Vriendin met dierentuin

01-05-2012 20:37 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mijn vriendin al jaren en ik weet dat ze altijd al gek op beesten is geweest. Maar nu loopt het een beetje de spuigaten uit.

In de tuin heeft ze 4 konijnen. Een enorm hok met een enorme ren. Het neemt zo'n beetje de helft van de tuin in beslag.

Daarnaast heeft ze een grote kooi in huis staan met 2 Grijze Roodstaarten (papegaaiensoort).

Verder heeft ze honden. Begonnen met één hond, die per ongeluk gedekt werd en puppy's kreeg. 5 puppy's en mijn vriendin wilde ze eerst nog zelf houden. Gelukkig waren er mensen in haar directe omgeving die graag een puppy wilde hebben. Er bleven uiteindelijk 2 puppy's bij mijn vriendin. Totaal dus 3 honden.

En dat is een stuk moeilijker. De 2 jonge honden zijn mannetjes die constant hun rang willen bepalen en regelmatig met elkaar vechten. Maar ze kunnen ook heel lief zijn, hoor.

Het liefst zou ze ook nog een kat willen. Maar gelukkig begrijpt ze zelf ook dat dat niet kan met 3 honden.

Op zich zijn al die dieren niet echt een probleem. Ze worden allemaal heel goed verzorgd en het stinkt ook niet overdreven naar huisdier bij haar thuis. Probleem is wel dat haar hele leven om die dieren draait. Ze gaat wel op vakantie, maar alleen naar een park waar ze met haar honden naar toe kan (dan kan ze lekker wandelen met ze). De konijnen worden dan (goed) verzorgd door de buurvrouw en de papegaaien gaan naar haar ouders.

Vriendin gaat amper stappen, want ze kan de dieren niet al te lang alleen laten. Op verjaardagen komt ze als laatste binnen ("sorry, honden nog uitlaten") en gaat ze als eerste weg ("sorry, honden gaan anders blaffen en dan wordt de buurman kwaad")

Haar huis is ook ingericht op de huisdieren. Zoals gezegd staat er een enorm hok in haar achtertuin voor de konijnen. De konijnen krijgen 2x per dag eten en niet gewoon wat brokjes, nee... hele groenteschotels worden er 2x per dag geserveerd (ze krijgen er nog net geen servetje bij).

De honden worden 3x per dag flink uitgelaten. Niet even een rondje in de buurt, maar altijd met de auto naar een bos of het strand. Ze loopt dan minimaal een uur (per ronde) met die beesten.

Als ze met de honden gaat wandelen, mogen de papegaaien los en hebben ze even de ruimte om hun vleugels uit te slaan (al is het hok groot genoeg om een rondje te vliegen, bij wijze van spreken)

Ja, de beesten hebben de tijd van hun leven, maar ik vraag me af of mijn vriendin nog wel een leven heeft. Meer vrienden uit onze vriendengroep maken zich zorgen om haar. Ze is inmiddels 34 jaar en heeft een kinderwens. Maar als ze nooit de deur uit gaat, hoe vindt ze dan de ideale partner? En kan ze überhaupt een kindje opvoeden in zo'n dierentuin?

Kunnen wij -vrienden- er iets van zeggen of moeten we haar in haar dierentuin gelukkig laten zijn?

Wat vinden jullie er van?
Levens veranderen, verhalen ophalen over vroeger betekent niet dat ze er extreem

van baalt dat het nu niet meer kan.
Vind je zelf de honden ook leuk? Misschien kun je een leuk uitstapje met haar maken waarbij de honden meekunnen?

Naar de Hoge Veluwe, een hondenstrand? Of misschien zit er voor haarzelf een leuke hondenvereniging in haar buurt?
Ze heeft waarschijnlijk de mensheid iets té goed leren kennen, waardoor ze meer van dieren is gaan houden.

Ze zal vast op één van haar strandwandelingen eens een leuke vent tegenkomen, die ook helemaal gek is van dieren, en daar kinderen mee krijgen die óók gek van dieren gaan zijn.
Jeetje, jij bent mijn man toch niet?

Schrok me kapot, de eerste alinea's... Maareh, maak je geen zorgen. Ik ben dus ook gek op dieren maar heb zeker nog een leven.

Alleen.........

Er is nog geen man zo belangrijk geweest als mijn dieren.. Maar dat was ook heel makkelijk. Mijn man accepteerd het, vind mij leuk zoals ik ben en de dieren Godzijgedankt ook. Anders was ik nooit met mijn man getrouwd en had ik een dochter gekrgen.
Ik vind je niet zo respectvol overkomen. Dierentuin??? Misschien niet zo bedoeld, maar het klinkt wat onaardig.

Ze zal zichzelf ook echt wel kunnen herkennen in de beschrijving, dat kan niet de bedoeling zijn denk ik.

Verder eens met wat al gezegd is. Het gaat je niet aan.
quote:marleyk schreef op 01 mei 2012 @ 20:47:

Daarnaast heeft ze het regelmatig over haar kinderwens. En natuurlijk hebben we de spermabank besproken, maar daar wil ze niets van weten ("een kind heeft recht op een vader")

Ze vindt het verschrikkelijk dat ze nog steeds die ware niet heeft ontmoet. En dan denk ik: "ja... als je nooit de deur uit komt, kom je hem ook nooit tegen!" (internetdaten vindt ze stom)

Het is dus niet om me met haar leven te bemoeien, het is alleen vaak zo dat ze zélf klaagt over het niet kunnen vinden van de ware, het niet op vakantie kunnen gaan i.v.m. huisdieren enzovoort. Maar wij (vrienden) durven niet te zeggen: "dan moet je een paar huisdieren weg doen" omdat we bang zijn dat ze het verkeerd opvat én omdat we ons er niet mee willen bemoeien.

Ik vroeg met door middel van dit topic dus alleen af of wij er iets van mógen zeggen. Maar blijkbaar mag dat dus niet.

Dus laten we haar gewoon lekker een ouwe kinderloze vrijster worden :P

In dat geval zou ik haar wel confronteren met haar gedrag. Iemand die er zelf voor kiest altijd thuis te zijn (want dat doet ze) maar daar wel over klaagt.... die mag je er best op wijzen dat zij zelf de enige is die er iets aan kan veranderen.

Ik vraag me ook af wat er achter zit bij iemand om zo veel dieren te nemen. Een hond kan ik me voorstellen, twee misschien ook nog.... maar zo'n hele veestapel als je alleen woont, het lijkt me heel veel werk.
quote:Star schreef op 01 mei 2012 @ 20:53:

Nogmaals, regel dan eens een uitje voor/met haar.

Ja, dat zou ik wel willen, alleen ik heb geen idee wie er op 3 honden kan passen. Ik weet bijvoorbeeld niet of die honden ook uit elkaar gehaald kunnen worden (dus bij 3 vrienden/familie één hond plaatsen)

Ik heb zelfs gedacht om één hond van haar over te nemen. Ik ben zelf ook gek op dieren en wil heel graag een hond. En op die manier kan je nog samen op vakantie gaan mét de honden (en dan zijn de broertjes weer even bij elkaar in zo'n vakantieperiode).

Vogels en konijnen zijn prima onder te brengen tijdens vakanties. Maar die honden is lastiger. Ik heb van de week eens gekeken op de website van een pension bij ons in de buurt. Die vragen al 25 euro per hond per dag. Dus dan zou ze al 75 euro per dag kwijt zijn aan opvang. Ruim 500 euro voor één weekje opvang.
Het is idd net zo vervelend als mensen die kinderen nemen....
quote:marleyk schreef op 01 mei 2012 @ 20:54:

Maar ze is zo ontzettend veranderd sinds ze die huisdieren heeft. Nog steeds heel lief, hoor. Absoluut. Alleen dat spontane is er vanaf.

Nou, bereid je dan maar voor als ze kinderen krijgt, dan is het helemaal niks meer

quote:En dat vind ik (en zij waarschijnlijk zelf ook) jammer.Hoezo zij waarschijnlijk zelf ook? Waarschijnlijk niet anders had ze die beesten niet.
Ik dacht eerst wauw tof, iemand die een dierentuin heeft Maar helaas.

Verder niks nuttigs
Tja.... En zo maakt iedereen zijn eigen keuzes in het leven.
EN
Maar honden gaan toch bij de meeste mensen mee op vakantie?

Ik ken eigenlijk niemand die zijn hond een paar weken ergens anders herbergt.
Volgens mij. Denk ik. Waarschijnlijk.

Je vult nogal wat in. Praat met haar als je je zorgen maakt.
Oh, het is niet JE vriendin op die manier.

Nou ja, ik ga nog best lekker stappen of een dagje weg. Als alles gevoerd, uitgelaten en geknuffeld is kunnen ze best een tijdje alleen. En op vakantie lukt ook gewoon, daar heb ik een pension voor gevonden. Ik ben ze nooit zat, eigenlijk. Is dat jouw interpretatie?
Onze hond (van ouders) ging gewoon altijd naar het pension hoor! Had het helemaal naar zijn zin daar.. En ja, ook drie weken achtereen.
Zijn het rashonden? Ken je de fokker? Die doen er vaak ook opvang bij. Anders bij lokale dierenarts vragen, die weten ook wel veel/vangen soms zelf dieren op in de vakanties.
quote:marleyk schreef op 01 mei 2012 @ 20:58:

[...]

Ja, dat zou ik wel willen, alleen ik heb geen idee wie er op 3 honden kan passen. Ik weet bijvoorbeeld niet of die honden ook uit elkaar gehaald kunnen worden (dus bij 3 vrienden/familie één hond plaatsen)

Ik heb zelfs gedacht om één hond van haar over te nemen. Ik ben zelf ook gek op dieren en wil heel graag een hond. En op die manier kan je nog samen op vakantie gaan mét de honden (en dan zijn de broertjes weer even bij elkaar in zo'n vakantieperiode).

Vogels en konijnen zijn prima onder te brengen tijdens vakanties. Maar die honden is lastiger. Ik heb van de week eens gekeken op de website van een pension bij ons in de buurt. Die vragen al 25 euro per hond per dag. Dus dan zou ze al 75 euro per dag kwijt zijn aan opvang. Ruim 500 euro voor één weekje opvang.Me hoela. Mijn honden gaan voor EUR 6.- per dag naar een pension. Beter zoeken dan. Is helemaal niet lastig.
quote:Nastik schreef op 01 mei 2012 @ 20:57:

Jeetje, jij bent mijn man toch niet?

Schrok me kapot, de eerste alinea's... Maareh, maak je geen zorgen. Ik ben dus ook gek op dieren maar heb zeker nog een leven.

Alleen.........

Er is nog geen man zo belangrijk geweest als mijn dieren.. Maar dat was ook heel makkelijk. Mijn man accepteerd het, vind mij leuk zoals ik ben en de dieren Godzijgedankt ook. Anders was ik nooit met mijn man getrouwd en had ik een dochter gekrgen.

Haha, nee hoor, ik ben een vrouw ;)

Mijn vriendin heeft alleen internet om haar bankzaken te regelen. Die komt hier niet. Daar ben ik niet bang voor.

Ik ga overigens regelmatig met haar mee naar het strand.

Buiten gaat het altijd prima. Bij haar thuis is het soms wel een drama met die twee broertjes (honden) Die vechten regelmatig. Rang bepalen zou in het eerste half jaar moeten zijn, maar ze zijn inmiddels 4 jaar en ze knokken nog steeds regelmatig. En dat is niet leuk om te zien. Dan sleept mijn vriendin ze naar hun bench, blaffen ze nog een tijdje door en daarna wordt het rustig.

Ook als er visite komt, blaffen ze heel veel.

Ze heeft ook problemen gehad met één van haar buren. En ze heeft een baan moeten opzeggen omdat ze een keer in de pauze te lang weg was gebleven omdat er een hond ontsnapt was tijdens het wandelen....
quote:Nastik schreef op 01 mei 2012 @ 21:03:

[...]

Me hoela. Mijn honden gaan voor EUR 6.- per dag naar een pension. Beter zoeken dan. Is helemaal niet lastig.

Ja echt?!?!?! Wow! Waar is dat dan!?

Want hier in de Randstad is de goedkoopste die ik kon vinden 18 euro per dag per hond. Alleen dat is nog 3 kwartier rijden met de auto. De 2 pensions die het meest in de buurt liggen, zijn 25 euro en 27,50 euro per hond per nacht!
Waar leeft ze (en de dieren) nu van dan?
quote:marleyk schreef op 01 mei 2012 @ 21:04:

[...]

Haha, nee hoor, ik ben een vrouw ;)

Mijn vriendin heeft alleen internet om haar bankzaken te regelen. Die komt hier niet. Daar ben ik niet bang voor.

Ik ga overigens regelmatig met haar mee naar het strand.

Buiten gaat het altijd prima. Bij haar thuis is het soms wel een drama met die twee broertjes (honden) Die vechten regelmatig. Rang bepalen zou in het eerste half jaar moeten zijn, maar ze zijn inmiddels 4 jaar en ze knokken nog steeds regelmatig. En dat is niet leuk om te zien. Dan sleept mijn vriendin ze naar hun bench, blaffen ze nog een tijdje door en daarna wordt het rustig.

Ook als er visite komt, blaffen ze heel veel.

Ze heeft ook problemen gehad met één van haar buren. En ze heeft een baan moeten opzeggen omdat ze een keer in de pauze te lang weg was gebleven omdat er een hond ontsnapt was tijdens het wandelen....

Kweetniet. Kijk, mensen om mij heen zullen er misschien ook niet aan moeten denken. Zoveel beesten. Maar ik ben er echt heel gelukkig mee en ik onderneem echt veel. Dus ik moet er niet aan denken dat men hun eigen "ik moet er niet aan denken, zoveel beesten" op mij gaan projecteren. Het houden van dieren geeft mij veel voldoening.

Ik heb zelf dus 4 konijnen en zo'n enorme ren, 3 honden (waarvan 2 reutjes) en 2 paarden.

Ik heb ook 2 reutjes, maar die zijn Gay ofzo. Misschien dat dat het makkelijk maakt. En ik ben eigen baas. Scheelt ook.
quote:Moonlight82 schreef op 01 mei 2012 @ 21:01:

Maar honden gaan toch bij de meeste mensen mee op vakantie?

Ik ken eigenlijk niemand die zijn hond een paar weken ergens anders herbergt.Da's toch helemaal niet praktisch? Dan kun je nooit echt op reis (vliegtuig)

Honden kunnen gewoon naar 'n pension als je er geen oppas voor kunt vinden. Zal best wat kosten, maar als je af en toe vrij wil zijn, moet je dat geld er maar voor over hebben of er 'n paar weg doen.

Ik heb voor 'n konijn als huisdier gekozen omdat dat makkelijk uit te besteden is tijdens vakanties en spontaan 'n dagje weg kan zonder dat er iets voor geregeld hoeft te worden.

De vriendin van TO laat haar leven net zo erg beperken door haar huisdieren als andere mensen door kinderen.
quote:marleyk schreef op 01 mei 2012 @ 21:05:

[...]

Ja echt?!?!?! Wow! Waar is dat dan!?

Want hier in de Randstad is de goedkoopste die ik kon vinden 18 euro per dag per hond. Alleen dat is nog 3 kwartier rijden met de auto. De 2 pensions die het meest in de buurt liggen, zijn 25 euro en 27,50 euro per hond per nacht!

De Randstad. Pfff. Daar kost een bolletje ijs ook EUR 1,50 en hier een eurootje.

Mijn honden gaan naar een speciaal Staffiepension, in België. Met zijn drietjes voor EUR 18,- per dag inclusief voer en spul (dus alledrie, voor EUR 6.- per hond). En voor langer dan 10 dagen kun je een speciale prijsafspraak met korting maken.
Ik vind het echt heel vervelend hoe jij over je vriendin praat. jij wil wel een hond van haar overnemen? Wil ze dat zelf ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven