Zilveren Lepel
zondag 1 april 2012 om 16:11
Ik ben me de laatste tijd wat meer aan het verdiepen in koken, en ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het kookboek "Zilveren Lepel". Ik hoor er goede verhalen over, en het is komende week in de Bonus bij de AH, dus ik overwoog het te gaan halen!
Dus: hebben jullie er ervaring mee, en zo ja, positief of negatief? Staan er gerechten in die goed te doen zijn voor iemand die weinig kookervaring heeft? Staan er veel verschillende gerechten in, van vegetarisch tot vlees zeg maar? Andere dingen die opvallend zijn?
Misschien kan deze Chick dan nog eens een kookwonder worden
Dus: hebben jullie er ervaring mee, en zo ja, positief of negatief? Staan er gerechten in die goed te doen zijn voor iemand die weinig kookervaring heeft? Staan er veel verschillende gerechten in, van vegetarisch tot vlees zeg maar? Andere dingen die opvallend zijn?
Misschien kan deze Chick dan nog eens een kookwonder worden
zaterdag 7 april 2012 om 00:52
Tja en toen had ik 'm ook. Naar aanleiding van dit topic had ik besloten het boek niet te kopen maar vandaag kwam mijn moeder er ineens mee aanzetten, verrassing.
En nu zit ik met al die kilo's op mijn knie en zie door de bomen het bos niet meer. Ben een goede kok maar een gruwelijke chaoot. De hoeveelheid recepten het duizelt me gewoon.
Kortom wat zijn jullie favoriete recepten?
En nu zit ik met al die kilo's op mijn knie en zie door de bomen het bos niet meer. Ben een goede kok maar een gruwelijke chaoot. De hoeveelheid recepten het duizelt me gewoon.
Kortom wat zijn jullie favoriete recepten?
zaterdag 7 april 2012 om 00:59
Ik heb het boek ook, maar vind het niet zo'n goed kookboek. De uitleg is niet erg uitgebreid, wat niet erg is als je al ervaring hebt. Verder mis ik toch echt wel de plaatjes als het om recepten gaat die ik helemaal niet ken. En ik heb er verschillende (zoete) recepten uitgemaakt, maar de baktijden bleken echt veel langer te zijn en ik vond ze tot nu toe allemaal tegenvallen (maar ik heb nog niet zo veel gemaakt uit het boek).
zaterdag 7 april 2012 om 01:08
Mocht iemand ervaring hebven met de lasagne aubergine en ricotta en op dezelfde pagina de lasagne met gehakt en buffelmozarella... Ik houd mij aanbevolen wanneer de oventijden/standen niet kloppen. Wil deze op 2e paasdag maken.
Het boek spreekt mij wel aan, was blij verrast dat er ook foto's in staan. Maargoed, dit wordt de eerste x koken vanuit dit kookboek. De AH prijs was wel echt een prikkie!
Het boek spreekt mij wel aan, was blij verrast dat er ook foto's in staan. Maargoed, dit wordt de eerste x koken vanuit dit kookboek. De AH prijs was wel echt een prikkie!
zaterdag 7 april 2012 om 01:22
Ik zie veel recepten met linzen, kikkererwten en ander natuurwinkelspul zoals meiraapjes en knolletjes. Allemaal dingen die ik normaal niet zo snel klaar zou maken en ook niet in de Italiaanse keuken zou verwachten.Ga in die hoek maar eens beginnen denk ik. De recepten zelf zien er vrij simpel uit en ook gezond en degelijk. Baken (zoetigheid)is niet echt mijn ding
En de salie en rozemarijn hebben de winter niet overleefd dus die moet eerst aangeplant anders wordt het ook niets vrees ik.
En de salie en rozemarijn hebben de winter niet overleefd dus die moet eerst aangeplant anders wordt het ook niets vrees ik.
zaterdag 7 april 2012 om 01:30
[quote]Dotjemol schreef op 07 april 2012 @ 01:08:
Mocht iemand ervaring hebven met de lasagne aubergine en ricotta en op dezelfde pagina de lasagne met gehakt en buffelmozarella... Ik houd mij aanbevolen wanneer de oventijden/standen niet kloppen.
Geen ervaring natuurlijk maar bij het eerste recept zou ik denken dat er wat weinig vocht inzit en het dus wat droog kan worden en ook dat het als hoofdgerecht voor 4p. wellicht te weinig is.
Mocht iemand ervaring hebven met de lasagne aubergine en ricotta en op dezelfde pagina de lasagne met gehakt en buffelmozarella... Ik houd mij aanbevolen wanneer de oventijden/standen niet kloppen.
Geen ervaring natuurlijk maar bij het eerste recept zou ik denken dat er wat weinig vocht inzit en het dus wat droog kan worden en ook dat het als hoofdgerecht voor 4p. wellicht te weinig is.
zaterdag 7 april 2012 om 11:47
zaterdag 7 april 2012 om 17:16
quote:NymphadoraTonks schreef op 07 april 2012 @ 17:04:
Ik heb m blind gekocht want er was geen inkijkexemplaar. Maar het is wel echt een bijbel. Wat zijn nou echte aanraders qua recepten?
Saltimbocco. Of had ik die nou weer elders vandaan, nou zal zo even kijken, dacht dat mijn succes gerecht daaruit kwam.
En uiteraard vitello tonato.
Ik heb m blind gekocht want er was geen inkijkexemplaar. Maar het is wel echt een bijbel. Wat zijn nou echte aanraders qua recepten?
Saltimbocco. Of had ik die nou weer elders vandaan, nou zal zo even kijken, dacht dat mijn succes gerecht daaruit kwam.
En uiteraard vitello tonato.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 8 april 2012 om 13:32
Ik heb nog even zitten googlen op recepten uit de zilveren lepel op dit forum, maar elke keer gaat het vooral over dat er geen foto's bij de recepten staan. Waarom maken we er dan zelf niet een recepten met foto erbij topic van.
Iedereen die iets uit de zilveren lepel maakt kan het hier plaatsen.
Mylene, jij hebt vast al ergens foto's van, toch?
Het Viva forum is papaja.
zondag 8 april 2012 om 16:07
Het boek begint aan me te groeien, zie steeds meer lekkere dingen. Voor vanavond gaat het menu om. Ik zou eerst Chinese aubergine en hete eieren maken nu wordt het de gevulde aubergine van blz. 116 en de kiprolletjes met ansjovis en kappertjes van blz. 914. Daar heb ik alles voor in huis (op de ansjovis na dat worden nu ansjovisjes uit blik). Laat horen of het lekker was.
zondag 8 april 2012 om 17:18
quote:NymphadoraTonks schreef op 08 april 2012 @ 13:32:
Ik heb nog even zitten googlen op recepten uit de zilveren lepel op dit forum, maar elke keer gaat het vooral over dat er geen foto's bij de recepten staan. Waarom maken we er dan zelf niet een recepten met foto erbij topic van.
Ja hoor;
Saltimbocco ala Romana;
http://i576.photobucket.c ... eesgerechten/P7141761.jpg
http://i576.photobucket.c ... eesgerechten/P7141745.jpg
Deze foto is niet zo goed gelukt;
http://i576.photobucket.c ... 20en%20pizza/P7081732.jpg
Ja hoor;
Saltimbocco ala Romana;
http://i576.photobucket.c ... eesgerechten/P7141761.jpg
http://i576.photobucket.c ... eesgerechten/P7141745.jpg
Deze foto is niet zo goed gelukt;
http://i576.photobucket.c ... 20en%20pizza/P7081732.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 8 april 2012 om 17:28
quote:bopine schreef op 08 april 2012 @ 17:20:
Oh dat ziet er lekker uit MV.
Dank je, het is een aanrader.
Onderste foto gemaakt toen een forumster hier kwam eten, beetje gehaast de foto gemaakt. Toen op een bedje met pasta met spinazie champignons en wat tomatensaus.
Die andere met tomatensaus. Ja ook nog wat pasta erbij.
Oh dat ziet er lekker uit MV.
Dank je, het is een aanrader.
Onderste foto gemaakt toen een forumster hier kwam eten, beetje gehaast de foto gemaakt. Toen op een bedje met pasta met spinazie champignons en wat tomatensaus.
Die andere met tomatensaus. Ja ook nog wat pasta erbij.