spiritualiteit
zaterdag 26 mei 2012 om 18:53
Er is meer tussen hemel en aarde, althans dat geloof ik.
Ik heb eerder een een topic geopend en het verbaaste mij toen hoeveel 'nuchtere' Nederlanders er zijn.
Wat zie jij onder spirualiteit, en geloof je er enigzins in? En wat geloof je dan wel en wat geloof je niet?
Ik vind het zelf moeilijk te omschrijven. Ik heb zelf wel eens het gevoel dat er iemand bij mij is die overleden is, maar wat ik dan voel is niet te omschrijven eigenlijk. Best verwarrend dus. Ik ben er wel mee bezig, geloof zeker in astrologie etc en merk vaak ook dat dit bij mij wel klopt, maar zou je dan niet denken: wat je leest geloof je ook?
Ik heb laatst ook mijn koffie prut laten na lezen en 95% wat die vrouw zij klopte, was verassend en had ze niet kunnen weten, die dingen verbazen mij dan hoe kan ze het weten?
Wat geloof jij?
Ik heb eerder een een topic geopend en het verbaaste mij toen hoeveel 'nuchtere' Nederlanders er zijn.
Wat zie jij onder spirualiteit, en geloof je er enigzins in? En wat geloof je dan wel en wat geloof je niet?
Ik vind het zelf moeilijk te omschrijven. Ik heb zelf wel eens het gevoel dat er iemand bij mij is die overleden is, maar wat ik dan voel is niet te omschrijven eigenlijk. Best verwarrend dus. Ik ben er wel mee bezig, geloof zeker in astrologie etc en merk vaak ook dat dit bij mij wel klopt, maar zou je dan niet denken: wat je leest geloof je ook?
Ik heb laatst ook mijn koffie prut laten na lezen en 95% wat die vrouw zij klopte, was verassend en had ze niet kunnen weten, die dingen verbazen mij dan hoe kan ze het weten?
Wat geloof jij?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
zondag 27 mei 2012 om 15:36
zondag 27 mei 2012 om 18:58
Ik ben atheist, wel opgevoed door een moslimvader en een bekeerde moslimmoeder die op haar beurt weer opgevoed was als hindoe.
Als ik zou geloven in een goddelijke macht was ik waarschijnlijk hindoe geworden, aanhangster van een Indiase moedergodin.
Ik heb het altijd vreemd gevonden dat mijn ouders kozen voor een god die eigenlijk niets met onze etnische achtergrond te maken heeft.
zondag 27 mei 2012 om 21:38
Ons universum telt meer dan 100 miljard sterrenstelsels, met ieder zo'n 100 miljard sterren. Dan is het echt niet heel toevallig dat er een enkele keer een planeet van de juiste omvang zich op de juiste afstand van een ster bevindt om leven mogelijk te maken.
En vergeet niet dat op al die plekken waar geen leven mogelijk is, er ook geen mensen/wezens zijn om zich over de afwezigheid daarvan te verbazen...
maandag 28 mei 2012 om 00:05
Ik heb dit boek http://www.bol.com/nl/p/de-zielenreis/1001004008242798/ gelezen en toen begreep ik ineens hoe het leven in
elkaar zit! Echt leuk om dit te weten...leeft een stuk beter...Meer begrip voor alles en ga nu meer relaxer met alles om. Mijn jaloezie is zelfs weg hierdoor...
Zijn er mensen hier die dit boek ook hebben gelezen?
elkaar zit! Echt leuk om dit te weten...leeft een stuk beter...Meer begrip voor alles en ga nu meer relaxer met alles om. Mijn jaloezie is zelfs weg hierdoor...
Zijn er mensen hier die dit boek ook hebben gelezen?
maandag 28 mei 2012 om 00:13
klinkt als een mooi boek!
Ik heb er nog niet van gehoord, maar zet het wel even op mijn 'nog te lezen' lijstje.
deze site vind ik ook erg interessant en overzichtelijk trouwens, staat echt superveel informatie op over bijna dood ervaringen van mensen, over allerlei soorten onderwerpen die zij tegen zijn gekomen tijdens hun ervaring:
http://www.near-death.com/
ook hier gaat het veel over de ziel, de reis daarvan, wat het doel is van dingen etc.
Ik heb er nog niet van gehoord, maar zet het wel even op mijn 'nog te lezen' lijstje.
deze site vind ik ook erg interessant en overzichtelijk trouwens, staat echt superveel informatie op over bijna dood ervaringen van mensen, over allerlei soorten onderwerpen die zij tegen zijn gekomen tijdens hun ervaring:
http://www.near-death.com/
ook hier gaat het veel over de ziel, de reis daarvan, wat het doel is van dingen etc.
woensdag 30 mei 2012 om 09:39
@ariesmonique: 'De Zielenreis' heb ik gelezen ja: ge-wel-dig boek! Doet verslag van honderden cases van mensen die onder hypnose teruggaan naar de periode tussen de levens in. Als je in dit onderwerp bent geinteresseerd een absolute aanrader. Het heeft mijn kijk op het leven ook veranderd ja...in de zin dat ik er meer betekenis aan wil geven, wakker wil worden uit mijn automatische piloot leven van "werken, leuke dingen doen, eten, slapen" en meer bezig ben met bewustwording.
Ik voelde altijd al wel dat er meer moest zijn, ook ooit het boek van cardioloog Pim van Lommel gelezen over BDE's die in 19% van de onderzochte gevallen (350+) van volledige uitval van hart- en hersenfunctie bleken op te treden. Engelse en Duitse onderzoeken toonden hetzelfde aan.
Ben me op dit moment meer aan het verdiepen in de kwantumfysica omdat ik denk dat die echt een brug kan slaan tussen spiritualiteit en wetenschap. Als je deze twee zou kunnen samenvoegen, als twee verschillende polen van een magneet, dan kom je mijns inziens (veel) dichter bij de waarheid. De verbindende schakel is energie. Voor mensen die hier meer over willen lezen is het boek 'De hele olifant in beeld' van Marja de Vries een aanrader.
Ik voelde altijd al wel dat er meer moest zijn, ook ooit het boek van cardioloog Pim van Lommel gelezen over BDE's die in 19% van de onderzochte gevallen (350+) van volledige uitval van hart- en hersenfunctie bleken op te treden. Engelse en Duitse onderzoeken toonden hetzelfde aan.
Ben me op dit moment meer aan het verdiepen in de kwantumfysica omdat ik denk dat die echt een brug kan slaan tussen spiritualiteit en wetenschap. Als je deze twee zou kunnen samenvoegen, als twee verschillende polen van een magneet, dan kom je mijns inziens (veel) dichter bij de waarheid. De verbindende schakel is energie. Voor mensen die hier meer over willen lezen is het boek 'De hele olifant in beeld' van Marja de Vries een aanrader.
woensdag 30 mei 2012 om 17:30
gelukkig komt de zomervakantie er straks weer aan, dan ga ik de zielenreis zeker lezen! Ik kom nu soms weinig aan lezen toe met alle drukte.
mooi gezegd ladylala over de kwantumfysica. Ik heb het boek Eindeloos bewustzijn van Pim van Lommel hier nog liggen, ik heb hem ook al een keer gelezen maar wil het nog een keer doen omdat ik sommige stukjes over de kwantumfysica best ingewikkeld vond toen.
mooi gezegd ladylala over de kwantumfysica. Ik heb het boek Eindeloos bewustzijn van Pim van Lommel hier nog liggen, ik heb hem ook al een keer gelezen maar wil het nog een keer doen omdat ik sommige stukjes over de kwantumfysica best ingewikkeld vond toen.
woensdag 30 mei 2012 om 22:15
Veel leesplezier falsefloor! Ik kan je bijna garanderen dat je in een paar dagen tijd door dat boek heen "vliegt" dus lekker in de vakantie lezen idd...goed plan.
Toevallig ben ik net vandaag die delen over de kwantumfysica in het boek van Van Lommel aan het herlezen omdat ik dat destijds ook niet helemaal snapte...of eigenlijk vond ik die case studies gewoon veel interessanter...:) Wel bizar hoe hij als wetenschapper verguisd is door zijn collegae na het publiceren van zijn onderzoek. Echt hoor, sommige wetenschappers kijken helemaal niet met een open blik, terwijl de wetenschap toch per definitie zichzelf steeds vernieuwt...of zou moeten vernieuwen. Knap van hem dat hij hier zo voor staat, in de spotlights.
Ik heb jouw linkje ook opgeslagen, ben benieuwd.
Toevallig ben ik net vandaag die delen over de kwantumfysica in het boek van Van Lommel aan het herlezen omdat ik dat destijds ook niet helemaal snapte...of eigenlijk vond ik die case studies gewoon veel interessanter...:) Wel bizar hoe hij als wetenschapper verguisd is door zijn collegae na het publiceren van zijn onderzoek. Echt hoor, sommige wetenschappers kijken helemaal niet met een open blik, terwijl de wetenschap toch per definitie zichzelf steeds vernieuwt...of zou moeten vernieuwen. Knap van hem dat hij hier zo voor staat, in de spotlights.
Ik heb jouw linkje ook opgeslagen, ben benieuwd.
woensdag 30 mei 2012 om 22:27
Wel grappig trouwens wat je zegt over gestuurde evolutie falsefloor, want dat ben ik ook in een aantal boeken tegengekomen. De evolutietheorie van Darwin gaat uit van random mutatie en natuurlijke selectie. Random mutatie wil zeggen toevallig opgetreden veranderingen in het genetisch materiaal - foutjes dus waarvan sommigen 'toevallig' gunstig hebben uitgepakt. Als je via kansberekening zou uitrekenen hoe groot de kans is dat die foutjes precies goed hebben uitgepakt en vooral ten opzichte van de tijd die het gekost heeft om zo snel zo ver te evolueren als mens, dan is de kans vrij klein geloof ik.
woensdag 30 mei 2012 om 23:44