weer wakker?

02-04-2012 20:21 3007 berichten
Liefste vrouw, mens, word eens wakker. Het is tijd om op te staan. Wnat je ligt al honderd jaar naast mij te slapen.

Maar dat kan niet.

Ja toch wel, de slechte fee heeft dat gedaan. Door haar vloek loopt iedereen hier nu te gapen.

Maar dan heb ik mij veslapen.

Ja, dat is het woord.

En dan heb ik deze morgen dus mijn wekker niet gehoord.

Inderdaad, je hoorde onze wekker niet meer voor een eeuw. En houd eindelijk eens op.. (geeuw) met je gegeeuw.

Word wakker, word wakker.

Want we sliepen met zijn allen honderd jaar.

Word wakker, word wakke.

En maak als de bliksem een ontbijtje klaar.

Sta eens op, kom uit de veren. Kam je haren, ga je scheren. Wij doen ochtendgymnastiek dus doe maar mee.

Word wakker, word wakker. Ook al valt dat na een eeuw niet zo goed mee.

(http://www.songteksten.nl ... ornroosje/word-wakker.htm)

http://www.youtube.com/watch?v=C1sRXyHW6FU
Alle reacties Link kopieren
De zoons van René zijn keurige hockey-jongens, vind ik.
Ik heb er nu een cdtje ingemikt (Macy Gray, das heel wat anders) en zal even aan de poets, zit alleen maar te lanterfanteren, en dat schiet niet op zo

Ik zag hem idd ook Moon, en dacht toen precies hetzelfde!
Ik bedenk me nu dat MV ook Turks oogt, volgens sommigen
Ja he Maroon. Maar t zijn toch kinderen van René en Natasja? Of hebben ze een andere moeder?

Was bij Carlo en Irene.
Volgens mij een andere moeder, maar dat weet ik niet zeker
Jep, wiki zegt uit een eerder huwelijk
Ah dan is het niet zo raar dat ze geen blonde kinderen met blauwe ogen hebben.

Lekker slim ook van mij
quote:Moonlight82 schreef op 09 april 2012 @ 14:15:

Ik bedenk me nu dat MV ook Turks oogt, volgens sommigen Neeheeee, normaal hoor ik wel eens de vraag of ik een halfbloedje ben.

pffffffffffffffffftttttttttt ;-)

Alleen bij boodschappen ophalen zei die ene man steeds, zonder varkensvlees he? Ik heb nu al een paar weken die zwarte doek niet meer om (waar je haar nog wel onder uit steekt dus moslims zouden die niet dragen), maar geen vlees of vis dus hij hoeft het niet te vragen.

Moest wel lachen, er is iemand daar die mijn naam kent en ik weet niet of iemand daar hier leest maar altijd als ik kom zegt hij `he Mylene `, dus word wel vrolijk van hem. Hij heeft het ook nooit meer gevraagd. Ben altijd bang dat iemand het hier heb gelezen maar ben vriendelijk erover geweest vind ik. Maar dat probleem is daar over. Ik begin nu al te lachen als ik hem zie en weet dat hij me bij naam gaat roepen. Lijkt me een aardige man.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ga toch maar even slapen ipv eitjes koken/brood roosteren, die kunnen vanavond of morgen ook nog wel.

Ben mentaal erg moe door veel dingen van afgelopen week dus tot na mijn powernap (die waarschijnlijk iets langer duurt dan een echte powernap )

En volgens mij vliegt Yas morgen al weer terug na 2 weken vakantieland.
Dat verhaal kende ik MV, daarom zei ik het

Ik weet nog dat ik op de middelbare school een vriendin had en haar vader werd wel eens voor Turks aangezien. Beetje rond hoofd, donker haar (grijzend) en een snorretje. (hij kwam gewoon uit een blanke NL familie)

Ach je weet soms ook niet hoe het zit met iemand voorouders.
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 april 2012 @ 14:10:

Kan wel een cd draaien in dvdspeler hoor dus als het moet heb ik muziek. Maar ik vind een programma op tv als achtergrond vaak gezelliger. Alleen met koken is muziek gezelliger.

Ik heb digitenne en het heeft eeeeeeeven geduurd voordat ik door had dat de afstandsbediening een knopje heeft om overte schakelen naar de radiokanalen. Kun je radio via de tv luisteren, wel zo gemakkelijk.

(hoe ik in het digitenne tijdperk dvd's kan kijken moet ik nog eens uitzoeken..)
Er is een tv programma over voorouders, nu met bekende NLers. Als ik het goed heb, heb ik de link opgeslagen. Het lijkt mij wel leuk om mijn voorouders end. op papier te zien.

Aan mijn ene kant schijn ik wel familie te hebben maar heeft mijn oma altijd verzwegen. Ik heb geen info daarvan, hoef ze ook niet te zien hoor, maar wel leuk om te weten hoe het allemaal zit.

Maar een boom maken lijkt mij wel leuk. Eigenlijk zonde van je tijd want ik heb toch niemand om die boom na te laten. Dus denk dat ik het ook maar niet ga doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Google eens op jouw achternaam, achternamen van je ouders en grootouders. Misschien is iemand al met stamboomonderzoek bezig geweest.

Van mijn familie staat aan één kant een gedeeltelijke stamboom online. Ivm privacy alleen van mensen die overleden zijn (en beperkt tot aan de (groot)ouders van mijn grootouders geloof ik).

Stamboomproject staat hier ergens in de meerjarenplanning...
Bij mij in de familie zijn wel wat stambomen. Gemaakt door mensen die dat leuk vonden om te doen na hun pensioen.

Maar het zegt me niet zo veel. Misschien omdat ik al aardig wat weet van de familie (verhalen van mijn opa's) en van de geschiedenis van het dorp.

Dat programma ken ik wel maar ik vind het soms ook wel veemd. Dan gaan ze 1 tak van de stamboom helemaal uitpluizen maar op dat level heb je dan bijv wel 32 voorouders. Wat zegt die ene dan over jou? Maar misschien ben ik te nuchter.
Nee is niet te doen joh, aan de ene kant heb ik een naam zoals Janssen.

Aan de andere kant weet ik niets, niet eens een naam van opa en oma. Nee hoor, het is goed zo. Straks kom ik allemaal info tegen die ik niet wilde weten. Wel lekker rustig zo denk ik.
Ik heb 2 boeken met de complete stamboom. Degene die het boek geschreven heeft heeft ook de stamboom van zijn vrouw beschreven in hetzelfde boek. De achternaam van haar is een verbastering van de achternaam van mijn vriend. Ik kende hem nog niet toen ik het boek kreeg. Toeval?
quote:bankje schreef op 09 april 2012 @ 15:18:

Ik heb 2 boeken met de complete stamboom. Degene die het boek geschreven heeft heeft ook de stamboom van zijn vrouw beschreven in hetzelfde boek. De achternaam van haar is een verbastering van de achternaam van mijn vriend. Ik kende hem nog niet toen ik het boek kreeg. Toeval?Ach ik geloof niet echt in toeval, het moest zo zijn. Wat leuk zeg en wat bijzonder. Mooi om te hebben.
Hier was een aantal jaar geleden een achterneef van mijn vader (geloof ik) en die kwam regelmatig bij mijn opa of ouders om dingen uit te pluizen. Die heeft de stamboom tot een paar eeuwen terug op papier gekregen.
Bij mij gaat het terug tot 1400

Ben je nog weggeweest Moon? We zijn maar omgereden om de meubelboulevard te mijden.
Nee t regent hier best hard, ik ben nog steeds binnen.

Anneroos
*gaat plu zoeken*

Papier dumpen en supermarkt bezoeken.
Vind ik wel een leuk programma trouwens dat over die stamboom. Eergister was met Sophie Hilbrand. Maar wat Moon zegt was mij ook al opgevallen. Ze nemen er gewoon de meest interessante voorouders uit.
Ja, of men denkt misschien dat als je de lijn van de vaders volgt, je het meest belangrijke verhaal hebt?

Ik heb daar altijd mijn twijfels bij gehad. Mijn oma van mijn oma is immers precies even belangrijk als de opa van mijn opa, qua genen. Alleen erf je daar geen naam van.

Maar ik vind het verder ook wel een leuk programma. Bijzonder wat men allemaal bewaard heeft door de eeuwen heen.
quote:Moonlight82 schreef op 09 april 2012 @ 16:12:

..................... Bijzonder wat men allemaal bewaard heeft door de eeuwen heen.Ja, niet te geloven toch. Zoals veel Nederlandse (zeevaarders-)info in een kasteel in Engeland afgelopen keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven