weer wakker?

02-04-2012 20:21 3007 berichten
Liefste vrouw, mens, word eens wakker. Het is tijd om op te staan. Wnat je ligt al honderd jaar naast mij te slapen.

Maar dat kan niet.

Ja toch wel, de slechte fee heeft dat gedaan. Door haar vloek loopt iedereen hier nu te gapen.

Maar dan heb ik mij veslapen.

Ja, dat is het woord.

En dan heb ik deze morgen dus mijn wekker niet gehoord.

Inderdaad, je hoorde onze wekker niet meer voor een eeuw. En houd eindelijk eens op.. (geeuw) met je gegeeuw.

Word wakker, word wakker.

Want we sliepen met zijn allen honderd jaar.

Word wakker, word wakke.

En maak als de bliksem een ontbijtje klaar.

Sta eens op, kom uit de veren. Kam je haren, ga je scheren. Wij doen ochtendgymnastiek dus doe maar mee.

Word wakker, word wakker. Ook al valt dat na een eeuw niet zo goed mee.

(http://www.songteksten.nl ... ornroosje/word-wakker.htm)

http://www.youtube.com/watch?v=C1sRXyHW6FU
Zo, dat is heftig.

Dat gaat wel snel ineens. Zou Leentje al die tijd bij je schoonouders kunnen blijven?
Alle reacties Link kopieren
quote:helene31 schreef op 11 april 2012 @ 13:23:

[...]

Geen idee.

Ik word net gebeld door de huisarts of ik langs kan komen. Nee dus, het is zeker 20 minuten lopen. Dus de verloskundige komt straks langs om nogmaals mijn urine te testen en dan wordt gekeken of ze tot ziekenhuisopname overgaan.Woon je ver van mij? Vind het wel rot als er nood is dat je dan niet naar de ha kan. Je kan mij altijd even mailen he, weet niet of we ver van elkaar af wonen maar mail anders.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Moonlight82 schreef op 11 april 2012 @ 13:25:

Zo, dat is heftig.

Dat gaat wel snel ineens. Zou Leentje al die tijd bij je schoonouders kunnen blijven?

Ach, misschien loopt het wel los en is het niet nodig.

Leentje kan blijven zolang ze wil, schoonvader is met pensioen en kan gelukkig altijd bijspringen.
Ik vind dat de HA beter even langs kan komen. Als er sprake is van wel of niet ziekenhuisopname is het toch niet zo raar dat ze zelf even komt kijken?
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 april 2012 @ 13:33:

[...]

Woon je ver van mij? Vind het wel rot als er nood is dat je dan niet naar de ha kan. Je kan mij altijd even mailen he, weet niet of we ver van elkaar af wonen maar mail anders.

Ja, het is behoorlijk ver.

Het gaat puur om een urinetest, vind niet dat ik daar van alles voor overhoop moet halen. Verloskundige is straks toch in de buurt, dus dan kan zij het best even doen. Anders had ik wel iemand gebeld om me te komen halen.
t Is toch een beetje raar als je accuut moet gaan bedrusten dat de HA jou verzoekt om 40 min te gaan lopen?

Ik zou idd ook een andere zoeken
quote:Moonlight82 schreef op 11 april 2012 @ 13:39:

t Is toch een beetje raar als je accuut moet gaan bedrusten dat de HA jou verzoekt om 40 min te gaan lopen?

Ik zou idd ook een andere zoeken

Um, ja, misschien wel.

Ik had het nog niet zo bekeken eigenlijk.
Ik log even in om Helene een te brengen.

Ik hoop dat ze niet tot ziekenhuisopname over gaan. Bedrust is je eigen huis is ook heftig, maar dan ben je tenminste nog in je eigen huis.

Heel veel sterkte!
quote:Verana schreef op 11 april 2012 @ 13:57:

Ik log even in om Helene een te brengen.

Ik hoop dat ze niet tot ziekenhuisopname over gaan. Bedrust is je eigen huis is ook heftig, maar dan ben je tenminste nog in je eigen huis.

Heel veel sterkte! Dat dus
Thee, even een vraagje, niet belangrijk hoor. Maar jij maakt vaak zelf bouillon en ik heb het nog nooit gemaakt. Ik maak wel eens heel af en toe soep maar dat is Italiaanse tomatensoep met basilicum en af en toe reis ik af naar een ander land als een Griekst koude komkommersoep met walnoot of een Mexicaanse maissoep met kipstukjes en koriander. Of een aspergesoep.

Maar denk dat jij veel ervaring hebt, nou lees en zie ik op het topic De Zilveren Lepel nav mijn vraag over ravioli in bouillon een recept, maar wow, dat gaat hem qua ingredienten echt nooit worden voor mij die bouillon maken. En die tortelini ook niet maar ravioli kan ik wel recepten van vinden.

Die bouillon, ik heb maar voor 2 bordjes ofzo nodig als ik het ga maken. En vriezer niet dermate groot dat ik daar veel erbij kan doen, en ik heb alleen een klein pannetje, heb helaas geen grote pan om het in te maken.

Zo lang verhaal om te vragen, ik heb wel een paar potjes met lamsfond staan, en ik meen ook nog een groentefond.

Jij kent beter de echte goede smaak van bouillon omdat je het zo vaak maakt, zou je die fond ook kunnen gebruiken of niet?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Zo, verloskundige is weer weg. Ze heeft zelf even gebeld met de huisarts (gelukkig) en aangegeven dat opname nu niet wenselijk is en er eerst met medicatie gestart moet worden.

Wel nog steeds rust nemen, dus ik zal een koffertje maken voor Leentje.

Ben iets kalmer nu, want ik vond het allemaal erg raar gaan.
@Helene: Jeetje, daar ben je mooi klaar mee.

Als die ha van jou nou wat eerder tot actie overgegaan was had je er nu misschien niet zo slecht aan toe geweest! Serieus, ik zou daar op zijn minst even heel boos over worden tegen haar.

Misschien kun je van die Nutridrinks proberen? Denk dat je die wel kent van Leentje? Of krijgt zij geen dieetvoeding voorgeschreven voor haar ondergewicht? Je hebt ze met en zonder zuivel. Als je er daar 1 of 2 per dag van binnenhoudt kom je er misschien wat sneller weer bovenop? En eet af en toe een suikerklontje of Dextro, koolhydraten/energie. Tjongejonge, ik zit gewoon plaatsvervangend boos te zijn op jouw ha.

Sterkte en houd ons op de hoogte als dat lukt, ok?
O, kijk, jouw laatste post had ik nog niet gezien. Krijg je ervan als je tussendoor de telefoon opneemt.

Fijn dat je nog niet naar het ziekenhuis hoeft. Heb je familie in de buurt die je af en toe overdag kan opzoeken? Even gezelschap houden? En vergeet je I-pad niet mee naar bed te nemen. Kletsen wij je online gewoon de oren van je hoofd.
Fijn dat de oplossing waarschijnlijk op deze manier kan. Ja verder kan je niet meer doen dan rust nemen en hopen dat de medicijnen snel aanslaan.

Nou klets ons maar de oren van onze kop hoor als de muren op je af komen.
quote:leentjedb schreef op 11 april 2012 @ 15:14:

O, kijk, jouw laatste post had ik nog niet gezien. Krijg je ervan als je tussendoor de telefoon opneemt.

Fijn dat je nog niet naar het ziekenhuis hoeft. Heb je familie in de buurt die je af en toe overdag kan opzoeken? Even gezelschap houden? En vergeet je I-pad niet mee naar bed te nemen. Kletsen wij je online gewoon de oren van je hoofd.

Ik heb niet zo'n behoefte aan bezoek eigenlijk. Ben gewoon moe en totaal niet fit.

Vrijdag weer bezoek van verloskundige, om me in de gaten te houden. Wel fijn dat er nu actie komt, maar inderdaad vreemd hoe het gelopen is. Zonder die blaasontsteking was er niets gebeurd.

Ik wacht tot man thuiskomt met medicatie en dan wat proberen te eten en drinken. En slapen, dat is ook nog niet gelukt.
quote:leentjedb schreef op 11 april 2012 @ 15:12:

Misschien kun je van die Nutridrinks proberen? Denk dat je die wel kent van Leentje? Of krijgt zij geen dieetvoeding voorgeschreven voor haar ondergewicht? Je hebt ze met en zonder zuivel. Als je er daar 1 of 2 per dag van binnenhoudt kom je er misschien wat sneller weer bovenop? Dat is nog niet zo'n slecht idee. Dochter krijgt nu Nutrical (Nutrinidrink bliefde ze niet) en dat is smaakloos. 500 kcal per pakje, dus ik kan het eens proberen.
En bedankt dat ik hier even mocht zeuren trouwens.

Ben je opgelucht Helene, dat de druk even van de ketel is voor je (als in, je bent officieel ziek en je dochter heeft opvang)?

Of zie je er juist tegenop om in bed te liggen?
quote:helene31 schreef op 11 april 2012 @ 15:45:

En bedankt dat ik hier even mocht zeuren trouwens.

Moet de deur uit, grut ophalen, kom later terug. En je zeurt niet. Echt niet.
quote:Moonlight82 schreef op 11 april 2012 @ 15:46:

Ben je opgelucht Helene, dat de druk even van de ketel is voor je (als in, je bent officieel ziek en je dochter heeft opvang)?

Of zie je er juist tegenop om in bed te liggen?Nou, ik weet wel dat het even het beste is. Verder lijkt het me helemaal niks eigenlijk.
Ik hoop iig dat je wel echt even kunt rusten dan. Dat je niet in bed ligt van ik-moet-in-bed-liggen want dat is zo vervelend...

Ik vind ook niet dat je zeurt hoor. t Is best ernstig en dan mag je daar heus ff over schrijven.
quote:helene31 schreef op 11 april 2012 @ 15:01:

Zo, verloskundige is weer weg. Ze heeft zelf even gebeld met de huisarts (gelukkig) en aangegeven dat opname nu niet wenselijk is en er eerst met medicatie gestart moet worden.

Wel nog steeds rust nemen, dus ik zal een koffertje maken voor Leentje.

Ben iets kalmer nu, want ik vond het allemaal erg raar gaan.Gelukkig dat je thuis mag blijven. Al is het nog steeds helemaal niet leuk natuurlijk. Hoeveel maanden duurt je zwangerschap nog?
quote:Verana schreef op 11 april 2012 @ 16:13:

[...]

Gelukkig dat je thuis mag blijven. Al is het nog steeds helemaal niet leuk natuurlijk. Hoeveel maanden duurt je zwangerschap nog?

Voorlopig blijf ik lekker thuis ja en ga ik mijn best doen om te eten en drinken.

Nog 3 maanden te gaan. Zucht...
Hadden ze bij een evt opname dat willen doen ivm sondevoeding/infuus?

Of ging het daar niet om?

Ik hoop iig dat de medicatie aanslaat.
quote:helene31 schreef op 11 april 2012 @ 16:16:

[...]

Voorlopig blijf ik lekker thuis ja en ga ik mijn best doen om te eten en drinken.

Nog 3 maanden te gaan. Zucht...

Dat is best nog wel lang, als je je zo beroerd voelt.

Ik hoop dat het eten en drinken wat meer gaat lukken. Vooral drinken is belangrijk, maar dat wist je natuurlijk al lang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven