Kinderachtig?

26-05-2012 16:54 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-ers,

Even een kleine check met de werkelijkheid. Ik ben een weekend bij mijn ouders en gistermiddag/avond kwamen hun buren vragen of er iemand even kon oppassen bij hun kinderen, hun eigen oppas was opeens ziek. Mijn ouders gingen naar een concert, mijn zusje is aan het studeren voor haar eindexamens, dus ik bood uiteindelijk aan op te passen (ik hou er eigenlijk niet zo van). Ik ging dus daar naartoe om op te passen, heb de kleine na een tijdje naar bed gebracht en de 6 jarige nog eventjes zijn gang laten gaan. Uiteindelijk werd hij moe en vervelend en ik ging een beetje piepen. Naar boven, tandenpoetsen en slapen. Maar hij wilde per se nog even spelen, ik bood aan om een verhaaltje te lezen met hem voor het slapen gaan. Maar hij wilde per ce een spelletje op mijn telefoon spelen. Dat vond ik niet goed, mijn telefoon is geen speelgoed. En toen brak zo ongeveer de hel los. Heb hem even laten gaan en verteld dat hij kon kiezen, of gelijk slapen of niet meer zeuren en een verhaaltje en daarna slapen. Hij bleef driftig dus in bed gestopt en zelf weer naar beneden gedaan. Vanochtend heeft hij blijkbaar lopen jengelen bij de buurvrouw dat hij niet met mijn telefoon mocht spelen en een beetje lopen miepen. Nu kwam de buurvrouw langs om te vertellen dat ze het gek en een beetje kinderachtig vond dat ik hem niet met mijn Iphone liet spelen. Ik aangegeven dat mijn Iphone geen kinderspeelgoed is en dat ik dat zelf wel uitmaak. Buurvrouw boos en eist excuses? Ik ben niet van plan dat te doen, zouden jullie dat doen?
Ik zou even een rekening door de brievenbus doen voor het oppassen.
akaya schreef op 26 mei 2012 @ 17:10:

Ik sluit me bij de rest aan. Bovendien, stel dat het wel mocht van jou, en hij had je i-phone gemold, hadden ze dan een nieuwe voor je gekocht? Dacht het dus niet. Dan was het weer je eigen risico geweest.

Nooit meer oppassen bij dat ondankbare mens.
Ik laat het gewoon lekker voor wat het is, mocht ze er nog over beginnen dan vraag ik even het bovenstaande aan haar. Daar had ik niet eens over nagedacht.
Serieus aan de deur omdat de kleine niet met een Iphone mocht spelen?
truffelmaffia schreef op 26 mei 2012 @ 17:16:

Buurvrouw is hartstikke gek!!

Het is een IPHONE for God sake!
God? Zo zou Steve het niet gewild hebben!
Mocht zus ooit weer eens oppassen, dan met hun computer gebruik (moet dan toch ook mogen) en dan laat je zus hem bij het weggaan open staan op dit topic.
Zo heej, dat is lekker asociaal. Jij bepaald toch zelf waar dat kind wel en niet mee mag spelen als het van jou is? Ik zou dus echt niet mijn excuses aanbieden. En als ik het wel zou doen dan op de manier die knarie noemt!
leentjedb schreef op 26 mei 2012 @ 17:23:

Ik zou even een rekening door de brievenbus doen voor het oppassen.
Dit dus :applause:
Is die buurvrouw helemaal van de pot gepleurd? Ze vraagt jou 'n gunst (hopelijk heb je je er toch wel voor laten betalen?) en dan gaat ze lopen zeiken over dat dat kutjong niet met jouw dure telefoon mocht spelen? Als buuf iPhones kinderspeelgoed vindt, koopt ze er zelf maar eentje voor die verwende draak van d'r. No way dat iemand aan mijn telefoon mag zitten, laat staan kleuters, voor je 't weet zijn je smsjes of je agenda gewist.
amand1969 schreef op 26 mei 2012 @ 17:24:

[...]

God? Zo zou Steve het niet gewild hebben!
Das een uitdrukking Amand. :smile:
Van alles wat hier vandaag op het forum is gepasseerd maakt dit topic wel heel veel indruk. Je zou het niet geloven maar dit is dus echt. Tjongejonge wat een slechte heks is die buuv zeg!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
elninjoo schreef op 26 mei 2012 @ 17:27:

Is die buurvrouw helemaal van de pot gepleurd? Ze vraagt jou 'n gunst (hopelijk heb je je er toch wel voor laten betalen?) en dan gaat ze lopen zeiken over dat dat kutjong niet met jouw dure telefoon mocht spelen? Als buuf iPhones kinderspeelgoed vindt, koopt ze er zelf maar eentje voor die verwende draak van d'r. No way dat iemand aan mijn telefoon mag zitten, laat staan kleuters, voor je 't weet zijn je smsjes of je agenda gewist.

Ik was niet van plan om dat meer te vragen, maar mijn moeder is net even verontwaardigd langs gelopen om te vragen of ze de vergoeding willen overmaken of direct willen betalen. de reactie was dat ze geen vergoeding hadden genoemd, dus ook geen gingen betalen :rolling:

Wat kunnen sommige mensen toch beknepen zijn!
irisje113 schreef op 26 mei 2012 @ 17:36:

[...]

Ik was niet van plan om dat meer te vragen, maar mijn moeder is net even verontwaardigd langs gelopen om te vragen of ze de vergoeding willen overmaken of direct willen betalen. de reactie was dat ze geen vergoeding hadden genoemd, dus ook geen gingen betalen :rolling:

Hm, erg asociaal inderdaad.

Maar ook tricky business van je moeder om dat te gaan vragen, ze willen neem ik aan wel in goede harmonie naast de buren blijven wonen.

[...]

Aso's dus. Balen voor je ouders. Zij moeten ernaast wonen.
Nou, ik ben blij dat je er zelf om kan lachen. Wat een bizar verhaal zeg. Dat mens spoort echt niet.
hebben jullie ooit goed contact gehad met de buren?

dit lijkt meer de druppel die de emmer deed overlopen.
Jeetje. Ik heb ook wel eens last minute een oppas moeten zoeken, maar betaalde daar dan ook gewoon heel goed voor. Ik was allang blij dat ik uit de brand gered werd en toch mijn uitje door kon laten gaan.

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te gaan klagen of dat ik kritiek heb op de regels van de oppas die in een 'noodgeval' inspringt.

Jouw spullen zijn jouw spullen en jij bepaalt wat er wel of niet mee gebeurd. Logisch! Je hebt groot gelijk en ik vind ook dat je geen enkel excuus verplicht bent.
irisje113 schreef op 26 mei 2012 @ 17:05:

[...]

Ze hebben niet betaald oid. Vind ik niet erg, ze hadden zoveel haast gister dat ik dat ook niet had verwacht. Mijn vader had de complot theorie bedacht dat zij zich misschien gekrenkt voelt omdat ik zei dat telefoons geen speelgoed zijn. dat zij het ziet als indirecte kritiek oid.
Lekker asociaal dan dat ze je niet eens betaald hebben. Haast is geen geldig excuus, als hun vaste oppas was gekomen hadden ze die ook moeten betalen, haast of niet. Of zou die oppas niet voor niks zijn afgehaakt? Ik zou die buren in hun sop gaar laten koken en je zus adviseren ook nooit meer bij die lui op te passen. Ze zoeken het maar lekker uit.
Geen excuses aanbieden hoor,is ze nou helemaal van de pot gerukt,met haar verwend kind.

Dat kind krijgt waarschijnlijk altijd zijn zin en is flink verpest.

Een iphone is geen speelgoed en jij maakt uit of hij daar mee mag spelen of niet,niet die buurvrouw.

[...]

Goed van je moeder! Had die van mij ook gedaan, weet ik zeker :).

Te zot voor woorden, echt. Ze gooien lekker hun eigen glazen in. Jammer.

Was het contact sowieso al niet zo goed?
genkie schreef op 26 mei 2012 @ 17:39:

hebben jullie ooit goed contact gehad met de buren?

dit lijkt meer de druppel die de emmer deed overlopen.

De buren wonen er nu ongeveer 5 maanden denk ik, mijn ouders hebben eigenlijk weinig contact met ze omdat ze weinig aansluiting met elkaar hebben. Verder hebben ze wel fijn contact met de rest van de straat en zijn zelfs goed bevriend met een aantal, dus het maakt ze niet zoveel uit.

Het was dus niet de druppel, mijn moeder is gewoon een redelijk duidelijk persoon.

[...]

Sjezus, het wordt hoe langer hoe erger. Die buren zouden voor mij dus echt in de dikke stront mogen zakken. Ze zijn echt te aso voor woorden! Goed trouwens van je moeder dat ze wel langs is gegaan! Hopelijk komen ze zichzelf nog 'n keer tegen en komt er nog 'ns een dag dat ze weer om hulp vragen bij jullie terwijl jullie dan de deur in haar gezicht kunnen smijten!
..
En het leidt je ook nog af van je studie! ;-) Aanklagen voor psychische klachten nav goedbedoeld vrijwilligerswerk!
Arme kinderen, dat wordt dus echt nooit wat met zulke ouders....
The time is now
Ik was niet van plan om dat meer te vragen, maar mijn moeder is net even verontwaardigd langs gelopen om te vragen of ze de vergoeding willen overmaken of direct willen betalen. de reactie was dat ze geen vergoeding hadden genoemd, dus ook geen gingen betalen

Wat goed van je moeder. :applause:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven