koekjes bakken!
zondag 8 april 2012 om 15:13
5 Plakjes bladerdeeg zonder bloem op elkaar leggen en uitrollen tot de grootte van 5x een plakje, op een bebloemde plaat. Rondjes uitsteken. Veeg de bloem weg. Maak een bergje suiker op je aanrecht, leg er een rondje op, strooi op de bovenkant ook suiker en rol een beetje uit (koekje wordt iets groteren flinterdun). Laat rusten op een bakplaat met bakpapier, 25 minuten op koud plekje. In de oven 180graden.
zondag 8 april 2012 om 15:24
Als je zeker weet dat de start goed is ( goede spullen ) dan ben je al een eind op de goede weg,ik gebruik vaak spullen van Soezie.
Het is misschien iets duurder dan alle kant en klaar pakken die in de supermarkt staan maar het is het wél waard.
De soesjes en de pannenkoeken zijn zoiezo erg lekker,je kan er voor de soesjes zélfs spullen kopen voor bakkersroom voor de vulling.
kijk als je wil hier eens,wie weet doe je ideeén op ..
http://www.soezie.com/NED ... nguage/nl-BE/Default.aspx
Succes.
Het is misschien iets duurder dan alle kant en klaar pakken die in de supermarkt staan maar het is het wél waard.
De soesjes en de pannenkoeken zijn zoiezo erg lekker,je kan er voor de soesjes zélfs spullen kopen voor bakkersroom voor de vulling.
kijk als je wil hier eens,wie weet doe je ideeén op ..
http://www.soezie.com/NED ... nguage/nl-BE/Default.aspx
Succes.
zondag 8 april 2012 om 15:30
zondag 8 april 2012 om 15:32
zondag 8 april 2012 om 16:12
Kaneelvlinders zijn heel makkelijk. Plakjes bladerdeeg ontdooien, bestrooien met bruine suiker en (flink wat) kaneel. Vanaf twee kanten naar het midden oprollen en dan plakjes van afsnijden van kleine centimeter dik die je op bakpapier op de bakplaat legt. Kwartiertje tot twintig minuten op 180 graden bakken.
zondag 8 april 2012 om 18:56
Ik doe voor zandtaartdeeg altijd de 1,2,3 regel:
1 deel suiker, 2 delen boter en 3 delen bloem.
Dus als je 100 gram suiker hebt dan neem je 200 gram boter en 300 gram bloem. Kneden en uitrollen tot ongeveer een halve cm dikte, koekjes steken en bakken (temp. en lengte van bakken weet ik ff niet meer uit m'n hoofd, maar het zal iets van 20 min. op 180 graden zijn)
Dus als je 100 gram suiker hebt dan neem je 200 gram boter en 300 gram bloem. Kneden en uitrollen tot ongeveer een halve cm dikte, koekjes steken en bakken (temp. en lengte van bakken weet ik ff niet meer uit m'n hoofd, maar het zal iets van 20 min. op 180 graden zijn)
zondag 8 april 2012 om 19:27
quote:cellista schreef op 08 april 2012 @ 18:56:
Zoiets heb ik laatst ook gedaan. Ik had verkeerde muesli gekocht, als muesli echt niet lekker, maar voor koekjes leek het me wel geschikt.
Bovenstaand recept, ongeveer,
snufje zout,
theelepel kaneel
1 ei
200 gr muesli
erg lekker
Zoiets heb ik laatst ook gedaan. Ik had verkeerde muesli gekocht, als muesli echt niet lekker, maar voor koekjes leek het me wel geschikt.
Bovenstaand recept, ongeveer,
snufje zout,
theelepel kaneel
1 ei
200 gr muesli
erg lekker