Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Wanneer die afspraken zijn krijg ik deze week in een brief

Maar as vrijdag ga ik op vakantie en loop hem denk ik net mis.

scheelt wel een week langer wachten haha.

Op een ander forum zat er maar 2 weken tussen telefonische intake en afspraak nurse practicioner.
Dita, ik heb lang gezocht naar een ziekenhuis. Maar toen ik dit vond, was ik binnen 2 weken het hele proces door. En het had korter gekund, maar de voorlichting is altijd op maandag en kon dus niet op koninginnedag.

Als het was gegaan zonder feestdagen: bellen, afspraak gemaakt voor voorlichting. Verwijskaart halen. Voorlichting, volgende dag screening en ok datum. Binnen een week alles klaar! Nu dus 2,5 week. Nog snel

Dan klinkt het van jou met alle brieven, telefoontjes en zo wel lastiger.

Majesteit, fijn die vakantie! Taart is super grappig
Dita1979

Gefeliciteerd!! 1e stap is gezet!
Hallo,

Nou de kogel is door de kerk, ik krijg een nieuw kastje.

Dinsdag had ik een afspraak in het ziekenhuis, arts heeft gekeken en gevoeld. Er zit een dikke klomp onder het litteken dit is waarschijnlijk litteken weefsel. Het slangetje wandelt nog steeds en geeft pijn. Er is bloed geprikt om te kijken of er nog een onsteking zat. Als er nog een ontsteking zat werd alles er uit gehaald om na een tijdje alle nieuw er weer in te zetten. Mocht er geen ontsteking zitten dan alleen een nieuw kastje. Er zat gelukkig geen nieuwe ontsteking, wel nog een oude maar die was bezig om op te lossen. Ik krijg dus weer een nieuw kastje, dit word na mn vakantie. 23 mei moet ik weer naar het ziekenhuis om alles in werking te zetten. Toch weer heel spannend hoor. Maar eerst ga ik op vakantie! Mn koffer is gepakt en er zit een flinke lading pijnstillers in. Dus ik ga er nog even niet aan denken. Deze week ben ik dus even stil, volgende week vrijdag ben ik er weer! Fijne week allemaal!
Bollie

Zeker spannend!! Fijn voor je dat je een nieuw kastje kan krijgen en hebben ze verder nog wat gezegd? Over hoe het zo mis kan gaan bijvoorbeeld?

Geniet eerst maar van je vakantie!! Leuk dat je vaker komt gluren
wow dat is wel erg snel zeg origineel voor jou super natuurlijk.

bollie fijne vakantie

groetjes

dita
Bollie, fijne vakantie. Ik duim voor je dat je geen pijn hebt!

Vandaag eens een rustige dag deze week. Alleen maar even naar de fysio en een beetje sporten. Verder geen moeilijke zaken. Ook weleens fijn
Eerst goeiesmorreges zeggen en dan bollie een fijne pijnloze vakantie wensen !! waar ga je naartoe? of had je dat nog niet verteld? fijn dat je nu niet meteen alles eruit moet laten halen, maar wat heb jij een pech !!!

Origineel gaat ook goed bij jou dus, lekker op weg naar de OK. of ben ik nu helemaal in de bonen ? (sambal goreng boontjes) ik heb er ook teveel langs zien komen deze week.

ik mag vanmiddag ook weer naar de fysio, en hoop nu alvast dat het eens een keertje mee gaat vallen.

brenda jij dus misschien een datum in juni, nou dan ben je er toch ook wel echt aan toe he? en het is je zo gegund.

ben ik in de vakantie toch nog een goede kilo aangekomen, en dat zonder snoepen !!! wel heel bizar eigenlijk, je drinkt geen zoete dingen, eet geen ijssorbets enz, geen andere zoetigheid enz. zal wel veel vocht zijn geweest van de warmte.

kreeg ik van dochter nog de tip om bananen te gaan eten voor de kalium, had zij al mensen op de afdeling gehad met een kaliumtekort na de gbp, en dat moet je niet willen zei ze. dus dan maar wat meer banaantjes. is het wel gek om nu te moeten luisteren naar je dochter en weten dat ze er echt verstand van heeft. zo had ik begin dit jaar een leverwaarde te hoog en zei een vervangend arts immers dat ik niet meer zoveel moest drinken (alcohol !! en ik lust het niet eens !!!) waarop zij zei dat ik beter kon minderen met de paracetanol, en idd nu is mijn leverwaarde goed. dus zal ze ook wel gelijk hebben met die bananen. Rare ervaring hoor dat bv mijn pa nu zijn hartmedicatie met haar bespreekt....en haar om raad vraagt. kleine meisjes worden groot.

is het hier vandaag niet koud, maar helaas ook nog geen zonnetje te zien, wel regen. dus kunnen we nog niet buiten zitten. zal het bij jou wel erg benauwd worden maaike, rond de 25graden en dan die natte regen erbij.

ga ik eens rustigjes de krant lezen, vanmiddag de fysio en vanavond de eerste wedstrijd om europees voetbal. En dat tegen onze grootste vijand; de buren. Krijgen we dus nog 2 derby's als toetje !! Mijn kaartje voor zondag ligt al klaar als ze hier komen !!!!

fijne dag allemaal
Majesteit

Hoe ging t bij fysio?

Goeie tips altijd welkom ook van de bananen.

Zie ik Vitesse voor staan

Misschien juni moet t nog zien.
Hallo Allemaal

Iedereen alvast een fijn weekend :-)

Wij zitten morgen lekker een weekje in duitsland

groetjes

dita
Dita, geniet ervan

Majesteit, helemaal goed, ik mag over ruim 7 weken aan het grote avontuur beginnen Ik vind ook dat je niet zoveel moet drinken Wat een aap, die vervangende arts....

Fijn weekend allemaal, ook vanaf hier.
smorreges, deze morning after.....wat een kater zeg !!! leve het voetballen, je zou er een hartkwaal van oplopen !!! zondag nieuwe ronde nieuwe kans !! hopelijk komt in de volgende wedstrijd het woord dubieus niet voor. Gaat dus wat worden zondag, iedereen staat op scherp !!!

Dita fijne vakantie , neem het er maar lekker van. ik hoop dat je een beetje goed weer hebt.in elk geval geen regen, want dan kun je helemaal weinig.

origineel, je klinkt wel erg happy zo !! en terecht. Nog maar 7 weekjes, voor je het weet zijn die voorbij hoor, en mag jij ook de stap maken in die wonderbaarlijke wereld van de gbp. Je hebt al zoveel gelezen hier dat je wel weet wat te verwachten, alles en niets dus.

ja die opmerking van dat drinken viel verkeerd kan ik je wel vertellen. moest hij toen ook een injectie geven in mijn duim, en had ik gevraagd of hij dat wel kon, bedoelende gezien het feit dat hij in een vreemde praktijk werkte en zo alles wel zou kunnen vinden hihi. toen was meneer al op zijn teentjes (laat ik die maar noemen) getrapt. dus was geen succesvol bezoekje toen. moet er nog steeds om lachen.

en ja, bananen zijn dus goed voor ons vanwege de kalium. nooit geweten. en heb ik gisteren pok maar een harinkje gegeten voor de vitamine D. moet ik nog op zoek naar biologisch zout of zoiets in een reform/biologisch winkel.voeg ik nergens zout aan toe dus dat heeft niet zo'n haast dan he?

De fysio wilde alles weten over mijn vakantie, was zeer tevreden over mijn beweging daar (heb veel gezwommen, nou ja, in het zwembad gelegen en gevolleybald) en ging er vervolgend fiks tegenaan. dus gisteravond was ik niet zo blij meer met die man.....maar dat is altijd zo. mag ik meteen dinsdag weer , maar dat komt omdat het donderdag hemelvaartsdag is.

en dan mag ik maandag alweer komen voor een natrajectsessie. gaan we met zijn allen lunchen, gezellig. eigenlijk moest iedereen meenemen wat hij/zij het lekkerst vond om te eten, maar is al pratend uitgelopen tot een woksessie geloof ik. kan ik nu al om lachen...en de dietiste ook, want die gelooft niet dat we dat allemaal gaan meenemen !!

duik ik nu gauw mijn mail even in, en wens iedereen een fijne dag, met veel leuke momenten.
Nou nou nou, zou ik maandag voor de 2-de afspraak naar Dr, Bianchi kunnen(uitslagen van bloed en 24 uurs urine) belt het ziekenhuis dat hij er dan niet is(begrafenis). Nu is het verzet naar 6 juni in Brunssum, gelukkig moest ik daar al zijn op 6 juni en heb nu gezorgd dat die afspraken gecombineerd worden. Ik ben leipe lotje niet en blijf niet op en neer vliegen. Heb ook ff aangegeven dat ze eens moesten kijken naar een multi dag ipv iedere keer losse afspraken. Ik ga dat ook aangeven bij de nurse practitioner. Is veel te veel gedoe zo.
Rot dag vandaag!!!

Ik eet... en het is er weer uit met veel pijnsteken
Duvelke en holadio, allebei
aye twee meiden met een nare dag !! koppie op meiden, denk er vooral aan dat alles tijdelijk is. Duvelke jammer dat het ook weer uitstel betekent.

En holadio, toch iets verkeerds gegeten? te vet, te zoet? of heb je geen idee. rustig aan dus, terug naar af, helaas ontvang je daar geen 200 euro...

dom deur doen meiden. succes
Thnx dames!

Vanaf vandaag zit ik aan die ffm pillen (JEETJE!! Neus dicht en tussen de yoghurt proberen door te slikken WAT GROOT EN STINKERIG) als ik me maandag nog niet beter voel dan moet ik bloedprikken.

Ik heb geen idee waardoor het komt. Heb echt ontzettend vaak braakneigingen en soms dan komt er dus ook echt iets uit haha, maar deze keer deed het ook ontzettende pijn. Zal ook wel veel te maken hebben met slijm (uit mn darmen) en het wennen aan eten. Lichaam is totaal van slag! Ben een beetje down.. komt wel weer goed.

Dikke knuffel voor iedereen! Fijn weekend!

En voor alle (stief)moeders.. een hele fijne moederdag, laat je maar lekker verwennen
Holadio,

Ik ben op advies vd chirurg gestopt met ffm vitaminen. Werd ook misselijk.

Nu 2x kruidv*t en gaat goed.

Gaat het wel goed met kauwen dan? Of neem je net een hapje teveel??

Ik mag echt niet klagen (doe ik dus ook niet). Toevallig vanmorgen per ongeluk stukje appel te snel doorgeslikt: uur pijn gehad.

Pijn achter ribben is van darmen, gaat vanzelf over (met m'n medicijnen hihi)

Ik eet echt gewoon en geen problemen wat betreft dumping.

Gaat gewoon goed, doe er ook niet krampachtig over, eet gewoon met m'n mannen mee en gaat goed.

Ben nu 16 kilo kwijt, en... Zat vanmorgen onder de 90!!! Erg blij mee :-)

Lees later wel weer even bij, iedereen rustig aan / beterschap / sterkte met afwachten en afspraken / en vooral: relax
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Voor iedereen een

Ben gebeld!!! Vanmiddag om 13:06 ging de telefoon, was net terug van pauze en voicemail ingesproken. Ik naar de vloerdienst of ik de lijn uit mocht en dat mocht. Bericht was ook urgent werd erbij gezegd. En teruggebeld en de datum is........................................................5 juni!!!!

4 juni opname en wordt geopereerd door Dr. Emous.

Heb gehuild en kwam binnen en teamleidster meteen : is het wat ik denk?? Ja zei ik en was toch overdonderd en mocht rustig aan doen en heb 20 minuten geen woord uit kunnen brengen, of althans niet normaal En dan kan je debiteuren niet in ongewisse laten.

Ben zo blij!!!!
Hoera voor Brenda!!
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Holadio...... vanuit het zuiden des lands.

Brendah.....het aftellen kan beginnen, op naar een nieuw leven.
Hoera voor brenda, ook vanaf hier!! Geweldig, meid

Kun je mij aanpassen in het schema?

2 juli operatie gbp in lievensberg door dr schouten.
Hai Ladies,

Nou dames van harte gefeliciteerd met jullie data!!! Het aftellen gaat hier beginnen. Ons volgend koppeltje is dus Origineel samen met Brendah!

@Holadio: even een dikke knuffel. Je zult dit helaas nog vaker meemaken. Maar dat geeft weer helderheid over wat goed bij je valt en wat niet. En ik had het ook in het begin dat als ik een dag ''goed'' had gegeten (dwz alle 3 maaltijden) ik dan de volgende dag helemaal geen trek heb.

@Leo: super hoor meid, onder de 90! Doe je beter dan ik. Ik zit nu op 90 (en ik ben al wat maandjes verder). Maar goed ik kom dan ook van verder. Geniet er in ieder geval van!

@Majesteit: ik lag helemaal dubbel om de taart. Heeft je man nu twee keer dezelfde taart gehaald of dacht ie ''ik kies nu maar een ander smaakje"

@duvelke: ik ben het dus die jou heeft toegevoegd op fb. En idd sta maar op je strepen hoor voor de combi afspraak. Bij ons kwamen ze met het kul argument dat het anders te lang zou duren. Maar ja, dan vind ik niet dat ze ermee moeten adverteren!
@brenda Yes je hebt je datum, wat spannend zeg. nu heb je echt iets om naar uit te kijken.

@holadio Wat vervelend voor je dat je je een beetje down voelt, hoop dat het snel weer beter gaat.

Ik ben nog steeds in spanning voor 24mei, heb er zin in.

Ik ben inmiddels al 1x bij de diëtist geweest, balen dat ik dat nu allemaal zelf moet gaan betalen zeg pfff, maar goed hoef maar een paar keer, dan heb ik bewezen dat ik na alle onofficiële pogingen ook een officiële poging heb gedaan, kost me wel weer 150 euro pffff maar goed het is voor een goed doel, nu maar hopen dat ik de operatie dan ook daadwerkelijk krijg.

De dietiste vroeg nog wat als we jou nou wel blijvend kunnen laten afvallen, dus ik heb gezegd dat ik dar niet nog eens 2 jaar op wil wachten om er vervolgens achter te komen dat het toch niet gelukt is en ik dus spijt heb dat ik uit het traject ben gestapt.

Ik heb zoiets ik heb nu de stap gezet en ik ga ermee door, ik ben nu nog jong en wil nog heel lang van mijn kinderen en later nog van mijn kleinkinderen genieten. Dat gaat gewoon niet met dit lichaam. We hebben hier net de avond4daagse erop zitten, en de laatste 2 avonden heb ik 5 kilometer met de kindjes meegelopen, nou ik vond het maar niks om tussen de mensen in te lopen en de kinderen op bil hoogte achter me had lopen, ik verwachte elk moment een "opmerking" van de kindjes maar dat viel gelukkig mee, maar dat toont maar weer hoeveel zelfvertrouwen ik heb.
Moos, ik blijf het een vreemde omweg vinden, zo via de diëtiste. Maar het schijnt normaal te zijn, iemand in mijn screeningsgroepje moest het ook. Hopelijk dat ze je snel laat gaan.

Leonore, super, onder de 90. Als me dat gaan overkomen is dat ook mijn eerste mijlpaal: ik ben al in geen 20 jaar onder de 90 geweest......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven