Dat stomme afwachten!
donderdag 19 april 2012 om 20:29
Een paar weken geleden wegens duizeligheid naar de huisarts geweest. Ik maakte me verder geen zorgen, maar leek me goed om het even te laten checken. Uiteindelijk belandde ik van de week in het ziekenhuis voor een ECG. In het gesprek gaf de arts aan dat mijn hartslag erg laag is en omdat ik geen sporter ben is dat verder niet te verklaren. Het kan echter wijzen op een aantal zaken (diabetes, niet goed werkende schildklier, ziekte van Lyme en nog wat meer zaken) óf er is 'gewoon' iets met mijn hart. Op zich zou het ook nog kunnen dat ik altijd al een lage hartslag heb gehad, alhoewel ik me dat niet kan voorstellen want mijn pols is wel vaker gecheckt in mijn leven en toen kwam er niets vreemd uit.
Afijn, de arts heeft met spoed allerlei onderzoeken ingepland. Maar gatverdegatverdegatver ik weet niet zo goed hoe ik me moet voelen. Ik kwam vrij lacherig het ziekenhuis uit maar intussen vind ik er geen donder meer aan. Het is niet dat ik in paniek ben of denk dat er iets vreselijks aan de hand is, maar ben in mijn hoofd wel heel erg met die onderzoeken bezig. Ik word er stilletjes van en moet stiekem steeds huilen. Wat een rottige onzekerheid. En ergens vind ik het ook weer stom van mezelf, want de kans dat er echt iets ernstigs is is volgens mij klein. Maar ja... het ziekenhuis neemt het wél serieus met die spoedonderzoeken.
Afijn, ik dacht als ik er nou een topic over open dan heb ik daar misschien meer aan dan wanneer ik ga zitten malen. Mag ik hier even blijven piepen af en toe? Tot ik meer weet?
Afijn, de arts heeft met spoed allerlei onderzoeken ingepland. Maar gatverdegatverdegatver ik weet niet zo goed hoe ik me moet voelen. Ik kwam vrij lacherig het ziekenhuis uit maar intussen vind ik er geen donder meer aan. Het is niet dat ik in paniek ben of denk dat er iets vreselijks aan de hand is, maar ben in mijn hoofd wel heel erg met die onderzoeken bezig. Ik word er stilletjes van en moet stiekem steeds huilen. Wat een rottige onzekerheid. En ergens vind ik het ook weer stom van mezelf, want de kans dat er echt iets ernstigs is is volgens mij klein. Maar ja... het ziekenhuis neemt het wél serieus met die spoedonderzoeken.
Afijn, ik dacht als ik er nou een topic over open dan heb ik daar misschien meer aan dan wanneer ik ga zitten malen. Mag ik hier even blijven piepen af en toe? Tot ik meer weet?
donderdag 19 april 2012 om 20:56
Het irritante is dat de klachten wel erger zijn geworden. Dus dat er niets is is ook geen optie. Maar goed, ik kan me ook echt niet voorstellen dat er wel iets ergs is.
Ik zoek wel veel afleiding inderdaad, heb mijn dagen volgepland en ondertussen zit ik vastgeplakt aan mijn iPhone. Maar dan heb je toch die momentjes dat je in de auto zit en het je ineens aanvliegt, of wanneer onder de douche staat. En heus geen paniekgedachten, maar gewoon snikkerdesnik.
Ik zoek wel veel afleiding inderdaad, heb mijn dagen volgepland en ondertussen zit ik vastgeplakt aan mijn iPhone. Maar dan heb je toch die momentjes dat je in de auto zit en het je ineens aanvliegt, of wanneer onder de douche staat. En heus geen paniekgedachten, maar gewoon snikkerdesnik.
donderdag 19 april 2012 om 21:20
't is ook gewoon heel moeilijk als je niet weet wat er aan de hand is en hoe erg het is. Uiteindelijk is duidelijkheid altijd beter, denk ik, hoe rot het nieuws ook zou zijn.
Ik herken het wel dat je er een beetje stoer en lacherig over doet in 1e instantie, maar dat het eigenlijk gewoon heel onzeker en eng is om niet volledig op je lichaam te kunnen vertrouwen en niet te weten waar je aan toe bent...
Voor nu een en uiteraard is hier plek genoeg, voor wat dan ook!
Ik herken het wel dat je er een beetje stoer en lacherig over doet in 1e instantie, maar dat het eigenlijk gewoon heel onzeker en eng is om niet volledig op je lichaam te kunnen vertrouwen en niet te weten waar je aan toe bent...
Voor nu een en uiteraard is hier plek genoeg, voor wat dan ook!
donderdag 19 april 2012 om 21:25
Dankjulliewel. In feite heb ik weinig te klagen want als het goed is heb ik dinsdag al alle uitslagen. Dat is dus eigenlijk hartstikke snel (dat zei ik eerst ook: "Joh, dinsdag al!", maar de eerste nacht na het nieuws toen ik wakker lag leek dinsdag wel héél ver weg ineens). Even bikkelen dus gewoon!
Fijn dat het herkenbaar is. Ik voel me zo'n muts...
Fijn dat het herkenbaar is. Ik voel me zo'n muts...
donderdag 19 april 2012 om 21:37
Kan me heel goed voorstellen dat het spannend is. Heb zelf ook eens een week op een uitslag moeten wachten. De kans dat het op mijn leeftijd kwaadaardig was was zéér klein. Bij de arts dacht ik nog opgelucht: oh, dan zal het wel goed zijn. Later op de fiets naar huis dacht ik: shit, ik zal net die ene zijn waarbij het toch slecht is.
Helaas, wachten is kl*te. Sterkte!
Helaas, wachten is kl*te. Sterkte!
donderdag 19 april 2012 om 22:03
Juist die onzekerheid is het ergste. Zodra je weet wat het is, weet je waartegen je "vechten" moet. Maar hopelijk is het niets ernstigs, en is het gewoon onderzoeken voor de zekerheid.
Bij een familielid van mij hadden ze ook het vermoeden van 'iets' met het hart, en zodra ze dat denken gaan meestal gelijk alle toeters en bellen af (lees: met spoed allerlei onderzoeken). Bij deze persoon bleek het uiteindelijk een gevaarlijk hoge bloeddruk te zijn, waar met medicatie prima wat aan te doen is.
vrijdag 20 april 2012 om 09:37
Nou Viev, kun jij me dan ook vertellen hoe zij dat heeft gedaan met haar kleding? Want het lijkt erop dat dit een BH-loze 24 uur moeten worden, maar het zou ook goed zijn als ik net als anders ga sporten zei die mevrouw. Nou vind ik BH-loos naar buiten al niet kunnen, maar BH-loos sporten!?
Afijn, het zit dus allemaal. Ik zit onder de plakkers met elektroden en op mijn nek hangt het kastje. Morgenochtend mag ik mezelf ontkoppelen.
Afijn, het zit dus allemaal. Ik zit onder de plakkers met elektroden en op mijn nek hangt het kastje. Morgenochtend mag ik mezelf ontkoppelen.
vrijdag 20 april 2012 om 10:03
quote:__magnolia__ schreef op 20 april 2012 @ 09:37:
Nou Viev, kun jij me dan ook vertellen hoe zij dat heeft gedaan met haar kleding? Want het lijkt erop dat dit een BH-loze 24 uur moeten worden, maar het zou ook goed zijn als ik net als anders ga sporten zei die mevrouw. Nou vind ik BH-loos naar buiten al niet kunnen, maar BH-loos sporten!?
Afijn, het zit dus allemaal. Ik zit onder de plakkers met elektroden en op mijn nek hangt het kastje. Morgenochtend mag ik mezelf ontkoppelen.Maar heb je dan geen BH aan? Ik heb zo'n kastje ook een paar x gehad en kon gewoon een BH aan.
Afijn, het zit dus allemaal. Ik zit onder de plakkers met elektroden en op mijn nek hangt het kastje. Morgenochtend mag ik mezelf ontkoppelen.Maar heb je dan geen BH aan? Ik heb zo'n kastje ook een paar x gehad en kon gewoon een BH aan.
vrijdag 20 april 2012 om 10:19
Die mevrouw zei duidelijk dat ik géén BH aan mocht. Maar ik had nog een soort van Ahh Bra liggen, die heb ik nu aangewurmd. Ik snap wel dat het niet mag hoor, de plakkers zitten namelijk op plekken waar je BH schuurt, maar met zo'n geval als ik nu aan heb is dat niet zo.
In de folder staat (en ze zei het ook) dat het juist goed is als ik ga sporten want dan kunnen ze zien wat mijn hart dan doet. De plakkers zullen niet loslaten, en dan moet ik me daarna opfrissen met een washandje. Maar of dat gespring nou lekker is als ik ook zo'n kastje heb hangen... Maar goed, die les is pas om 17.30 uur, dus ik kijk later op de dag wel hoe en wat.
In de folder staat (en ze zei het ook) dat het juist goed is als ik ga sporten want dan kunnen ze zien wat mijn hart dan doet. De plakkers zullen niet loslaten, en dan moet ik me daarna opfrissen met een washandje. Maar of dat gespring nou lekker is als ik ook zo'n kastje heb hangen... Maar goed, die les is pas om 17.30 uur, dus ik kijk later op de dag wel hoe en wat.