vertraging levertijd paspoort , help!

22-05-2012 21:21 87 berichten
Hoi,

Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.

Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.

Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...

Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?

Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.

Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)

Dit is de link:

http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm

Bedankt!

Bedankt!
Dat vind ik dus ook zo raar.

Ik had helemaal niet verwacht dat ik het paspoort optijd zou hebben. Zeker gezien er hemelvaart en de brugdag welke ze vrij hadden tussen heeft gezeten.

Dus ik was ook erg verbaasd toen ik gisterenmorgen gebeld werd dat het paspoort van mijn dochter klaar was.
Alle reacties Link kopieren
Ruza schreef op 22 mei 2012 @ 21:38:

[...]

Ik werk bij meerdere gemeenten door nederland en uren wachten heb ik zelfs op de piek van de drukte (afgelopen december) nog nooit meegemaakt. 1.5 uur wel, maarja..dat krijg je als iedereen wacht tot het allerlaatste moment.

Als je toch zonder afspraak wilt ga dan gewoon 's ochtends zodra het gemeentehuis open is, wacht je max een kwartiertje.

Misschien heb ik dan toevallig net pech met mijn gemeente. Maar bij mij is het toch echt gebeurt dat ik meer dan 3 uur moest wachten. Dan kom je binnen en is de aangegeven wachttijd 1.5 uur. En na anderhalf uur is de aangegeven wachttijd inmiddels veranderd in 2.5 uur. En na 2.5 uur is het alweer veranderd in 3 uur... En ik was die ochtend in mijn naiviteit al weggegaan toen de wachttijd nog maar 1.5 uur was, omdat ik dat al lang vond.

Het vervelende is dat op dit moment heel veel ouders 's ochtends met hun kinderen gaan, en de wachttijden dan dus ook ontieglijk lang zijn. Misschien heb ik wel gewoon pech met een kinderrijke gemeente hoor, dat kan ook.
Net gebeld met de gemeente! En ik hoef me geen zorgen maken (zoals Ruza al zei :))

De vertraging geldt alleen voor kinderen die waren bijgeschreven en nu een eigen paspoort moeten.

Tjee, ik zat echt even in de piepzak, helemaal nadat ik gisteravond het berichtje van yoshe zag
Nou snoesje, die beslisboom die erbij zat dan :rofl: die heb ik maar lekker gelaten voor wat het was hoor.

Yoshe, heb je nog een ID kaart toevallig? Daar zou het ook aan kunnen liggen. Anders dus met reispapieren even langs om het sneller geregeld te hebben mocht het niet op tijd lukken.
Het vervelende is dat het ministerie een aantal keer de informatie heeft aangepast en dat nu nog steeds doet. Ze monitoren per dag het aantal aanvragen en geven daar een richtlijn mee qua wachttijd. Tot nu toe valt het allemaal nog best mee met de levertijden. Maar direct in het begin werd inderdaad gezegd dat het wel september kan worden.

Onze gemeente is direct al begonnen met het noteren van e-mailadressen en telefoonnummers om aanvragers te kunnen laten weten wanneer het document binnen is.

Bij ons was de wachttijd zelfs bij de grote drukte eind vorig jaar ongeveer een uur. En er is koffie geregeld, ranja voor de kinderen en zelfs iets voor erbij. Maar de koekjes waren niet aan te slepen...
Ruza schreef op 23 mei 2012 @ 08:39:

Yoshe, heb je nog een ID kaart toevallig? Daar zou het ook aan kunnen liggen. Anders dus met reispapieren even langs om het sneller geregeld te hebben mocht het niet op tijd lukken.
Nee, alleen een paspoort. Maar nu ik deze verhalen zo hoor, dan ga ik ook maar eens het gemeentehuis bellen.
rara70 schreef op 22 mei 2012 @ 21:23:

Het geldt voor alle paspoorten. Maarre......waarom een afspraak voor het aanvragen van een paspoort??

'

Een afspraak maken is niet verplicht. Je kunt vaak ook zo binnen komen lopen.

Maar om lange wachttijden te voorkomen maak ik liever een afspraak dan dat er 35 wachtenden voor me zijn, zoals bij mijn Rotterdamse deelgemeente toen ik mijn paspoort vorig jaar ging verlengen. Ben weer terug naar huis gegaan en heb voor de andere week een afspraak gemaakt, waarna ik binnen een kwartier weer buiten stond.
sendil schreef op 22 mei 2012 @ 21:40:

Hallo Allemaal,

Dan snap ik het niet helemaal hoe het bij ons gaat.

Kins was bijgeschreven, paspoort nog jaren geldig.

Maar op vakantie naar Italië begin juni dus naar gemeentehuis 1.5 week geleden. Mogen we geen paspoort voor ons kind wegens niet urgent en we moeten een id bewijs. Paspoort zou pas eind augustus klaar zijn.

Maar dan ben en toch gewoon te laat. Overal, echt overal heeft deze informatie gestaan, voor 1 mei aanvragen gaf een paspoort voor de zomer vakantie. Waarom ga jij dan na 1 mei dit aanvragen?..

Terwijl we volgend jaar buiten Europa willen, heb dit aangegeven.

maar jammer de bammer, geen paspoort maar wel straks dubbele kosten.

Weet iemand hoe dit dan zit en of dit klopt of dat ik hier nog een klacht over in kan dienen.

Gr en alvast bedankt ,

Sendil
Miss.Marissie schreef op 23 mei 2012 @ 14:18:

Het vervelende is dat het ministerie een aantal keer de informatie heeft aangepast en dat nu nog steeds doet. Ze monitoren per dag het aantal aanvragen en geven daar een richtlijn mee qua wachttijd. Tot nu toe valt het allemaal nog best mee met de levertijden. Maar direct in het begin werd inderdaad gezegd dat het wel september kan worden.

Onze gemeente is direct al begonnen met het noteren van e-mailadressen en telefoonnummers om aanvragers te kunnen laten weten wanneer het document binnen is.

Bij ons was de wachttijd zelfs bij de grote drukte eind vorig jaar ongeveer een uur. En er is koffie geregeld, ranja voor de kinderen en zelfs iets voor erbij. Maar de koekjes waren niet aan te slepen...
Dat die september regel eruit is is wel fijn! Ach, volgens mij gaat het allemaal wel loslopen. Heb het idee dat we de grootste drukte eigenlijk wel gehad hebben.
Ik was ook best laks met het aanvragen afgelopen vrijdag had ik een afspraak met gemeente voor twee kids. Bij de balie hielden ze een standaardverhaal of ik wist van de wachttijd bla bla... en geen garantie dat het er voor september is, toen zij de collega naast , nee dat is veranderd per ? ik kan nu de paspoorten op 11 juni a.s. ophalen. Ben wel blij want we willen naar het buitenland.
Vanmiddag op het gemeentehuis geweest. Met afspraak toch nog 45 minuten moeten wachten (dus die afspraak was geen overbodige luxe, wil niet weten hoelang we anders hadden moeten wachten)

Volgende week woensdag kan het paspoort al op gehaald worden.
Dat valt dus weer mee, qua levertijd.

:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven