Gezondheid alle pijlers

poeppraatje

08-12-2006 21:39 322 berichten
Alle reacties Link kopieren
ranzige titel hè!:?

Het is ook een ranzig verhaal maar zit er toch wel een beetje mee. Ik heb sinds een week (of iets meer) slijm (en soms een beetje bloed) bij de ontlasting en mijn ontlastingspatroon is veranderd (had voorheen wel moeite om te gaan, ga nu meerdere keren per dag). Buikpijn heb ik niet, al voelt het soms wat vreemd aan van binnen. Soms erge aandrang wat dan na een klein vlokkerig flatsje over is. Ook soms alleen wat slijmverlies op het toilet.Kortom, raar. Vandaag naar de huisarts geweest en er is een potje met poep naar het laboratorium. Als daar niets uitkomt zullen ze met een darmonderzoek de boel van binnen moeten gaan bekijken (ieks :o).

Ik merk dat het me nu toch meer dwars zit dan ik in eerste instantie dacht en wil graag weten of er mensen zijn die dit herkennen?

Ik probeer me geen zorgen te maken maar vind het moeilijk.
Ha Ma(r)jo 

Deed die knobbel bij jou toen ook zo een pijn? Ik heb er echt last van...kan goed voelen dat er iets zit.

De ha had t verder over niet teveel deodorant gebruiken en niet te vaak (of helemaal niet) scheren. Dat lichaamshaar zit er niet voor niets ntl en blabla. Nou sorry maar geen deo gebruiken is geen optie en scheren vind ik ook wel zo fris :P

Ik ga dus naar ziekenhuis Goes, ben ik nog nooit eerder geweest, dus ben benieuwd hoe de artsen daar zijn...en het is maar 20 min rijden dus dat is ook best wel lekker. Kan altijd nog uitwijken naar R'dam als t moet (of belgie dan).

Ik heb dan toch maar weer de pil ingenomen... de ha zei vanmorgen ook dat dat t verstandigst is ja, om de redenen die jij ook zei.

Nog bedankt voor die site...er staan wat dingen bij die zeker voor mij gelden, maar ik heb geen pijn tijdens of na t vrijen of een onregelmatige cyclus, maar ik neem aan dat je ook niet alle symptomen hoef te hebben?

Jij hebt woensdag dat onderzoek he? Wens je alvast (nogmaals?:P) veel succes!

Liefs

Pioenroosje
Goed dat je gegaan bent!!!!!!! Je zegt nu zelfs dat het eigenlijk wel mee viel, mjisschien gaat het zo ook wel bij de gynaecoloog? Neem dan iemand mee dieje  vertrouwt en die je bij kan staan...... bel maar gauw voor een afspraak, vaak duurt het wel een tijdje voor je terecht kan en het zou balen zijn als je onnodig wacht, je hebt al genoeg pijn gehad!
He Pioenroosje,

Goed dat je naar de huisarts bent geweest. Fijn dat die knobbeltjes niets ernstigs waren. Bij mij deed het toen inderdaad ook best zeer. Alsof de beugel door de bh heen stak.

Maak gewoon gelijk een afspraak. Dan heb je het gehad en hoef je er verder niet meer over te dubben. Toen ik na de eerste keer weer bij de huisarts was en hij weer over endo begon (ivm blaasklachten), had ik ook zoiets van: wat een onzin, ik ga niet. Het zal toch niets zijn. Tegelijktijd was het ook een soort van ontkenning. Ik wilde geen endometriose hebben. En wat werkt dat beter dan het negeren. Maar goed, op een gegeven moment gaat negeren niet meer en ben je heel blij als er eindelijk actie wordt ondernomen.

Ook ik heb lang niet alle syptomen. Zo heb ik niet echt last van uitsgesproken PMS (of mijn vriend moet er anders over denken, haha). Verder heb ik ook nooit menstruaties met veel bloedverlies gehad. 2 of 3 dagen en dan was het weer weg. Het ligt er ook aan waar het zit. De locatie kan voor verschillende klachten zorgen.

Ik laat woensdag weten hoe het gegaan is.

En bellen he!

Liefs,

Majo
ik was tamelijk zeker dacht ik; ik was nog niet aan een second opinion toe. Echter, sinds vandaag erg aan het twijfelen. Heb weer wat meer buikpijn en opgezette buik sinds zondag, bah! Het zou zo fijn zijn als er eens een etiketje op geplakt kon worden.....Misschien dat ik het dus toch wel doe. Ik ben nu niet in een academisch centrum onder behandeling, maar werk er zelf wel in een, de bedrijfsarts heeft al aangeboden een second opinion voor me te willen regelen als ik dat wilde. Wat vinden jullie, klinkt dat als een slimme actie of niet?
Hallo allemaal,

zo nu kan ik ook eindelijk mijn verhaal kwijt:D

Ik heb de afgelopen maand behoorlijk in spanning gezeten.....ik had namelijk bloed bij de ontlasting en slijm, en mijn ontlastingpatroon was compleet veranderd (voornamelijk verstopt).

Ik was behoorlijk misselijk, opgezette buik, krampen in de buik en de ontlasting was zo hard dat ik ook nog eens scheurtjes kreeg (sorry voor dit onsmakelijke verhaal) plus ik had lichte verhoging.

Maar goed ik kreeg dus een verwijzing voor de chirurg die dan in mijn darm zou gaan kijken en daar kom ik nu net vandaan.

Het deed absoluut geen pijn (waar ik wel erg bang voor was) en er is bij mij een "nest" aambeien ontdekt.

Ze hebben net 4 elastiekjes "geschoten" (is het maximale per keer geloof ik) en over 6 weken weer terug komen.

Ik heb nu wel een raar gevoel en heb net alweer bloed gehad bij de ontlasting maar dat schijnt normaal te zijn na zo'n behandeling.

Ben blij dat ik het eindelijk na een maand hier durf te schrijven, want men wat heb ik in spanning geleefd zeg:D

gr. Fleur.
@Fleur, he wat goed dat ze er achter zijn gekomen. Nu gaat het vast veel beter! Ik had ook dezelfde klachten, helaas pakte het bij mij iets anders uit, maar goed.

Hopelijk verdwijnt het bloed snel!!
joh fleur, waarom heb je je spanning niet met ons gedeeld? Gedeelde smart is halve smatrrt!

Liubi, heb je uitslag van het bloedonderzoek?

Ik heb buikpijn, baal hiervan, lijkt weer erger te worden en weet niet wat ik ermee moet. Gatver!!!!!
Bentetje: hoe is t nu? Nog steeds die buikpijn?

Als ik jou was zou ik zeker die kans aanpakken voor die second opinion!  Wat heb je te verliezen?? Helemaal niets! Gewoon doen! Je weet maar nooit wat er uit kan komen....

@Majo: meis, hoe was t woensdag bij de gyn? Heb je de uitslag van het onderzoek?
hoi! De HA praktijk is deze week gesloten en ik kreeg geen bloedonderzoek, daarvoor in de plaats moet ik 2 buisjes met poep inleveren voor een laatste onderzoek (om te kijken of het een bacterie, virus of onsteking ofzo is) . Ik moet nog steeds poepscheppen (da´s trouwens wel lastig als je een wc hebt waarin de boel gelijk verdwijnt. Daarom zit er extra lang lepeltje aan.
zo`n wc heb ik ook , heb ik ook erg mee zitten klooien inderdaad..... Is ook moeilijk om te zien of er nog slijm ofzo bij zit.

Buikpijn is nog erg vervelend, buik is erg opgezet, ben vandaag naar huisarts geweest, hele dikke darm is pijnlijk. Als het maandag nog zo is moet ik weer laten bloedprikken, maar daar zal wel weer niets uitkomen. eigenlijk moets ik al vandaag, maar dan moest ik naar het ziekenhuis met 2 kinderen, en maandag kan ik even alleen hier vlakbij,. Ik heb inderdaad afgesproken dat er een second opinion gaat komen. Er wordt in mijn eigen zieknhuis een arts opgezocht die veel ervaring heeft met darmproblemen die zoveel mogelijk om de mijne lijken en dan moet ik daar een afspraak mee maken. Dan maar hopen dat we iets wijzer worden. Het zal allemaal nog wel even duren denk ik en ik hoop dat niet alle onderzoeken overnieuw gedaan hoeven worden!
Weet iemand hoe het met Majo is? Ze zou ons meteen laten weten hoe het was gegaan bij de gyn woensdag maar nog steeds niets gezien van dr :(

Ben bang dat de uitslag niet positief was...
nee geen idee
Nee ik heb ook geen idee.

Het is hier weer hommeles. Weer bloed bij de ontlasting. Dus dat zullen nog wel weer klysma´s worden of Prednison. Eerst maar eens die poep inleveren donderdag.:P
ik las het al bij CU/Crohn....balen zeg! heb je geen klachten verder?

Ook lekker aan de pred, pfff bij mij hilep het wel als een tierelier, dat scheelt.
hoe gaat het hier met iedereen??

Pioenroosje , wanneer moets jij naar het zieknhuis?

Majo, hoe is het afgelopen?
Ha dames,

Lang niets laten horen. Lig een beetje met mezelf overhoop door al het gebeuren en kan het moeilijk opbrengen om te reageren.

Om jullie gelijk gerust te stellen. Het zag er goed uit, maar ben een beetje onvoldaan. Had meer verwacht van de controle. Zoals hoe het met de verklevingen zit en of ik gewoon kinderen kan krijgen. Dat is niet bekeken. Ik heb alleen een inwendige echo gehad. Daar bleek uit dat mijn buik rustig is op het moment, maar dat is niet zo heel vreemd, want ik ben pas 1 keer ongesteld geweest sinds de operatie.

Hoe het nu met kinderen krijgen zal gaan, is afwachten. We moeten het gewoon proberen en zien of het lukt.

Misschien vreemd dat ik zo negatief klink, maar ik had gewoon graag wat meer zekerheid gehad. En die krijg ik gewoon niet. Dat voelt vrij vervelend. Om heel eerlijk te zijn, had ik gewoon willen horen: Majo, alles ziet er perfect uit. Kinderen krijgen is geen probleem, enz.

Dat zal ik natuurlijk niet te horen gaan krijgen, maar ik wou heel, heel erg graag dat het wel zo was.

Maar goed, genoeg over mij.

Pioenroosje, hoe is het nou met jou? Al een afspraak gemaakt?

En Bentetje, al meer duidelijkheid voor jou?

Liefs,

Majo
vervelend zeg dat je je zo onvoldaan voelt. Natuurlijk kan ik gaan zeggen dat het veel beter nieuws is dan wanneer gezegd werd dat het er niet goed uitzag, maar dat wil je vast niet horen :P. Helaas weet ik als geen ander hoe vervelend het is als je in onzekerheid gehouden wordt. Mag je dus nu gewoon proberen zwanger te worden (of ben je nog niet zover misschien?)

Ik heb vandaag een naam gekregen van een internist waar ik een afspraak kan maken voor second opinion. Prompt twijfel ik weer. afgelopen week ging het best goed, zelfs 2 dagen pijnvrij gehad! Nu is het weer slechter, vervelende buik, erg moe, slechtere eetlust. Het lijkt alsof het allemaal met elkaar samenhangt.

Ik weet dat als ik niet voor een second opinion ga, dat ik iedere keer als ik meer klachten krijg me afvraag of ik er wel goed aan doe. Nu twijfel ik echter of ik ooit meer te weten kom en of het alemaal zin heeft..... Beetje jantje lacht, jantje huilt dus.

Aan de ene kant is het ergste natuurlijk allemaal achter de rug, maar toch. Als je nou gewoon een beetje ziekig bent en je weet niet waardoor dan is dat tot daar aan  toe. Maar als je bijna dood ligt te gaan, wil je toch wel weten waardoor dat dan was. en bovedien heb ik nog steeds  klachten....tsssssk, ik moet gewoon niet zeiken en morgen gaan bellen denk ik!!!
lolotte hoe gaat het met jou??? Voel jij je al eens iets beter?
Hoi Bentetje,

Als ik jou was zou ik zeker voor die second opinion gaan. Het lijkt mij toch prettig om zoveel mogelijk zekerheid te hebben. En zo min mogelijk last natuurlijk. Je loopt nu al zolang met klachten en wie weet komt er nu toch een oplossing.

Met mij gaat het, even afkloppen, heel wat beter. Ik heb stukken minder last, zolang ik oplet met wat er mijn mond passeert. Helaas gaat het gokken, anders kan ik het nu nog niet noemen, van wat wel of niet goed gaat weleens fout en heb ik mezelf te pakken. Donderdag mag ik weer op consult en ik ben benieuwd of ze wel verder willen kijken nu ik met veel voorzichtigheid het redelijk goed doe. Misschien wordt het nu alsnog afgedaan met een hardnekkig virus ofzo. Ach ik zie wel.

Als ik geweest ben laat ik het hier wel "horen".

nou ik ben ook erg beniuwd....maar over lang lopen gesproken....het zou wel zuur ijn als ze je na al die tijd nog laten doormodderen of niet?

Dank voor de tip, heb best wat sturing nodig lijkt het .
De internist had het razend druk vandaag en begon met excuses voor het niet zelf bellen toen de uitslagen van de vorige keer binnen waren. Tijdens mijn bezoekje ook nog een collega binnen om een patiënt richting haar te sturen en een telefoongesprek. Zij vond het heel vervelend voor mij, maar ik had er begrip voor het kan nu eenmaal een gekkenhuis zijn op de polie.

Maar goed, ik heb dus uitgelegd dat mijn ontastingpatroon nog steeds niet is zoals tevoren en dat ik regelmatig verrek van de krampen. Ook dat ik probeer uit te vinden waar ik al dan niet op reageer en er niet achter kom. Met als gevolg natuurlijk weer dezelfde ellende.

Zij vond het nu toch echt veel te lang duren. Als het een bacterie of virus was geweest had ik nu toch beter moeten zijn. Ook mijn vermoeidheid vindt zij zorgelijk.

Dus begon ze te vertellen dat zij wel het colon wilde bekijken en dan via een gastroscopie. Ik zat direct rechtop:"Dat is toch de minst prettige van de twee?" Zij:"Ja, maar het kan ook waarschijnlijk wel via de andere kant. En als het noodzakelijk is kan het daarna via de gasteroscoop."

Ik heb toch liever de rectoscopie eerst, dus dat is bij deze afgesproken.

Ik heb Kleanprep, vanille, voor 28 maart en 29 maart ben ik het haasje.

Na alle verhalen van Kleanprep gelezen te hebben moet ik zeggen dat ik me er niet bepaald op verheug. Maar misschien dat er tijdens de scopie eindelijk duidelijkheid komt.

Gek genoeg heb ik het idee dat ik inmiddels wel enigzins gewend ben aan de krampen en mijn toilletgang. Hoewel het geen pretje is en de vermoeidheid echt m'n neus uit komt.

Morgenochtend eerst bloedprikken. Dat moest voor de bloedstolling, maar er wordt weer gekeken naar een mogelijke infectie en tekorten aan o.a. vitaminen. Eigenlijk had ik dat vandaag nog moeten doen, maar aangezien ik net een nieuw baantje heb heb ik uitstel tot morgenochtend. Ik woon nog ongeveer een kwartiertje lopen van het ziekenhuis, de kinderen zitten e rnog geen vijf minuten vandaan op school, dus da's een eitje..

spannend meid. Laatst was er hier ook iemand die de kleanprep helemaal niet zo vies vond weet je nog?

Een vraagje, het colon is je dikke darm, die kunnen ze niet via een gastroscopie bekijken. Daarmee kunnen ze wel het eerste gedeelte van je dunne darm bekijken, zou ze dat bedoeld hebben?

Gaan ze dus nu een colonscopie doen ( de hele dikke darm met het laastte stukje dunne darm) of een rectoscopie (laatste stukje dikke darm)?

Ik ben het even kwijt, verlies je ook bloed via je ontlasting of niet?

eet je nog steeds volgens dat dieet of niet?

Hier gaat het redelijk, slecht als je vindt dat het weer zo zou moeten zijn zoals voor ik ziek werd, goed als je kijkt hoe het geweest is. Ik houd een zeurderige onderbuik (vooral links), een pijnlijke plek in mijn bovenbuik (net boven mijn navel) bij druk en een waardeloos ontlastingspatroon. Mijn damren doen gewoon nog steeds te weinig. Met die second opinion ben ik nog bezig, dat vlot nog niet erg en over 2 weken moet ik terug naar de internist. Inmiddels ben ik een beetje de hoop kwijt dat het dan allemaal over is.
Majo, wat fijn dat je weer wat van je hebt laten horen!

Het is ook allemaal niet niks, dus ik snap t helemaal dat je het even moeilijk had (en hebt).

Ik snap heel erg dat je teleurgesteld bent van de controle! Kunnen die dokters ook niet snappen dat de optie "kinderen krijgen" eigenlijk bijna 1 van de belangrijkste antwoorden is die een vrouw wilt krijgen?!

Kun je niet alsnog een controle laten uitvoeren waarbij dat allemaal wél wordt bekeken? Want ik zou ook net als jij, heel graag gewoon zekerheid daarover hebben.

Je hebt het er wel een beetje over gehad met de arts en "groen licht" gehad om het te proberen? Of zijn jullie er nu nog niet aan toe?

Veel sterkte de komende tijd ermee.

En daarnaast: wel even goed nieuws dat je buik er verder  goed uitziet ntl! Heel fijn!

Met mij verder alles wel ok. Buik houdt zich vrij rustig nu gelukkig weer.

En ik heb inmiddels ook een afspraak gemaakt, vrijdag 13 april (mooie datum ;) ) ben ik dan aan de beurt...

@ Bentetje: wat rot dat je al die klachten nu hebt! Ik snap best dat het soms allemaal hopeloos lijkt te zijn, maar geef nooit op ;)

Wanneer is die second opinion rond? Wist niet dat dat zoveel werk/tijd kost om dat te regelen?

xxx
ach, de bedrijfsarts zou bemiddelen, maar ik vraag me inmidels af of het niet sneller was geweest als ik het gewoon zelf gedaan had. Nu is de vraag bij welke arts ik het betse af ben, diegene die hij had gezegd tegen mij bleek met het afspraak maken niet de juiste te zijn, nu ben ik nog aan het wachten  op reactie op mijn mail hierover.
Er wordt een colonscopie gedaan. De hele dikke darm en een stukje dunne wordt dus bekeken als het goed is. Pffff, ik zie er eigenlijk best tegenop. Maar eens moet toch duidelijk worden wat er scheelt en wat er aan gedaan kan worden.

Vandaag moest ik bloedprikken. Het zou om de bloedstolling gaan en wat eventuele tekorten. Ook stond er nog iets op het formulier waar niet duidelijk van was wat er bedoeld werd en daar is een reserve buisje voor genomen.

Toen ik de uitgedraaide etiketjes in handen kreeg dacht ik dat er misschien twee op één buisje geplakt zou worden. Niets was minder waar en er zijn ELF buisjes afgenomen. Na buisje vijf voelde ik me niet helemaal fijn, ben blijven praten en opeens werd ik wakker op een bank. :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven