~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Duplo is hier ook erg in trek, vind ik zelfs nog leuk!

Net kdv planner aan de lijn gehad, ik ga 1 oktober weer aan de slag als het goed gaat(hih ben nog niet eens met verlof), maar ze hebben op de maandag voor de beeb pas 1 dec plaats en op de donderdag pas in januari. Minime gaat van de dinsdag naar de donderdag, maar daar had ze ook nog geen plaats voor. Wel werd ze helemaal enthousiast dat ik hem per 1 juni van de dinsdag af ging halen, maar dat heb ik nog niet bevestigt. Dat wordt een maandje eraan plakken met onbetaald verlof mbv spaarloon ed.

Ze zei wel dat het alleen maar op kon schuiven naar voren. Tja daar heb je wat aan. Van de andere peutergroep zijn er 9! vrouwen zwanger van de tweede (krijg je voorrang op) en uitgerekend ook in juni/juli. Spannend dus, want ik wil schoonma niet!!!
hihi, dat vergat ik er nog bij te zetten, Findi, Ernieman en ik zijn ook dól op duplo... Soms is het zelfs zo erg dat Jurre geen stukjes mag pakken, omdat Ernieman of ik dat stukje net nodig hebben voor ons bouwwerk ...

Gisteravond hebben we Jurres grote bed op pootjes gezet, zodat het nu een halfhoogslaper is. Jurre vond het helemaal geweldig toen zijn bed de lucht in ging en hij wilde pas gaan slapen toen hij een aantal keer het trappetje op- en afgeklommen was!

PS: Na de voeding van 18.50u gisteravond, heeft Stijn doorgeslapen tot 4.30u vanochtend! En niet omdat hij wakker werd, maar omdat ik vond dat het wel een erg lange tussenpauze was...! Hij werd pas op het aankleedkussen een soort van half-wakker en keek toen heel verdwaasd om zich heen, ach gossie...
Kijk Ernie, dat biedt perspectief!

Hier is duploo ook zwaar favoriet en met de ikea treinbaan wordt ook veel gespeeld. Daarnaast heeft Bikkel momenteel alleen nog maar oog voor bruine beer in het blauwe huis. Hij zit het leifst de hele dag voor de buis geplakt (en dan dus ook echt pal voor de buis). Puzzelen heeft hij een tijd lang heel fanatiek gedaan. Ook verschillende puzzels door elkaar. Maar daar doet hij de laatste weken niet zoveel meer mee.

Ernie, ik zet in op rupsje nooitgenoeg.
Jaaa dat moet rupsje nooitgenoeg zijn!

Boekjes zijn hier ook populair, daarnaast auto's, puzzels en bij vlagen de blokken/ duplo.

T. Kijkt ook graag naar tv. Ik zet eigenlijk alleen nog maar kindertijd op (heel verantwoord.. ) en dvd's. Op het moment zijn Elmo en brum favoriet.

Bij de buren (waar we met de tuin aangrenzen) hebben ze echt een megatv.: kan T. vanuit ons huis ook nog Dora, Brum of Nijntje volgen .

Op het KDV speelt T. heel veel met een buggy (met of zonder pop)

Nog 2 weekjes werken en dan met verlof, wat is het allemaal snel gegaan he?

Het badkamerverhaal is nog steeds een drama, nu wijzen alle betrokken partijen naar elkaar....Het maakt mij niet uit wiens schuld het is: ik wil dat het een keer klaar komt!!!!

Ik zat er donderdag echt helemaal doorheen, even een flinke emobui, maar lucht wel op!

We zijn gisteren naar de sesamstraattentoonstelling geweest in Madurodam: echt geweldig.

Sesamstraat is nagebouwd en er zijn allemaal interactieve spelletjes, de auto van Tommie was helemaal populair.

En er was een meet en greet met Bert en Ernie.Echt aan te raden!

Allemaal hele fijne pasen en hou je een beetje in met de eieren...
Heej, was ik in Sesamstraat?

And the winner is.........(rapapapaaam)...... Madootje!

Sorry Charly, je was net te laat...

Hier is de televisie ook mateloos populair, maar hier ook een pedagogisch verantwoorde mama (bléégh) die alleen Kindertijd en soms de programma's van studio 100 op zet. Van alle programma's zijn Hopla en Bumba het meest in trek. En Elmo in Sesamstraat natuurlijk.

Vanochtend waren Ernieman en ik helemaal gefrustreerd...We hebben superveel duplo-trein nu, maar ondanks al die extra stukken missen we nog één stomme wissel om echt súperleuke dingen te kunnen maken (we hebben er nu 3...) Grrr... Jurre maakt het helemaal niks uit, maar Ernieman en ik hebben met rode hoofden verwoed zitten te bouwen en puzzelen om onze plannen ook zonder die ene wissel te maken, maar helaas... Zelfs plannetjes op papier zetten hielp niet. (Moet zelfs bekennen dat ik, toen ik onder de douche stond, op de beslagen wanden van de douchecabine ontwerpen aan het tekenen was. Ernieman moest gaan studeren op zolder, maar die kwam blij de badkamer binnen gerend, omdat ie een wissel op marktplaats gevonden had... Hoezo verslaafd aan duplo?!?)

Fijne paasdagen nog voor iedereen!!
Whaha... Dulpo gekke verslaafdennnnnn !!!

Hier wordt met bijna niets gespeeld, behalve met mama! Word er wel eens gek van. Hele speelhoek moeten we maar uitmesten en er weinig spullen neer zetten. Ze puzzelt wel veel, en de hele dag liedjes zingen. En ik geloof dat ik tv maar minder aan moet zetten.....

Ze zal straks wel meer moeten wennen als mama aan het werk moet. Nog 3 weken, wheeeeee!!

Hier ook begonnen met dat stomme afkolven, bah nu al de balen van. Het gaat beter dan toen met Amelie, maar toch, blijft gedoe. Thibault voed ik nu nog tussen 22.00 en 23.00 uur, daarna afgekolfd flesje van 50cc en dan slaapt ie tot 6.00/6.30 uur. Whieha!!

Maar het blijft een vreetzak. Vaak eet ie om de 2/3 uur. Dus ben benieuwd hoe dat straks overdag gaat als ik aan het werk ben.

Ik ga nu nog even relaxen, Amelie slaapt bij mijn ouders. Thibault slaapt nog. En straks brunchen bij mijn schoonmoeder. Geen zin. Maar ja heb weinig keus.

Gezellig dag maar weer.
Charly bijna verlof en sams weer bijna aan het werk!! Wat gaat de tijd toch hard he!

Ik moet zelf nog 6 weken werken!!

Afgelopen week ben ik tante geworden van mijn zus. Een klein fijn ventje van net 6 pond. Echt een poepie. De meiden vonden het maar niets dat ik hem op schoot nam, dus ik houd mijn hart vast voor purky 3!!

Vannacht is Nikki voor het eerst uit haar grote bed gevallen!

Ik hoorde een harde klap en dacht dat ze haar hoofd stootte of zoiets. Toen ik in haar kamertje aan kwam lag ze op de grond verder te slapen!!! Geen kik gegeven en slapend weer in haar bedje gelegd!

Gisteren paaseieren gezocht met de buurtvereniging! Nikki had het gouden ei gevonden ( eigenlijk tomannetje hihi ) en kreeg een bon voor de speelgoedwinkel en een chocolade paashaas die natuurlijk gelijk opgesnoept werd!

S avonds had ze in haar bed gespuugd, wat ik eigenlijk al van tevoren zag aankomen, maar goed je wilt haar ook niet alles onthouden natuurlijk. In middels schelen de meiden nog maar 1 kilo in gewicht!!! Zo goed als dezelfde kledingmaat!!!! Het blijft een droppie die Nikki van ons.

Hier speelt mevrouwtje veel met haar poppenhuis. popjes in bad, in bed, in de stoel. Ze verzint er ook verhaaltjes bij. En ook met Sofie kan ze goed opschieten. Zeker nu zij gaat staan en op ooghoogte met Nikki is.

Knutselen is ook favoriet. Vrijdag was het zulk vreselijk weer en hebben we ruim 1,5 uur paasknutsels gemaakt. Koekjes bakken, appeltaart maken, ramen wassen etc kortom, alles wat mama doet wil ze nadoen. Nog even en ik hoef zelf geen aardappels meer te schillen hihihi.

Findi: Ook wij hebben nog geen plek voor purk 3! op het kinderdagverblijf.

Erg shit is dat, maar we zien wel hoe het loopt.

Met mij gaat het super. Nog steeds nergens last van. Voel me op en top!!

Afgelopen dinsdag weer voor controle geweest en alles was goed voor zover ze het kunnen zien. Mijn buik was net zo groot als voor iemand die 32 weken is. ( was toen 27 weken )

Ik ben inderdaad best dik. Denk ook niet dat ik de 40 weken ga redden. ( zegt mijn gevoel )

Maar we zullen het zien.

Fijne 2 de paasdag nog allemaal!

Ik zal snel weer eens wat foto's op de msn zetten!!
Tje al bijna met verlof Charly dat gaat snel. Hoop dat het gedoe in je huis dan is afgelopen..!

Jammer dat het kolven niet zo lekker gaat Sams, dat is toch bij iedereen anders he.

Kolf altijd gewoon op mn werkplek, met mn 2 collega's erbij. Kwam een oud medewerker binnen en zij had helemaal niets door. Ben wel blij dat het zo makkelijk gaat. Een vriendin moet 3 x kolven voor 1 flesje... dat schiet niet op he.

Al kost het geven van BV me wel heel veel energie. Ben vaak bekaf na 3 dagen werken en heb dan echt het weekend nodig om bij te tanken, leuke dingen doen schiet er echt bij in. Dingen voor mezelf dan. Met de meiden ga ik wel elke dag naar buiten en schilderen en kleien we wat af. Ook bakken is hier favoriet.

Naar van Nikki dat zo nog niet zo lekker gaat. Wel fijn dat Sofie er niet zoveel last van heeft.

Heb echt bewondering voor je Tomaatje zoals jij dat doet met je 2 meiden en zwangerschap. Fijn dat je je ook zo super voelt.

Wel balen van de KDV dat er dan nog geen plek is voor de 2e (of 3e kindjes). Hier in het dorp ook. Wij hebben echt geluk gehad geloof ik.

Ben ziek geworden helaas. De griep. Dat is lang geleden. De meiden hoesten en proesten al een aantal weken (houdt ook niet over) en dit heb ik overgenomen. Naast het hoesten nu echt de griep. Koud rillerig en dan weer erg heet.

Eten smaakt me wonderwel heerlijk (niet echt bevordelijk voor de lijn... wil er wel wat kilootjes af... heb echt vetreserves op mn heupen en bovenbenen zitten - lang leve de BV.... nee dus).

Als ik me zo rot blijf voelen ga ik morgen niet werken. Had me juist voorgenomen een gesprek aan te gaan over mn uren. Dat ik graag 1 dag later wil beginnen hoop dan niet zo moe meer te zijn. Maar goed dat moet dan maar even wachten.

Ga Marit entertainen..!
Zo een heerlijk relaxed pasen gehad. Vandaag ook nog lekker vrij. Hidde wel naar het KDV gebracht, kan ik nog even productief zijn (met een uitschieter naar hier hihi)

Wat gaan jullie zwangerschappen toch snel zeg!

Zo ook bij mijn zus. ze is alweer 11 weken en het gaat helemaal top!

Kolven vond ik echt een makkie. Bij mij kwam er meer dan genoeg uit. Vond idd ook dat het heel erg veel energie bij mij wegtrok. Dus voor ieder die BV geeft en volhoudt, chapeau!

Al las ik in de Linda dat er vrouwen tot 5 jr BV geven pffffffff.

Hier is niets zo favoriet als voetbal. Om zelf te doen of op tv te kijken. bleeeh. helaas voor mama!

Verder rondcrossen op zijn loopauto's en spelen met auto's.

Hoezo een knul??!!! Ben zelf niet zo'n knutselmama.

Madootje zie je al helemaal fanatiek zitten spelen met die duplo blokken en die kleine beteuterd ernaast. Zich afvragend wanneer hij nou eindelijk een keertje mag hahahaha.

Ga maar weer verder met de admini.....doeiiiii
Klop, klop, kennen jullie me nog.

Het is wel heel erg lang geleden dat ik wat van me heb laten horen. Maar mag ik me weer bij jullie voegen.

Heb tijdens en na de bevalling nog een hele tijd meegeschreven. Mijn uk was de eerste die geboren werd van het groepje. Ze is geboren op 30 mei 2005 ( 6 weken te vroeg). Hoop dat ik weer welkom ben. Hoor het wel. Groeten
Tuurlijk Truusje en ik denk dat de rest het daar helemaal mee eens is ...(toch?!)

Welcome back! How's life?

(PS vanavond haalt Ernieman de ontbrekende duplo-wissel op, hoera!!!)
Ja toch!

Hoe is het met jullie?

Lang leven MP Ernie!!
Ernie, nu heb je echt lang genoeg gespeeld voor vanavond!!!

Nu naar bed!!! En nee de duploblokken mogen niet mee

Truusje, wat leuk, natuurlijk ben je welkom... was je weggeweest dan

Hoest met de kleine meid, heeft ze niets overgehouden aan het feit dat ze te vroeg is geboren? en hoest met de hond?

Heb volgens mij een koudje te pakken. Bleehhhh.

Ga ook maar lekker mijn bedje in.
quote:barrel schreef op 25 maart 2008 @ 13:36:

Madootje zie je al helemaal fanatiek zitten spelen met die duplo blokken en die kleine beteuterd ernaast. Zich afvragend wanneer hij nou eindelijk een keertje mag hahahaha.

Zeg, zeg, zeg. Krijg ik nu in ene de verslaving van Ernie in mijn schoenen geschoven

Truusje, welkom terug! Natuurlijk kennen wen je nog (om gelijk ook maar even namens de rest te spreken ) en ben je van harte welkom.

Lot, wat vervelend zeg dat je zo in de lappenmand zit.
Heb braaf naar je geluisterd, Barrel en op tijd onder de wol gekropen...Met duplo spelen is slecht voor mijn gezondheid...heb ook een koudje te pakken en mijn maag is wat van streek, blegh....

Lang leve internet-tv...heb Jurre achter internet-kindertijd gezet, kan ik zelf ff suf zijn (tenminste tot Stijn voor zijn volgende voeding komt)

Madootje, tis best een leuke verslaving hoor, al moet ik wel zeggen dat de nieuwigheid van zoveel duplo er nu voor Ernieman en mij wel een beetje af is. Jurre heeft nu de kans om ook zélf ermee te spelen!
[quote]madootje schreef op 27 maart 2008 @ 08:36:

[...]

Zeg, zeg, zeg. Krijg ik nu in ene de verslaving van Ernie in mijn schoenen geschoven

Oeps sorry
Suzanne heeft er helemaal niets aan overgehouden aan de vroeg geboorte. Het gaat erg goed met haar. Ze gaat 2 dagen naar het kdv en heeft het ontzettend naar haar zin daar. Sinds 2 weken draagt ze geen luier meer (alleen in bed nog). Af en toe heeft ze een misser maar over het algemeen blijft ze droog. Dus dat gaat super.

Met de hond gaat alles goed, tussen Suzanne en de hond gaat het erg goed. Af en toe lijkt het wel of ze niet met en niet zonder elkaar kunnen.

Inmiddels zijn we verhuisd en is ons gezin uitgebreid. Op 12 oktober 2007 is onze tweede dochter geboren. Een wolk van een baby, slaapt 's nachts door en duimt heel erg veel. Het lijkt wel alsof ze duimend ter wereld is gekomen.

Het klikt ook erg goed tussen Suzanne en Mellanie. Als ze elkaar een dag niet hebben gezien zijn ze samen even erg druk aan het kletsen. Mellanie lacht heel veel , huilt bijna niet, en is heel erg lief.

Suzanne voelt zich op de grote zus na af en toe de moeder.

Lot: beterschap

Ernie: Suzanne kijkt heel graag naar Bumba, sesamstraat, en de wereld is mooi. Ze is helemaal gek van K3 zingt en danst dan heel graag mee.
Nog van harte Truusje! Leuk he 2 dochters...!

Oh en verder weet ik het toch al niet meer.

Pff schiet niet op he met mij.

Ben nog steeds niet opgeknapt. Gisteren besloten om Lotje naar het KDV te laten gaan zodat ik toch mn rust kon nemen. Was een goed plan achter af. Heb veel in bed gelegen en geslapen. Had ook 38.6 dan is dat ook niet zo gek.

Vanochtend geen koorts meer maar nu voelt het alsof ik het wel weer heb. Ben weer koud en rillerig. Was gisteren ook zo. 's Morgens voelde ik me redelijk en 's middags ging het niet zo goed.

Marit staat naast me, die wil naar bedje toe, ze is zooo moe.... dat gebeurt niet vaak.
Nou Lot. Mooi gebruik van maken. Hopelijk kun je zelfs zo ook je bed nog even in. Beterschap

Trussje, nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje. Het valt me toch op dat de gezinnen met of alleen jongens of alleen meiden toch sterk de overhand hebben tov de gezinnen met een "koningskoppel"
Kon er inderdaad nog lekker even in!

Ben vandaag ook nog thuis. Voor het eerst verhogingsvrij. Voelt wel als een beetje spijbelen maar goed voelde me gisteren nog echt niet top..en een dag verhogingsvrij leek me wel het beste voor weer aan de slag te gaan.

Verder weinig beleefd dit weekend. Tja dat heb je als je aan huis gekluisterd zit he.

Lotje en Marit groeien als kool. Lotje al weer uit maatje 62 en Marit gaat naar 98/104. Had iets leuk gekocht voor haar, ik dacht voor komende winter... gisteren had ze het aan... al bijna te klein

Moet echt nodig voor haar gaan shopppen. Broeken heeft ze wel genoeg maar bijna niets meer voor erop.

Niet dat ik dat erg vind hoor....shoppen!

Alleen wanneer... zal zaterdag eens kijken, voel ik me vast weer beter!

Madootje wat heb je een leuk "plaatje" - hoe noem je dat eigenlijk...?!
Da's een avatar. Vraag me alleen niet waar je de klemtoon op moet leggen . Ik vond hem ook wel leuk. En enigszinds toepasselijk aangezien ik sinds een week met een poging om af te vallen ben begonnen.

Wat gaat dat dan hard hè. Soms heb ik gewoon de neiging om de jongens geen eten meer te geven.
Hoe is het in de ziekenboeg ?

Truusje, welkom terug. Leuk om te lezen dat je nu moeder bent van 2 dochters en dat alles goed gaat.

Ik heb niet zo heel veel te melden. Ben wel echt aan het aftellen wat werk betreft. Morgen over 2 weken weer aan de slag.

Kolven gaat op zich wel goed, heb aardig voorraadje opgebouwd. Blijft gedoe. En Thibault is nog steeds om te smelten. Morgen gaan we voor de eerste prik. Zieluuuuug!!

En en en....Amelie is zo goed als zindelijk. Voor de zekerheid doen we haar nog wel een luier om in bed, maar dat is vaak niet nodig. Heel soms hebben we een klein ongelukje, maar ben super trots op haar.

Nu tijd om naar boven te gaan.
Zie je. Die meiden zijn hierin toch echt een stuk sneller. Super hoor van Amelie!
Zindelijk worden, pffff nog steeds ver weg van mijn bed show!

knap hoor!!

Hidde is helemaal verzot op zwemmen. Nee niet bij de eendjes maar in het zwembad met mama

Hij wil het liefst de hele tijd van de kant in het water springen. Wie had dat gedacht.

Morgen moet mijn zus voor haar 12 wkn echo naar de gyn en de nekplooimeting. Wederom spannend.

Volgens mij gaat alles goed, ze krijgt al een hele buik!
Dat gaat snel Sams, over twee weken al weer werken. Ik ga "pas" over 6 weken met verlof.

Net even naar werk geweest voor een welkomstborrel voor de nieuwe baas. Ben erg blij met de keuze! Hij lijkt me zeer open en wat makkelijker. Minime had ik als afleiding meegenomen en iedereen vond t uiteraard een schatje.

Meisjes zijn idd sneller met zindelijk worden volgens mij. Minime geeft nu wel aan dat hij een plasje heeft gedaan, dus we zijn op de goede weg. Ik kan me er alleen niet toe zetten, hem een paar dagen zonder luier te laten lopen. Ben een beetje lui.

Lekker toch Lot. Je kan maar beter goed voor jezelf zorgen, iemand anders doet t niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven