technische/klussende vrouwen

06-04-2012 21:28 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou het leuk vinden als hier een pijler over geopend wordt, als ik goed gekeken heb, bestaat die nog niet ? Ben zelf "handig", timmer, zaag, stuc etc, maar zou het soms best handig vinden om advies te krijgen e.d.
Thuis

Daar heb je je pijler al

Of Overig.

Denk niet dat ze een pijler: klussen gaan maken hoor.
Bazinga!
thuis gaat als ik het goed heb over wat algemene dingen, van inspiratie voor kinderkamer tot welk kledingstuk ben jij aan het maken etc. Niks mis mee, maar dus niet wat ik bedoel. Ben nu bijvoorbeeld bezig een fonteintje aan te sluiten moet verzinnen hoe ik de leidingen verleg etc. en ben vast niet de enige forummer die dat soort dingen leuk vindt en adviezen handig vindt, toch ? (schreef ze hoopvol )
nee, thuis gaat over je huis . Dus ook als je een fonteintje aan wilt leggen...
Maar dan maak je hier toch gewoon een algemeen klustopic van?Weet je gauw genoeg of daar animo voor is.
Ja! Leuk idee voor een topic!
Ja, een topic is ook al leuk en handig toch?
klussen....??? daar heb je toch mannen voor op deze wereld??? ps;vind ut knap van je,maar ik ben zelf meer een planner en van de catering
quote:desteny schreef op 06 april 2012 @ 22:12:

klussen....??? daar heb je toch mannen voor op deze wereld??? ps;vind ut knap van je,maar ik ben zelf meer een planner en van de catering Dat zie je verkeerd, meeste mannen zijn niet zo goed in klussen, tenminste niet als het handig/mooi etc. moet worden. Ze zijn wel weer erg handig voor het zware werk, tillen, sjouwen, afvoeren etc. dus dat is hun rol in mijn leven overigens ook voor de catering als ik daar geen zin in heb, plannen doe ik liever zelf, want dat kunnen ze niet.
Ha, ik hou ook van klussen (mits met het juiste gereedschap)!

Mannen zijn ook erg goed in dingen los/vast draaien waar mijn kracht voor die tijd al is afgehaakt. Maar verder klus ik aardig aan de weg (en heb er in ieder geval het inzicht voor).

Dus, vind het een goed idee hoor, zo'n vast klus-topic (nog tips nodig voor je wc? )
Zegt het al genoeg als ik met mijn verjaardag en kerst gereedschap krijg

Alleen jammer dat rug en knietjes me in de steek laten maar derhalve bloeit man op en zijn ene linkerhand draait al de hele goede kant op
Hier ook een aardige klusser. Hebben vorig jaa reen huis gekocht, en ik heb het meeste gedaan. Samen met mn moeder alles behangen, zelf alle lakverf gedaan en een muur glad gestuct !! (helemaal trots) in oude huis had ik laminaat gelegd. Man is helaas met twee linker handen geboren, en door ouders nooit enige poging gedaan om dat te veranderen. Waar mn zus en ik vanuit huis uit eigenlijk altijd hebben geleerd om van alles te doen. Mocht vroeger van mn pa het speelgoed al uit elkaar schroeven als het niet werkte
Heb gedaan: verven en behangen uiteraard. Stucen van kleine ruimtes (ook kleine cursus gehad) want stucen van grote oppervlakten is wel echt een vak apart, tegels plakken (muren), houtconstructies bouwen voor bijv. kasten of dichtzetten van wandjes. Ook met metalstuts gewerkt en daarna dichtzetten met gips (dus wandjes zetten), assistent electra (verder geen verstand van electra), schoorsteen opnieuw opgemetseld, leidingen gelegd, glas vervangen, vloeren gelegd, beton gestort voor verdiepingsvloer, deuren afgehangen, radiatoren vervangen en daarbij leidingen omgelegd en verder weet ik zo 123 niet meer precies wat ik gedaan heb. Gewoon veel kleine klusjes.
MIj man en ik hebben samen ons huis verbouwd. En dus echt smaen, niet ik voor de catering en hij de rest. De catering is bij meestal erg slecht geregeld, gewoon omdat ik met andere dingen bezig ben.

Wat Schouderklopje schrijft komt aardig overeen met mijn lijstje. Daarnaast ben ik ook handig met fiets en auto. Het is gewoon handig en leuk als je het zelf kunt. En wat je niet kunt, kun je leren. Die 2 linkerhanden die vaak genoemd worden, het is in de meeste gevallen gewoon een excuus om iets niet te hoeven doen. Als doende leer je, en ja het gaat echt niet altijd in een keer goed. Dus doe je het nog een keer.
Mag graag klussen... gewoon omdat het kan :-)

Kijk... dat het niet zo netjes is, en niet altijd helemaal waterpas neem ik op de koop toe omdat oefening kunst baart.

Zo heb ik al eens een badkamer betegeld (kaarsrecht alles erin), een muurtje gebouwd met balken en gipsplaten, kan ik prima overweg met allerlei soorten boren.

En weet ik het écht niet meer... dan bel ik gewoon mijn paps voor tips, want die wéét alles :-)
Leuk dat er meer vrouwen zijn die klussen leuk vinden, ken er geen in mijn omgeving. Ben nu dus bezig met een smeedijzeren fonteintje in het toilet te plaatsen, is een beetje een gepuzzel omdat de aansluitingen aan de achterkant van het fonteintje zitten terwijl het fonteintje tegen de muur moet en de aansluitingen niet standaard zijn. Heb daarom bedacht dat ik een ombouw tegen de wand kan maken waar ik de leidingen en afvoer in kan wegwerken en het lijkt heel aardig te lukken. Hou me idd ook niet zo heel bezig met of het allemaal precies haaks is, maakt voor dit soort dingen niet zoveel uit, als het maar vast zit en niet lekt. Ik ga er ook vanuit dat je in principe alles kan leren en waar ik niet genoeg spierkracht voor heb, verzin ik meestal wel een trucje voor om het op te lossen. Maar mijn vader had wel echt twee linkerhanden en totaal geen geen ruimtelijk inzicht (hij heeft ooit een trap voor een hoog bed geprobeerd te maken en mijn moeder en ik konden hem maar niet aan zijn verstand krijgen dat de twee zijkanten tegengesteld moeten worden gezaagd, verschrikkelijk gelachen), het was een hele slimme en hoogopgeleide man, maar dit ging echt zijn pet te boven.
Probeerde net een foto van het werk in wording te plaatsen, maar daar ben ik dus weer niet technisch genoeg voor !
leuk!

Ik heb ooit een topic geopend verbouwen/klussen, maar dat is doodgebloed...

Ik heb gisteren een bankje gemaakt van steigerhout en een houten ombouw om de schouw. Het duurt altijd erg lang voordat het klaar is, omdat ik erg precies ben en dus dan wel eens weer wat sloop en overnieuw begin....
quote:janna2 schreef op 07 april 2012 @ 19:44:

leuk!

Ik heb gisteren een bankje gemaakt van steigerhout en een houten ombouw om de schouw. Het duurt altijd erg lang voordat het klaar is, omdat ik erg precies ben en dus dan wel eens weer wat sloop en overnieuw begin....Ik ben precies als het gaat om stevigheid qua constructie enzo, maar of het helemaal haaks e.d. vind ik dan wat minder van belang als het niet uitmaakt qua functie. Maar weet jij hoe ik foto's kan plaatsen, want ik krijg alleen maar de link geplaatst en kan niet een foto uploaden ? Ik denk dat het topic sowieso leuker is als je ziet wat mensen aan het maken zijn.
quote:janna2 schreef op 07 april 2012 @ 19:44:

leuk!

Ik heb gisteren een bankje gemaakt van steigerhout en een houten ombouw om de schouw. Het duurt altijd erg lang voordat het klaar is, omdat ik erg precies ben en dus dan wel eens weer wat sloop en overnieuw begin....Vind het trouwens ook leuk om te zien wat jij gemaakt hebt !
Wat leuk om te lezen dat er meer vrouwen graag klussen!

Ik heb zelf ervaring met schilderen, behangen (papier/vlies/foto/glasweefsel), stuccen, plafond vervangen, nieuwe wasbak + kraan plaatsen, stopcontacten vervangen, kruipruimte isoleren, vaste vloerbedekking en laminaat leggen, nieuwe kastdeurtjes maken en afhangen, enz.

Mijn tempo ligt erg laag omdat ik precies werk en chronisch ziek ben. Dus weinig energie. Maar ik ben altijd zeer trots en blij als er weer iets af is!
Ik heb echt geen idee hoe ik foto's kan plaatsen....
quote:janna2 schreef op 07 april 2012 @ 20:31:

Ik heb echt geen idee hoe ik foto's kan plaatsen....Account maken op bv www.mijnalbum.nl Daar je foto's uploaden, linkjes kun je hier dan plakken. Direct vanaf je computer gaat hier niet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Foto's plaatsen mag volgens mij niet meer wegens vervelende foto's tijdje terug.
quote:schouderklopje schreef op 07 april 2012 @ 23:28:

Foto's plaatsen mag volgens mij niet meer wegens vervelende foto's tijdje terug.Het kán niet meer, tenminste de foto zelf, wel het linkje naar de foto. Dat mag gewoon.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven