Heb er ook weinig vrienden aan overgehouden, mijn studententijd. Ik slaap er echt geen nacht minder om. Heb een diploma, leuke baan, eigen woning, lieve vrienden en vriend en vermaak me best. Heb er niks aan gemist

En als mijn vrienden zich zo zouden gedragen, dan was ik al ver weg gerend kan ik je vertellen. Mijn ex-beste vriendin werd ook ineens zo.. Ik kon daar niet mee omgaan en zij kon er niet mee omgaan dat ik 'gewoon' geen studentikoos tiep was/ben. Tja sorry, maar tabee dan.

Ik heb een goede vriendin die wel bij een vereniging zit en ben ook weleens met haar meegeweest. Nou ik kan je zeggen, ik vond er niets aan. De drank was duur, de mensen arrogant en achterbaks en het stonk in die keet... Jasses... Ook het dispuutshuis waar ze in die tijd woonde was verre van netjes en de lucht van bier kwam je al vanaf buiten tegemoet.

Zelf studeer ik iets in een kunstrichting en de mensen van mijn opleiding zijn zo heerlijk nuchter en apart! Ze trekken aan waar ze zin in hebben en trekken zich niets aan van mensen die op hen neerkijken. Soms belanden we weleens in een 'verkeerde' kroeg en dan moet je die ballen eens schamper zien kijken. Tsja, als zij zich daaraan ergeren is dat hun probleem. Ik lach er alleen maar heel hard om.
Ik moet heel erg denken aan die typetjes uit koefnoen. Wat een walgelijke personen zeg. Ze klinken echt als een stel 16 jarigen. Wat verlies je er mee als je gewoon met ze kapt? Want vriendschap is meer dan alleen bij elkaar 'hangen' omdat je niet anders gewend bent. Ik ben rond mijn 23e ook gekapt met een goede vriendin, niet door ruzie maar gewoon omdat we ons allebei heel anders ontwikkeld hebben. Ik had niks meer gemeen met haar. Stop met een volger te zijn en ga lekker je eigen gang.
quote:adrian23 schreef op 02 april 2012 @ 15:55:

[...]

Laatst kreeg ik via whatsapp - groep, een bericht van iemand die een oud klasgenoot zag lopen. Hij spreekt hem nooit meer, ik regelmatig nog. Maar wat een mongool was dat, hoe kan die ooit een fatsoenlijke baan gaan krijgen..

Toen voelde ik even de noodzaak om me in het gesprek te mengen, en vertelde dat die ''mongool'' wel al bijna afgestudeerd is, terwijl hij al 3 jaar studievertraging heeft. Toen wist ie even niets te zeggen..

Ik vraag me altijd af, waarom ben je zo? Onzeker zou je zeggen, maar echt reden om onzeker te zijn heeft ie volgens mij ook niet..Jezus wat sneu zeg.. En daar een WhatsAppje over sturen. Dan ben je toch niet helemaal goed wijs denk ik. Heel onvolwassen gedrag. Als je je zo druk moet maken om anderen heb je echt geen leven...

[...]

Ik vraag me altijd af, waarom ben je zo? Onzeker zou je zeggen, maar echt reden om onzeker te zijn heeft ie volgens mij ook niet..

Ik haal vaak mijn schouders op bij dat soort mensen en meng me er niet in. Anderen dik noemen maakt jezelf niet dunner. Een ander lelijk noemen maakt jou niet knapper en een ander niet succesvol noemen maakt jou niet meer succesvol.

Zeg dat maar eens tegen hem. Hij heeft vast een klein pikkie

Sorry, evil thought..
quote:chyou schreef op 02 april 2012 @ 15:58:

[...]

Anderen dik noemen maakt jezelf niet dunner. Een ander lelijk noemen maakt jou niet knapper en een ander niet succesvol noemen maakt jou niet meer succesvol. - Mean Girls, Toch?
quote:ster89 schreef op 02 april 2012 @ 15:59:

[...]

- Mean Girls, Toch? You skank, it's so fetch!
Heb niet alle reacties gelezen, de eerste pagina, de helft.

Heel eerlijk? Doe jij lekker wat jou goeddunkt! Wil jij bbqen? Lekker doen, maak er ee mooi feesie van, nodig je studiegenoten uit, iet je ouwe vriendenclubbie. Wedden dat je niet zo "eenzaam"zal zijn als je denkt te worden als je met die ouwe garde blijft rondhangen?

Je wordt wel met ze geasociëerd als je met ze blijft optrekken, denk niet dat je dat wilt, hetzelfde arrogante stempeltje krijgen. jij voelt je er niet prettig bij di hele handel en wandel, stap eruit e leef je eigen leven...

Reason,season, lifetime... je leven is er doorspekt mee... nou even voor jezelf uitvinde wie onder welke categorie vallen...

Succes!
Deze hele situatie van TO lijkt wel een beetje op een mannelijke versie van Mean Girls

Mean Boys

[...]

Laatst kreeg ik via whatsapp - groep, een bericht van iemand die een oud klasgenoot zag lopen. Hij spreekt hem nooit meer, ik regelmatig nog. Maar wat een mongool was dat, hoe kan die ooit een fatsoenlijke baan gaan krijgen..Jeemig. Zulke mensen zijn toch zonde om tijd en energie aan te besteden. Uberhaubt iemand uitmaken voor mongool Te triest. En dat berichtje is regelrechte Breinvervuiling.
Gezellig! Je bent duidelijk toe aan nieuwe vrienden. Probeer zo pijnloos mogelijk afstand te nemen. Misschien op zoek naar een nieuw huis?

[...]

Ja, grote bekken hebben mensen omdat ze onzeker zijn. Hoe harder ze schreeuwen, hoe groter de onzekerheid. Als je 23 bent weet je niet hoe de wereld in elkaar zit, maar ohoh wat denk je dan veel te weten. Brallen over de dikke banen en wie ze wel of niet kunnen krijgen. Helaas zijn er types die het daarover hebben, en veel over hebben en met een bepaalde houding proberen te horen tot de grote mensenwereld. Het is onzekerheid over de toekomst en hoe die eruit gaat zien.

Laat deze zogenaamde vrienden lekker los, het kost je overduidelijk negatieve energie, en er zijn zoveel leuke studenten. Niet iedereen loopt te brallen en af te geven, er zijn ook mensen die op een gezonde positieve manier bezig zijn met studie, het nu en de toekomst. Ga op zoek naar een andere kamer om te wonen. Je hoeft niet keihard met mensen te breken, neem afstand en ontwikkel andere contacten. Dat gaat het makkelijkst als je nog studeert, dus grijp nu je kans. Als de studentenvereniging je niet bevalt, ga eens bij je stuDIE vereniging. Ik ben daar altijd leuke enthousiaste mensen tegen gekomen, die ondernemend zijn zonder grote bekken.
Ik weet niet of je ze tot andere inzichten kunt brengen. Ik zou een paar keer duidelijk zeggen dat je niet van dit soort arrogante opmerkingen gediend bent, misschien dat een van de 'volgers' dan snapt dat het geen gewenst gedrag is. Maar ik zou er niet te veel van verwachten, zelfs als de mensen afzonderlijk denken dat je gelijk hebt, is groepsdynamiek bijzonder moeilijk te doorbreken. Als je zelf iets onderneemt, zou ik de mensen apart uitnodigen, niet als groep. En als er iemand niet of flauw reageert: jammer dan, krijgt-ie de volgende keer geen uitnodiging meer.
Je bent inderdaad toe aan nieuwe vrienden. Ik denk dat je bang bent dat als je echt op zoek gaat naar nieuwe vrienden, dat de groep ook over jou een mening zal vormen - dat je tegenwoordig met losers omgaat bijvoorbeeld. Toch moet je het gewoon doen hoor! Trek je eigen plan, maak er een leuke zomer van en als je daardoor los komt te staan van deze vrienden, tja so be it. Komt misschien later wel weer goed, als ze de puberteit door zijn, of wanneer ze afgestudeerd zijn en inzien dat ook voor coole leute als zij een baan een noodzakelijk kwaad is...
quote:chyou schreef op 02 april 2012 @ 16:02:

[...]

You skank, it's so fetch!Stop trying to make 'fetch' happen.. It is NOT going to happen!!
quote:ster89 schreef op 02 april 2012 @ 16:16:

[...]

Stop trying to make 'fetch' happen.. It is NOT going to happen!! You smell like a baby whore!

[...]

Goeie reactie van je. Maar als je te vaak moet ingrijpen, is er toch geen lol meer aan?

quote:Ik vraag me altijd af, waarom ben je zo? Onzeker zou je zeggen, maar echt reden om onzeker te zijn heeft ie volgens mij ook niet..Misschien is-ie doodongelukkig en moet-ie dat afreageren. Of het is gewoon een lul, wie zal het zeggen.
quote:chyou schreef op 02 april 2012 @ 16:03:

Deze hele situatie van TO lijkt wel een beetje op een mannelijke versie van Mean Girls

Mean Boys

Queen bees and wannabees...

King queens and.....?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven