Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Als je elke maandag even tien minuten er voor gaat zitten, dan haal je dat pakket zo binnen.

En ik heb net mijn kiala-punt mogen invoeren. Eind april kan ik het pakket afhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lasagne schreef op 03 april 2012 @ 13:28:

Ben ook alweer met nomi's bezig. Heb er nu 75 (3x reactie geplaatst, 1x spelletje gespeeld, 1x op een actie van doe mee en win geklikt en 1x in chatroom geweest). Al een mooie score. Denk dat ik het nu hier even bij laat voor deze week, al draagt een recept plaatsen of zo wel bij aan heel veel nom's in een keer. Ik haal die 500 toch makkelijk.

Heb een beetje een vrekdip. Op sommige momenten bekruipt mij ineens de studieschuld en wil ik die het liefs ineens aflossen. Helaas is dat niet mogelijk. Elke maand los ik naast de maandelijkse verplichting nog een extra bedrag af, maar ik wil het gewoon nog sneller kwijt. Dus dan ga ik meer en meer vrekken. Alleen nu moet ik ongesteld worden, is gisteravond mijn bejaarde stofzuiger stukgegaan en MOET ik echt een nieuwe bril kopen. Allemaal dingen die geld kosten en die ik wel kan betalen uit spaarpotjes, maar dan kan ik niet extra aflossen.

Bovendien menen al mijn vrienden te moeten trouwen en heb ik de komende maanden vier bruiloften en twee vrijgezellefeesten, wat me al zoveel geld gaat kosten waarvan ik wel twee keer op vakantie had gekund. Leuk die bruiloften, leuk dat ze gaan trouwen, maar het is momenteel een beetje veel van het goede.

Komend weekend ga ik met een vriendin shoppen voor jurken voor de bruiloften. Ik kan niet steeds dezelfde jurk aan, aangezien op drie bruiloften een deel van dezelfde mensen komen. Bovendien moeten er hotels geboekt worden omdat ze plaatsvinden aan de andere kant van het land (net als de vrijgezellenfeesten). Ik heb laatst wel Kruidvat-kaartjes ingeslagen, dus ik ga lekker met de trein.:-)Ik heb nog een hotelbon liggen die geldig is tot augustus. Wij doen er niks mee, dus wat mij betreft mag je die hebben. Mail me maar even mir1988@hotmail.com
Ik kan weer een kialapunt kiezen voor het kwartaalpakket van yunomi, alleen de link doet het niet ( en ik heb de vorige nog steeds niet)
Flashy, nog een keer proberen. Bij mij lukte het ook niet, ik denk dat het de drukte is. Je kijkt zeker tegen een zwart scherm aan? Bij de tweede keer lukte het me wel.
Hier ook een mailtje van Yunomi. Ik kwam uiteindelijk wel op de pagina terecht. Ben heel benieuwd wanneer ik het ding mag gaan ophalen. Ben benieuwd of het nou echt zo top is als het lijkt.
Daar ben ik ook weer eens Ik lees wel mee, maar heb weinig tijd om te reageren.

Voor iedereen die nadenkt over een broodmachine: het ding is inderdaad een ruimteverslinder, net als de pakken meel die je er voor nodig hebt. Maar 's ochtends wakker worden met de geur van vers brood maakt veel goed!

Ik zag een tip voorbij komen over tanken met de anwb pas. Wij hebben de anwb opgezegd en zijn overgestapt op de pechhulpservice van de dealer. Kost ¤39,- per jaar en de APK krijg je dan gratis. Het kan ongetwijfeld niet voor ieder merk en type auto uit, het hangt ook een beetje van de ouderdom van de auto af. Kortom: moeite van het uitzoeken waard.

Ik heb nog wat kortingscodes/bonnen in de aanbieding. De codes zijn volgens mij meerdere malen te gebruiken, voor de bonnen kun je je mailadres hier neerzetten, dan stuur ik je een mailtje. Tegen vergoeding van de verzendkosten stuur ik de bon naar je op (wel voor vrekkers die ik hier vaker heb zien posten):

* 4 volle spaarkaarten van de Ah voor ¤ 10,- korting per bon op de entree van de Efteling.

* Bon voor ¤ 5,- korting per persoon (max. 6 personen) voor het dolfinarium .Met deze bon krijg je de entree en een patatje mét en frikadel voor ¤ 24,75 ipv ¤ 29.75. Geldig t/m 30 juni 2012.

* Bon voor 50 % korting op avonturenpark Hellendoorn. Voor ¤ 17,25 pp ipv ¤27,95 krijg je een dagkaart en een voordelig smulpakket (patatje, pakje drinken, frikadel, zakje snoep, spelletje). Geldig voor max. 4 personen t/m 28 oktober 2012.

Codes:

* 10% korting op vakantiepark Oranje (bij speelstad Oranje). Reserveer online via www.vakantieparkoranje.nl/bibliotheek met actiecode : bieb. Geldig t/m 30 juni 2012

* waardecheque voor 50% korting op een kaartje voor musicals van Joop van den Ende: Wicked, Miss Saigon, Saturday night fever, Next to normal en Droomvlucht. boekbaar t/m 23 april voor voorstellingen t/m juli 2012. Maximaal 8 kaarten per boeking, beperkt aantal kaarten beschikbaar. Code: HDSGG5TT via www.joop50.nl/jubileum
Hier ook de gegevens van Yunomi ingevuld. Mij lukte het de 2e keer. Ik ben ook benieuwd wanneer ik mijn pakket op kan halen.

Hier de conimex GTA op de post gedaan.

Die van Bertolli en Friesche vlag heb je trouwens snel binnen.

Vandaag zag ik ook bij Poeiszsupermarkt een gta van de arieltabs. Ik ga het denk ik maar niet weer gokken. Dit zou dan de derde worden.
quote:mi-jo schreef op 04 april 2012 @ 13:46:

Ik heb nog een hotelbon liggen die geldig is tot augustus. Wij doen er niks mee, dus wat mij betreft mag je die hebben.

Dankjewel voor het aanbod en voor alle tip van iedereen.

Gisteravond en vanochtend heb ik met de vrienden die ook naar de bruiloften gaan gezamenlijk iets geboekt. We gaan een nacht in Stayokay in Maastricht met z'n achten en hetzelfde doen we in Den Haag. Vandaaruit gaan we dan óf met een taxi naar de trouwlokatie of met auto. De ene lokatie is prima met taxi, Maastricht is de andere met auto. De andere twee bruiloften ga ik met de auto naartoe. Daar zijn niet al die vrienden bij die ook bij die ene twee zijn. Eén keer ga ik rijden (auto van mijn ouders) andere keer rijdt een vriendin van mij. Dan gaan we diezelfde avond terug.

Op deze manier kunnen we de kosten nog ietwat normaal houden. (Ik vind het al belachelijk duur)

Verder heb ik besloten om op alle vrijgezellenfeesten dezelfde dag nog terug te keren. Het wordt mij te veel en ook ter plaatse overnachten is me te duur. Gelukkig is het mogelijk om 's nachts nog met de trein terug te reizen naar het noorden, dus kan ik gewoon de hele dag aanwezig zijn.

Zojuist heb ik het Kialapunt aangewezen via de link. Het duurde erg lang voordat de link werkte (kon ondertussen thee zetten), maar het is me wel gelukt. Misschien nog een keer proberen Flashy?

Mijn moeder heeft nog een stofzuiger over: die krijg ik, zodat ik nu geen nieuwe stofzuiger hoef te kopen --> lief!
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Het pakket kun je eind april ophalen, dat las ik toen ik de gegevens invulde.

Deegje, ik heb op de site gekeken van de pechhulp maar over die gratis APK kan ik niets vinden en dat lijkt me juist iets waar je klanten mee trekt. Dus klopt het wel?
quote:lamystere schreef op 04 april 2012 @ 15:26:

Het pakket kun je eind april ophalen, dat las ik toen ik de gegevens invulde.

Deegje, ik heb op de site gekeken van de pechhulp maar over die gratis APK kan ik niets vinden en dat lijkt me juist iets waar je klanten mee trekt. Dus klopt het wel?Bij Peugeot wel, misschien verschilt dit per merk? Ze waren het bij ons vorige week vergeten, even gebeld en toen is het meteen verrekend.
net ook kiala-punt gekozen. werkt eigenlijk meteen. In de e-mail staat dat eind april de pakketten verzonden worden. dus nog even geduld hebben.

lasagne: mooi oplossingen voor de vrijgezellendagen / bruiloften en natuurlijk de stofzuiger

gister ook de sensodyne aangevraagd, is best dure tandpasta, maar vriend gebruikt die graag.

Ben bezig met opruim/opschoon actie in huis. (willen misschien gaan verhuizen). dus datum geprikt voor rommelmarkt en spullen daarvor apart zetten. Kom verder in de kasten ook nog spullen tegen voor op marktplaats. En vandaag weer een boek verkocht via bol. Gaat niet snel, maar toch wel een paar boeken per maand, ja ik heb een grote voorraad (en dat staat niet eens allemaal op bol, iemand een tip waar je franstalige boeken kunt verkopen? of daar vraag naar is?
Nu is het wel gelukt!

Ik ga in mei met een vriendin naar een soort reunie en wij slapen dan ook in de StayOkay in Amsterdam Zeeburg. Wij hebben wel een prive kamer maar vergeleken met de normale hotels was dit goedkoop (38 pp incl ontbijt)
Vullen jullie een tel. nr in bij die Kiala keuze van Yunomi?
ik ben trouwens wel lid van de anwb en de wegenwacht. vind het altijd fijn als ze langskomen, wordt goed geholpen. En ze komen ook om je koplamp te verwisselen (was laatste keer een hele klus, was toen het zo koud was, hele lichtbak moet eruit, want anders kom je niet bij het lampje, maar dat wilde niet, want koud, dus reservoir voor ruitewisservloeistog moest eruit om bij lampje te komen). Ik zou graag zelf die lampjes willen kunnen verwisselen, maar dat gaat bij deze auto echt niet (bij mijn vorige wel en die was van hetzelfde merk, maar ander model).

Van het weekend ook mijn auto weer eens gewassen (sinds lange tijd, was wel nodig na de winter). dus naar tankstation en betaald met airmiles, altijd fijn. Van de week even langs ander tankstation (ook op mijn route) om gratis mijn banden op te pompen en ik kan weer een eind vooruit.
@sunflowers: ik heb wel mijn thuisnummer ingevuld, maar ik ben nog nooit door ze gebeld.
Essie, je hebt mail terug!

Vind het wel heel grappig, krijg je mailtje met adres, dat je denkt, die straat hebben we hier ook. Blijken we gewoon bij elkaar om de hoek te wonen, ik vind het helemaal lollig Ik gooi de bon dus wel even door de bus vanavond!!

Groetjes Ayla
heb ik ook wel eens gehad. had een boek verkocht via bol. maak envelop klaar, blijkt het een straat hier in de buurt te zijn. Dus daar inderdaad zelf in de bud gedaan (scheelt mij weer verzendkosten en de koper heeft het sneller in huis gehad)
Quiche met appel en brie 2,75. Lasagne met paprika, champignons, tonijn en mozzarella 7,00. Veldsla met sesamoliedressing erbij. Monchoutaart 3,00. Wijn 2,00. Ik heb heerlijk gegeten bij De Globe. Buikje vol en nu nog naar cursus.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Op facebook gratis proefmonster en bon voor GTA 800 gram zak van Purina One kattenvoer.Zoek purina One voor katten en klik op de 21 dagen test.

edit: of purinaone.nl
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hebben jullie ervaring met uitbetalingen van Moneymiljonair?

Ik heb mezelf een tijdje geleden naar een eerste uitbetaling toegeklikt, en heb gekozen voor de optie 'skril', met de bedoeling om zodra het daarop staat het door te sluizen naar mijn echte bankrekening.

Dus ik heb daar zo'n account aangemaakt, en nu staat het bedragje daarop.

Wil ik het overmaken, gaat dat niet zomaar. Want zodra ik mijn emailadres invul zegt het systeem dat je niet naar jezelf kan overmaken. Dus denk ik slim te zijn en gebruik ik mijn alternatieve emailadres. Ik verwacht dan daarna mijn banknummer en dergelijke te moeten opgeven, maar nee, ik krijg nu een email naar mijn andere emailadres gestuurd met de mededeling dat iemand (mijn naam dus) geld aan me heeft overgemaakt, en als ik daar gebruik van wil maken, ik een skril-account moet aanmaken... dat gaat'em niet worden, vrees ik.

Hoe krijg ik mijn geld dan op mijn bankrekening??
Perel: ik ken die optie niet, laat altijd op mijn gewone rekening uitbetalen en dat gaat altijd goed en duurt niet lang.
Lasagne:

Houd sowieso Lensway op Facebook in de gaten. Eens per maand (of vaker) hebben ze een actie waarbij je om precies 12.00 op een link moet klikken. Als je bij de eerste 2000 zit mag je een gratis bril uitzoeken (bepaalde selectie monturen en alleen 4,95 verzendkosten betalen). Ik heb daar al twee leuke brillen mee gewonnen! Het is wel even goed kijken omdat je online een bril bestelt, maar je mag hem altijd binnen 14 dagen terugsturen als hij je niet leuk staat en bij mij staan ze leuk.
quote:deegie schreef op 04 april 2012 @ 15:17:

Daar ben ik ook weer eens Ik lees wel mee, maar heb weinig tijd om te reageren.

Voor iedereen die nadenkt over een broodmachine: het ding is inderdaad een ruimteverslinder, net als de pakken meel die je er voor nodig hebt. Maar 's ochtends wakker worden met de geur van vers brood maakt veel goed!

Ik zag een tip voorbij komen over tanken met de anwb pas. Wij hebben de anwb opgezegd en zijn overgestapt op de pechhulpservice van de dealer. Kost ¤39,- per jaar en de APK krijg je dan gratis. Het kan ongetwijfeld niet voor ieder merk en type auto uit, het hangt ook een beetje van de ouderdom van de auto af. Kortom: moeite van het uitzoeken waard.

Ik heb nog wat kortingscodes/bonnen in de aanbieding. De codes zijn volgens mij meerdere malen te gebruiken, voor de bonnen kun je je mailadres hier neerzetten, dan stuur ik je een mailtje. Tegen vergoeding van de verzendkosten stuur ik de bon naar je op (wel voor vrekkers die ik hier vaker heb zien posten):

* Entreekaart voor de Kruidvat Gilette Paasraces in Zandvoort op 2e paasdag. Toegang voor 2 volwassenen en 2 kinderen t/m 12 jaar.

* 4 volle spaarkaarten van de Ah voor ¤ 10,- korting per bon op de entree van de Efteling.

* 3 vrijkaarten voor Het Land van Jan Klaassen . Grootste pretpark van de achterhoek. Bij inlevering van deze bon is een tweede bezoeker gratis (1 bon= 1 betalend entree en 1 gratis entree). Geldig tot 1 juli 2012.

* Bon voor ¤ 5,- korting per persoon (max. 6 personen) voor het dolfinarium .Met deze bon krijg je de entree en een patatje mét en frikadel voor ¤ 24,75 ipv ¤ 29.75. Geldig t/m 30 juni 2012.

* Bon voor 50 % korting op avonturenpark Hellendoorn. Voor ¤ 17,25 pp ipv ¤27,95 krijg je een dagkaart en een voordelig smulpakket (patatje, pakje drinken, frikadel, zakje snoep, spelletje). Geldig voor max. 4 personen t/m 28 oktober 2012.

Codes:

* 10% korting op vakantiepark Oranje (bij speelstad Oranje). Reserveer online via www.vakantieparkoranje.nl/bibliotheek met actiecode : bieb. Geldig t/m 30 juni 2012

* waardecheque voor 50% korting op een kaartje voor musicals van Joop van den Ende: Wicked, Miss Saigon, Saturday night fever, Next to normal en Droomvlucht. boekbaar t/m 23 april voor voorstellingen t/m juli 2012. Maximaal 8 kaarten per boeking, beperkt aantal kaarten beschikbaar. Code: HDSGG5TT via www.joop50.nl/jubileumZou ik de entreekaart voor de Kruidvat Gilette Paasraces in Zandvoort en de 3 vrijkaarten voor Het Land van Jan Klaassen mogen hebben?
quote:sunfl0wers schreef op 04 april 2012 @ 15:38:

Vullen jullie een tel. nr in bij die Kiala keuze van Yunomi?

Ik heb mijn tel.nr. wel ingevuld. Stel dat er iets verkeerd gaat o.i.d. dan ben ik in ieder geval bereikbaar.

quote:Perel schreef op 04 april 2012 @ 18:43:

Hebben jullie ervaring met uitbetalingen van Moneymiljonair?

Ik heb mezelf een tijdje geleden naar een eerste uitbetaling toegeklikt, en heb gekozen voor de optie 'skril', met de bedoeling om zodra het daarop staat het door te sluizen naar mijn echte bankrekening.

Dus ik heb daar zo'n account aangemaakt, en nu staat het bedragje daarop.

Wil ik het overmaken, gaat dat niet zomaar. Want zodra ik mijn emailadres invul zegt het systeem dat je niet naar jezelf kan overmaken. Dus denk ik slim te zijn en gebruik ik mijn alternatieve emailadres. Ik verwacht dan daarna mijn banknummer en dergelijke te moeten opgeven, maar nee, ik krijg nu een email naar mijn andere emailadres gestuurd met de mededeling dat iemand (mijn naam dus) geld aan me heeft overgemaakt, en als ik daar gebruik van wil maken, ik een skril-account moet aanmaken... dat gaat'em niet worden, vrees ik.

Hoe krijg ik mijn geld dan op mijn bankrekening??

Die optie heb ik nog nooit gebruikt. Ik laat altijd meteen op mijn gewone rekening uitbetalen. Je wilde het nu doorsluizen naar je gewone bankrekening lees ik. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar waarom heb je het dan niet meteen laten uitbetalen op die bankrekening?

Misschien kun je even een mailtje sturen met de vraag hoe je dit kunt oplossen, omdat je nu dus niet bij je geld kunt komen.
quote:Fame schreef op 04 april 2012 @ 18:30:

gratis proefmonster en bon voor GTA 800 gram zak van Purina One kattenvoer.

Dankjewel voor de tip, die heb ik meteen gedaan!

Volgende week ga ik een paar dagen naar een bungalowtje in de Belgische Ardennen. Even fijn tot rust komen en genieten van de natuur. Ik ben flink aan t googlen geweest, en zo kom ik o.a. op een site waar ik kortingsbonnen uit kan printen voor b.v. 20% korting op mooie druipsteengrotten waar we graag heen willen. Alle beetjes helpen .

Ook kwam ik vandaag bij de supermarkt, o.a. om een varkensrollade te kopen die in de aanbieding was, lag er eentje met houdbaarheidsdatum vandaag die dus niet alleen in de aanbieding was maar ook nog 35% korting had. Kijk, das dus fijn, toch weer 2 euro korting extra gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven