Slechte ervaring Bol.com,
maandag 2 april 2012 om 22:58
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met Bol.com en dan vooral in de bezorging van witgoed ed. ?
Ik bestelde altijd wel DVD en CD's daar, nooit problemen gehad, dus toen ik naar een koelvriescombinatie zocht en Bol.com een van de internetaanbieders (de rest van de aanbieders kende ik niet van naam) was van het type en de kleur die ik zocht heb ik daar besteld.
Betaald via Ideal, de dag geprikt op hun kalender, bevestiging via e-mail en de avond voordat deze bezorgd zou worden (vrijdag 30 mrt) een SMS met de bezorgtijd 8.30-11.00.
Mijn man had vrijgenomen omdat ik s'ochtends een paar uur moest werken en tot mijn verbazing was er niets geleverd toen ik om 12.00 thuis kwam. Nog ff gewacht en om 13.00 gebeld met het nummer wat op de email vermeld stond als vervoerder (post). Mevr aan de telefoon had ons helemaal niet in de lijst staan? Huh? Bellen met Bol.com, miep daar geeft ons een ander nummer, bleek van pakketservice tot 30 kg te zijn, pfff....Weer bellen met de klantenservice, ze zouden het uitzoeken en ons terugbellen of terugmailen. Dat is niet gebeurt, dus wij weer bellen, nou dan zou die zaterdag geleverd worden, lastig want mijn man moest werken en ook ik zou een paar uur weg zijn.
Op een gegeven moment zo tegen 17.00 eens met die pakketservice gebeld, die hadden nog niks binnen, Bol.com had geen contact met ze opgenomen en zelfs al zou de koelkast op dat moment binnenkomen voor maandag konden ze hem dan toch niet afleveren????
Mail gestuurd, dat ik het raar vond, 9 uur wachten en geen duidelijkheid, het antwoord dat hij dan zaterdag geleverd zou worden ook niet klopte. Dat mijn koelkast stuk was en we dus echt een andere nodig hadden (we lopen al 2 weken met koelelementen en koffers te @##$$) En dat ik mijn geld teruggestort wilde hebben als zij hem niet konden leveren (model was sinds 3 dagen niet meer te krijgen op de site) zodat ik een andere kon kopen.
Krijg ik zondag een mailtje dat het probleem naar een andere afdeling is gestuurd en dat ze me binnen een week, EEN WEEK antwoord gaan geven. Dussss, het geld van de koelkast staat bij Bol.com, deze gaan geen koelkast leveren, vertikken het om mijn geld terug te storten en wij gaan de Paasdagen met plannen en eters in ZONDER koelkast, aargggghhhh. Ik ben zooo kwaad op mezelf dat ik dacht dat ze wel deugden en eigenlijk ook zo verbaasd, dat had ik eigenlijk niet verwacht van zo'n grote winkel.
Excuus dat het zo'n lang verhaal is geworden maar ik zit er nogal 'vol' van (integenstelling tot onze koelkast,
Ik bestelde altijd wel DVD en CD's daar, nooit problemen gehad, dus toen ik naar een koelvriescombinatie zocht en Bol.com een van de internetaanbieders (de rest van de aanbieders kende ik niet van naam) was van het type en de kleur die ik zocht heb ik daar besteld.
Betaald via Ideal, de dag geprikt op hun kalender, bevestiging via e-mail en de avond voordat deze bezorgd zou worden (vrijdag 30 mrt) een SMS met de bezorgtijd 8.30-11.00.
Mijn man had vrijgenomen omdat ik s'ochtends een paar uur moest werken en tot mijn verbazing was er niets geleverd toen ik om 12.00 thuis kwam. Nog ff gewacht en om 13.00 gebeld met het nummer wat op de email vermeld stond als vervoerder (post). Mevr aan de telefoon had ons helemaal niet in de lijst staan? Huh? Bellen met Bol.com, miep daar geeft ons een ander nummer, bleek van pakketservice tot 30 kg te zijn, pfff....Weer bellen met de klantenservice, ze zouden het uitzoeken en ons terugbellen of terugmailen. Dat is niet gebeurt, dus wij weer bellen, nou dan zou die zaterdag geleverd worden, lastig want mijn man moest werken en ook ik zou een paar uur weg zijn.
Op een gegeven moment zo tegen 17.00 eens met die pakketservice gebeld, die hadden nog niks binnen, Bol.com had geen contact met ze opgenomen en zelfs al zou de koelkast op dat moment binnenkomen voor maandag konden ze hem dan toch niet afleveren????
Mail gestuurd, dat ik het raar vond, 9 uur wachten en geen duidelijkheid, het antwoord dat hij dan zaterdag geleverd zou worden ook niet klopte. Dat mijn koelkast stuk was en we dus echt een andere nodig hadden (we lopen al 2 weken met koelelementen en koffers te @##$$) En dat ik mijn geld teruggestort wilde hebben als zij hem niet konden leveren (model was sinds 3 dagen niet meer te krijgen op de site) zodat ik een andere kon kopen.
Krijg ik zondag een mailtje dat het probleem naar een andere afdeling is gestuurd en dat ze me binnen een week, EEN WEEK antwoord gaan geven. Dussss, het geld van de koelkast staat bij Bol.com, deze gaan geen koelkast leveren, vertikken het om mijn geld terug te storten en wij gaan de Paasdagen met plannen en eters in ZONDER koelkast, aargggghhhh. Ik ben zooo kwaad op mezelf dat ik dacht dat ze wel deugden en eigenlijk ook zo verbaasd, dat had ik eigenlijk niet verwacht van zo'n grote winkel.
Excuus dat het zo'n lang verhaal is geworden maar ik zit er nogal 'vol' van (integenstelling tot onze koelkast,
maandag 2 april 2012 om 23:06
Tsss heel slecht inderdaad. Ik bestel eigenlijk nooit iets bij ze omdat ik het elders altijd wel goedkoper vind.
Maar ik denk dat dit een gevalletje 'pech' is, ik heb het wel eens gehad bij een ander groot postorderbedrijf. Ze doen heel veel bestellingen, dus dan zal er ook wel eens iets misgaan. Hoe ze vervolgens met hun klanten/klachten omgaan is daarna het belangrijkste.
Maar ik denk dat dit een gevalletje 'pech' is, ik heb het wel eens gehad bij een ander groot postorderbedrijf. Ze doen heel veel bestellingen, dus dan zal er ook wel eens iets misgaan. Hoe ze vervolgens met hun klanten/klachten omgaan is daarna het belangrijkste.
maandag 2 april 2012 om 23:12
Ik ga zeker weer bellen, vervelende daarvan is dat je alleen de klantenservice krijgt, die kunnen dit niet oplossen maar 'naar boven' verbinden mogen ze niet. Dat hebben we vrijdag een aantal keren gevraagd, maar daar hebben ze strikte instructies over gekregen. En bij de klantenservice zit dus een miep die het ook allemaal niet weet. Om 14.00 beweerde er eentje dat er een computerstoring was en ze niet in het systeem kon, of ik wilde mailen, deed ik, automatisch mailtje terug dat er binnen 24 uur zou worden gereageerd. Om 15.00 iemand aan de telefoon die niets wist over een computerstoring......van het kastje naar de muur, het was een paarse koelkast, vandaar een paarse krokodil dag?
maandag 2 april 2012 om 23:16
Jaah, twitter, daar is manlief inderdaad mee bezig en daar krijg je wel meer respons dan met bellen (tja toch open media he, ghehe). En ja! Een fout kan gebeuren, menselijk of met de computer, dat begrijp ik wel. Ben je nog boos dat je voor niks hebt zitten wachten maar goed, als je dan nog geholpen wordt om naar een oplossing te zoeken of duidelijkheid te krijgen.....En daar gaat het eigenlijk ook om hoe ze reageren, of eigenlijk, hoe ze NIET reageren, dat is zooo frustrerend...
maandag 2 april 2012 om 23:40
Heel herkenbaar. Ik heb ook een enorm slechte ervaring met Bol.com en grotere apparatuur, in mijn geval een keukenmachine. Vrij snel stuk, maar buiten de termijn dat je een nieuwe kunt krijgen, dus opsturen, wekenlang weg. De klantenservice is opgedeeld in twee onderdelen die onderling uitermate slecht contact hebben. ALs je belt krijg je de klantenservice zonder bevoegdheid, die zijn er om je te sussen maar mogen niets beslissen. Dat deden ze in mijn geval toch en toen kreeg ik doodleuk een mail van de andere klantenservice dat ze niets voor me konden doen. Ik ben ook bloedlink geweest op bol.com en bestel echt NOOIT meer iets groots bij ze. Boeken gaat goed, maar verder nooit meer.
En inderdaad, dat niet reageren en volgende week krijgt u antwoord, je geld niet teruggeven, bizar. Voel de boosheid weer een beetje. Heel veel sterkte ermee!
En inderdaad, dat niet reageren en volgende week krijgt u antwoord, je geld niet teruggeven, bizar. Voel de boosheid weer een beetje. Heel veel sterkte ermee!
maandag 2 april 2012 om 23:50
Morgen het algemene telefoonnummer van Bol bellen en telefoniste nonchalant vragen naar het faxnummer van het directiesecretariaat, zeggen dat je iets moet faxen maar het nummer niet meer kunt vinden. Faxnummer noteren en dan je verhaal van hier aangevuld met klantnummers e.d. naar dat nummer faxen voorzien van voorblad met het woord "KLACHT" erop in koeienletters.
Heb ik eens gedaan met een zakelijke leverancier waarvan de accountmanager en medewerkers me van het kastje naar de muur dachten te kunnen sturen. Had binnen een uur na die fax iemand aan de telefoon die ook nog eens wist waar hij het over had. En even later onze accountmanager met duizend en één excuses want die had van hogerhand op zijn fl*kker gehad. Daarna nooit meer problemen met ze gehad...
Heb ik eens gedaan met een zakelijke leverancier waarvan de accountmanager en medewerkers me van het kastje naar de muur dachten te kunnen sturen. Had binnen een uur na die fax iemand aan de telefoon die ook nog eens wist waar hij het over had. En even later onze accountmanager met duizend en één excuses want die had van hogerhand op zijn fl*kker gehad. Daarna nooit meer problemen met ze gehad...
dinsdag 3 april 2012 om 00:04
Ha Nicolientje, gelukkig, of eigenlijk treurig dat ik niet de enige ben met slechte ervaringen. En inderdaad die klantenservicemedewerkers die maar lopen te sussen, of mhhmmhh zeggen, mijn man is best streng maar kon het toch ook niet over zijn hart krijgen om die dames de volle laag te geven, je zou er maar werken, pfff.
Op hun Facebook pagina staan ook wel wat boze reacties maar dat gaat in het algemeen over fototoestellen of speelgoed.
En leentjebd, LOL, ik wacht nog 1 dag, heb ze net weer gemaild, maarre, strak plan!
Op hun Facebook pagina staan ook wel wat boze reacties maar dat gaat in het algemeen over fototoestellen of speelgoed.
En leentjebd, LOL, ik wacht nog 1 dag, heb ze net weer gemaild, maarre, strak plan!
dinsdag 3 april 2012 om 00:45
Ik had een keer een klacht over een wasmachine die ik bij wehkamp had besteld. Ik legde die klacht voor op vara.kassa en binnen een paar uur had ik een reactie van wehkamp en de klacht was snel opgelost. Er zijn van die gasten die het internet afspeuren op klachten want ze willen natuurlijk geen slechte naam hebben
dinsdag 3 april 2012 om 05:28
Ik bestel er nooit meer, ben een keer gemaand voor een onbetaalde rekening, die dus wel betaald was. Er werd direct een incassoburo op gezet. Uit goede wil dus aan het incassoburo nogmaals betaald en het bedrag later teruggekregen van Bol.
Echter, na ca een jaar werd ik gemaand het 'onterecht teruggestorte bedrag' (van Bol aan mij, zie boven) te betalen.
Maar dat was dus wat ik teveel betaald heb. Na heel veel gebeld te hebben hierover met Bol kreeg ik uiteindelijk te horen dat ze het door een andere afdeling gingen laten uitzoeken..het incassoburo idd.
Stoom kwam uit mn oren toen. Bol kon niets meer doen want het lag bij het icb. Weer (dubbel) betaald maar nooit teruggekregen.
Het internet staat vol met dito verhalen...iemand wees me daarop.
Echter, na ca een jaar werd ik gemaand het 'onterecht teruggestorte bedrag' (van Bol aan mij, zie boven) te betalen.
Maar dat was dus wat ik teveel betaald heb. Na heel veel gebeld te hebben hierover met Bol kreeg ik uiteindelijk te horen dat ze het door een andere afdeling gingen laten uitzoeken..het incassoburo idd.
Stoom kwam uit mn oren toen. Bol kon niets meer doen want het lag bij het icb. Weer (dubbel) betaald maar nooit teruggekregen.
Het internet staat vol met dito verhalen...iemand wees me daarop.
dinsdag 3 april 2012 om 06:20
Boeken gaan prima. Ik hen ooit eens een fototoestel besteld en door het postagentschap (sigarenwinkel) werd deze retourgestuurd en duurde het gvd 6 weken voordat ik hem kreeg omdat ze een cijfer van mijn postcode hadden omgedraaid. Dat ding lag daar!!
En bol.com kon daar niets aan doen? Flut natuurlijk. Geen service of geld terug. Ik had betaald en moest er vervolgens zo lang op wachten. Nooit meer bol.com voor dat soort dingen.
En bol.com kon daar niets aan doen? Flut natuurlijk. Geen service of geld terug. Ik had betaald en moest er vervolgens zo lang op wachten. Nooit meer bol.com voor dat soort dingen.
dinsdag 3 april 2012 om 07:21
dinsdag 3 april 2012 om 07:36
Ik dacht even dat jouw man een collega van de mijne was toen ik je OP begon te lezen. Die collega had namelijk ook vorige week een koelkast besteld bij bol.com. En ook die werd niet bezorgd (terwijl hij ook een dag vrijgenomen had etc. etc.). Toen ze gingen bellen bleek dat de koelkast in een verkeerd distributiecentrum te staan. En het gekke was dat hij niet op een andere dag geleverd kon worden omdat de bestelling al was afgesloten. Die collega kon ‘m wel opnieuw bestellen. Toen bleek alleen dat diezelfde koelkast inmiddels 50 euro (of zo) duurder was geworden. Hij heeft het dus maar opgegeven en heeft ‘m ergens anders besteld.
Zelf heb ik trouwens nooit problemen gehad; boeken en cd’s worden altijd netjes bezorgd.
Zelf heb ik trouwens nooit problemen gehad; boeken en cd’s worden altijd netjes bezorgd.
dinsdag 3 april 2012 om 08:00
Ik begrijp niet dat je witgoed op internet besteld.
Dat bestel ik bij het kleine zaakje hier in het dorp. De eigenaar maakt een mooie prijs, bestelt precies wat je wilt hebben en als het binnen is word je gebeld voor een afspraak. Nog geen vijf minuten met de auto, dus geen moeilijk gedoe met bezorgschema's.
Je oude spullen worden meegenomen, de nieuwe gebruiksklaar geïnstalleerd en als er iets niet klopt staat de baas binnen een kwartier voor de deur om het op te lossen.
Een hoop gemak, en goedkoper dan internet, alleen al omdat je dan geen dag vrij moeten nemen, in de hoop dat het iemand belieft om langs te komen.
Dat bestel ik bij het kleine zaakje hier in het dorp. De eigenaar maakt een mooie prijs, bestelt precies wat je wilt hebben en als het binnen is word je gebeld voor een afspraak. Nog geen vijf minuten met de auto, dus geen moeilijk gedoe met bezorgschema's.
Je oude spullen worden meegenomen, de nieuwe gebruiksklaar geïnstalleerd en als er iets niet klopt staat de baas binnen een kwartier voor de deur om het op te lossen.
Een hoop gemak, en goedkoper dan internet, alleen al omdat je dan geen dag vrij moeten nemen, in de hoop dat het iemand belieft om langs te komen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
dinsdag 3 april 2012 om 09:00
Geen ervaring met grotere dingen dan boeken bij bol.com maar wel recent een wasmachine bij veiligkopen.nl gekocht en dat is wel echt super top gegaan! Kreeg ook steeds binnen een kwartier antwoord op mijn mail en de telefoon werd snel opgenomen.
Geld vandaag nog via spoedbetaling eisen en daar een nieuwe kopen? Heb je hem wellicht voor de pasen.
Geld vandaag nog via spoedbetaling eisen en daar een nieuwe kopen? Heb je hem wellicht voor de pasen.
dinsdag 3 april 2012 om 09:06
@snoesje omdat de plaatselijke witgoedhandelaar vaak zo onmogelijk veel duurder is dan bijv. de media markt of internet..
Zelf hebben wij onze laatste grote witgoeddingen ook via internet besteld... het scheelde echt veel.. op onze vriezer scheelde het 150 euro.. Wij hebben overigens geen problemen gehad met bezorgen (bob shop ).. Onze TV hebben we wel in de winkel gekocht in de buurt (maar daar was de prijs ook goed)..
Wij zoeken vaak naar de laagste prijs bij de betrouwbaarste webshop.. ik koop nooit bij de vage shops.. alleen bij de grotere.. en tot op heden nog nooit iets fout gegaan. Het is gewoon gevalletjes domme pecht..
Zelf hebben wij onze laatste grote witgoeddingen ook via internet besteld... het scheelde echt veel.. op onze vriezer scheelde het 150 euro.. Wij hebben overigens geen problemen gehad met bezorgen (bob shop ).. Onze TV hebben we wel in de winkel gekocht in de buurt (maar daar was de prijs ook goed)..
Wij zoeken vaak naar de laagste prijs bij de betrouwbaarste webshop.. ik koop nooit bij de vage shops.. alleen bij de grotere.. en tot op heden nog nooit iets fout gegaan. Het is gewoon gevalletjes domme pecht..
dinsdag 3 april 2012 om 09:26
Ik heb vorig jaar ook een vervelende ervaring gehad met bol.com met het bestellen van een fototoestel. Tijdens onze vakantie in Nederland ging het oude toestel kapot en Bol.com garandeerde dat een toestel wanneer het voor 9 uur 's avonds was besteld de volgende dag bezorgd zou worden. Het was begin van de week en einde van de week had ik het nog niet. Klantenservice kon me ook niet uitleggen hoe het kwam en waar het was maar ik had het toestel niet toen we uit de vakantiewoning vertrokken. Het was wel een uithoek van het land maar er stond op de site niet bij dat het dan veel langer kon duren. Enfin het toestel heeft 4 weken in het depot gelegen omdat het niet bezorgd kon worden en daarna pas kreeg ik mijn geld terug.
Normaal kopen wij altijd apparaten bij een plaatselijke dealer omdat de service zoveel beter is. Zeker witgoedapparaten kopen we altijd bij de plaatselijke leverancier. Als er iets niet functioneert, komen ze meestal dezelfde dag kijken wat er aan gedaan kan worden. Apparaten die niet meer onder de garantie vallen, worden meestal dezelfde dag gerepareerd.
Onlangs ging mijn inbouwkoelkast kapot. Het was een lek in het koelgassysteem en de koelkast moest helemaal worden vervangen. Garantie was net een week verlopen maar de leverancier heeft er voor gezorgd dat ik een aankoopbon kreeg die net twee weken later was gedateerd. Tijdens het wachten op de nieuwe koelkast werd zonder verdere kosten een leenkoelkast geplaatst. Kortom in dit geval was goedkoop via internet voor mij duurkoop geweest.
Normaal kopen wij altijd apparaten bij een plaatselijke dealer omdat de service zoveel beter is. Zeker witgoedapparaten kopen we altijd bij de plaatselijke leverancier. Als er iets niet functioneert, komen ze meestal dezelfde dag kijken wat er aan gedaan kan worden. Apparaten die niet meer onder de garantie vallen, worden meestal dezelfde dag gerepareerd.
Onlangs ging mijn inbouwkoelkast kapot. Het was een lek in het koelgassysteem en de koelkast moest helemaal worden vervangen. Garantie was net een week verlopen maar de leverancier heeft er voor gezorgd dat ik een aankoopbon kreeg die net twee weken later was gedateerd. Tijdens het wachten op de nieuwe koelkast werd zonder verdere kosten een leenkoelkast geplaatst. Kortom in dit geval was goedkoop via internet voor mij duurkoop geweest.
dinsdag 3 april 2012 om 09:28
Zolang het door de brievenbus past gaat het prima bij bol. Met pakketpost wil het niet zo.
Mijn pakje was kwijt en ik zat er dringend op te wachten (site zei: voor x uur besteld, volgende dag in huis). Had na drie dagen de PostNL gebeld en die zeiden dat er bij hen geen pakje was. Dus bol gebeld. 'Nee mevrouw, wij hebben het echt meegegeven aan PostNL. Wij hanteren een termijn van vier werkdagen; is het dan nog niet bezorgd, dan maken wij een melding aan. Belt u morgen maar weer.'
Volgende dag uiteraard ook geen pakje, dus weer gebeld. Netjes bestelling ongedaan gemaakt. Zelfde product weer besteld met de verzekering van de mevrouw aan de telefoon dat ik het de volgende dag in huis zou hebben. Nou, mooi niet dus. Vrijdag besteld, dinsdag pas in huis.
Als ik iets dringend nodig heb haal ik het in het vervolg niet meer bij bol.com, dan betaal ik liever iets meer met de zekerheid dat ik het wel op tijd binnen heb.
Mijn pakje was kwijt en ik zat er dringend op te wachten (site zei: voor x uur besteld, volgende dag in huis). Had na drie dagen de PostNL gebeld en die zeiden dat er bij hen geen pakje was. Dus bol gebeld. 'Nee mevrouw, wij hebben het echt meegegeven aan PostNL. Wij hanteren een termijn van vier werkdagen; is het dan nog niet bezorgd, dan maken wij een melding aan. Belt u morgen maar weer.'
Volgende dag uiteraard ook geen pakje, dus weer gebeld. Netjes bestelling ongedaan gemaakt. Zelfde product weer besteld met de verzekering van de mevrouw aan de telefoon dat ik het de volgende dag in huis zou hebben. Nou, mooi niet dus. Vrijdag besteld, dinsdag pas in huis.
Als ik iets dringend nodig heb haal ik het in het vervolg niet meer bij bol.com, dan betaal ik liever iets meer met de zekerheid dat ik het wel op tijd binnen heb.