Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Alle reacties Link kopieren
Bij de kijkshop hadden/hebben ze een actie voor wasmachine tabs van ik meen ariel. Kosten 5 euro maar dit krijg je terug door eea in te vullen en op te sturen.. Dacht ik deel het even! mooie actie toch..
Ik heb het geld van Oral B vrij snel teruggekregen, 2 bedragen. Ik wacht nog wel op geld van de Swiffer en 1x geld van de Ariel tabs bij Kruidvat.

Envelop voor GTA Page groen en zacht is net op de bus gegaan
Ik wacht ook nog op 1 keer Ariel tabs van het kruidvat en ook op de 5 euro van iglo, dat vind ik wel behoorlijk lang duren eigenlijk...
Ik wacht ook nog op de GTA van Ariel :(

Kan ik iemand(s kind) trouwens een plezier doen met mini's van de AH?
quote:moonian schreef op 25 april 2012 @ 09:17:

Kan ik iemand(s kind) trouwens een plezier doen met mini's van de AH?heel graag! Wil je me mailen op ikbenikhetisnietanders@hotmail.com? Nichtje en neefje sparen ze en ik help graag een handje mee
Die GTA van Ariel heb ik al, maar ik had die eerdere bon uit de Allerhande al gebruikt.

Iglo heb ik ook nog niet.

Dove en Page ook niet, maar die zijn ook pas net weg.
quote:Janna_ schreef op 25 april 2012 @ 09:20:

Die GTA van Ariel heb ik al, maar ik had die eerdere bon uit de Allerhande al gebruikt.

Iglo heb ik ook nog niet.

Dove en Page ook niet, maar die zijn ook pas net weg. Ja hier exact hetzelfde dus eigenlijk.. ow en wieckse rosé met 0% alcohol...
Ik heb mijn bril ontvangen!
quote:italie_meisje schreef op 24 april 2012 @ 19:50:

Ik heb nog geen bericht gehad van yunomi, is het normaal dat het bij sommige veel langer duurt? Of moet ik even contact opnemen?Ik heb ook nog geen bericht en ik begon me ook al af te vragen of ik het pakket nog wel krijg. Ik heb een tijdje geleden wel mijn Kialapunt aangegeven, maar het afhaalbericht heb ik nog niet gekregen. Ik hoop dat ik dat vandaag krijg, omdat ik het komende 2 weken erg druk heb en dus anders bijna geen tijd heb om het pakket op te halen.
Gister is hier iemand geweest van een nieuw energeiproject hier in de wijk. Ze gaan dan bij mensen langs om te kijken hoe men energie kan besparen en groener kan leven. Wij zijn overal al heel bewust mee bezig, maar toch hebben we nog wel een aantal handige tips gekregen. Een aantal van die tips en weetjes wisten wij al en er zullen vast ook wel tips tussen zitten die jullie ook wel wisten, maar ik wil ze toch allemaal even met jullie delen:

Koken

1. Koken op gas is (de helft) goedkoper dan op elektriciteit

2. Koken met deksel op de pan scheelt de helft in energie. Bovendien voorkomt het heel veel vocht in de lucht

3. Een snelkookpan scheelt nog eens 50% in tijd en energie

4. Zet niet meer water op dan nodig is

5. Voor kleine hoeveelheden water is een waterkoker goedkoper.

6. Zet elektrische kookplaten eerder uit, want de plaat gloeit nog lang na.

7. Gebruik bij elektrisch koken passende pannen met vlakke bodem

8. Gebruik het koffiezetapparaat niet als warmhoudplaatje. Houd koffie warm in een thermoskan

Verlichten

1. Spaarlampen zijn veel goedkoper dan gloeilampen, ze gebruiken 80% minder stroom

2. Laat geen licht branden in ruimtes die niet gebruikt worden

3. Het is een fabel dat tl-lampen veel energie verbruiken met starten. De tl-buis (ook voor korte tijd) uitzetten bespaart energie.

4. Dimmers verbruiken extra stroom. Dimt u altijd, kies dan voor een lamp met lager wattage

5. Vervang waar mogelijk (te) sterke lampen door lampen met een lager wattage

6. Gebruik een bewegingsmelder op uw buitenlamp

7. Als u een schakelklok gebruikt, stel deze dan in op de zomer- of wintertijd

8. Sfeerverlichting buiten? Kies voor lampen op zonne-energie.

9. Donkere kleuren in huis absorberen het licht, in een lichtere kamer is minder kunstlicht nodig.

Koelen

1. Zet de koelkast niet naast een warmtebron of in de zon

2. Ontdooi regelmatig. Twee millimeter rijp=10% extra verbruik.

3. Diepvriesproducten ontdooien in de koelkast bespaart energie.

4. Laat warme gerechten afkoelen voordat u deze in de koelkast of vriezer zet.

5. Stel de juiste temperatuur in (koelkast op 6 graden, vriezer op - 18)

6. Open de koelkast niet langer dan nodig is

7. Koelkast en vriezer raken hun warmte aan de achterzijde kwijt. Zorg voor voldoende ruimte en houd de achterkant schoon. (één keer in de zoveel tijd dienen de elementen aan de achterkant schoongemaakt te worden. Dit bespaart energie).

8. Een vrieskist is zuiniger en goedkoper dan een vrieskast.

9. Zorg voor goed sluitende koel/vriesdeuren.

Water

1. Met een waterbesparende douchekop kunt u tot 40% energie besparen

2. Een bad nemen is 2x zo duur als het nemen van een douche

3. Korter douchen scheelt 8 liter warm water per minuut. Wilt u dus korter gaan douchen? Dan kan het gebruik van een douchecoach (douchezandlopertje van 5 min.) hierbij erg handig zijn.

4. Gebruik een spoelonderbreker op het toilet

5. Draai de (af)wasmachine alleen als deze vol is

6. Kies indien mogelijk voor het spaarprogramma op de (af)wasmachine

7. Laat de kraan niet onnodig lopen

8. Repareer een druppende kraan of doorlopende WC zo spoedig mogelijk. Dit scheelt duizenden liters water

9. Bespaar water met een doorstroombegrenzer en schuimmondstuk op uw kraan

Apparaten

1. De voorwas kunt u tegenwoordig achterwege laten

2. Was vaker op 40 graden i.p.v. 60 graden, dat scheelt de helft in kosten

3. Beperk het gebruik van de droger. Droog uw was liever aan de lijn.

4. Als u een wasdroger gebruikt, centrifugeer vooraf op de hoogste stand

5. Een wasdroger met luchtafvoer is zuiniger dan een condensdroger

6. In de stand-by (slaap)stand gebruikeren apparaten nog steeds energie. Schakel daarom zoveel mogelijk helemaal uit.

7. Schakel alle aangesloten apparaten eenvoudig uit met een stekkerdoos met schakelaar

8. Schakel de energiebesparende opties op uw computer in

9. Haal de stekker van de oplader na het opladen uit het stopcontact. Ook wanneer er geen apparaat meer aan zit blijft de oplader stroom verbruiken.

10. Liever geen airco. Voorkom dat warmte binnenkomst met isolatie en zonwering. Laat 's nachts koele lucht binnen.

Verwarmen

1. Zet de thermostaat 's nachts op 15 graden.

2. Zet de verwarming uit in kamers die niet of kort gebruikt worden (in de winter een heel klein beetje aan laten staan om bevriezing van leidingen te voorkomen!)

3. Sluit de deuren van verwarmde ruimtes. Gebruik een deurdranger.

4. Zet de thermostaat een uur voor u naar bed gaat lager (scheelt ¤ 60,- per jaar). Doe dit ook als u langer dan twee uur van huis gaat.

5. Een graad lager stoken scheelt al snel 6% op uw jaarverbruik.

6. Zet geen meubels voor de radiatoren. De radiatoren moeten hun warmte kwijt kunnen en warmte stijgt op, dus wanneer er meubels voor staan duurt het langer voordat de ruimte verwarmt is.

7. Doe 's avonds de gordijnen dicht, maar laat ze niet over de radiator hangen.

8. Beperk het gebruik van elektrische kachels. Deze verbruiken onevenredig veel energie!

Isoleren en ventileren

1. Tochtstrips zijn bespaarkampioenen. Ze zijn goedkoop, vergroten comfort en besparen op uw gasverbruik.

2. Breng radiatorfolie aan achter de radiatoren.

3. Isoleer uw leidingen in onverwarmde ruimtes (bv. zolder), hiermee bespaart u veel energie

4. Plaats een brievenbusborstel.

5. Plaats een deurborstel bij kieren aan de onderkant van de buitendeur

6. Vocht in huis betekend extra verwarmingskosten. (vochtige lucht duurt langer om te verwarmen dan droge lucht). Zorg voor voldoende ventilatie door bijv. met mooi weer een aantal ramen open te zetten of 's ochtends wanneer u opstaat alle ramen 10 min. open te zetten. Ventileer exra bij koken en douchen.

7. Lucht uw huis elke dag een paar keer

8. Beperk vocht in huis door met deksels op de pannen te koken en de douche droog te trekken.

9. Hang de was op in een ruimte die goed geventileerd kan worden (bijv. badkamer).

Energie verbruik

1. Kies gasgestookte toestellen in plaats van elektrische toestellen. Gas is 3x goedkoper in gebruik dan elekriciteit

2. Kies voor groene stroom, vergelijk die met leveranciers

3. Let bij de aanschaf van apparatuur op energiekeurmerk en A-labels etc.

4. Noteer op vaste tijden uw meterstanden, dat geeft inzicht in verbruik en besparing

5. Er zijn acties waarmee u een watt meter kunt lenen, of schaf deze met een aantal mensen aan. Zo krijgt u een goed stimulerend inzicht in het verbruik van apparaten.

6. Pas de 10% regel toe: gebruik eens van alles 10% minder en kijk of het bevalt.

7. Bekijk uw jaarnota kritisch, en vergelijk deze met bijv. uw buren

8. Indien mogelijk keis dan voor kleine apparaten op zonnecellen.
quote:ayla2 schreef op 24 april 2012 @ 22:48:

[...]

Bij mij geeft ie aan dat de actie tot 29 februari 2012 geldt......

Wat gek... Ik heb eigenlijk niet verder gekeken, want hier wordt ook geen Neutral gebruikt.

Heb nu zelf die test gedaan en kan dus ook geen bon uitdraaien. Heb er maar weer een mailtje tegenaan gegooid, als ik antwoord heb post ik het hier.

quote:moonian schreef op 25 april 2012 @ 09:17:

Kan ik iemand(s kind) trouwens een plezier doen met mini's van de AH?Ja mijn mannetjes zijn er erg blij mee! Kan ik je mailen als je nog hebt?!
Goededag allemaal,

lees al een tijdje mee en ik wilde nog een tip met jullie delen om een extraatje te krijgen en gratis producten te krijgen.

Je kunt je nl opgeven als mystery shopper, dan kan je je inschrijven op onderzoeken in jouw buurt.

De bedoeling dat je de betreffende winkel bezoek en kijkt hoe de winkel eruit ziet, of het personeel vriendelijk is. Thuis vul je online de enquete in en dan krijg je een vergoeding van ongeveer tien euro.

Ze hebben bv ook altijd new york pizza en dan moet je een pizza bestellen en beoordelen. Dus gratis pizza en een tientje vergoeding!

Lijkt me vrekwaardig!
quote:stijnguus schreef op 25 april 2012 @ 10:41:

Goededag allemaal,

lees al een tijdje mee en ik wilde nog een tip met jullie delen om een extraatje te krijgen en gratis producten te krijgen.

Je kunt je nl opgeven als mystery shopper, dan kan je je inschrijven op onderzoeken in jouw buurt.

De bedoeling dat je de betreffende winkel bezoek en kijkt hoe de winkel eruit ziet, of het personeel vriendelijk is. Thuis vul je online de enquete in en dan krijg je een vergoeding van ongeveer tien euro.

Ze hebben bv ook altijd new york pizza en dan moet je een pizza bestellen en beoordelen. Dus gratis pizza en een tientje vergoeding!

Lijkt me vrekwaardig!En welk bedrijf is dit? Ik sta ook ingeschreven bij een soortgelijk bedrijf maar veel kan ik er niet voor doen en pizza of iets dergelijks heb ik nog nooit hoeven doen (alleen saaie dingen).
quote:Bokito schreef op 25 april 2012 @ 10:38:

[...]

Ja mijn mannetjes zijn er erg blij mee! Kan ik je mailen als je nog hebt?!Jahoor, dan maak ik gewoon twee envelopjes
Ik kreeg een code in de bus van de Dela, waarmee je kans maakt op een gratis appeltaart.
quote:Soppie300 schreef op 25 april 2012 @ 13:26:

Ik kreeg een code in de bus van de Dela, waarmee je kans maakt op een gratis appeltaart.Voor bij je uitvaart?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 25 april 2012 @ 13:28:

[...]

Voor bij je uitvaart?

Wel in de oven gebakken.

quote:Artemis schreef op 25 april 2012 @ 13:35:

[...]

Wel in de oven gebakken.

Haha. Ik had laatst een telefonische enquete van ze. Hoeveel volgauto's ik wilde, en of ik cake wel genoeg vond bij de koffie. Ik heb enorm gelachen.
Rare vragen

Als iemand ze spaart heb ik nog van die zegels van de AH, die je bij die mini's krijgt in de aanbieding.

We hebben trouwens al weer bijna een topic vol! Nog maar iets meer dan 200 posts!
Oh wat gaat dat hard zeg!

Ik ben verder met mijn reis van de komende zomer bezig, niet vrekwaardig, welk erg gaaf! (en ik probeer het toch niet al te duur te doen en dingen goed uit te zoeken, dus een beetje vrekwaardig is het wel ;)).
Hier even een tijdje niet meegeschreven omdat het erg druk was.

Hier hoeft er de komende periode minder gevrekt te worden. Manlief zijn contract wordt verlengd tot einde van het jaar, en daarna is er kans op een vast contract. Ik moet alleen wel zeggen dat ik het vrekken erg leuk vind...

Iig gaan we vanavond lekker uit eten en dan zien we daarna wel!
Hebben jullie ook zo'n zin in Koninginnedag? Vorig jaar konden we niet over de vrijmarkt lopen en daar was ik toch chagerijnig om

Vind het heerlijk om lekker te slenteren en koopjes te scoren!

Merkspijkerbroekjes en Carsautootjes voor de jongens kom maar bij mij
Ik heb ook zin in Koninginnedag. Ik sta meestal zelf op de markt in de woonplaats van mijn ouders. Meestal komen mijn ouders dan eind van de ochtend mij even aflossen zodat ik ook even over de markt kan lopen.

Vorig jaar zouden mijn vriend en ik samen met mijn schoonvader en zijn vriendin op vakantie. Mijn schoonvader had toen per ongeluk het vertrek van de vakantie op 30 april gepland. Ik baalde toen echt enorm!
wie in r'dam naar de vrijmarkt gaat: ga langs de stand van amnesty international. Ze verkopen tweede hands boeken, ze staan bij de binnenrotte. Opbrengst naar het goede doel en er zitten mooie boeken tussen en er is veeeeel keus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven