Kleding maat peuter

03-04-2012 19:58 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuwgierig naar wat de kleding maat en schoenmaat is van jullie peuter van 2/3 jaar

En of de lengte maat van de kleine, wel overeenkomt met de kledingmaat.

Bij mijn dame(2) komt de lengte maat en de kleding maat namelijk niet overeen.

Ze is ongeveer 85 cm maar draagt van t-shirtjes maat 92/98 en hempjes maat 92

Broek maat 80/86 en onderbroek maat 86/92, maar ze heeft ook nog maillotjes 74/80 die ze prima past

Dit weekend had ze zelfs een tuinpakje 98/104 aan die prima paste!

Haar schoenmaat 20 van sportschoen en 21 van laarsjes ed
Ligt het aan mij of is het gewicht/ de maat van je peuter nogal een issue voor je?
En hoe weet je trouwens of de lengte overeenkomt met de maat kleding?

Ik weet niet hoe lang mijn zoon is (2,4), hij heeft maat 92 in ieder geval, en maat 23/24 van schoenen.
Nee hoor gewoon leuk om te weten Jorina
Mijn dochter is 3 jaar en een paar maanden en heeft maat 25 schoenen. Verder draagt ze nu kleding maat 98-104 en soms ook 110. Dat komt niet echt overeen met de lengte. Ze is denk ik zo'n 92 cm. Tenminste dat was zo in december. Ligt aan de kleding en de vorm. Qua schoenen leeft ze gewoon op grote voet haha. Mijn dochter van 5,5 heeft nog steeds maat 28.
Mijn dochter is vorige maand 3 jaar geworden. Draagt kleding maat 104, broeken 98 en schoenen 26. (ze leeft op grote voet). Ondergoed 98/104. Winterjas draagt ze trouwens al de hele winter in 104 en dat viel niet bijzonder groot ofzo. Ze was toen dus 2 1/2.

Ik schat d'r op ongeveer een meter. Volgende week moeten we naar het cb, dan zal ik het zeker weten.

En ze is een kilo of 16.
Waarschijnlijk heeft jouw dochter dan in verhouding korte pootjes?

Onze dochter van 2 jaar en een paar maanden is 82 cm en heeft maat 86 van broeken en shirtjes. Shirtjes maat 92 zijn echt nog veel te groot en wijd.

Schoonmaat 21.
.
mijn zoontje is 3 jaar en 4 maanden en draagt maat 98/104 en schoenmaat 29. Hij is ongeveer 1 meter.
oemf, ik heb hier een grote peutermeid rondlopen, komende mei wordt zij 3 jaar.

Lengte 100 cm, kleding maat 104, sommige shirtjes zelfs 110.

Schoenmaat 26/27.

Ach ik ben wel wat gewend, oudste dochter is bijna 8 en past vaak nog dingen mt 116. Een kleintje en een grote hier dus....
Korte pootjes heeft ze van mij ze heeft wel een lange romp/rug en lange armen.

@tandpasta : wat een klein frutje is jou dochtertje
Mijn zoontje is 3 jaar en 4 maanden. 103 cm lang. Heeft kleding maat 98 en schoenmaat 25..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb n lange peuter van 2 en half. Broek maat 104, met riem voor de breedte. maillot soms zelfs 110. Bovenstuks 92 t/m 98. Ondergoed 92- 98. Schoenen 24.

Omdat peuter van die lange benen heeft vooral veel esprit en mexx broeken.
De grote van de kleertjes verschilt ook per merk.

Verveel je je?
Ja vosje78
Mijn dochter van 2,5 is 99 cm lang en heeft kledingmaat 98-104, soms 110-116. Kledingmaten verschillen enorm qua merk/winkel. Ze heeft schoenmaat 28, was wel even schrikken laatst.... :-0
Mijn dreumes van 21 maanden is 86 cm en draagt, tromgeroffel, maat 86. Hier komt t altijd wel overeen, ook geen verschil in boven en onderkleding
Mijn zoontje is vorige week 3 geworden en is precies 100 cm en ruim 15 kg. Hij draagt kleding in maat 98/104 (kleinvallende 104) en schoenmaat 25/26.
quote:DJ.Momo schreef op 03 april 2012 @ 20:14:

Mijn dreumes van 21 maanden is 86 cm en draagt, tromgeroffel, maat 86. Hier komt t altijd wel overeen, ook geen verschil in boven en onderkledingZo, ik zat dus écht even op het púntje van mijn stoel!
Hier een peuter van net twee. Hij begint nu langzaam aan in maat 92 te groeien, van boven en onder. Schoenmaat 22. Hoe lang hij is weet ik niet, ruim een half jaar geleden voor het laatst gemeten. Ik schat zo'n 86/87 cm en dat zou mooi overeen komen met zijn kledingmaat .
Ik geloof dat mini bubbels niet zo heel erg mini is. Mini bubbels is nu 3 jaar en 4 maand, is 110 cm . 19 kg schoenmaat 28. Broek maat 110 (puur voor de lengte , want qua omvang past mini bubbels nog makkelijk in 104) en bovenmaat 110/116
Ik denk dat dochtertje mede een grote maat shirtje heeft omdat ze een dik buikje heeft (verder erg slank)
Ik dacht dat het altijd zo was dat bijvoorbeeld een peuter maat 86 draagt van ongeveer 80 tot 86 cm en dan van 86 tot 92 cm maat 92. Dat is mijn ervaring in ieder geval, zo gauw ze de maat in centimeters daadwerkelijk hebben bereikt is het die maat aan de kleine kant.
Mijn dochter is ruim 1,5 en ook ongeveer 85 cm lang. Ze draagt broeken en maillots in maat 86. Van boven moet ze voor haar rompje eigenlijk al maat 92 hebben, maar ze heeft vrij korte armen. De mouwen zijn dus altijd te lang. Rompers 86/92. Maar dat begint al wat aan de kleine kant te raken (behalve de armen). Schoenen gaan nu richting maat 23.
Soms kloppen die maten ook gewoon niet. Dochter heeft hier ook nog een shirt in maat 74 dat valt als een ruime 86.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven