Mijn kat is weg

07-05-2012 14:28 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze lieve poes is verdwenen, .

Amivedi, dierencentrale ( dierenasiel, ambulance en dierenartsen) en nog meer sites al gevuld met haar signaal. Posters en flyers hebben wij bijna klaar. Supermarkt, lantaarnpalen en brievenbussen gaan wij volhangen en vullen. Wij hebben al veel rondgelopen (ochtend, middag en avond) en gelokt in de buurt en aangrenzende buurten. Heb op die manier veel katten gelokt, maar niet onze lieverd. Dit is altijd mijn angst geweest als je je kat de vrijheid geeft, haar broertje lijkt ook van slag. Ik wil haar terug (levend of dood) al is het alleen maar om te weten dat ze niet aan het ronddwalen is. Wat zou ik nog meer kunnen doen en hoe kan ik het een plaatsje geven zonder direct de hoop op te geven? Dat gaat nu rond in mijn hoofd...

Helaas is ze overleden - Ze lag dichtbij maar door de dierenambulance gister opgehaald, vanavond kregen wij het gevreesde telefoontje. Wij hebben afscheid van haar kunnen nemen en ze zal terugkomen in een mooie urn.
Is ze gechipt? Zo ja, zorg je dat je adresgegevens kloppen met het chipnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg voor de chiplezende.
Ohw.. jeetje wat naar voor je! Sinds wanneer is ze weg? Hou vooral nog even vol met zoeken. Dan weet je in ieder geval dat je er alles aan hebt gedaan. Het gebeurt regelmatig dat katten na een paar dagen doodleuk terugkomen alsof er niets aan de hand is, hou nog even hoop.

heel veel sterkte.
Even bij de buren vragen of je in de schuur mag kijken! Is ze gesteriliseerd? Soms gaan ze krols ook nogal eens aan de wandel! Heeft ze een chip/kokertje? Gemeente al geprobeerd? Bermen langs drukke wegen afgelopen?

Balen! Huisdieren zijn je altijd een hoop waard!!!
Ik denk dat je alles al doet wat in je bereik ligt. Hopen, verder zoeken en afwachten maar. Sterkte, is moeilijk!
Inderdaad, aanbellen bij huizen in de buurt. Vragen of je in hun tuinen mag roepen en in schuurtjes mag kijken. Briefjes door de bus gooien.

Wat vervelend joh. Hoop dat je haar snel weer vindT.
Sinds afgelopen donderdag heb ik haar niet meer gezien. De lieverd heeft een chip, zelfs 2, maar de oude doet het niet meer. Ze is geholpen, ik verwacht geen 'kalverliefde', waardoor ze de hort op is. Ik denk steeds maar, ze zal toch niet zus of zo? En dat doet ze anders nooit, pffff! Maak mijzelf gek. Vanavond ga ik met de flyers de buurt af, hebben ze gelijk een foto van haar.

Dank jullie alvast, ik hou nog hoop tussen de nare gedachtens door!
Sterkte! Ik hoop dat je haar vind! Onze vorige kat was ook ineens weg, meegelokt (lang verhaal) en heeft er uiteindelijk 5 dagen over gedaan om thuis te komen.
Ik heb er een gehad die ineens na bijna twee weken brood en broodmager thuis kwam, waarschijnlijk opgesloten geweest. Er is nog hoop!
Kat van ons is in vakantieperiode 6 weken weggeweest. Wij hadden de hoop al opgegeven. Maar hij is toen toch weer thuisgekomen. Dus er is zeker hoop hoor. Maar ik weet hoe gek je word van die onzekerheid.
misschien een tip,ik weet niet waar je woont en in welke gemeente.maar isschien rijd er bij jullie ook een dierenambulance,zij krijgen vaak meldingen van katten en andere dieren,halen het dier dan op bj de mensen die hebben gebeld..verzorgen het dier,behandeling mocht dat nodig zijn (bv een gebroken poot),dan krijgt het dier pijnstilling,en lezen gelijk de chip uit,mocht de poes/kater gechipt zijn.

als de adresgegevens dan kloppen is het dier zo bij u thuis
sorry lees nu dat je dat al gedaan hebt
Ik zou inderdaad even buren vragen. Mijn oude buurvrouw liet katten die normaal alleen in de tuinen en op de schuren kwamen er door de voordeur weer uit. Sommigen waren dan slim genoeg om hun eigen voordeur te vinden, maar soms ook niet.
Vanavond de burenronde, de meesten zijn nu niet thuis. Zijn ze dan nog niet thuis, gooi ik de flyer door de brievenbus. Mijn ouders hebben 4 katten gehad die verdwenen waren, eentje na 3 maanden terug. 2 Helaas doodgereden en de laatste is verdwenen. Ik hou mij graag vast aan de succesverhalen, al is dat moeilijk. Waar ik bang voor ben is dat iemand haar mee heeft genomen (voor de lol) en haar ergens anders achterlaat. Zou ze in de buurt zijn, dan had ik haar toch al gevonden hebben denk ik dan. Heb ook al in de bosjes gelegen, er zijn hier wel wat wegen, niet superdruk maar wel doorgaand. Heb onder de brug gekeken (haar plekje), langs de sloot gelopen. Hoop heel hard dat er genoeg mensen zijn, die als ze een 'verdwaalde' poes of dode/gewonde poes zien een melding maken. Dan komt ze wel terug, ik woon op het adres waar ze op geregistreerd staat. Ze is een poes met een aparte tekening, waarbij ik hoop dat ze dan meer opvalt.
Ben je misschien recent verhuisd? Zo ja, sommige katten hebben heimwee en lopen terug naar het andere huis.

Maar anders... sterke joh. Ik zou ook in alle staten zijn.
Twitter? FB?
quote:iphony schreef op 07 mei 2012 @ 15:56:

Ik hou mij graag vast aan de succesverhalen, al is dat moeilijk.Nou, om je hoop te geven dan; mijne is één keer 6 dagen weggeweest en één keer 8 dagen. Beide keren kwam hij dus weer terug, terwijl ik echt al de hoop had opgegeven. Als hij tussen 19.00 en 23.00 niet binnen komt om te eten, is er echt iets fout. De laatste keer kwam hij helemaal uitgehongerd en 'verdroogd' terug (beetje raar woord, maar zo zag hij er uit, geen glanzende vacht, maar erg droog etc.). Wrs dus ook ergens opgesloten gezeten. Die kans is vrij groot denk ik. Maar als de mensen hun schuurtje ofzo weer open doen, komt ze vast! Als de jouwe gechipt is, zoals je zei, en er overkomt haar iets, dan had je het wrs wel gehoord, dus er is nog hoop.
Wij wonen al jaren op hetzelfde adres in Zoetermeer, ze kent geen andere woning. Via een website waar je al je verloren zaken en dus ook je huisdieren kunt plaatsen is het ook op Twitter gekomen. Op Facebook had ik al de melding gemaakt en kreeg toen ook te horen dat ze haar op Twitter zagen staan. Ben in staat om voor de kat die er nog is een gps-systeem te regelen, weet je tenminste waar je kat is. Ga zeker nog eens kijken hoe ik Twitter enzovoorts verder in kan zetten.
s nachts gaan zoeken in de buurt, meestal zie ik s nacht katten lopen, dan gaan ze op zoek naar voedsel, overdag doen ze dat niet wegens drukte.
Nog een mooi succesverhaal! Ik heb goeie hoop op het flyeren en posters ophangen...telkens als nu de telefoon gaat hou ik mijn hart vast.
idd kan de poes meegenomen zijn, door een stel idioten en ergens droppen, hoe ziet de kat eruit TO?
Misschien ga ik vannacht ook nog wel op pad ja, gisteravond (22.00) had ik ook 3 katten gelokt in mijn zoektocht.

Helaas niet de juiste...
Ze staat bij Amivedi op de website. Die gegevens staan ook openbaar... - link is nu weg.
Ik heb het gevonden Iphony en ga vanavond ook even zoeken, wel een eindje rijden maar het is voor het goede doel zeg maar, en kijk igg ook in mijn omgeving, je weet maar nooit waar ze is/uithangt
-no-nick-, geen speciale moeite doen hoor! Geen idee wat een eindje rijden is, maar mocht je in het dagelijks een verdwaalde lapjes/schildpadpoes zien, je weet nu of zij het is of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven