Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

quote:tess97 schreef op 03 april 2012 @ 08:44:

Je kunt je frituurpan daar heel handig mee schoonmaken. Water in de frituur doen, afwasblokje erbij en dan 15 minuten op 100 graden laten koken. Scheelt je een hoop poetswerk!Dat had m'n moeder een keer gedaan, daarna deed de frituurpan het niet meer; kortsluiting en brand in de pan...
Nee, je kunt jezelf gewoon aanmelden bij Yunomi, er krijgt niemand extra nomi's door.
Alle reacties Link kopieren
ok!
Zeg maar Spijker.
quote:lydiam1 schreef op 02 april 2012 @ 09:16:

Ben ik weer na een aantal drukke dagen wat stiller te zijn geweest.. Ik heb eigenlijk niet echt een tip, maar ik ga ook eens kijken bij de nationale tuin want ik wil wat meer eetbaars gaan kweken zelf in de tuin!

En voor de c1000 zegels ben ik al te laat ben ik bang? Ik zou er heeel blij mee zijn zoals ik laatst al zei, maar wie het eerst komt, die het eerst maalt uiteraard!

Ik heb volgens mij nog steeds ergens 1 zegel liggen. Je mag me wel mailen mir1988@hotmail.com

quote:Mugske schreef op 02 april 2012 @ 12:08:

ik krijg wel af en toe een e-mail nieuwsbrief van yunomi, maar geen nomi's als ik op referral-links klik ;-(

Nieuwsbrief is verder niet spannend, dus je mist niks.

Ik ga sparen voor het zomerpakket (en mijn moeder ook). ga er vanavond maar eens voor zitten.

nomis'staan op nul, dus dan begint het sparen voor het volgende kwartaal. Ergens in de loop van april verwacht ik een bericht over het afhalen van het vorige pakket. (duurt meestal een aantal weken, ze versturen ook niet alle pakketten tegelijkertijd, dus er kan best tijd tussen zitten)

Hier hetzelfde.

quote:gewooneenzus schreef op 02 april 2012 @ 13:25:

Ik had me al een keertje aangemeld bij Yunomi. Ben net even gaan kijken en ik ga mee sparen.

Waarmee haal je (snel) punten?Hier kun je lezen waar je nomi's mee kunt verdienen: http://www.yunomi.nl/artikel/sparen-voo ... :lamystere schreef op 02 april 2012 @ 17:02:

Ik lees net dat de kwartaalpakketten eruit gaan bij Yunomi. Dit is de laatste en daarvoor in de plaats komen er akties van losse produkten. Er zijn al veel mensen die teleurgesteld zijn.Dat is inderdaad jammer zeg!
Via Yunomi heb ik een kortingsbon gekregen die ik kan printen en dan krijg je 25% korting op de Rexona maximum protection deo. Wil iemand die hebben? Dan mail ik hem even.
Ik gebruik ongeveer 1x per week van een merk het gezichtsreinigings/scrub middel, nu is die zo goed als op.

Nu zou ik voor een nieuwe pompflacon van dit merk al snel ¤5 betalen maar ik denk dat het ook anders/goedkoper kan .

Ik ben benieuwd of iemand een alternatief heeft hiervoor.
quote:noa_lynn schreef op 03 april 2012 @ 10:33:

Ik gebruik ongeveer 1x per week van een merk het gezichtsreinigings/scrub middel, nu is die zo goed als op.

Nu zou ik voor een nieuwe pompflacon van dit merk al snel ¤5 betalen maar ik denk dat het ook anders/goedkoper kan .

Ik ben benieuwd of iemand een alternatief heeft hiervoor.Hebben ze het niet in een navulfles zonder pompje?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat zou ik van de week eens moeten kijken, het is mij nog niet opgevallen.

Ben intussen aant googlen gegaan op gezichtscrub, vanavond even verder kijken.
quote:Janna_ schreef op 03 april 2012 @ 09:19:

[...]

Dat had m'n moeder een keer gedaan, daarna deed de frituurpan het niet meer; kortsluiting en brand in de pan...

O jee, had ze er teveel water in gedaan dan? Dat het over de rand heen stroomde en in het electrische gedeelte terecht kwam?

Ik doe het altijd op deze manier en bij mij werkt het wel prima.
Ik doe ook het vaatwasblokje in de frituurpan, maar ik doe er alleen heet water bij.

Poosje later staan en het vet laat makkelijker los is mijn ervaring.

Ik zet de frituurpan niet ook nog eens aan.
quote:noa_lynn schreef op 03 april 2012 @ 11:05:

Dat zou ik van de week eens moeten kijken, het is mij nog niet opgevallen.

Ben intussen aant googlen gegaan op gezichtscrub, vanavond even verder kijken.

Essence van Kruidvat heeft huidverzorgingsproducten, waaronder 4 in 1 reinigingsspul, dus reiniging/scrub/masker ineen.

Normaal zijn ze al niet duur, maar nu is de aanbieding 2 producten voor 3 euro.

Ik gebruik 2 producten uit de onzuivere huid lijn, en ben er erg tevreden over.
Eerste 100 nomi's zijn binnen
Hoi!

Dagelijks geniet ik van alle tips en trucs die ik hier lees, maar reageren doe ik eigenlijk zelden.

Nu heb ik 2 codes liggen die ik zeker niet ga gebruiken, dus wie weet heeft iemand anders er wat aan?

- Een pak A4-paier gratis bij Sneltoner.nl, bij bestellingen vanaf ¤ 35,00 en geldig tot 30 juni: PP732A (ik had 2x deze code, dus hij is vast vaker te gebruiken)

- ¤ 3,95 korting bij Drogisterij.net met de code MW332NEE. Deze is geldig tot 30 april en ik heb geen idee of 'ie vaker te gebruiken is.

Verder las ik een tijdje geleden dat iemand een kortingsbon van Ponypark Slagharen had. Is die er nog? Ik ga onverwacht over 2 weken die kant op, dus korting is welkom
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je
@Essie: Voor Slagharen kun je waarschijnlijk met een rondje googelen ook een kortingscode vinden als die code er niet meer is. andere opties:

* kijken of kaartjes met airmiles te koop zijn (doen wij meestal voor deirentuinen e.d., zie net dat Slagharen er niet tussen staat)

* via de anwb krijg je soms ook korting op uitjes. (https://www.anwbentreebewijs.nl/zoeken/slagharen 9 euro korting p.p., let wel op de voorwaarden over geldigheid etc.) volgens mij hoef je geen lid te zijn, maar anders ken je vast iemand die dat wel is
hier gister ook de eerste nomi's gespaard (150, voor het eerst ook maar eens een artikel geschreven).

Ik las dat dit het laatste kwartaalpakket is. Jammer, vind het altijd leuke pakketten. Ook deze keer weer goed gevuld pakket met nuttige producten die bij ons allemaal gebruikt zullen worden.
Ben ook alweer met nomi's bezig. Heb er nu 75 (3x reactie geplaatst, 1x spelletje gespeeld, 1x op een actie van doe mee en win geklikt en 1x in chatroom geweest). Al een mooie score. Denk dat ik het nu hier even bij laat voor deze week, al draagt een recept plaatsen of zo wel bij aan heel veel nom's in een keer. Ik haal die 500 toch makkelijk.

Heb een beetje een vrekdip. Op sommige momenten bekruipt mij ineens de studieschuld en wil ik die het liefs ineens aflossen. Helaas is dat niet mogelijk. Elke maand los ik naast de maandelijkse verplichting nog een extra bedrag af, maar ik wil het gewoon nog sneller kwijt. Dus dan ga ik meer en meer vrekken. Alleen nu moet ik ongesteld worden, is gisteravond mijn bejaarde stofzuiger stukgegaan en MOET ik echt een nieuwe bril kopen. Allemaal dingen die geld kosten en die ik wel kan betalen uit spaarpotjes, maar dan kan ik niet extra aflossen.

Bovendien menen al mijn vrienden te moeten trouwen en heb ik de komende maanden vier bruiloften en twee vrijgezellefeesten, wat me al zoveel geld gaat kosten waarvan ik wel twee keer op vakantie had gekund. Leuk die bruiloften, leuk dat ze gaan trouwen, maar het is momenteel een beetje veel van het goede.

Komend weekend ga ik met een vriendin shoppen voor jurken voor de bruiloften. Ik kan niet steeds dezelfde jurk aan, aangezien op drie bruiloften een deel van dezelfde mensen komen. Bovendien moeten er hotels geboekt worden omdat ze plaatsvinden aan de andere kant van het land (net als de vrijgezellenfeesten). Ik heb laatst wel Kruidvat-kaartjes ingeslagen, dus ik ga lekker met de trein.:-)
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
gratis 20ml sensodyne tandpasta duurt soms wel even voor de site helemaal geladen is.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:lasagne schreef op 03 april 2012 @ 13:28:

Heb een beetje een vrekdip. Op sommige momenten bekruipt mij ineens de studieschuld en wil ik die het liefs ineens aflossen. Helaas is dat niet mogelijk. Elke maand los ik naast de maandelijkse verplichting nog een extra bedrag af, maar ik wil het gewoon nog sneller kwijt. Dus dan ga ik meer en meer vrekken. Alleen nu moet ik ongesteld worden, is gisteravond mijn bejaarde stofzuiger stukgegaan en MOET ik echt een nieuwe bril kopen. Allemaal dingen die geld kosten en die ik wel kan betalen uit spaarpotjes, maar dan kan ik niet extra aflossen.

Krijg je die bril niet (deels) vergoed van je ziektekostenverzekering?

En als je werkt heb je over bijna 1,5 mnd weer vakantiegeld
Lasanga kiezen voor een basic jurkje wat je met bijvoorbeeld een stola, vestje, bolero e.d. steeds weer anders kan maken. Hoef je niet steeds een hele nieuwe jurk aan te schaffen.
lasanja op markplaats staan soms ook hele mooie jurken
@Mugske: je hebt gelijk, er zijn heel veel kortingsacties te vinden. Ik ga even goed googlen.

@Lasagne: In welke plaatsen zoek je een hotel? Ik ben gek op goedkoop hotelovernachtingen boeken, als ik je kan/mag helpen, doe ik dat graag!

Sowieso is er vanaf vandaag weer de Fletcher-actie van Kruidvat. Overnachting vanaf 12,50 p.p, misschien dat je daar wat aan hebt? Of anders boek je geen hotel, maar een B&B of pensionnetje, is vaak wat goedkoper.

Het allergoedkoopst zou zijn om bij iemand te blijven slapen, à la Couchsurfing. Maar of je dat wilt, is natuurlijk een tweede...
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je
Een jurk waarbij ik afwissel met accessoires (stola, schoenen etc.), zoals Gizz zegt, is in elk geval al een goed plan.

Ook zou een van de vrijgezellenfeestjes 130 euro moeten kosten. Ik heb naar de organisator gemaild dat ik dat te duur vind. Ik hoop dat dat nog aangepast wordt. Sorry hoor, maar het moet wel leuk blijven en ik heb meerdere vrijgezellenfeestjes gehad waardoor ik weet dat dat voor 80 euro ook prima moet kunnen lukken.

Gelukkig komt het vakantiegeld idd. De bril wordt helaas niet vergoed. Ik krijg 1x in de drie jaar een bril vergoed en twee jaar geleden heb ik mijn huidige bril gekocht. De sterkte van één oog is nogal drastisch veranderd, dus zie ik het niet meer goed, waardoor ik steeds hoofdpijn krijg. Op brillenjacht dus.
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
lasagne: afhankelijk van in welke regio het is, kun je ook met een groep overnachten in kampeerboerderijen en dergelijke dingen. Buiten het seizoen zijn het vaak schappelijke prijzen.
lasagne: trouwens compliment voor hoe je bezig bent met extra aflossen van je studieschuld. Je hoeft je niet schuldig te voelen als je een keertje niet extra kan aflossen door noodzakelijke uitgaven (zoals bijvoorbeeld een nieuwe bril).

Misschien werkt het om een streefbedrag voor jezelf in gedachten te houden dat je aan het eind van het jaar extra afgelost wil hebben. (wel realistisch doel stellen natuurlijk). dan maakt het niet zo veel uit dat het de ene maand iets meer en de andere maand iets minder is. En natuurlijk alles wat daarboven mogelijk is, is een extra compliment waard.

Zorg er wel voor dat je inderdaad een spaarpotje achter de hand houdt voor dit soort onverwachte uitgaven (en dat geld dus niet gebruiken voor extra aflossing), maar dat doe je volgens mij al.
@Mugske: dankjewel. Ik had een redelijke studieschuld (zo'n 25.000 euro). Geen spijt van, het kon niet anders. Mijn ouders konden niet bijdragen en ik wilde persé nog in het buitenland studeren. Ik moet sinds vorig jaar januari afbetalen en als ik in het huidige tempo ook extra aflos, dan ben ik er eind 2014 vanaf.

Die tip voor een kampeerboerderij neem ik ter harte. Ik zal vanavond eens een mail rondsturen in mijn vriendengroep. Couchsurfing ben ik niet zo van. Verder probeer ik nog te kijken of er iets te regelen valt om evt nog met een groepje vanuit het noorden met een auto te gaan. De lokaties van de bruiloften zijn namelijk ook niet gunstig gelegen in de steden, maar ergens op een landgoed/kasteeltje en dan is een auto wel handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven