Mode & Beauty alle pijlers

Witte benen - help!

23-05-2012 16:02 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk mooi weer! Wat heerlijk!

Mijn benen zijn alleen ZO wit, dat ik geen korte broek aan durf te trekken. O_o

Mijn benen kleuren sowieso erg moeilijk ook al zit ik in de zon.

Wat zijn jullie ervaringen met zelfbruinende cremes of de bodylotion waarin minder zelfbruiner zit en je geleidelijk resultaat krijgt?

Met welke hebben jullie de beste ervaringen en welke geven juist een lelijk, onnatuurlijk resultaat?
Ik vind het eindresultaat niet eens zo mooi. En dat is nog vrij luchtig uitgedrukt.
Mijn benen werden ook nooit goed bruin in vergelijking met de rest van mijn lijf. Maar sinds ik jaren geleden een keer heel bruin ben geworden in Zuid-Spanje lijkt het alsof mijn hele lijf nu veel sneller kleurt als de zon schijnt. Alsof het pigment heeft onthouden hoe het ook alweer moet ofzo. Je kunt ook altijd een paar keer een zelfbruiner erop smeren (wel eerst scrubben en goed aanbrengen) zodat je al een kleurtje hebt. En dan de zon de rest laten doen.
wcpapiertje schreef op 23 mei 2012 @ 20:46:

[...]

Ik vind het eindresultaat niet eens zo mooi. En dat is nog vrij luchtig uitgedrukt.
Nee, inderdaad. Het ziet er niet uit. Dan liever een beetje echt bruin van de zon. Gewoon met mate en goed beschermen, is een licht kleurtje best wel mooi. Zo doorgebakken hoeft voor mij ook niet.
Probleem bij mij is dat ik sowieso maar heel lichtjes bruin word en dan nog blijven mijn benen wit. Ik weet dat meer mensen dit hebben, maar ja, het is voor iedereen verschillend hoeveel last je daarvan hebt.

Witte benen zijn geen ramp nee, naarmate ik ouder word stoor ik me er al minder aan, maar heel fraai vind ik het niet en de cellulitis neemt toe en die is wel zichtbaarder op een witte huid haha. Bleeeeeeh

Ik wil het niet acceptere, wil gewoon een heel licht tintje, net van het witte af, dan ben ik al blij.

Zonnebank en veel zonnen is zo slecht voor je huid. Dat doe ik liever met mate. Buiten moet ik me met minimaal factor 30 insmeren anders verbrand ik levend na een kwartier.

Als ik het zo hoor zijn de producten van Nivea wel goed dus.

En Dove zijn de meningen over verdeeld?

Heeft Nivea een zelfbruiner die lichtjes bruint of moet ik dan de bodylotion die geleidelijk bruint?
norma_jeane schreef op 23 mei 2012 @ 16:05:

Als je geen korte broek aan durft te trekken zullen ze nooit bruin worden. En je bent niet enige hoor met witte benen.

Eens!! Ik heb daar tegenwoordig schijt aan. We leven in Nederland, de winters zijn niet zonnig en daarin kan je niet bruin worden.

Ik gebruik desnoods mijn rossige haar als excuus. Wit vind ik ook mooi!
Ik heb wel bruine benen (ik kleur heel snel) maar: enorm lelijke benen. Cellulitis, adertjes, slappe benen. dus ik trek ook geen kort broekje aan. Hooguit een bermuda.

Ach ja, inmiddels denk ik, het is niet anders.

In de winter smeer ik met Dove bodylotion met een beetje zelfbruiner, stinkt wel bij opbrengen maar geeft een mooi tintje.
Always look on the bright side of life
Trouwens, mijn man is ook heel blank en kleurt moeilijk, en verbrand snel. Vorige zomer heb ik hem van die caroteen pillen van de drogist gegeven, onder het mom van baadt het niet, dan schaadt het niet, en.. hij werd niet heel bruin maar is niet verbrand en kreeg sneller als voorheen een bruin tintje. (wel goed hoge factor blijven smeren natuurlijk)

Misschien ook een tip voor jou?
Die pillen heb ik ooit eens geprobeerd, maar had niet het idee dat het hielp. Maar goed, dat is inmiddels ook weer 15 jaar geleden, misschien werken ze nu wel beter?

Welk merk?
Ik had easy sun gekocht, doorzichtig potje met rood/bruin gekleurde capsules. Ik dacht bij Etos, maar dat weet ik niet zeker. Ik ga ze ook weer even halen voor man, hij was al erg blij dat hij niet zo verbrand was. Ik denk dat de Tuinen ze ook wel heeft.
Ik gebruik Dove bodylotion met zelfbruiner.

Als je dit voor het eerst aanbrengt, eerst even scrubben.

En daarna bijhouden, iedere dag na het douchen goed insmeren.

Het wordt niet zo bruin als van een sterkere zelfbruiner, maar op mijn lichte huid ziet het er heel natuurlijk uit.
Ik trek inderdaad ook gewoon mijn korte broek of rok aan en ga lekker de zon in. Dat is toch echt de beste manier om je benen een kleurtje te laten krijgen!

Zelf heb ik ook een zonnebrandcrème die er voor zorgt dat je sneller kleurt en gelijktijdig beschermd.
Ik heb vrienden die ontzettend snel bruin worden en gezien ze toch vaker met de voorkant in de zon zitten is de voorkant van hun benen veel bruiner dan de achterkant. Dan liever egaal wit blijven (en liever niet rood)!
Ja, gruwel - het seizoen van de blote benen is weer daar. Ik ben ook witter dan wit en mijn benen blijven witter dan wit. Heb een keer in mijn leven bruine benen gehad en dat was na een volle maand in de brandende zon in Italië en Griekenland.

Ik ga de Dove maar eens proberen. De spray tan kleur ziet er echt gruwelijk nep uit. Kun je zo'n zomerpanty ook in schoenen met blote hielen en tenen dragen? Of zie je dan enorm goed dat je een panty aanhebt. En laddert zo'n hele dunne panty niet heel snel?
Ik heb van garnier een lekker ruikende bruinende aftersun gevonden. Ik hoop dat dat een mooi kleurtje gaat opleveren.

http://www.garnierzorgvoorjezelf.nl/img/our_products/PRD_SUNCARE/AFTER_SUN/prod-P30088-big.png

Iemand ervaring met deze zonnebrandspray? Ik kreeg hem er bij.

http://www.garnierzorgvoorjezelf.nl/img/our_products/PRD_SUNCARE/AMBRE_SOLAIRE/prod-P30114-big.png

En hoe zijn de doekjes / zelfbruinende producten van garnier?

Welke kleur bruin geven ze? Bruin bruin of meer goud bruin en kleurt het mee met de huid of geeft het een wat onnatuurlijk kleurtje?
Pompadoer schreef op 24 mei 2012 @ 13:27:

Ja, gruwel - het seizoen van de blote benen is weer daar. Ik ben ook witter dan wit en mijn benen blijven witter dan wit. Heb een keer in mijn leven bruine benen gehad en dat was na een volle maand in de brandende zon in Italië en Griekenland.

Ik ga de Dove maar eens proberen. De spray tan kleur ziet er echt gruwelijk nep uit. Kun je zo'n zomerpanty ook in schoenen met blote hielen en tenen dragen? Of zie je dan enorm goed dat je een panty aanhebt. En laddert zo'n hele dunne panty niet heel snel?
De panty die ik nu aan heb zie je amper. 12 den van falke

http://www.falke.com/nl/d ... falke-shelina-12-den.html

Oroblu heeft ze ook met open teen. Hoe die staat weet ik nog niet:

http://www.oroblushop.nl/dames-legwear/pantys/sunny-8.html
Fakle heeft ze nog fijner, 8 den:

http://www.falke.com/nl/d ... /falke-lunelle-8-den.html
Voor de vorm: vier op een rij :jump:
Tering! 8 denier voor 15 euro!
Ja wel duur maar een hema panty van 20 den gaat bij mij 2 a 3 keer mee. Deze voelen fijner en zijn op een of andere manier minder kwetsbaar. (die van falke dan)
Of gewoon klein zonnebankkuurtje? Als je dat verantwoord en met mate doet helpt t misschien?
Heb vandaag heel veel witte benen gezien. Nog witter dan de mijne. Moet toch ergens beginnen.
Ik ben wit, heul wit.

Vroeger wel een probleem mee,

Nu interesseert het me geen klap meer.

Gewoon met factor 50 in de zon.

Beter voor mijn huid, weinig rimpels.

En minder kans op huidkanker (heb al een paar moedervlekken laten weghalen, die onrustig waren).
pfff, als man zijnde vind ik er niks mis mee dat een vrouw eerst witte benen heeft. dat komt vanzelf wel.

als je het wil versnellen kun je misschien de eerste 2 weken 3x pw een zonnebankje pakken of melatonine slikken.

maar zou me er niet druk om maken :)
Melatonine?? Kan ze ook niet slapen?
galadriel schreef op 24 mei 2012 @ 17:13:

Ik ben wit, heul wit.

Vroeger wel een probleem mee,

Nu interesseert het me geen klap meer.

Gewoon met factor 50 in de zon.

Beter voor mijn huid, weinig rimpels.

En minder kans op huidkanker (heb al een paar moedervlekken laten weghalen, die onrustig waren).

Ja, ik begrijp ook niet wat er tegen een bleke, witte huid is. Zelf vind ik het juist mooi. Maar als je er steeds meewarige opmerkingen krijgt, wordt het een punt.

Gelukkig trek jij je er niets meer van aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven