Kleding maat peuter

03-04-2012 19:58 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuwgierig naar wat de kleding maat en schoenmaat is van jullie peuter van 2/3 jaar

En of de lengte maat van de kleine, wel overeenkomt met de kledingmaat.

Bij mijn dame(2) komt de lengte maat en de kleding maat namelijk niet overeen.

Ze is ongeveer 85 cm maar draagt van t-shirtjes maat 92/98 en hempjes maat 92

Broek maat 80/86 en onderbroek maat 86/92, maar ze heeft ook nog maillotjes 74/80 die ze prima past

Dit weekend had ze zelfs een tuinpakje 98/104 aan die prima paste!

Haar schoenmaat 20 van sportschoen en 21 van laarsjes ed
Jorina je kunt een topic openen, hoeveel tanden en kiezen heeft jouw peuter?

(dan moet ik wel even gaan voelen want ik weet het eigenlijk niet precies...)
quote:mimpje schreef op 03 april 2012 @ 21:34:

Jorina je kunt een topic openen, hoeveel tanden en kiezen heeft jouw peuter?

(dan moet ik wel even gaan voelen want ik weet het eigenlijk niet precies...)
Hoeveel tanden/kiezen heeft jouw peuter?

Komt u maar!
Dochter draagt een hemd en onderbroek. Gelukkig helemaal zindelijk (dag en nacht). Wat een verademing....
quote:_qwertu schreef op 03 april 2012 @ 21:05:

[...]

Hier een dochter van 1,10 m. en 21 kg.

Kledingmaat 122/128, schoenmaat 29/30

Ze is 4 jaar en 6 maanden.

D'r buik begint weer op te bollen, dus er zal straks wel weer een groeispurt in de lengte aankomen...

Als je dochter maar 1.10 is en maat 122/128 draagt is dat toch veel te lang (mouwen en pijpen)?

Hier een 4,5 jarige zoon van 1.17 (en 19 kilo) broekmaat 116, shirts 122.

Dochter van 1.30 (en 21 kilo) draagt 128 of 134, maar heeft voor de breedte eigenlijk 104/110 nodig, haar rokken enz zet ik ander elastiek in.

Als peuter hadden ze ook altijd de goede lengtemaat, vaak met extra elastiek. Beiden konden met 3,5/4 jaar hun korte broeken maat 86/92 nog aan.
Mijn zoon van net 3 is echt heel mini. Hij is 86 cm en 11,5 kilo. Hij draagt maat 80/86 en past ook nog in de rompers 74/80 van de Hema...
quote:Sunemom schreef op 03 april 2012 @ 22:16:

Als peuter hadden ze ook altijd de goede lengtemaat, vaak met extra elastiek. Beiden konden met 3,5/4 jaar hun korte broeken maat 86/92 nog aan.Handig he? Mijn dochter heeft drie jaar lang dezelfde korte broeken aan gehad. En ik ga er vanuit dat mijn zoontje van net twee zijn korte broeken van vorig jaar ook nog aan kan. Toch goedkoop, smalle kindjes.
Ze zit nu net een beetje tussen de maten in, dus 110/116 truitjes zijn naveltruitjes en de mouwen zijn net te kort en 122/128 is wat aan de ruime kant. Maar toen ze 122/128 begon te dragen, zat 't om haar buik prima en perfect, maar waren de mouwen te lang inderdaad. Maar liever een omgeslagen mouw dan een blote buik & rug.

Broeken idem dito: in de maat die ze qua lengte moet hebben, daar past ze gewoon met haar kont niet in. Dus broeken koop ik ook te groot en sla ik om.

Ze groeit echt met horten en stoten: eerst in de breedte, daarna in de lengte. Dus aan het eind van de maat komt het in verhouding allemaal wel weer goed uiteindelijk.
Ja, dat gaat hier dus niet op.
quote:TessTan schreef op 03 april 2012 @ 22:26:

[...]

Handig he? Mijn dochter heeft drie jaar lang dezelfde korte broeken aan gehad. En ik ga er vanuit dat mijn zoontje van net twee zijn korte broeken van vorig jaar ook nog aan kan. Toch goedkoop, smalle kindjes.Het is echt dat ze te lang worden voor hun kleding anders konden ze het geloof ik oneindig dragen. Ze hebben ook beiden nog hun peuterriemen, anders werken die dingen niet
Wat een verschillen zeg.

Mijn oudste, wordt in juli 4, is 1.10 en weegt 19 kilo, ze draagt van maat 104 (paar dingen past ze nog net) tot maat 122.

Mijn jongste is 18 mnd en geen idee hoe lang ze precies is (volgende week cb) denk tussen de 85 en 90 cm en weegt ongeveer 14 kilo. Ze draagt soms nog 86 maar is aan de korte en strakke kant dus veel maat 92 maar soms oom maat 98/104. Vooral voor de omvang
quote:_qwertu schreef op 03 april 2012 @ 22:27:

Ze zit nu net een beetje tussen de maten in, dus 110/116 truitjes zijn naveltruitjes en de mouwen zijn net te kort en 122/128 is wat aan de ruime kant. Maar toen ze 122/128 begon te dragen, zat 't om haar buik prima en perfect, maar waren de mouwen te lang inderdaad. Maar liever een omgeslagen mouw dan een blote buik & rug.

Broeken idem dito: in de maat die ze qua lengte moet hebben, daar past ze gewoon met haar kont niet in. Dus broeken koop ik ook te groot en sla ik om.

Ze groeit echt met horten en stoten: eerst in de breedte, daarna in de lengte. Dus aan het eind van de maat komt het in verhouding allemaal wel weer goed uiteindelijk.

Dat is wel herkenbaar, dat in horten en stoten groeien. Bij dochter zie ik altijd dat ze eerst breder word en daarna weer langer. Alleen in verhouding komt het niet echt. Zoon groeit momenteel zo ongelooflijk hard dat ie alleen maar smaller wordt. Hij was toen hij 4 werd net 102cm, nu (een halfjaar later) is ie 117cm. Niet bij te houden dat joch.

Schoenen zijn hier dan weer niet aan te slepen. Dochter heeft 32/33 (en is net 7), zoon heeft nu al 31.
Hoog water is hier echt nog nooit voorgekomen. D'r broeken gaan niet meer over d'r kont nog voordat ze in lengte te kort worden.
quote:_qwertu schreef op 03 april 2012 @ 22:40:

Hoog water is hier echt nog nooit voorgekomen. D'r broeken gaan niet meer over d'r kont nog voordat ze in lengte te kort worden.

Hier standaard, ik heb pas door dat ze een andere maat moet als het echt te kort wordt. Dochter draagt steeds liever jurkjes, want die hebben geen knoopsgatelastiek nodig om te blijven zitten
Kon mijn dochter zijn Qwertu ;)

Hier dochter van 4 jaar en 5 maanden

1.10 lang en 21 kg

Schoenmaat 29-30

kledingmaat 116-122
Dochter is 3 jaar en 2 maanden. Heeft kleding maat 86/92 shirts en 86 broeken.

Schoenmaat 21. Echt een inieminie dus.
Ze is trouwens 88 cm en weegt 11.
dochter 2,5 jaar, iets groter dan 1m, 18 kilo en maat 104. Oh en schoenmaat 26.
Zoon 1 van 5 jaar: 107 cm, 18 kilo en schoenmaat 28.

Zoon 2 van 5 jaar: 110 cm, 17 kilo en schoenmaat 29.

Zoon 3 van 3 jaar en vier maanden: 93 cm, 15 kilo (bolletje!) en schoenmaat 25.

Dochter is nog een klein baby'tje van amper 3 maanden, dus die telt even niet mee! (al is ze volgens het consultatiebureau kleiner dan gemiddeld met haar 53 cm!)
Dochter 2 jaar; 91 cm en 13 kg

Kleding tussen de 86 en 104, echt afhankelijk van merk.

Schoenmaat 24

Sommige lange broeken van vorig jaar kan ze deze zomer als kniebroek aan, elastiek nog steeds even strak
quote:bubbels29 schreef op 03 april 2012 @ 20:18:

Ik geloof dat mini bubbels niet zo heel erg mini is. Mini bubbels is nu 3 jaar en 4 maand, is 110 cm . 19 kg schoenmaat 28. Broek maat 110 (puur voor de lengte , want qua omvang past mini bubbels nog makkelijk in 104) en bovenmaat 110/116Hier ook een grote peuter, 3 jaar en bijna 5 maanden, ongeveer 110cm, 21 kg, schoenmaat 28. Broek maat 110/116, maar draag het liefst leggings en die koop ik een maatje groter, bovenmaat 116/122.
quote:Juultje schreef op 03 april 2012 @ 21:07:

Mijn zoontje is 2,5, draagt maat 86 van broeken, maar is daar bijna uit en maat 92 van shirts, soms een kleine 98. Schoenmaat 24. Hij is 91 cm en weegt 12 kilo.O ja, en rompers 98/104.Wat grappig, mijn zoontje heeft precies dezelfde verhoudingen en maten, is alleen 1 cm kleiner in lengte. Hij is wel ietsje ouder, hij is 2jr en 7 maanden.
Mijn dochter is nu 2 jaar en 4 maanden. Is zo'n 89/90 cm. Draagt maat 92 maar kan ook nog combimaat 86/92 aan. Schoenmaat is 21.

En ze draagt nog rompers. Is nog helemaal niet bezig met zindelijkheid
zoon, 22 maanden

96 cm en 16,5 kg.

kleding maat 98/104, schoenmaat 25. ..

mijn eigen reuzenkind
oh ja, draagt nog rompers ..maar is druk bezig met zindelijk worden dus af en toe een hemd en boxer ( ook omdat hij niet veel rompers meer past)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven