Kinderachtig?
zaterdag 26 mei 2012 om 16:54
Hoi Viva-ers,
Even een kleine check met de werkelijkheid. Ik ben een weekend bij mijn ouders en gistermiddag/avond kwamen hun buren vragen of er iemand even kon oppassen bij hun kinderen, hun eigen oppas was opeens ziek. Mijn ouders gingen naar een concert, mijn zusje is aan het studeren voor haar eindexamens, dus ik bood uiteindelijk aan op te passen (ik hou er eigenlijk niet zo van). Ik ging dus daar naartoe om op te passen, heb de kleine na een tijdje naar bed gebracht en de 6 jarige nog eventjes zijn gang laten gaan. Uiteindelijk werd hij moe en vervelend en ik ging een beetje piepen. Naar boven, tandenpoetsen en slapen. Maar hij wilde per se nog even spelen, ik bood aan om een verhaaltje te lezen met hem voor het slapen gaan. Maar hij wilde per ce een spelletje op mijn telefoon spelen. Dat vond ik niet goed, mijn telefoon is geen speelgoed. En toen brak zo ongeveer de hel los. Heb hem even laten gaan en verteld dat hij kon kiezen, of gelijk slapen of niet meer zeuren en een verhaaltje en daarna slapen. Hij bleef driftig dus in bed gestopt en zelf weer naar beneden gedaan. Vanochtend heeft hij blijkbaar lopen jengelen bij de buurvrouw dat hij niet met mijn telefoon mocht spelen en een beetje lopen miepen. Nu kwam de buurvrouw langs om te vertellen dat ze het gek en een beetje kinderachtig vond dat ik hem niet met mijn Iphone liet spelen. Ik aangegeven dat mijn Iphone geen kinderspeelgoed is en dat ik dat zelf wel uitmaak. Buurvrouw boos en eist excuses? Ik ben niet van plan dat te doen, zouden jullie dat doen?
Even een kleine check met de werkelijkheid. Ik ben een weekend bij mijn ouders en gistermiddag/avond kwamen hun buren vragen of er iemand even kon oppassen bij hun kinderen, hun eigen oppas was opeens ziek. Mijn ouders gingen naar een concert, mijn zusje is aan het studeren voor haar eindexamens, dus ik bood uiteindelijk aan op te passen (ik hou er eigenlijk niet zo van). Ik ging dus daar naartoe om op te passen, heb de kleine na een tijdje naar bed gebracht en de 6 jarige nog eventjes zijn gang laten gaan. Uiteindelijk werd hij moe en vervelend en ik ging een beetje piepen. Naar boven, tandenpoetsen en slapen. Maar hij wilde per se nog even spelen, ik bood aan om een verhaaltje te lezen met hem voor het slapen gaan. Maar hij wilde per ce een spelletje op mijn telefoon spelen. Dat vond ik niet goed, mijn telefoon is geen speelgoed. En toen brak zo ongeveer de hel los. Heb hem even laten gaan en verteld dat hij kon kiezen, of gelijk slapen of niet meer zeuren en een verhaaltje en daarna slapen. Hij bleef driftig dus in bed gestopt en zelf weer naar beneden gedaan. Vanochtend heeft hij blijkbaar lopen jengelen bij de buurvrouw dat hij niet met mijn telefoon mocht spelen en een beetje lopen miepen. Nu kwam de buurvrouw langs om te vertellen dat ze het gek en een beetje kinderachtig vond dat ik hem niet met mijn Iphone liet spelen. Ik aangegeven dat mijn Iphone geen kinderspeelgoed is en dat ik dat zelf wel uitmaak. Buurvrouw boos en eist excuses? Ik ben niet van plan dat te doen, zouden jullie dat doen?
zaterdag 26 mei 2012 om 17:27
Is die buurvrouw helemaal van de pot gepleurd? Ze vraagt jou 'n gunst (hopelijk heb je je er toch wel voor laten betalen?) en dan gaat ze lopen zeiken over dat dat kutjong niet met jouw dure telefoon mocht spelen? Als buuf iPhones kinderspeelgoed vindt, koopt ze er zelf maar eentje voor die verwende draak van d'r. No way dat iemand aan mijn telefoon mag zitten, laat staan kleuters, voor je 't weet zijn je smsjes of je agenda gewist.
zaterdag 26 mei 2012 om 17:35
zaterdag 26 mei 2012 om 17:36
Ik was niet van plan om dat meer te vragen, maar mijn moeder is net even verontwaardigd langs gelopen om te vragen of ze de vergoeding willen overmaken of direct willen betalen. de reactie was dat ze geen vergoeding hadden genoemd, dus ook geen gingen betalen
Wat kunnen sommige mensen toch beknepen zijn!
zaterdag 26 mei 2012 om 17:40
Jeetje. Ik heb ook wel eens last minute een oppas moeten zoeken, maar betaalde daar dan ook gewoon heel goed voor. Ik was allang blij dat ik uit de brand gered werd en toch mijn uitje door kon laten gaan.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te gaan klagen of dat ik kritiek heb op de regels van de oppas die in een 'noodgeval' inspringt.
Jouw spullen zijn jouw spullen en jij bepaalt wat er wel of niet mee gebeurd. Logisch! Je hebt groot gelijk en ik vind ook dat je geen enkel excuus verplicht bent.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te gaan klagen of dat ik kritiek heb op de regels van de oppas die in een 'noodgeval' inspringt.
Jouw spullen zijn jouw spullen en jij bepaalt wat er wel of niet mee gebeurd. Logisch! Je hebt groot gelijk en ik vind ook dat je geen enkel excuus verplicht bent.
zaterdag 26 mei 2012 om 17:41
Lekker asociaal dan dat ze je niet eens betaald hebben. Haast is geen geldig excuus, als hun vaste oppas was gekomen hadden ze die ook moeten betalen, haast of niet. Of zou die oppas niet voor niks zijn afgehaakt? Ik zou die buren in hun sop gaar laten koken en je zus adviseren ook nooit meer bij die lui op te passen. Ze zoeken het maar lekker uit.
zaterdag 26 mei 2012 om 17:42
zaterdag 26 mei 2012 om 17:44
De buren wonen er nu ongeveer 5 maanden denk ik, mijn ouders hebben eigenlijk weinig contact met ze omdat ze weinig aansluiting met elkaar hebben. Verder hebben ze wel fijn contact met de rest van de straat en zijn zelfs goed bevriend met een aantal, dus het maakt ze niet zoveel uit.
Het was dus niet de druppel, mijn moeder is gewoon een redelijk duidelijk persoon.
zaterdag 26 mei 2012 om 17:44
Sjezus, het wordt hoe langer hoe erger. Die buren zouden voor mij dus echt in de dikke stront mogen zakken. Ze zijn echt te aso voor woorden! Goed trouwens van je moeder dat ze wel langs is gegaan! Hopelijk komen ze zichzelf nog 'n keer tegen en komt er nog 'ns een dag dat ze weer om hulp vragen bij jullie terwijl jullie dan de deur in haar gezicht kunnen smijten!
zaterdag 26 mei 2012 om 17:51
Ik was niet van plan om dat meer te vragen, maar mijn moeder is net even verontwaardigd langs gelopen om te vragen of ze de vergoeding willen overmaken of direct willen betalen. de reactie was dat ze geen vergoeding hadden genoemd, dus ook geen gingen betalen
Wat goed van je moeder.
Wat goed van je moeder.