Puckababy afbouwen?

16-04-2012 13:32 80 berichten
Onze dochter slaapt sinds ze een week of 2 oud is in de puckababy piep. Dit omdat ze zichzelf telkens wakker sloeg met haar handjes. In de puck slaapt ze heerlijk en het gaat prima met slapen bij haar. Inmiddels is ze iets over de 2 maanden en zit ik te denken aan afbouwen van de puck. Dit omdat ze binnenkort niet meer in de piep past en ik het eigenlijl niet zo zie zitten om de mini aan te schaffen (2 stuks ivm spugen...ze zitten nogal eens onder de viezigheid). Ook heb ik het idee dat ze vrij snel zal gaan zijn met omrollen en dan is een puckababy volgens mij niet echt handig. De mini is van 3-6 maanden, maar vraag me af of ze niet voor 6 maanden al gaat omrollen en er dan dus noodgedwongen uit moet.

Ik wil het dus eigenlijk gaan afbouwen en vraag me af hoe anderen dat hebben gedaan? Ik laat haar nu overdag soms zonder puck slapen en dat gaat redelijk. Maar ze word wel vrij snel weer wakker en haar handjes zijn altijd ijskoud. Die houdt ze namelijk naast haar hoofd boven de dekens. Kan het zijn dat ze van die koud handjes wakker word? 'S nachts zonder puck durf ik nog niet, omdat ze afgelopen weekend ook al over is gegaan van haar wieg naar haar ledikant. Toch een verandering en dan ineens ook zonder puck is wel heel veel verandering ineens. Ik lees op internet wel verhalen over de puckababy mini en dan eerst 1 arm eruit etc. Maar zijn er ook mensen die vanuit de piep hebben afgebouwd en hoe dan?

Ik heb wel een slaapzakje van ikea (van soort fleece-stof), maar die is nog heel groot. Wil straks wel de puckabag, maar die is pas vanaf 7 maanden. Wat moet ik daar tussenin nemen?

Alvast bedankt voor de adviezen
quote:brommert schreef op 16 april 2012 @ 14:22:

Je kunt de laagjes ook doen door de kleding. Als het kouder is dan krijgt ze een romper met lange mouwen en een pyama aan en als het warm is een romper met lange mouwen en verder niets. Wij hebben zowel de witte (1x) en de zomerslaapzakken (3x). Dit ivm spugen en wassen enzo (wij hebben geen droger). De zomerslaapzakken zijn vaak ook in de aanbieding, ik heb ze laatst voor 9 euro gekocht!Oke, die witte is dus meer voor herfst/winter/lente en dan een zomerslaapzak voor echt de warme zomer? Zal het eens in de gaten houden dan en dan ga ik nu gewoon door met haar overdag zonder puckababy laten slapen. 'S nachts laat ik hem voorlopig nog wel aan dan, ook omdat ze nu ineens in het grote ledikant slaapt.

Pyjama heeft ze nog niet, ze slaapt nu nog gewoon in haar kleertjes. Ga wel binnenkort een pyjama aangeven voor 's nachts, toevoegen aan het avond-ritueel ze krijgt nu namelijk ook wat stuggere broekjes (spijkerbroekje, tuinbroekje) en dat slaapt toch niet zo fijn denk ik.
quote:brommert schreef op 16 april 2012 @ 14:24:

Ik vond de mouwen in de HEMA slaapzak ook een ramp, of liever dochter vond het een ramp want het was gillen om ze aan te krijgen. Dus die rits ik er lekker vanaf.

Hier is het ook altijd gillen bij aankleden als de mouwtjes aan moeten...ben benieuwd straks

Puckabag dan dus maar niet. Ben wel blij dat ik het nu hoor dat ie zo klein is! Beetje zonde anders...
Alle reacties Link kopieren
Ik vond die Combisleeper prachtig maar ik vond ze nogal duur, vooral ook omdat ik er dan twee moest aanschaffen. Met de gewone slaapzakken ben ik nu goedkoper uit ondanks dat ik er meerdere heb en zal moeten kopen.
Ha... ha.. erg hé dat gillen. Ik heb hier echt een drama queen want alle mouwen zijn een ramp. En zodra je haar rechtop zet is het over. Zwager zat van de week vol verbazing te kijken
Ik heb ook een Combisleeper (gekregen) en ben daar ook niet zo over te spreken.

Ook erg korte mouwen, dus niet gebruikt.

Lang leve de Hema slaapzakken!
quote:Miss.Moneypenny schreef op 16 april 2012 @ 14:31:

Ik heb ook een Combisleeper (gekregen) en ben daar ook niet zo over te spreken.

Ook erg korte mouwen, dus niet gebruikt.

Lang leve de Hema slaapzakken! Ha..ha.. je zou mij ook bijna van aandelen kunnen verdenken
Shit, kijk ik bij babypark ff naar de slaapzakken. Hebben ze daar gewoon een winterslaapzak van dezelfde serie met winnie the pooh als haar lakentjes, verschoningskussen, hemeltje enzo....grrrr....maar die heeft geen mouwen. Lijkt me onhandig in de winter of niet?
quote:Ivetje schreef op 16 april 2012 @ 14:39:

Shit, kijk ik bij babypark ff naar de slaapzakken. Hebben ze daar gewoon een winterslaapzak van dezelfde serie met winnie the pooh als haar lakentjes, verschoningskussen, hemeltje enzo....grrrr....maar die heeft geen mouwen. Lijkt me onhandig in de winter of niet?

Ligt er helemaal aan hoe snel jouw dochter het koud heeft.

Als haar kamertje nooit kouder wordt dan 20 graden kan het (denk ik) best.

Romper met lange mouwen er onder, eventueel een pyjama of alleen het bovendeel van de pyjama (dan zou ik wel een romper met korte mouw nemen), klaar!
Da's een idee ja! Maar ja, ook 40 euro...en dan hebben ze er een zomerslaapzak bij voor 35 euro van hetzelfde haha! Ik had ook niet moeten kijken daar :P
Ligt idd maar helemaal aan het kind, en hoe koud de kamer word. Ik hem voor zoon 1 nooit de mouwen aan de slaapzakken gehad, kid zweette zich rot.

Als ze trouwens nu 62 heeft, zou ik geen 50/62 slaapzak meer kopen hoor. Ik probeerde laatst die maat even bij zoon 2, die ook 62 heeft, en dat was al een aardig strakke bedoening
En MMP!
Oke, naar de hema dus voor die witte zak in maat 62/80 kan ze weer even vooruit!
Heb haar nu in haar slaapzak liggen, maar elke 10 minuten begint ze te krijsen. Waarschijnlijk omdat ze haar speen uitslaat en hem dan dus kwijt is. Ze heeft nog geen slaap gehad en is aan haar oogjes te zien doodmoe, maar gaat dus niet slapen. Iemand nog tips?
hoe oud is ze nu? dochter hier had de puckababy écht nog nodig tot een maand of 5. Past het echt niet meer?
O, lees nu net dat ze 2 maanden is. Je kunt volhouden, misschien dat ze dan uiteindelijk in slaap valt. Wellicht even doorbijten, maar het moment komt vanzelf. Als je dat niet wilt, gewoon terug in de puckababy!
Ze is 2,5 maand nu. Hij past nog wel, maar moet over op de mini en die heb ik nog niet aangeschaft. Wilde eigenlijk voor de mini over op een gewone slaapzak.

Inmiddels slaapt ze...maar heeft wel bijna 3 kwartier geduurd, terwijl ze normaal zo weg is.
Heb je het al met een hydrofiel-luier geprobeerd? Dat deden wij, met de armpjes strak langs haar lijfje. Toen ze groter werd 'ontwende' ze deze vanzelf, doordat ze zich steeds meer kon losmaken. Nu (11 maanden) slaapt ze in een slaapzak (zonder mouwen, ook in de winter) en strak ingestopt (met laken en deken overdwars).
Als ze nu een beetje lekker doorslaapt, zou ik gewoon even doorzetten. Als ze na het in slaap vallen toch steeds weer wakker wordt moet je het afwennen misschien nog even afwachten. Succes!
De hydrofiele luier ook geprobeerd, maar daar wurmt ze zich echt in 2 seconden uit haha! Vandaar dat we de puckababy hebben gekocht toen

Inmiddels ligt ze alweer bijna een uurtje te slapen...zou het dan toch...ga het straks gewoon weer proberen met de slaapzak. Ze moet volgende week naar het kdv, dus het leek me makkelijker als ze dan in een gewone slaapzak kan. Anders moet ik de puck telkens meenemen daarheen. En als ik hem een keer vergeet hebben we een probleem. Slaapzak vergeten is niet zo erg, onder een deken kan ze ook slapen als ze gewend is aan de losse armpjes
[quote]Ivetje schreef op 26 april 2012 @ 12:00:

De hydrofiele luier ook geprobeerd, maar daar wurmt ze zich echt in 2 seconden uit haha! Vandaar dat we de puckababy hebben gekocht toen

Ah, ok, dan is dat geen optie inderdaad! Sterke baby !
Tweede ronde viel ze al makkelijker in slaap. Ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan dan. Moet wel zeggen dat ze net in bad is geweest, dus dat zal ook wel hebben geholpen
http://www.babytjes.nl/babytjesnieuws/?tag=sleepy-wings

Handig hoor! Heeft ons geweldig geholpen.
Maar dan moet ik nog steeds iets anders aanschaffen. Kan ik net zo goed de puck mini kopen
Behalve dat deze veel goedkoper zijn en ze hiermee mogen omrollen. En te gebruiken tot 12 maanden. De mini is tot 6 maanden dacht ik?
Mijn zoontje heeft tot ongeveer 1 jaar in de puck gelegen. Eerst in de piep, toen in de mini, daarna de maxi gekocht op marktplaats. Hij sliep er heerlijk in. Afbouwen tussendoor wel geprobeerd maar steeds dikke paniek, slapeloze nachten en een erg vermoeide baby. Ik heb er eigenlijk nooit een punt van gemaakt. Hij was er gewoon nog niet aan toe. Na zijn eerste verjaardag nog eens geprobeerd af te bouwen. Moeiteloos gelukt.

Wat ik dus zou willen zeggen: als je kindje er niet aan toe is om los te slapen, ga daar dan gewoon in mee. Komt vanzelf. Tot die tijd mooi de puck aan en allemaal lekker slapen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven