Kleding maat peuter

03-04-2012 19:58 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuwgierig naar wat de kleding maat en schoenmaat is van jullie peuter van 2/3 jaar

En of de lengte maat van de kleine, wel overeenkomt met de kledingmaat.

Bij mijn dame(2) komt de lengte maat en de kleding maat namelijk niet overeen.

Ze is ongeveer 85 cm maar draagt van t-shirtjes maat 92/98 en hempjes maat 92

Broek maat 80/86 en onderbroek maat 86/92, maar ze heeft ook nog maillotjes 74/80 die ze prima past

Dit weekend had ze zelfs een tuinpakje 98/104 aan die prima paste!

Haar schoenmaat 20 van sportschoen en 21 van laarsjes ed
dochter van cun heeft precies dezelfde maten als mijn dochter.
quote:vosje78 schreef op 03 april 2012 @ 20:11:

De grootte van de kleertjes verschilt ook per merk.

Jij mag door voor de koelkast
Hier ook gedoe met maten.

Onze dochter is 2,5. Ik weet niet hoe lang ze nu is, volgens mij net iets boven de 90 cm.

Qua bovenkleding gaat ze naar 98 toe. Bij haar zijn de mouwtjes snel te kort. Ik vind die truitjes ook vaak wel krap, terwijl wij een vrije sprieterige peuter hebben. Qua broeken e.d. heeft ze altijd een maat kleiner, dus nu 92. Maar ligt heel erg aan het merk, want ze heeft een trainingsbroekjes maat 92, die nog zeker een paar cm te lang is. En een spijkerbroekje maat 92 gaat het niet lang meer redden.

Qua schoenen heeft ze maat 23.
Jeetje dan is mijn dochter van 14 maanden net zo groot als sommige peuters hier! Mijn dochter heeft shirtjes maat 92 en broekjes maat 86! Ze is 86cm en weegt 12kg.
Mijn dochter is net 2 jaar geworden en kledingmaat 98-104

Schoenmaat 23/24

Dikke kont, dikke beentjes en een lekker dik buikie en eet als een slootgraver.

Heeft ze niet van mij overigens;-) (nou, ja dat eten wel trouwens)
Sushil: dat probleem heb ik ook zoals je ziet op het plaatje is onze meid een sprietje en toch door de buik valt een shirtje al snel klein uit (net een zwangere peutertje

Maar desondanks dochter met 46 cm is geboren is ze wel gemiddeld hier , dat is ook wel fijn om te lezen
Onze zoon is net 3. Hij heeft schoenmaat 25. Van broek 98, qua lengte (hij is ruim een meter) maar in de taille en billen past hij makkelijk nog in 86. Hij weeg nog geen 14 kilo. Shirts, truien etc, ook qua lengte maat 98 maar die zijn vaak te wijd. Hema heeft smalle broeken,
quote:layla1969 schreef op 04 april 2012 @ 10:31:

[...]

Hier ook een grote peuter, 3 jaar en bijna 5 maanden, ongeveer 110cm, 21 kg, schoenmaat 28. Broek maat 110/116, maar draag het liefst leggings en die koop ik een maatje groter, bovenmaat 116/122.Dat is idd een grote peuter. Mijn dochter van 5 heeft dezelfde maten, misschien ietsje langer. En die is volgens mij vrij gemiddeld.
quote:bubbelwijn schreef op 04 april 2012 @ 21:27:

[...]

Dat is idd een grote peuter. Mijn dochter van 5 heeft dezelfde maten, misschien ietsje langer. En die is volgens mij vrij gemiddeld.Ze is inderdaad bovengemiddeld qua lengte en vooral qua gewicht dus we moeten echt opletten met eten, het is nogal een lekkerbek.
Jeetje Lay, wat is Y lang! Ze is langer dan S! (en stukken langer dan leeftijdsgenootje M, maar M is een klein mannetje)

Is Z ook zo lang voor haar leeftijd of niet?
Ze zijn idd allebei lang, Z. Is ook een kop groter dan veel leeftijdgenootjes.

Offtopic: alles goed met jullie? Het is nogal rustig p ons apriltopic dus ben benieuwd hoe het met jullie en de kleine K gaat.
Mijn zoon is bijna drie en is denk ik bijna een meter lang en weegt bijna 13 kilo. Hij draagt maat 98 voor de lengte maar past voor de breedte ook makkelijk in maat 86. Schoenen zijn groot: maat 26.
Dochter is bijna twee (nog twee weken) en 84 cm. Ze heeft kledingmaat 80 en schoenmaat 21.
Zoon van bijna 2, nog 3 weken) is 95 cm, 16 kilo, schoenen maat 25/26 kleding maat 104.
quote:gizz schreef op 05 april 2012 @ 16:17:

Zoon van bijna 2, nog 3 weken) is 95 cm, 16 kilo, schoenen maat 25/26 kleding maat 104.

Wat een reus!
erg he, zn broer van vier is ook zo'n reus. Bij geboorte al bijna 9 pond schoon aan de haak. Beide zitten met hun lengte flink boven het gemiddelde. oudste is dus vier en heeft nu al schoenmaat 30/31
Dochter 22 maanden: 90cm en 10,5kg. Shirtjes overwegend maat 86, broekjes 80. Schoenmaat 22 (winterschoenen en laarzen) en 23 (ballerina's en sandalen).
quote:gizz schreef op 05 april 2012 @ 19:48:

erg he, zn broer van vier is ook zo'n reus. Bij geboorte al bijna 9 pond schoon aan de haak. Beide zitten met hun lengte flink boven het gemiddelde. oudste is dus vier en heeft nu al schoenmaat 30/31Hier ook een 4-jarige met maat 30/31. Dochter zit in groep 4 en heeft klasgenootjes met wie mijn kleuter schoenen kan wisselen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven