Typecursus, ervaringen?
zaterdag 19 mei 2012 om 15:45
Hallo allemaal,
Na veel meelezen nu dan eindelijk een account aangemaakt. Meteen een vraag; Heeft iemand ervaring met typecursussen?
Ik wil heel graag eens blind leren typen, en krijg van mijn werk ook de gelegenheid nu om dat te doen. Ik mag zelf uitzoeken waar en hoe ik dat doe, echter zie ik zoveel aanbieders op Google dat ik erg lastig vind om een keus te maken. Ook omdat ik een volwassene ben, en niet een te kinderachtige cursus wil. En het liefst ook met een examen, wil het dan ook wel op papier hebben dat ik het kan.
Dus mijn vraag; heeft iemand ervaring met typecursussen? Welke is aan te raden? Goed en betrouwbaar?
(max prijs is ¤350,-)
Na veel meelezen nu dan eindelijk een account aangemaakt. Meteen een vraag; Heeft iemand ervaring met typecursussen?
Ik wil heel graag eens blind leren typen, en krijg van mijn werk ook de gelegenheid nu om dat te doen. Ik mag zelf uitzoeken waar en hoe ik dat doe, echter zie ik zoveel aanbieders op Google dat ik erg lastig vind om een keus te maken. Ook omdat ik een volwassene ben, en niet een te kinderachtige cursus wil. En het liefst ook met een examen, wil het dan ook wel op papier hebben dat ik het kan.
Dus mijn vraag; heeft iemand ervaring met typecursussen? Welke is aan te raden? Goed en betrouwbaar?
(max prijs is ¤350,-)
zaterdag 19 mei 2012 om 16:49
Ik zou zoeken of ik een klasje kon vinden om te leren typen, dan heb je drang om te gaan. Is soms nog gezellig ook. Hier ins ons dorp kunnen kinderen van groep 7 en 8 leren typen bij een juf die op meerder scholen, ná schooltijd les geeft. Zelf heb ik ook nog les van haar gehad, toen gaf ze thuis les op ouderwetse schrijfmachines, geheel mechanisch. Maar het is echt iets dat je nooit meer verleerd. Als ik lang niet veel type gaat mijn snelheid wat om laag, maar dat is vaak zo weer ingelopen.
Mijn oudste twee hebben daar dus ook leren typen en ik zie hoeveel profijt ze er van hebben. Elke week één uur les en ongeveer één uur huiswerk. En op je kop krijgen als je geen huiswerk had gemaakt. Kijk dat heb je niet bij een zelfstudie programma en daardoor haken er velen af.
Mijn oudste twee hebben daar dus ook leren typen en ik zie hoeveel profijt ze er van hebben. Elke week één uur les en ongeveer één uur huiswerk. En op je kop krijgen als je geen huiswerk had gemaakt. Kijk dat heb je niet bij een zelfstudie programma en daardoor haken er velen af.
zaterdag 19 mei 2012 om 17:25
Heel handig als je blind kunt typen. Ik moest naar typles toen ik 11, 12 was, en had er een hekel aan, maar ik moet toegeven dat ik er daarna veel plezier van heb gehad (en nog steeds). En in mijn allereerste baan als fotozetter (ja, lang geleden) kwam het al meteen goed van pas ook.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 19 mei 2012 om 17:43
Ik heb het als twaalfjarige via Scheidegger mogen leren van mijn ouders. Daar ben ik ze heel dankbaar om, als kind leer je alles sneller.
Als volwassene heb ik een nieuwe opleiding gedaan, tot secretaresse. Toen moest ik opnieuw examen doen. En jaren later voor mijn opleiding tot doktersassistente moest ik wederom een examen doen, waar per se eerst een proefles aan vooraf moest gaan van de docent.
Kortom: een diploma is fijn, maar het is altijd maar beperkt 'houdbaar' blijkbaar. Ook al kun je goed typen.
In ieder geval vond ik Scheidegger heel geschikt hiervoor. Bij zelf leren moet je én discipline hebben én de juiste tools krijgen.
Als volwassene heb ik een nieuwe opleiding gedaan, tot secretaresse. Toen moest ik opnieuw examen doen. En jaren later voor mijn opleiding tot doktersassistente moest ik wederom een examen doen, waar per se eerst een proefles aan vooraf moest gaan van de docent.
Kortom: een diploma is fijn, maar het is altijd maar beperkt 'houdbaar' blijkbaar. Ook al kun je goed typen.
In ieder geval vond ik Scheidegger heel geschikt hiervoor. Bij zelf leren moet je én discipline hebben én de juiste tools krijgen.
zaterdag 19 mei 2012 om 21:23
quote:redband schreef op 19 mei 2012 @ 16:35:
Krijg ik nu 350 Euro?
http://www.typelesonline.nl/NL/Aspx/Start.aspx
Die zag ik al voorbij komen ja. Heb geloof ik wel heel wat wilskracht nodig om die volledig af te maken!
Krijg ik nu 350 Euro?
http://www.typelesonline.nl/NL/Aspx/Start.aspx
Die zag ik al voorbij komen ja. Heb geloof ik wel heel wat wilskracht nodig om die volledig af te maken!
dinsdag 22 mei 2012 om 21:17
Denda Type Expert Junior kost ongeveer een tientje, maar is ook vaak in de bibliotheek te vinden.
Supersysteem, en de aanpak verschilt niet van mijn vroegere typles of Snoezemans beruchte Scheideggercursus.
Snoezekind gaat als een tierelier, die vindt het superleuk om te doen.

Supersysteem, en de aanpak verschilt niet van mijn vroegere typles of Snoezemans beruchte Scheideggercursus.
Snoezekind gaat als een tierelier, die vindt het superleuk om te doen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 16 maart 2013 om 16:15
Voor mijn secretaresse-opleiding moest ik ook typles volgen. Wij deden dat met het boek "toets voor toets".
Nu werk ik van kinds af aan al met computers en kon ik altijd al snel typen, dus na die cursus ben ik weer geheel overgegaan op mijn eigen manier. Blind, snel, foutloos, maar niet met 10 vingers...
Nu werk ik van kinds af aan al met computers en kon ik altijd al snel typen, dus na die cursus ben ik weer geheel overgegaan op mijn eigen manier. Blind, snel, foutloos, maar niet met 10 vingers...