Kleding maat peuter

03-04-2012 19:58 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuwgierig naar wat de kleding maat en schoenmaat is van jullie peuter van 2/3 jaar

En of de lengte maat van de kleine, wel overeenkomt met de kledingmaat.

Bij mijn dame(2) komt de lengte maat en de kleding maat namelijk niet overeen.

Ze is ongeveer 85 cm maar draagt van t-shirtjes maat 92/98 en hempjes maat 92

Broek maat 80/86 en onderbroek maat 86/92, maar ze heeft ook nog maillotjes 74/80 die ze prima past

Dit weekend had ze zelfs een tuinpakje 98/104 aan die prima paste!

Haar schoenmaat 20 van sportschoen en 21 van laarsjes ed
Dragen jullie kindjes nog rompertjes of zijn er hier al met ondergoed en hemdjes?
quote:Jorina schreef op 03 april 2012 @ 20:16:

[...]

Zo, ik zat dus écht even op het púntje van mijn stoel!

The suspense was killing you, huh?

Gaat t goed met beide kinders?
quote:TessTan schreef op 03 april 2012 @ 20:19:

Ik dacht dat het altijd zo was dat bijvoorbeeld een peuter maat 86 draagt van ongeveer 80 tot 86 cm en dan van 86 tot 92 cm maat 92. Dat is mijn ervaring in ieder geval, zo gauw ze de maat in centimeters daadwerkelijk hebben bereikt is het die maat aan de kleine kant.Gaat hier niet op. Pas bij 84 cm begon hij naar 86 te gaan
haha, wat een verschil...

mijn dochter is 5,5 en zit qua broekjes op maat 104 en shirts 110!

Ze is 1m en 3 cm en 15.9 kg

Wat een mini als ik jullie verhalen lees!
quote:DJ.Momo schreef op 03 april 2012 @ 20:23:

[...]

The suspense was killing you, huh?

Gaat t goed met beide kinders?

Nou, en of!

Prima, thanks! Sjakie ook goed?
quote:queenfan25 schreef op 03 april 2012 @ 20:22:

Dragen jullie kindjes nog rompertjes of zijn er hier al met ondergoed en hemdjes?Hier nog rompers, op zindelijkheidsgebied gebeurt er toch nog niks, en dan vind ik een romper wel zo makkelijk.
quote:elinaa schreef op 03 april 2012 @ 20:28:

Oh dan is ze echt een mini zeg, mijn zoontje is echt nét drie en zoals ik eerder al zei precies 1 m en 15,4 kg. Zijn lengte is wel langer dan gemiddeld maar zijn gewicht was keurig in verhouding. Niet echt heel groot dus...

Ik heb ook een dochter van 5.5 en die is 120 cm en 21 kg, ze is wel groot voor haar leeftijd, maar wat een verschil met jouw meisje zeg! Ze draagt overigens maat 122/128 en schoenmaat 30.
O en hier trouwens ondergoed, rompers al vlak na zijn tweede verjaardag afgezworen omdat hij ging poepen op de wc en hij is sinds hij 2,5 is ongeveer helemaal zindelijk.
quote:elinaa schreef op 03 april 2012 @ 20:28:

Mijn zoon ook hoor! Die is 5 jaar en 3 maanden, 17 kilo en 107 cm. Schoenmaat 27. Hij heeft veel kleding in maat 104 die nog past. Hij heeft ook totaal geen kont/buik/vet en kan zelfs nog korte broeken aan van maat 98.

Dochter is 2 en 2 maanden, lengte weet ik niet maar gewicht is rond de 14 kilo. Ze heeft truien maat 86, maar de broeken worden nu wel te klein. Schoenmaat 22.
Met 2 jaar had mijn dochter maat 74 en schoenmaat 20

Nu is ze 6 en heeft maat 110 en schoenmaat 28
Ze is 1,10m, en weegt 19 kilo

Ze is 6 jaar en 3 mnd
Mini bubbels draagt al een tijdje een hemd en onderbroek, is nog maar een paar maand zindelijk, maar mini bubbels paste geen rompers meer, dus moest het zo maar!

En als ik het hier zo lees, is onze mini bubbels erg groot! er zit 3 jaar verschill tussen mini bubbels en de kleine van Mars.74, maar ze hebben de zelfde lengte en gewicht !! raar eigenlijk dat er zoveel verschil in kan zitten!
quote:mars.74 schreef op 03 april 2012 @ 20:37:

Ze is 6 jaar en 3 mndMijn dochter is precies zo lang, en weegt evenveel, en zij is 3 jaar! (wordt in juli 4). Leuk, die verschillen!
quote:queenfan25 schreef op 03 april 2012 @ 20:13:

Ja vosje78

Oh, oke.

Dochter 1: 3 jaar en 2 maanden,1,04 meter, maat 110/116 schoenmaat 28.

Dochter 2: 1 jaar en 4 maanden, weet niet hoe lang, maat 92 schoenmaat 24.

Dochter 1 heeft bambi figuur: alles lang en dun en tenger, dochter 2 is een papzak met grotere bierbuik dan papa. Dan zitten kleren ook heel anders
Hier een kleine van 2 jaar, die pas net de maat 86 ingekropen is. Overigens heb ik de ervaring met beide mannen dat de broekmaat vaak een maat kleiner is dan die van shirtjes (korte pootjes, net als hun pa ). Broeken draagt de kleinste dus in maat 80.

Bij het CB vonden ze hem te kort dus hij moet over een paar maanden terugkomen. Mijn vraag: "Wat doen jullie als hij te klein is? Hem uitrekken?" werd niet echt gewaardeerd geloof ik...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:Akakia schreef op 03 april 2012 @ 20:55:

Hier een kleine van 2 jaar, die pas net de maat 86 ingekropen is. Overigens heb ik de ervaring met beide mannen dat de broekmaat vaak een maat kleiner is dan die van shirtjes (korte pootjes, net als hun pa ). Broeken draagt de kleinste dus in maat 80.

Bij het CB vonden ze hem te kort dus hij moet over een paar maanden terugkomen. Mijn vraag: "Wat doen jullie als hij te klein is? Hem uitrekken?" werd niet echt gewaardeerd geloof ik... Ze houden niet echt van grapjes bij het consternatie bureau
Mijn dochter was tonnetje rond op die leeftijd, dus ze droeg standaard een maat groter dan ze voor haar lengte nodig had. Anders paste haar dikke buik er niet in.

Geen idee eigenlijk welke maten dat waren, het verschilt ook per merk en per model kleding.
quote:mars.74 schreef op 03 april 2012 @ 20:37:

Ze is 6 jaar en 3 mnd

Hier een dochter van 1,10 m. en 21 kg.

Kledingmaat 122/128, schoenmaat 29/30

Ze is 4 jaar en 6 maanden.

D'r buik begint weer op te bollen, dus er zal straks wel weer een groeispurt in de lengte aankomen...
Mijn zoontje is 2,5, draagt maat 86 van broeken, maar is daar bijna uit en maat 92 van shirts, soms een kleine 98. Schoenmaat 24. Hij is 91 cm en weegt 12 kilo.O ja, en rompers 98/104.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Jorina schreef op 03 april 2012 @ 20:29:

[...]

Nou, en of!

Prima, thanks! Sjakie ook goed?Fijn zeg! Sjaak veel aan de kwakkel, kno'tje. En nu net vier nieuwe tanden, joy.
Mijn mannetje is in januari 2 jaar geworden. Zijn lengte is ongeveer 90 centimeter geloof ik.

Hij heeft van broeken maat 98 aan, en van shirtjes maat 98/104. Hij heeft een ontzettende lekkere dikke buik, bij kleine shirtjes komt zn buik eronder uit. Ook bij strakke shirtjes zijn vaak de reacties, ooohhh kijk dat buikje

Hij heeft maat 26 van schoenen, als ik het hier lees heeft hij dus behoorlijk grote voeten.
Hier een peuter van 2 jaar 4 mnd, was in december 96 cm en weegt een kleine 16 kg. Schoenmaat 25-26 (ligt er aan hoe ze vallen), kleding 98-104 en dan liever 104 voor de bovenkant.

En hij draagt nog gewoon rompers, die is voorlopig nog niet zindelijk.
Hier een peuter van net 3, 92 cm en 13.9 kilo (vandaag bij het cb geweest ) oh schoenmaat 25

En een dreumes van 18 maanden, 87 cm en 11.6 kilo en schoenmaat 24

Ik heb een ukkie met korte pootjes en een lange slungel
Queenfan, mijn dochter van 2,5 past nog nèt in rompers maat 98-104 van de Hema, dus die draagt ze nog even af. Ik wissel het af met hemdjes en broekjes, die vind ik inmiddels net wat handiger, maar ik denk dat die rompers zeer binnenkort te klein zullen zijn.
quote:DJ.Momo schreef op 03 april 2012 @ 21:07:

[...]

Fijn zeg! Sjaak veel aan de kwakkel, kno'tje. En nu net vier nieuwe tanden, joy.

Sneu, tandenleed... Hier vermoed ik dat de laatste kiezen doorkomen.

Maar goed, we hadden het over maten en gewichten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven