stemmen in huis

02-05-2012 20:59 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Alvast sorry voor de lange tekst...

Ik zal wel een heel hoop onzinnige antwoorden krijgen van mensen die denken dat ze grappig zijn of denken dat ik zelf flauwekul uitkraam.. Maar ik heb last van geluiden in huis :(

Mijn dochtertje is altijd een ideale slaper geweest, sliep gelijk, nooit gehuild, sliep snel door, klom nooit uit bed.. echt geweldig dus..

Tot zij ( 2 jaar geleden) naar bed moest en volledig hysterisch werd. Ze was toen 2.5 en gilde het uit. Ze wou niet naar bed want ze hoorde een meneer, een meneer die psst psst zei...Ik, totaal niet wetend wat zij bedoelde, zei tegen haar dat het vast een meneer was die zijn hond uitliet in de avond en dat ze moest gaan slapen. Zij heeft zich op het moment dat ik wegliep uit bed gegooid en omdat zij totaal in paniek was, heb ik haar bij ons in bed laten slapen.

Oke, lang verhaal even kort te maken.

Na 2 weken bij ons in bed, dacht ik dat het aandacht was,.. lekker bij papa en mama dus ik besloot door te zetten, hup terug naar bed.

Bij ons in bed sliep ze dus de hele avond door maar zodra ze in haar eigen bed lag, werd ze om de 20 minuten huilend wakker.. ik heb de hele avond heen en weer gelopen, zodra ze begon te huilen, legde ik haar terug tot ze weer sliep en ging weer naar beneden. Uiteindelijk sliep ze door van 23.00 tot 03.20. Toen werd ze weer gillend wakker. Ik ben ernaar toe gegaan en ben naast haar gaan liggen en eigelijk toen ik net 30 seconden lag, hoorde ik het dus ook.. psst pssst.. ik ben me rot geschrokken, het geluid was zo duidelijk en dichtbij, totaal niet van buiten of bij de buren vandaan. Hier durf ik alles in mijn leven om te verwedden.. dit was geen normaal geluid.. Ik heb haar opgepakt en heb de hele nacht niet meer geslapen. Zij heeft 8 maanden in ons bed geslapen en is terug gegaan naar haar kamer, nu heeft ze nergerns last van ...

Probleem is.. ik heb een zoontje van 2.5 die nu last heeft.. hij praat nog niet en zegt dus niks.. maar hij word elke avond om 21.40 huilend wakker.. en iuk weet niet meer wat ik moet doen.. Nu begint hij ook steeds vaker in begin van de avond al te huilen als hij naar bed moet en het enige wat hij zegt is eng eng...

Ik heb al meerdere dingen gehoord, nog nooit gezien trouwens, ik hoor het alleen.. Ik heb nu al maanden niks meer gehoord maar vind het vreemd dat mijn zoontje zo slecht slaapt en bang is. Hij slaapt slecht terwijl hij bij mijn moeder echt geweldig slaapt.. Mijn dochtertje heeft een keer in zijn kamer geslapen toen hij uit logeren was en kwam toen om 21.45 naar beneden gewandeld dat ze wakker was geworden maar ze wist niet waarvan..

Sinds een week word nu ook mijn dochtertje tussen 12.00 en 00.30 weer wakker en ik word hier echt doodmoe van. Ik voel mijzelf niet fijn in huis en raak gewoon doodmoe. Ook voel ik mij niet fijn in huis, als ik thuis ben voel ik me erg neerslachtig. Ik heb ook 8 maanden lang met hoofdpijn rondgelopen. Er is iemand in huis geweest die iets met energievelden deed.. Mijn hoofdpijn is toen wel verdwenen maar verder is er dus niks veranderd.

Helaas ken ik niemand die goede ervaringen heeft met iemand en zijn er genoeg oplichters die 10 minuten binnen komen en dan 50 euro rekenen, dat geld hebben we gewoon niet zomaar even over elke keer tot wij iemand hebben gevonden die wel oprecht is.

Mijn vraag is dus of er iemand is die hier ervaringen mee heeft? Salie branden heb ik al geprobeerd.. heeft dus ook niks geholpen..

Wie o wie kan ons aub helpen???
Knoflook ophangen in de deuropening?
Dat je kind op dezelfde tijd wakker wordt zeg niets, dat heeft mijn zoontje ook een poos gehad.

En iedere ochtend wordt hij ook bijna exact dezelfde tijd wakker. Bioritme.
quote:justme8080 schreef op 02 mei 2012 @ 21:21:

Salie heb ik geprobeerd, ben naar een winkel geweest waar ze alles uitgelegd hebben, zout op de drempels kon ik nog niet.. mag dat gewoon normaal zout zijn?

@ xantippe Ik zalnkijken naar de link , bedankt hiervoor!!!!Zout is niet aan te raden, het zuigt negatieve energie op en straalt het dan je hele huis door, dan maak je het alleen maar erger.
Floridawater van de surinaamse toko. Google er maar eens op.
en je gaat niet echt met brandende salie door je huis rennen hoop ik? levensgevaarlijk, branddamp is giftig
quote:Cateautje schreef op 02 mei 2012 @ 21:23:

[...]

Zout is niet aan te raden, het zuigt negatieve energie op en straalt het dan je hele huis door, dan maak je het alleen maar erger.joh, had jij ook niet een keer last van energievampieren? kunnen die niet bij TO langs?
Mijn dochter had altijd krokodillen onder haar bed. Die joegen we dan met groot ceremonieel weg, tot grote hilariteit van mijn dochter.

Het enige nadeel was dat ze daarna nog jaren heeft gevraagd of we alsjeblieft weer eens op krokodillenjacht wilden gaan, en dan waren we dus weer de pineut .
Je hebt ook gewone compacte orgeltjes, vroeger waren die populair en ze staan nog op veel zoldertjes. het kan zijn dat iemand m weer eens afgestoft heeft..

Wat betreft geesten, moeilijk..

Ik weet dat ik vroeger als klein meisje vaak in doodsangst naar beneden rende, ik wist echt zeker dat er 'iets' was. Zoals jij beschrijft, wat jou dochter deed. Mijn moeder heeft me echter nooit geloofd, wel getroost (toen ze besefte dat ik erg bang was).

Op een gegeven moment is het weggeebt..
Ik vind de tip van een Molukse kerk zoeken en daar vragen naar iemand die je hiermee kan helpen een goede. In de Indische gemeenschap zijn wel mensen te vinden die dat kunnen.

Vragen aan de entiteit om te vertrekken kun je sowieso proberen.
Geen paniek, ok, maar wat mij wel bezighoud hierin is het psstt pssst die heeft TO ook gehoord.
Wat ik nog erover kwijt wou, het is niet zo dat ik ermee bezig ben en me daardoor dingen in mijn hoofd haal... het gebeurd juist wanneer je het totaal niet verwacht.. Als mijn vriend nachtdiensten heeft ben ik gewoon echt bang in huis ( ja ik ben een schijterd hiervoor) en dan lig ik in bed erop te focussen en dan hoor ik nooit wat,.. Juist wanneer je er niet op rekent, hoor je wat. Meestal gebeurd dit als je 'onderbewustzijn' (?) boven komt..

Op het moment dat je nog niet slaapt maar ook niet helemaal meer wakker bent.. het moment van in slaap vallen zeg maar of het moment van het net ontwaken, dat je beseft van oh ik slaap en word nu wakker maar dat je ogen nog dicht zijn.. erg lekker uitgelegd weer
Misschien is dat ' pssst ' geluid het gevolg van een technisch defect ergens in het huis?

Of iets anders?

Mijn neefje was ook doodsbang 's nachts totdat zijn vader naast hem ging liggen en wachtte op het geluid. Het enge geluid bleek zijn snurkende moeder te zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bij ons was het weg.

Ik was in eerste instantie ook bang in dit huis, durfde niet te slapen. Maar woon hier nu 2,5 jaar en er is nooit iets raars gebeurd.

Terwijl dit een 'oud' huis is (1920), zo tochtig als wat, mét kelder en zolder. Ons vorige huis was een appartement uit 1970, super mooi, goed onderhouden.

Het stond al heel lang te koop, niemand wou het hebben en de eigenaren hebben er zelf ook erg kort in gewoond.

Het was niet een of ander verlaten krot ofzo.

Ik weet wel dat iemand die er voor ons heeft gewoond met haar huisdier (konijn) precies dezelfde dingen heeft meegemaakt als wij met ons konijn. Beest was op een gegeven moment apatisch, at en dronk heel weinig, zat continu met gespitste oren, werd agressief naar ons toe.

Een van de vorige bewoonsters had dat ook en zij heeft het beestje weggedaan, bij zijn nieuwe thuis bloeide hij helemaal op.

Wij hebben ons konijn een week voor we weggingen naar mijn ouders gebracht, hij is ook niet meer in huis terug geweest.

Sinds hij daar weg is is hij heel anders, ook als hij bij vreemden komt ( laatst ging hij logeren bij mijn collega, ander huis, andere geuren en hij was gewoon heel erg normaal.).

Dan kan je denken, zo'n stom konijn, maar het blijft apart dat iemand die ik niet ken (en mijn konijn niet ) exact dezelfde klachten heeft over haar konijn, als ik had. En dat de klachten wegwaren zodra het konijn uit huis weg was.
quote:-no-nick- schreef op 02 mei 2012 @ 21:26:

Geen paniek, ok, maar wat mij wel bezighoud hierin is het psstt pssst die heeft TO ook gehoord. Kan druk op de leidingen zijn...
psst psst dat is toch niks? Het is niet eens een woord. Je gebruikt je hersenen maar voor een klein deel, moet je nagaan wat er allemaal gebeurd in het onbenutte deel. Inbeelding kan heel krachtig en levensecht zijn.
quote:-no-nick- schreef op 02 mei 2012 @ 21:26:

Geen paniek, ok, maar wat mij wel bezighoud hierin is het psstt pssst die heeft TO ook gehoord. Een zwaar ademende buurman? Of een nest jonge fietspompen in de tuin?
ik weet zelf nog net wel het verschil tussen een leiding of een stem.. Snap dat er mensen zijn die hier totaal niet in geloven, was er zelf ook 1 van.. maar reageer dan niet..
heel helder uitgelegd zelfs. in dat grensgebied wakker/slaap kan je al heftig dromen. het zit dus echt tussen je oren en niet in je huis. verhuizen is dus geen optie
quote:Enn schreef op 02 mei 2012 @ 21:26:

Misschien is dat ' pssst ' geluid het gevolg van een technisch defect ergens in het huis?

Of iets anders?

Mijn neefje was ook doodsbang 's nachts totdat zijn vader naast hem ging liggen en wachtte op het geluid. Het enge geluid bleek zijn snurkende moeder te zijn.Zou kunnen, lijkt mij een logische verklaring, en TO is bang alleen in huis als man weg is.
Oja de tip van de Molukse kerk lijkt me ook wel een goede.

In die cultuur 'leeft' dit veel meer.

O trouwens TO ik geloof je wel hoor.

5 jaar geleden niet, maar toen had ik ook gelachen als iemand me had verteld van mijn eigen huis.

Maakt ook niet uit, iedereen moet geloven in waar hij zich goed bij voelt.

Veel dingen wat we hebben meegemaakt daar kan ik niet verklaren, betekend niet gelijk dat er een geest in huis was natuurlijk.

Maar ik weet wel dat het geen verbeelding was.

En het maakte me bang.

Als je weet dat de buurman je wegpest, weet je wat je kan verwachten en wat je zelf kan doen.

Maar als er rare dingen gebeuren die niet te herleiden zijn naar een buitenstaander, of naar jezelf of je huisgenoot, en die dingen gebeuren dagelijks, dan voel je je op zijn minst ongemakkelijk.
het is psst psst op de manier dat iemand je wenkt, mijn dochtertje omschreef het als piest piest toendertijd.. Ik zelf heb het gehoord als psst psst, alsof iemand je iets wil toefluisteren.. is dus niet zo dat ik van haar fantasie de mijne heb gemaaktt, dan had ik waarschijnlijk ook piest piest gehoord
Wat moeten we dan zeggen, dr zitten allemaal enge spoken en die gaan je opeten :-)

Wat ik probeer te doen is te relativen, ik heb in veel hele oude huizen gewoond, en ik kan een leiding en iets menselijks niet altijd uit elkaar halen.. Zeker niet als ik moe ben.

Misschien voeden de spoken zich wel op jou paniek trouwens, en die van je kids....
TO! Ga een langs bij de Indische of Molukse kerk of moskee.

Vraag daar.
quote:justme8080 schreef op 02 mei 2012 @ 21:29:

ik weet zelf nog net wel het verschil tussen een leiding of een stem.. Snap dat er mensen zijn die hier totaal niet in geloven, was er zelf ook 1 van.. maar reageer dan niet..Wij proberen het ook te snappen en mee te denken
o,maar TO jij wil dus alleen maar horen dat het geesten zijn?

oke, het is een gevaarlijke geest. Een klopgeest. Hij heeft het voorzien op vrouwen en kinderen. Slaat vooral toe als de man nachtdienst heeft en altijd in het donker. Het begint met psst psst maar daar zal het niet bij blijven. je kan niks doen, het is een vloek, de geest gaat altijd met je mee, altijd.

Heb je ook al blauwe plekken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven