Lijf & Lijn alle pijlers

aankomen

16-04-2012 15:15 81 berichten
Afgelopen 3 weken ben ik met veel moeite 1,5 kilo aangekomen en toen ik vanmorgen op de weegschaal stond was er weer een kilo af Ik loop al bij een diëtist en krijg daar goede adviezen van, maar misschien zijn er hier ervaringsdeskundigen die me kunnen helpen of mensen met huis-, tuin- en keuken-truukjes om de kilo's er weer aan te krijgen.

Dit is ongeveer wat ik nu eet:

ontbijt: bord pap met volle melk en toevoegingen

tussendoor: brood met kaas/ei/vleesbeleg

lunch: nutridrink

tussendoor: gebak

avondeten: patat met mayo, kroket/drumstick/visstick oid of pasta met saus, kaas en room

avondeten2: normaal, boter/mayo toegevoegd waar mogelijk

Tussendoor eet ik veel chips, chocola, koekjes etc. Nutridrink zou ik meer van mogen, maar ik krijg er een vol gevoel van en word er misselijk van. Als ik geen nutridrink neem kan ik eigenlijk meer eten. Ik overweeg ipv nutridrink een eiwitshake te nemen en ernaast te lunchen.

Elke dag zit ik ongeveer 2x 15 min op de hometrainer om spieren te kweken.

Doe ik het zo goed? Ik zou graag meer vette groente eten ipv al die vette zuivel (dat komt mn neus nu wel een beetje uit). Maar behalve avocado weet ik eigenlijk niks.

Alvast bedankt!
Ja en vandaag ook weer regen en dit weekend ook,huil!Maar ja,

er wordt niet gevraagd wat voor weer ik graag wil.Ik werk in een verpleeghuis met ouderen en doe leuke dingen met hun.Leuk en dankbaar werk!Nog maar 3 kilo te gaan!Ik zal voor je duimen.Zal de sondevoeding ooit worden afgebouwd of blijft dit gewoon voorlopig 80%?
Alle reacties Link kopieren
*Meldt*

Ik heb ondergewicht bereikt tegen wil en dank. Normaal ben ik al dun, maar sinds een vervelende griep is er weinig meer van me over.

Ik probeer overdag zo´n vier boterhammen te eten en ´s avonds de warme maaltijd, maar het lijkt wel of ik totaal geen eetlust meer heb.

Ik weet niet hoe ik meer eetlust kan opwekken? Misschien is het een tekort?
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Wat bij mij het beste helpt is eten waar je trek in hebt. Dus als je een kaasbroodje/roomijs/sate wil, doen. Beter iets dan niets.

Bij mij werkt het averechts maar sommigen hebben veel aan nutridrink, of andere bijvoeding.

Raar advies misschien, maar als je naar lekker eten kijkt (kookprogramma/receptenboek) krijgt je lichaam een seintje dat het wil eten. Dan gaat het klepje van je maag open, loopt die leeg en neemt het volle gevoel af. Dus voordat je gaat eten denken aan iets dat je heel lekker vindt helpt ook! Daarom werken reclames ook zo goed, ze zijn gemaakt om je trek te laten krijgen in het product.

Hoe lang geleden is de griep en was het een buikgriep?
Het is nu bijna twee weken geleden. Ik weet niet of het buikgriep was, ik heb wel (heldere vloeistof) overgegeven en buikpijn gehad, maar geen diarree.

Ik ben wel heel erg misselijk geweest.
Klinkt wel als je maag, misschien moet ie nog even bijkomen? Anders probeer je licht verteerbare dingen en wat vaker te eten, lukt dat?
quote:scheelschaapje schreef op 22 april 2012 @ 12:23:

Klinkt wel als je maag, misschien moet ie nog even bijkomen? Anders probeer je licht verteerbare dingen en wat vaker te eten, lukt dat?

Ik ben begonnen met fruit, een aantal broodjes en ´s avonds licht voedsel.

Het lukt zo wel om over de hele dag iets binnen te krijgen. Nu is de nasleep van de verkoudheid/ griep nog steeds niet helemaal over, daar zou het denk ik aan kunnen liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven