Gezondheid alle pijlers

Constant misselijk!

09-04-2012 18:38 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede vivafans,

Ik zit hier met een probleempje en hoop eigenlijk iemand tegen te komen die hetzelfde heeft/ of heeft gehad?..

10 maart is het begonnen met een buikgriepje (althans dat dacht ik)

Ik had dezelfde "griep"verschijnselen als de meeste mensen in diezelfde periode (griepepidemie?) misselijk (wagen/attractiemisselijkheidsgevoel), moe, diarree, zere buik, koude blauwe handen rillingen etc.

Na 2 weken was ik meer dan 5 kilo afgevallen en nog steeds geen verbetering.. Toen maar naar de huisarts geweest en deze zei dat het waarschijnlijk een nasleep van de griepepidemie was. Ze heeft wel direct bloed laten prikken, en dit was gelukkig allemaal goed. Ook kreeg ik medicijnen tegen de misselijkheid. (domperidon)

Na een week uitgeprobeerd te hebben kwam ik tot de constatering dat deze niet werke, en heb ik metoclopramide gekregen.

Nu bijna een maand later (9 april) heb ik er nog steeds last van..

Gelukkig sinds 2 weken niet meer aan de diarree maar nog wel misselijk, moe, constante vol gevoel en constant koude/blauwe handen.

De medicijnen werken redelijk, wel tegen het misselijkheidsgevoel maar niet tegen het volle gevoel (met een volgevoel bedoel ik bijv.na 2 beschuiten al volgevoel)

Mijn etensdagje bestaat eigenlijk voornamelijk uit beschuit, 2 appels en met een beetje geluk een beetje avondeten.. verder drink ik veeeeel water en multivitaminessap om toch een beetje vitamines binnen te krijgen

Graag zou ik jullie ervaringen willen wat jullie doen tegen misselijkheid? of igg tips?

Liefs Sanne..
Standaard vraag: zwanger?
Internagelaktisch
quote:maaique schreef op 09 april 2012 @ 18:41:

Standaard vraag: zwanger?Ik zat er op te wachten
heej maaique,

nee dat niet ;)
Misschien nog eens langs de ha?
ja daar zat ik zelf ook over te denken.. maar ben er bang voor dat ik er mee word afgescheept. :S
Heb je voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan.. Je weet maar nooit..
Je moet je gewoon niet af laten schepen! Ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is hoor, maar ik kan me voorstellen dat je hier ook niet echt vrolijk van word...dus morgen gelijk bellen!
In multivitaminesap zitten net zo weinig vitamines als in stoepkrijt... En daar zit tenminste nog calcium in...

Nee, serieus hoor, neem dan een voedingssupplement om aan te vullen, die sappen zijn slecht voor je tanden en voor de suikers en geven geen vitamines die je nodig hebt!

Verder veel sterkte, het lijkt me erg vervelend!
Hahahha nee heb er nog niet een weer gedaan.. dit omdat het mij echt onmogelijk lijkt om uberhaupt zwanger te zijn (heb deze maand toch echt de pil volgens de regels gebruikt)

@ Mamalein; ja ik denk dat ik maar eens ga bellen morgen.. op een gegeven moment heb je het idee dat ze je niet serieus meer gaan nemen he.. en dat je je hetzelf aanpraat (terwijl het toch echt niet zo is)
quote:sgh schreef op 09 april 2012 @ 18:51:

Hahahha nee heb er nog niet een weer gedaan.. dit omdat het mij echt onmogelijk lijkt om uberhaupt zwanger te zijn (heb deze maand toch echt de pil volgens de regels gebruikt)

@ Mamalein; ja ik denk dat ik maar eens ga bellen morgen.. op een gegeven moment heb je het idee dat ze je niet serieus meer gaan nemen he.. en dat je je hetzelf aanpraat (terwijl het toch echt niet zo is)Ik ken het gevoel...maar jij kent je eigen lichaam het beste, en als iets niet goed voelt moet je naar de huisarts daar is ie tenslotte voor ;) Sterkte en beterschap! Enne...misschien toch handig om voor de zekerheid een zwangerschapstest te doen? Je slikt dan wel de pil maar met diarree e.d...je weet t nooit!
Geen tips, wel een Heb dit zelf ook al weken. Maar dan van medicijnen.
adem je wel rustig en door je buik? een teken van hyperventilatie zonder dat je het door hoeft te hebben is misselijkheid.

zou een optie munnen zijn.
..popcorn?
dankjewel mamalein!! en koettie, lief! Ik merk wel dat ik er steeds energielozer van word :( en steeds depri-er.. Iedereen om je heen eet en je krijgt ook constant commentaar zoals eet eens wat en je eet te weinig, meer eten, blablabla, als je het een keertje mee doet, wordt je als het ware direct "gestraft" met nog meer misselijkheidsgevoel.
@ nola: daar heb ik eigenlijk nog niet op gelet.. maar heb het eigenlijk ook niet tot nooit benauwd of iets anders opvallends.. maar iig bedankt voor de tip. Ik ga er eens op letten
Dat is inderdaad naar ja!

Ik heb het in december gehad en januari, bleek inderdaad een soort sluimerende stress plus buikvirus te zijn. Ik werd al misselijk van de geur van water, ik vond het naar bloed ruiken. Ik betaalde me blauw aan zwangerschapstesten , maar ja, daar kwam niets uit...

Het is vanzelf overgegaan bij mij.
Eet je wel? Soms kom je in vicieuze cirkel, misselijk, minder eten en dan misselijk worden omdat je te weinig eet
@ aambij: ja ik eet wel, dit vooral omdat het moet. Uit mezelf zou ik het eigenlijk gewoonweg niet doen omdat ik geen honger heb en dus contant het idee heb "vol" te zijn. Ik had het eigenlijk al toen ik nog normaal at.. (dus in de week dat ik dacht de buikgriep te hebben) daarna begon alles af verminderen incl. het gewicht..

@lionlily: heb je het gewoon uitgeziekt?..
Ja, ik heb gewoon afgewacht, gezond maar matig gegeten en voorzichtig gedaan met scherpe kruiden en met veel stress, koffie en alcohol. Het heeft een maand of 2 geduurd, ik ben er nu een ruime maand, anderhalf, vanaf.

Ik wil nog wel een keertje wijzen op mijn post van hierboven, over die multivitaminensap. Dat is echt niet goed voor je, veel suiker, slecht voor je tanden en met niet zoveel vitaminen als je hoopt. Koop dan liever een supplement, bijv davitamon ofzo, voor tijdelijk. Wat denk jij?
hszmm.. daar had ik ook nog niet bij stil gestaan.. de suikers etc.

Ik probeer wel fruit te eten hoor, bananen, appels, kiwi`s, aardbeien.. (zoveel als het lukt..)

Had je toevallig ook last van vermoeidheid?? k kan bijwijze van nu al naar bed :( en morgen tot zeker 9 uur slapen
klinkt toch wel als zwanger, als je buikgriep hebt gehad en je hebt misschien diarree of veel overgegeven, dan werkt de pil niet zo goed. Is er wel "contact" geweest?
toch echt een test doen hoor!
@Aambij: ja.. contact is er wel geweest :$ ik zal morgen na het werk eens een testje halen dan.. Het kan misschien wel maar naar mijn idee is het haast onmogelijk. Ik zal het iig ff uitsluiten
Je schrijft in je OP dat je diarree hebt gehad en hebt overgegeven en dat is echt alarmbellen als je de pil slikt want dan werkt ie namelijk niet. Vermoeidheid en misselijk? Klinkt enorm zwanger. Heb je ook zere borsten?
Nee zere borsten heb ik niet.. Ik heb er stiekem ook al een paar x aangedacht maar heb het voor mijn eigen id volledig uitgesloten. Ik ga voor de zekerheid dan wel een testje halen maar verwacht een negatieve test

Ook ben ik voor de zekerheid gestopt met de pil, en ben ook ongst. geweest.

Ik hoopte dat de misselijk misschien iets met de pil te maken had gehad, maar dat valt ook weer vies tegen :( Ben nu van plan om er igg een tijd mee stoppen hoe minder rotzooi hoe beter..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven