Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
@Souffle: Ja, deze zomer gaan Magzman en ik trouwen, begin augustus :-) En daarna gaan we officieel beginnen!

@reizen: Ik heb dat niet zo, ik ben al blij als ik lekker op vakantie kan naar Frankrijk, of Ameland voor mijn part... Heerlijk rondrijden in de zon, uitslapen, wijn drinken en lekker eten. Hoef ik niet epr se voor naar een ander continent of zo, gelukkig. Ben er wel blij om, want hoef ik me er ook niet druk om te maken of dat wel of niet kan met een kindje!

@Souffle Gaat lekker daar dus! Volgens mij gaat de tijd snel voorbij als je plezier hebt

@Hier: Gister met Magzman diepgaand gesprek gehad over zwanger worden en waarom niet nu al. Zijn argument was dat hij er ook samen met mij naar uit wil kijken, voor we gaan proberen zeg maar. Dus ik heb heel eerlijk verteld dat ik het wel moeilijk vind om het er met hem over te hebben, omdat ik zo bang ben hem weer af te schrikken dat het weer langer duurt... Snapte hij op zich wel maar hij verzekerde me dat dat niet gebeurt. Probeer het nu wel af en toe aan te snijden dus, en ik vind het heel fijn dat hij mee wil leven en denken en fantaseren van 'als we straks een kindje verwachten dan...'
Hey lieve dames,

wat is het rustig hier vandaag....

@muisje: dank je wel! Lief dat je zo blij bent!

Heerlijk, dat je weg bent geweest met vriendinnen. Nog even doorbijten en muisman is weer terug En over een paar weekjes weten jullie het geslacht al, wow wat gaat dat toch snel!

@neweve: mensen zijn inderdaad vaak onzeker als iets nieuws is. Ik vind het vooral lastig dat ik er geen grip op heb dat er echt een 'erwtje' in me aan het groeien is omdat je er verder nog niets aan merkt en niemand het nog weet....

Wat lief dat je je vriendin 21 kaartjes gaat schrijven!

@blancheflor: vind het erg mooi om te lezen hoe je over het leven nadenkt en wat je allemaal wilt! Wie weet wat het leven je allemaal nog gaat brengen

@souffle: het is voor mij wel een hele geruststelling dat onzekerheid erbij hoort, voel ik me tenminste geen super onzekere muts

Jeetje, 18 weken alweer. Gaaf hoor! Heb je al een buikje?

@magz: wat goed dat je zo open met magzman overal over praat. Vooral blijven doen, want dat is zo belangrijk! Lief dat hij aangeeft zeker te zijn van zijn zaak!

Hier ff wat minder, want helemaal niet fit: verkouden, keelpijn en hoofdpijn in combinatie met vermoeidheid van de zwangerschap maken dat ik niet veel fut heb op dit moment....bah, baal er echt van! Mijn lontje was straks ook erg kort toen ik thuis kwam...zouden dit de hormonen al zijn of ben ik gewoon een hork vandaag? Hoop dat ik snel van die verkoudheid af ben en kan ook niet wachten tot zondag, lekker langs onze ouders om goed nieuws te gaan brengen en dan volgende week VK bellen!
@Mommy, snap dat je dan wel een goed moment voor wilt uitkiezen ja. Ben benieuwd ook hoe het boek is Ja ben echt blij dat het proefkapsel en make-up in 1x goed was! Hoor dat dat nog wel eens kan verschillen. Ik heb er ook helemaal vertrouwen in hihi, iets om me in elk geval geen zorgen om te maken Wat minder dat je zo verkouden bent enzo! Hoop dat het weer snel over gaat. En alvast veel plezier met het vertellen zondag!! Ga je dan ook meteen langs schoonouders en miss opa's en oma's?

@Muisje, ja het gaat nu echt opschieten voor ons. Heb er echt zin in! Ik kreeg gisteravond ineens het besef dat hij gewoon wil dat ik ZIJN vrouw wordt, ik werd er even emotioneel van Wat vervelend dat je beetje misselijk werd van de verschillende geurtjes overal. Raar vind ik dat, dat je dan ineens dingen niet meer lust of dus je reukvermogen veranderd.. Spannend, nog 4 weken voor de volgende echo (en dat muisman natuurlijk terug komt!) Leuk ook dat jullie willen weten wat het wordt. Houden jullie dit dan voor jullie zelf of dat niet? Ben ook wel nieuwsgierig nl

@souffle hihi ja dat was echt super schattig die kleertjes. Ahhh wat lieff!! Lekker vooruitzicht ook met de vakantie in zicht! ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers hahaha

@Magz, o jullie gaan in Augustus trouwen! Leuk! Komt voor jullie ook al dichtbij! Fijn dat je met je vriend er ook over kunt praten en ook super lief van hem om te zeggen dat hij het na het trouwen ook wilt.

@Hier. Herkennen jullie dat. Ik kan nergens meer anders aan denken dan aan ons trouwen en daarna het kindje. Eigenlijk denk ik meer aan een kindje dan trouwen maar ik kan echt nergens anders meer aan denken! Ik zit ook al te kijken naar kinderwagens enzo.. pfff... wordt soms beetje gek van mezelf
@mommy

Veel plezier met het grote nieuws vertellen.

@twijfels

Ik snap Blancheflor heel goed wat betreft de twijfels. Vriendin van.me met baby heeft een burnout. Relatie gaat totaal niet goed. Natuurlijk is onze situatie heel anders, maar het is wel een schrikbeeld dat ik heb.

Mijn vriend vindt dat ik niet moet vergelijken, maar toch knaagt het ergens in mijn achterhoofd.

Ze is overigens dol op haar kindje.
Neweve, ik probeer inderdaad iedere keer zoveel mogelijk leuke dingen te doen Wat een leuk idee van die 21 kaartjes, erg lief!

Blancheflor, wat leuk dat je ouders je vroeger veel verschillende landen hebben laten zien. En ook een mooi idee dat jij dat later ook met je kindjes zou willen doen. Ik heb dat persoonlijk niet zo, ik ga graag naar Italië en dan lekker op de camping.

Wij willen dus inderdaad weten wat het wordt.

Souffle, Jeetje, je bent alweer 18 weken, wat gaat dat snel. Al bijna de 20-weken echo dus! Wat leuk dat jullie naar het Gardameer gaan, daar ga ik ook graag heen, heerlijk! Wilden jullie ook het geslacht van het kindje weten?

De echo is een verrassing voor Muisman, vind het wel lastig om mijn mond te houden haha.

Magz, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met magzman. Nu weet hij ook over jou onzekerheden en het is natuurlijk heel goed om daar met elkaar over te praten.

Mommy, wat vervelend dat je niet helemaal fit bent. Dit kan ook komen door de zwangerschap geloof ik, heb ik wel eens gelezen. Spannend dat jullie het zondag gaan vertellen aan je ouders, dat is echt zo’n leuk en mooi moment! Ik ben benieuwd naar hun reactie!

Nog eventjes inderdaad en dan is Muisman weer terug, ik kijk er ontzettend naar uit!

Lovelylady, heerlijk zeg, dat jullie straks man en vrouw zijn, en inderdaad, dat jij dan echt zijn vrouw bent. Grappig dat dat ineens tot je doordrong, maar het lijkt me ook een hele mooie gedachten.

Wanneer we weten wat het wordt, met iedereen dat weten, dus natuurlijk kom ik dan hier ook eventjes vertellen of we een dochter of een zoon krijgen.

@ hier. Zojuist een afspraak gemaakt voor de echo met geslachtsbepaling. 21 mei horen we dus waarschijnlijk of we een zoon of een dochter zullen krijgen.

Ik heb momenteel erg veel last van maagzuur, hopelijk verdwijnt dat snel. Vanmiddag nog even naar school, helaas pas om 16.00uur, vind ik altijd zo vervelend wanneer dat zo laat is. Mja niets aan te doen. Dit weekend ga ik met mijn kleine nicht op pad, we gaan een kadootje voor haar communie uitzoeken, over twee weken doet ze namelijk haar eerste communie.
@Magz: Wat fijn dat je het nu gewoon kan hebben over het verwachten van een kindje.Ik heb ook zo'n periode gehad dat ik een beetje op m'n tenen moest lopen om niet per ongeluk wat verkeerds te zeggen. Maar als dat eenmaal uit de weg is en je het gewoon er over kan hebben dan is dat een hele opluchting.

@Mommy: Wat naar dat de misselijheid nu ook al wat begint. Bah! Hopelijk ben je daar snel over heen. De verkoudheid kan inderdaad met de zwangerschap te maken hebben. Ik heb de eerste weken ook veel last gehad van een verstopte neus, nnu nog soms. Hoe gaat het verder? Ben je al langzaam aan het wennen aan het idee?

Heel veel plezier zondag met vertellen!

@Lovely: Herkenbaar hoor, haha! Maar vind je het niet jammer dat het baby'gedoe' de voorpret voor de bruiloft 'overschaduwd'? Ik vond de voorpret voor de bruiloft zo leuk, zou het zelf heel jammer vinden als ik al zo veel met de volgende stap bezig zou zijn. (Al is al dat babyspul kijken en fantaseren erover natuurlijk wel heel erg leuk! )

@Muis: Hoe lang duurt het nog voordat Muisman thuis komt? Lijkt me ook heel moeilijk om niks te zeggen over de echo! Maar hij vindt het vast een hele leuke verrassing! Spannend dat jullie dan ook horen of het een meisje of een jongen is. Wat denk je zelf?

@hier: De misselijkheid is gelukkig al een paar dagen verdwenen. Wat een enorme opluchting zeg!! Ik begin me nou steeds beter te voelen, de vermoeidheid neemt ook langzamerhand wat af (wat ook weer gustig is tegen misselijkheid, want als ik moe wordt dan komt de misselijkheid vaak weer iets boven). Zaterdag alweer 13 weken!

Verder hebben we half juni al de 20 weken echo gepland (spannend! Zou alles goed zijn?!) en 5 weekjes later een pretecho! Leuk!! Dan mogen de oma's en opa in spe ook mee. Kunnen ze hun kleinkind ook eens bekijken. Lijkt me heel erg leuk om ons kindje in 3D te bekijken. Al zullen opa en de oma's wel geduld moeten hebben of ze nou een kleindochter of een kleinzoon krijgen, want dat willen we nog mooi niet weten. :p Haha!

Ik kan ook mijn gewone broeken niet meer aan, dus loop heerlijk in positiebroeken. Zelfs ook al een eerste positieshirtje gekocht van de week, die accentueert heel erg de buik (lekker showen haha). Al met al kan ik er nu lekker van gaan genieten, ik hoop dat Mommy en Italia dat binnenkort ook kunnen doen (en Souffle en Muis dat al doen ;) ) en voor de rammelaars hoop ik dat ze dit ook allemaal mogen meemaken binnenkort!

Iedereen een fijne dag vandaag!
Hey meiden,

Hoe is het hier?

@ Zeelinde. Jeetje nog even en je bent alweer 13 weken. Klinkt geweldig om die spannende periode voorbij te zijn. Ik kan niet wachten. MIjn karakter van dingen moeilijk los kunnen laten komt nu ontzettend naar boven. Bah, wat is dat lastig zeg. Maar goed, kan ik alvast oefenen voor als de baby geworden wordt. Loslaten is het toverwoord!!!! Hoe de zwangerschap verloopt heb ik toch niet in de hand. Maar je draagt al positiekleding. Wow zeg! Dat gaat snel. Is het echt al een buik van je baarmoeder, of meer van opgezette darmen? Daar heb ik namelijk al heel veel last van. Loop continu in legging en jurkjes.

@ Muis. Jeetje jullie horen alweer bijna wat het wordt. Nog een klein maandje wachten! Ben heel benieuwd! Leuk dat je een pretecho hebt ingepland als Muisman weer terug is. Zal hij vast erg kunnen waarderen.

@ Mommy. Balen dat je je niet lekker voelt. Ze zeggen inderdaad vaak dat dat erbij hoort. Tijdens de zwangerschap gaat je weerstand ontzettend naar beneden en dan kun je last krijgen van allerlei virusjes. Hopelijk ben je snel beter.

@ Magz. Fijn dat Magzman nu zo overtuigd is dat hij graag een kind met je wil. Dat is erg prettig om dat zo uit zijn mond te horen he?! Nog eventjes. Kan me trouwens wel voorstellen dat de baby gedachten de bruiloft een beetje overheersen. Zelf ben ik iemand die trouwen niet zo heel belangrijk vind (het heeft voor mij geen toegevoegde waarde), dus ja, dan is het zwanger worden proces al gauw belangrijker!

@ Lovelylady. Ja hoor, dat snap ik heel goed dat je aan niets anders kan denken. Zo hebben wij onze vakantie geboekt. Een paar jaar geleden had ik er ontzettend naar uit gekeken en zou nu al bijna begonnen zijn met aftellen. Nu heb ik er ook wel zin in, maar ben zo ontzettend bezig met het zwanger zijn en het "als het maar goed gaat", dat de vakantie erg op de achtergrond is gekomen. Maar ik zal er straks echt van gaan genieten hoor. Dat wel!

@ de zwangeren. Fijn dat jullie de onzekerheid herkennen. Voel ik mij niet helemaal alleen daarin Zo gek, had dat eigenlijk nooit van mijzelf verwacht. Eerst speelt de angst "kan ik wel zwanger worden, wanneer zal het gebeuren" en nu "is alles wel goed, klopt het hartje wel etc"
@loveley, leuk dat je proefkapsel in een keer is gelukt. Mei begint alweer bijna dus nog iets meer dan een maandje. (want jullie trouwen in Juni toch?)

@magz, fijn dat je vriend wel mee wil praten/fantaseren over kinderen krijgen. Fijn dat hij ook aangeeft dat je hem niet kan afschrikken!

@mommy, vervelend dat je je zo grieperig voelt. Hopelijk zakt het weer weg. Neem wel genoeg rust en geniet je ook een beetje van deze eerste weekjes?

@muisje, gezellig met je nichtje op pad voor de eerste communie. Zijn jullie ook van plan om je kindje te dopen?

Ik weet nog niet of ik het geslacht wil weten, er zijn nog een hoop dingen voor en tegen. Waarom wilde jij het uiteindelijk wel weten?

@zeelinde, YES! Eindelijk is de misselijkheid weg. Erg leuk om te horen dat je er nu helemaal van kan genieten.

Ik vond het lastig om een cadeautje voor mijn vriendin te bedenken. We zijn erg goede vriendinnen, al zien we elkaar minder vaak nu ze in een andere stad studeert (en een half jaar naar het buitenland is).

Vandaag een weekje vakantie. Ik moet wel starten met leren voor het laatste tentamen van mijn bachelor maar verder alleen maar leuke dingen. (Naar de film, spelletjesavond etc)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hou dames! Een korte zwaai van hier. Gelukkig bijna weekend...ben gesloopt! Morgen nog werken en dan een weekend met leuke dingen. Fijn weekend voor jullie allemaal.
@lovely: we gaan zondag langs mijn ouders en schoonouders en wil mijn broer het eigenlijk ook snel vertellen, maar die kan zondag niet. Opa's/oma's weten we nog niet, even kijken hoe en wat...

Bij mij kwam het gevoel rondom de bruiloft de laatste weken voor de bruiloft veel meer naar voren dan het zwanger willen worden. Dan komen echt de kriebels, dus misschien krijg jij dat ook wel

@boekenlegger: dank je wel!

@muisje: door de zwangerschap heb je inderdaad een lagere weerstand, dus eerder vatbaar voor verkoudheid enzo. Bij mij speelt weersovergang nog eens extra mee, dus dat versterkt elkaar...Wat spannend dat jullie 21 mei weten wat het wordt! En leuk dat wij het ook mogen weten

@zeelinde: hoort inderdaad wel bij zwanger zijn ja, ben er nu wel een beetje klaar mee....Begin een beetje aan het idee te wennen, maar dat komt denk ik straks ook wat meer als ik de vk heb gebeld en (schoon)ouders en straks meerdere mensen het weten. Wat klink je heerlijk vrolijk en genietend! Wat fijn dat de misselijkheid weg is en je vermoeidheid minder is. Het eerste trimester zit er op voor jou! En leuk dat je al wat positiekleding hebt. En binnenkort dus twee echo's, geweldig! Geniet er lekker van meis! Geniet zeeman ook?

@italia: hoe is het met jou meis? Heb je de gyn onderhand kunnen bereiken of nog steeds niet?

@neweve: rust pak ik hier en daar zeker en genieten probeer ik ook te doen, al is dat nog moeilijk...hopelijk komt dit snel! Geniet van je vakantie en de leuke dingen!

@veliene: alvast een fijn weekend!! Nog even doorbijten!

@de rest:

@hier: vandaag 5 weken zwanger, volgens eigen berekening. Heb erg veel zin in zondag, om het te gaan vertellen!

De verkoudheid wordt ietsje minder gelukkig en heb nu 2 nachten goed geslapen Wel een drukke week (gehad), met 's avonds ook wat dingen. Daarom gisteravond besloten vanochtend wat langer te slapen en niet te gaan sporten en dat heeft me ook rust gebracht. Straks gaan we kijken bij vrienden van ons, die trouwen vandaag op dezelfde locatie waar wij zijn getrouwd. Ben heel benieuwd. Zie een beetje op tegen vanavond, het feest, om twee redenen: verbergen dat ik niet drink en tot 02.00u volhouden....pff...ben blij als het morgen is...;)

Fijn (lang) weekend alvast allemaal!
Even een vanuit Italie. Kom vanmiddag denk ik wel even langs met een update en reactie op iedereen. Ben nu even druk op het werk.

Alvast voor de tabel 2 mei eerste afspraak gyn en echo. Baal er wel een klein beetje van dat dat al zo vroeg is, misschien kunnen we nog wel helemaal geen hartje zien dan.
@Lovely Hoe herkenbaar!! Ik heb precies hetzelfde, die hele bruiloft is geweldig en leuk hoor, maar stiekem kijk ik meer uit naar het babies maken, dat is nog veel spannender!!

@italia: Ik zou juist blij zijn met een echo vroeg, denk dat ik compleet in onzekerheid zou zitten over van alles. Als je het hartje nog niet kan zien kunnen ze toch alsnog zien of alles er goed uit ziet? Of niet?

@Mommy toch maar veel plezier gewenst op het feest!

@hier Ben gister totaal overrompeld door Magzman die ineens zei dat hij er steeds meer zin in krijgt! In het kinderen krijgen, dus. Ik dacht eerst dat hij het over pannenkoeken had, haha! Maar zooo lief dat hij er ook helemaal in begint te komen!
He Magz wat fijn zeg! Dat Magzman en jij steeds meer op een lijn komen! Heerlijk gevoel of niet?

Italia: Jee 2 mei al! Spannend hoor! Ik snap wel dat je het eigenlijk liever iets later wil. Kan je het niet nu nog verzetten? Zo gaaf dat het nu allemaal echt is he! Ik weet nu zo goed, ergens heleboel delen van de rammelaars terug... Het is je zo gegunt!! (Jullie allemaal hoor!!!!!)

Mommy: vind het heel fijn dat je zei dat het mooi is hoe ik over het leven nadenk. Alleen dat al geeft me wat mentale rust, dat ik het niet allemaal aan me voorbij laat gaan maar dat ik bewust leef: wat wil ik? Hoe ga ik dat aanpakken? Hehe, wat een levensvragen al he en ik ben pas 24! Een vervroegde midlifecrisis ofzo haha.

Ik kijk stiekem ook al helemaal uit naar zondag haha! Als je het gaat vertellen! Zo leuk!

@Veliene: zwaai terug! Gaat het goed met je?

@ Neweve: als jullie al heel lang vriendinnen zijn is het misschien leuk om fotos van jullie samen 'door de jaren heen' te verzamelen en daar een foto boekje van laten maken? Toen ik in het buitenland zat hebben vriendinnen van me een cd gemaakt met liedjes die ze aan mij deden denken? Of een kalender laten bedrukken kan ook! Of juist kaartjes voor een festival/concert als ze weer terug is, dan heeft ze ook weer iets om naar uit te kijken! Misschien heb je daar wat aan? Succes!

@ Muis: ik vind de camping in Italie ook heerlijk Jammer dat je niet alles kan doen he! Of ik moet met koninginnedag die 10.000 per maand de rest van mijn leven gaan winnen....

Hoewel ik het geweldig vond dat ik zulke mooie landen heb gezien, was ik ook altijd wel een beetje jaloers op vriendinnetjes die terugkwamen en bijvoorbeeld een vakantievriendje hadden gehad! Op een camping maak je al snel heel veel contact met andere kinderen en dat heeft ook z'n charme! Mijn moeder heeft een hekel aan kamperen, maar ik vind het nu echt heerlijk met mijn vriend! Moet het alleen nog wel een beetje 'leren' haha!

@ Boekenlegger: Jeetje wat heftig voor die vriendin van jou! Ja, dat soort dingen kunnen natuurlijk altijd gebeuren, dat kan je niet voorzien. Dáár maak ik me dan ook minder zorgen over, dat kan ik toch niet beinvloeden. Ik maak me juist meer zorgen over de dingen die ik wel kan kiezen: want wat moet je dan kiezen! Haha.

@ Lovelylady: ik herken het heeel erg! Ik zie overal baby's en kinderwagens en zwangere vrouwen. Zo mooi en lief allemaal! Heel jaloers dan! Vooral omdat ik mijn kinderwens nog een beetje voor mezelf wil houden (en vriendlief) maar het er dus nog niet zo erg met vriendinnen of wil(kan) hebben (die willen ook helemaal allemaal nog lang geen kinderen). Dus heerlijk om er hier over te kletsen!!

Mooi, zoals je ook over het trouwen praat!

@ Trouwende dames: nemen jullie de achternaam van je husband to be?

@ rest: zwaai!
@Blanche Ik neem zeker de achternaam van Magzman! Heb vroeger altijd al gezegd dat ik dat zou doen als ik ooit zou trouwen. Vind het gewoon fijn om hetzelfde te heten als mijn man en later mijn kindjes. Dan zijn we gewoon ons eigen familie, en als ik dan een andere achternaam zou hebben, tja, nee, dat zie ik niet zitten :-)

En het is inderdaad een heerlijk (en ook wat onwennig) gevoel dat het ineens bespreekbaar is!
@ Neweve. heerlijk zeg een weekje vakantie. Geniet van alle leuke dingen die op de planning staan!

@ Blanche. Hier ook nooit vakantie vriendjes hoor, want ook mijn ouders houden absoluut niet van kamperen. ik vind het op zich wel leuk, mits het een schone camping is, met goede faciliteiten. Dus ook stroom bij de kampeerplaats en lekkere stoelen. Keuzes maken in het leven is inderdaad moeilijk, probeer je gevoel hier zoveel mogelijk in te volgen.

@ magz. Mmmmm pannenkoeken. Toen je dat scrheef over Magzman kreeg ik gelijk zin. Gelukkig voor jouo bedoelde Magzman wat anders!!!!!!!!! Op zich is een voege echo wel fijn, zeker als er al wel een hartje te zien is. Maar ik had de echo liever rond de 7 weken gehad. Dan is er zeker weten een hartje te zien en is natuurlijk ook nog steeds vroeg. Mocht er nog geen hartje te zien zijn, dan wil ik eigenlijk zsm weer een afspraak.

@ Mommy. Pfff tot 2.00 uur. Wat laat! Dat trek ik echt niet deze periode. Rond 22.00 uur gaat hier al zo'n beetje het lampje uit hoor. Zelfs nu verlang ik alweer naar mijn bed. Ben benieuwd hoe je ouders gaan reageren zondag. Veel plezier met vertellen alvast.

@ Veliene. Nog even en je hebt weekend!!!! Wanneer is je NOD ook alweer (volgens je eigen gevoel) Volgende week ergens, of niet?

@ hier. Gaaaap!!!! Ben zo moe, verder heb ik ontzettend zin in het weekend. Heerlijk 2 dagen niets verplichts doen. Dan maandag een dagje werken (ja helaas geen koninginnedag voor mij) en dinsdag is het weer een feestdag in Italie. Heerlijk, weer een korte week. Enb dan woensdagmiddag de echo. Wel laat pas, om 16.40.
Ow, ik heb nog eens nieuws die ik hier kan melden. Vriend lijkt hier nu echt gedraaid te zijn over het kindergedoe. Ik vind het stiekem wel een beetje eng .

Hij zei onlangs 'ja, als er nu per-ongeluk een baby zou zijn, dan zou ik het niet erg vinden'. en toen het onderwerp het onderwerp trouwen langskwam (algemeen) toen zei hij 'ja, maar dat gaat wel nog even duren als we eerst volgend jaar een huis kopen en dan een baby gaan proberen te krijgen'.

Dat ben ik helemaal niet gewend van hem . Wel goed natuurlijk, maar toch!
@paddle: wow wat een omslag! wat goed! En zie je het zelf ook zitten om volgend jaar voor een kindje te gaan en dan later te trouwen?

@zeelinde: wat fijn dat je je weer beter voelt! en alweer 13 weken, gaat hard!

@italia: hoe gaat het met de zwangerschap? Begint het blije gevoel al meer te komen? Of nog steeds zo bezorgd?

@mommy: ben erg benieuwd naar de reactie van je (schoon)ouders! Ga je het nog op een speciale manier vertellen met spulletjes of ga je het 'gewoon' zeggen?

@neweve: hoe gaat het met de studie?

@blancheflor: leuk je weer te lezen! en wat grappig dat jij ook de kriebels krijgt nu de mogelijkheid dichterbij komt. ik heb dat precies hetzelfde :-)

@mrskrijgsman: bijna weer eisprong, word het dit weekend in bed doorbrengen?

@lovely: bijna trouwen! spannend!! Geniet vooral van de voorbereidingen, ik zou zo graag mn trouwdag nog eens overdoen *zwijmel*

Hier: mijn leeftijd in de tabel mag naar 27! En ik heb de eerste toets voor mijn opleiding gehaald!! Nu op naar de volgende.. zal binnenkort maar weer gaan beginnen met voorbereiden.

Ik zit ook lekker middenin de zwangeren trouwens, 1 vriendin is pas bevallen en 3 zijn er zwanger. Ook van de vrienden van jomiman zijn er 3 die een baby verwachten. Dus een beetje een babyboom haha.
even een korte zwaai van mama springstof!

Ons meisje is er hoor, afgelopen do ochtend bevallen en ze is liever dan lief en mooier dan mooi. (l)

ik hoop echt dat jullie dit ook snel mogen en zullen ervaren
Spingstof Gefeliciteerd!!! Is alles goed verlopen en voelen jullie beide zich ook goed? Ook jij klinkt heerlijk verliefd, geniet van deze bijzondere tijd!
Springstof!! JA! GEFELICITEERD! Wat een geweldig nieuws!!! En super leuk dat je het hier even laat weten!! Ben echt zo blij voor jullie!!!

Springstof gefeliciteerd!! heerlijk hoe je klinkt! Geniet ervan hè!!

Later weer een wat langere reactie!
Hey meiden, hier ben ik weer even...

@magz: wat heerlijk dat magzman er ook zo klaar voor is en hij er zelf over begint te praten Geniet ervan!

@blanche: ik vind het ook goed en knap van je dat je er zo mee bezig bent wat je allemaal wilt in je leven. Het is heel goed en waardevol om af en toe eens stil te staan en goed na te denken. Neem er je tijd voor!

@italia: geniet van je weekend meid! Lekker dat er dinsdag een feestdag is en daarna al de echo, spannend hoor!

@paddle: dat had ik ook, toen mommyman er serieus aan toe was om zwanger te willen worden kreeg ik even koudwatervrees haha. Hoort er allemaal bij! Maar wat leuk zeg, dat komt voor jullie dus ook al dichtbij!

@jomi: gefeliciteerd met het halen van je toets!

We hebben het boek 'mam, je wordt oma'! gekocht en verder een slabbetje en sokjes We wilden eigenlijk nog een foto van de zwangerschapstest bij onze foto's van de bruiloft doen, maar oma komt morgen ook en we willen het eerst onze ouders vertellen dus we wachten even met het vertellen en geven van de cadeautjes tot oma weg is...

@hier: de bruiloft gisteren goed doorgekomen met alcoholvrij bier (onopvallend) en cola light Was wel gesloopt na het feest en nu ook nog moe. Mommyman gaat zometeen nog naar een feestje, maar ik kruip lekker voor de tv

Heb ontzettend veel zin in het vertellen morgen!

Fijn weekend nog allemaal!
@mommy: hoe was het vandaag? Hoe reageerden ze?

Ben je blij met hoe het vandaag is gegaan? Ik heb aan je gedacht hoor, want het is natuurlijk een erg bijzonder moment voor jullie.

@springstof: Gefeliciteerd!! Leuk dat je het even komt melden. Wanneer was je precies uitgerekend?

@italiagirl

Hoe gaat het met jou? Kun je je nog een beetje concentreren op werk?

@hier

Vandaag leuk dagje gehad met familie. Veel geknuffeld met babyneefje, wat is dat toch heerlijk!

@werk

Van de week op een beurs geweest voor studenten en werkgevers. Leuk gesprek gehad met potentiele werkgever. Zelfs parttime werken is mogelijk gezien mijn medische situatie nu. Helemaal top dus. Alleen begin je de eerste drie jaar met een juniorfunctie waarbij je opleiding krijgt intern. Normaal kun je pas na twee jaar fulltime gewerkt te hebben overstappen naar parttime. Er werken veel vrouwen en daarom doen ze dit zo. Ik mag dus wel gelijk parttime gaan werken, maar kan ik het dan wel maken om tijdens een van die eerste twee jaar zwanger te raken. Allemaal hypothetisch natuurlijk, want ik studeer nog en heb ook nog niet eens gesolliciteerd. Maar ik kan daar al met mijn bachelordiploma aan de slag!

Mijn huidige (bij)baan bevalt ook erg goed. Is niet studiegerelateerd, maar dat zou in de toekomst eventueel wel kunnen. Mijn contract wordt verlengd en ze vroegen naar mijn toekomst plannen. Als mijn contract in december weer verlengd wordt krijg ik een vast contract op oproepbasis. Dit stelt natuurlijk weinig voor, maar is wel een leuk begin en dan kan ik steeds meer uren gaan werken, want dat wil mijn werkgever ook graag. Kortom luxeprobleem!
Springstof, Gefeliciteerd! (nog een aantal jaren en we kunnen een rammelaarbabykoppelactie starten )
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@boekenlegger: wat leuk dat je huidige (bij)baan mogelijkheden biedt voor de toekomst! Toch fijn om alvast wat opties hebt voor de tijd na het studeren.

@iedereen:

@hier: heel blij dat we gisteren het nieuws hebben verteld! Het voelt nu weer wat echter en het is fijn om er met een paar anderen over te kunnen spreken, vooral met mijn eigen ouders

We waren eerst naar mijn schoonouders gegaan. Hadden een slabbetje en sokjes ingepakt en aan schoonmoeder gegeven. Ze pakte het uit en werd meteen emotioneel en knuffelde ons! Zo lief! Schoonvader reageerde wat nuchterder, maar dat zijn we gewend ;) Ze waren erg verrast!

Daarna moesten we nog een paar uur wachten, want mijn moeder moest nog werken. Omdat mijn oma ook zou komen, zijn we op tijd gegaan. We wilden er echt een moment met mijn ouders van maken. We hadden voor mijn moeder het boek 'mam je wordt oma' en voor mijn vader een plattegrond van het huis met de toekomstige babykamer omcirkelt. Mijn vader is timmerman dus die kan een mooie bijdrage leveren aan het kamertje Ze waren enorm verrast, blij en emotioneel en feliciteerden ons! Ze hadden echt niet verwacht dat het zo snel zou zijn, maar dat hadden wij natuurlijk ook niet.

Mijn moeder heeft een boek over zwangerschap meegegeven en ze heeft een goede verloskundige bij ons in de buurt geadviseerd. Ga morgenochtend bellen!

Vandaag aan mijn onderzoek werken....jammer van het mooie weer maar dan hoef ik ook niet weer moeilijk te doen met geen alcohol enzo....straks nog lekker in de tuin met een boekje

Fijne Koninginnedag allemaal en Italia, jij morgen alvast een fijne vrije dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven