Ammoniaklucht gevaarlijk

10-05-2012 22:07 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond een schaaltje ammoniak in mijn combi magnetron/ oven gezet. Deurtje is dicht maar de hele keuken ruikt erna. Is dit gevaarlijk?
Waarom heb je een schaaltje ammoniak in je keuken gezet?
Nee, alleen als je keuken ervoor ruikt
ruikt er naar.
Als je dat hebt gedaan om hem fris te laten ruiken... volgende keer azijn gebruiken.
Het is niet voor niks dat er wordt geadviseerd om het spul alleen te gebruiken als er genoeg mogelijkheid tot luchten is he... Dat spul is de pest voor je luchtwegen!
Waarom?

Ammoniak is giftig, kan je luchtwegen aantasten.

Ammonia is wat je in de winkel kan kopen, wat erg verdunt is met water.

Goed ventileren.
Als je het in een gewone magnetron had gezet wel. Maar in een combimagnetron kan het geen kwaad hoor.
quote:Jajajanneke schreef op 10 mei 2012 @ 22:10:

Als je dat hebt gedaan om hem fris te laten ruiken... volgende keer azijn gebruiken.Of een raam open zetten!
quote:Jarek03 schreef op 10 mei 2012 @ 22:10:

Het is niet voor niks dat er wordt geadviseerd om het spul alleen te gebruiken als er genoeg mogelijkheid tot luchten is he... Dat spul is de pest voor je luchtwegen!Ik had niet verwacht dat het zo sterk zou ruiken, het deurtje zit ook nog dicht.
quote:mediocrity schreef op 10 mei 2012 @ 22:08:

Waarom heb je een schaaltje ammoniak in je keuken gezet?Het schijnt dat de viezigheid in de oven dan losweekt.
Ik bedoelde "om de combi-magnetron fris te laten ruiken" :-)

Ik doe 't weleens als ik er spek in heb uitgebakken.
quote:Gisselle schreef op 10 mei 2012 @ 22:13:

[...]

Het schijnt dat de viezigheid in de oven dan losweekt.Zonder poetsen?
Schoteltje met laagje citroensap erin, 1 minuut op vol vermogen, is daarna schoon te vegen met een keukenpapiertje ipv te schrobben en ook weer fris.

[...]

Het schijnt dat de viezigheid in de oven dan losweekt.En is dat dan in ieder geval wel gelukt?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

[...]

Het schijnt dat de viezigheid in de oven dan losweekt.Ah dat verklaard een hoop
quote:charlottecharles schreef op 10 mei 2012 @ 22:09:

ruikt er naar.Dit soort reacties begrijp ik nooit zo goed...Zeker niets anders te doen?. Natuurlijk weet ik dat ook wel, telefoon ging toen ik aan het typen was. Ben ook een vraagteken vergeten in mijn titel.
quote:Miesteph schreef op 10 mei 2012 @ 22:14:

Schoteltje met laagje citroensap erin, 1 minuut op vol vermogen, is daarna schoon te vegen met een keukenpapiertje ipv te schrobben en ook weer fris.Dat heb ik al eens geprobeerd maar hielp niet, niet dat ik nou zo'n viezerd ben, reinig de oven regelmatig, alleen had ik vandaag geen zin om te poetsen.
quote:Gisselle schreef op 10 mei 2012 @ 22:15:

[...]

Dit soort reacties begrijp ik nooit zo goed...Zeker niets anders te doen?. Natuurlijk weet ik dat ook wel, telefoon ging toen ik aan het typen was. Ben ook een vraagteken vergeten in mijn titel.Ow, ik begrijp het wel, het staat gewoon oerdom. Als je een topic opent dan lees je het toch even na? Dan check je toch even of er geen fouten in staan? Bedenk maar zo: wat je geeft is wat je krijgt.
Je was toch niet geinspireerd door het topic over ovenreiniger he? kan geen kwaad, maar ik zou het niet elke week doen nee.

Deur / raam opengooien en er niet met je neus boven gaan hangen.
@merano, geen idee, het schijnt dat je het een nachtje moeten laten staan, morgen weet ik meer.

[...]

Dit soort reacties begrijp ik nooit zo goed...Zeker niets anders te doen?. Natuurlijk weet ik dat ook wel, telefoon ging toen ik aan het typen was. Ben ook een vraagteken vergeten in mijn titel.

Ik moest je zin drie keer lezen. Erna? Tante Erna? Er na? Waar na dan?

En dan nog je telefoon de schuld geven..... Het is me wat.
quote:Vl43inder schreef op 10 mei 2012 @ 22:17:

[...]

Ow, ik begrijp het wel, het staat gewoon oerdom. Als je een topic opent dan lees je het toch even na? Dan check je toch even of er geen fouten in staan? Bedenk maar zo: wat je geeft is wat je krijgt.

[...]

Dit soort reacties begrijp ik nooit zo goed...Zeker niets anders te doen?. Natuurlijk weet ik dat ook wel, telefoon ging toen ik aan het typen was. Ben ook een vraagteken vergeten in mijn titel.Er ging wel meer mis in je titel....
quote:Vl43inder schreef op 10 mei 2012 @ 22:17:

[...]

Ow, ik begrijp het wel, het staat gewoon oerdom. Als je een topic opent dan lees je het toch even na? Dan check je toch even of er geen fouten in staan? Bedenk maar zo: wat je geeft is wat je krijgt.Nee een zinloze opmerking vind ik het en mierenneukerij, ik bedoel als ik nou echt grove fouten zou maken, ik lees hetgeen dat ik schrijf altijd na, een foutje kan er natuurlijk altijd insluipen, en zoals ik al zei, kreeg net een telefoontje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven