Heeft Dibi kans van slagen?

28-05-2012 00:21 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net op Joop dat hij voor zichzelf wil gaan beginnen. Thoughts anyone?
VotesforLeo schreef op 28 mei 2012 @ 09:13:

[...]

Nee hoor, hoe het bestuur ermee om is gegaan is kwalijk. Dat hij zich beschikbaar stelde was al een week bekend voordat ze hem publiekelijk terugfloten. Dat had ook eerder en binnenskamers gekund.

GL werkte met een commissie die de kandidaten keurde.

dat waren de regels en niet en publiek een statement doen dat je ook verkiesbaar wil zijn.
Dat vind ik dan best een grappige opmerking, dat je niet zo grappig bent.

Maar echt, ik kan er niet wakker van liggen dat hij scheef woont. Vind zijn argumenten wel ok wat dat betreft
louisavuitton schreef op 28 mei 2012 @ 09:21:

Votesforleo, ik ben niet zo grappig als de rest van nederland dus kan niets verzinnen. Dat van dat scheefwonen vind ik wel een kwalijke zaak. Die jongen verdient meer dan 1 ton en, betaalt samen met zijn moeder, gesubsidieerde huur.

Dat vind ik ook opmerkelijk.

Maar behalve dat vind ik Dibi geen uitblinker als kamerlid. Hij heeft geen sterke debatkwaliteiten en inhoudelijk springt hij er ook niet uit. Als hij voor zichzelf begint zal het, lijkt mij, gewoon exit zijn voor hem.

Heeft hij wel genoeg kunnen sparen om altijd de huur te kunnen betalen. :-)
genkie schreef op 28 mei 2012 @ 09:26:

[...]

GL werkte met een commissie die de kandidaten keurde.

dat waren de regels en niet en publiek een statement doen dat je ook verkiesbaar wil zijn.
Zoals ik al schreef, dan hadden ze dat binnenkamers meten oplossen. Dit is echt een #fail
VotesforLeo schreef op 28 mei 2012 @ 09:28:

[...]

Zoals ik al schreef, dan hadden ze dat binnenkamers meten oplossen. Dit is echt een #fail
gaat een beetje moeilijk als dibi als een kleine kleuter huillie huilde voor de media gaat doen.
genkie schreef op 28 mei 2012 @ 09:29:

[...]

gaat een beetje moeilijk als dibi als een kleine kleuter huillie huilde voor de media gaat doen.
Dat hadden ze best heel discreet kunnen oplossen. Dit sloeg de plank zo mis! En dat heeft ze stemmers gekost, terecht
Dan ben ik waarschijnlijk de enige die zich opwindt over dat scheefwonen :). Ik vind het niet erg groenlinkserig en het zou hem sieren als hij een huis koopt in die achterstandswijk en er met zijn hele familie gaat wonen.

Nu hou ik erover op. Voor de rest vind ik het jammer dat hij totaal niet uit de verf komt, ik ben wel voor een beetje vernieuwing in de politiek...al die andere 'jongeren' houden ermee op (Sterk, Albayrak, Dijksma). Houden we Tofik en Mona over....
Dibi kan het proberen natuurlijk,waarom niet.

Binnen GL wordt het ook weinig meer met hem denk ik.

GL staat er sowieso al niet al te best voor in de peilingen.
@louisev ik demk dat hij te jong is en dat de verf nog niet helemaal is opgedroogd.
Neuh.... die heeft geen kans van slagen.
Ik denk dat hij (nog?) te jong is en zijn ego te veel voorop heeft staan.

Daarnaast oogt hij te onzeker, kan niet vloeiend spreken, heeft geen humor en levenservaring genoeg om kritiek (of zelfs maar Paul de Leeuw) te hendelen.

Geen kans van slagen. Mag eerst eens goed aan zichzelf werken, (levens)ervaring opdoen en het over tien jaar nog eens proberen.
thee schreef op 28 mei 2012 @ 00:49:

[...]

Omdat ik haar/zijn topics en standpunten raar vind en de opmerkingen over Bleker en De Jager ronduit beledigend en volstrekt irrelevant.
Daar gaat het hier helemaal niet om!
Dat argument over dat scheefwonen slaat nergens op. Koop dan een huis in dezelfde wijk. Hij kan het betalen. Dan wordt zijn argument over het feit dat steeds meer succesvolle mensen uit achterstandswijken wegtrekken en hoe slecht dat is ook sterker.

Verder heeft hij helemaal voor mij afgedaan toen hij er bij Paul de Leeuw niet voor uit wilde komen of hij homo is. Of dat zo is maakt niks uit en gaat ons ook niks aan, maar het was zo'n ongelukkig staaltje om de hete brij heendraaien dat ik afgehaakt ben.
Even voor de goede orde: Dibi wil helemaal niet voor zichzelf beginnen.

Hij wil dat GroenLinks samen met andere 'linkse' partijen opgaat in een nieuw links blok. Misschien wel een nieuwe linkse partij.

Maar hij gaat GroenLinks niet verlaten dus.
jukebox schreef op 28 mei 2012 @ 13:05:

Even voor de goede orde: Dibi wil helemaal niet voor zichzelf beginnen.

Hij wil dat GroenLinks samen met andere 'linkse' partijen opgaat in een nieuw links blok. Misschien wel een nieuwe linkse partij.

Maar hij gaat GroenLinks niet verlaten dus.
Oh ok, ik dacht dat hij echt GL uit wilde en zo. Een megacombinatie lijkt me geen goed en evenmin een haalbaar plan. Want dan krijg je net als in Rusland een 4-partijensyteem waarin er nauwelijks wat te kiezen valt.
Nee, hij heeft verdeeldheid gezaaid in zijn eigen partij en sterft een stille dood. Jammer, hij had zijn tijd beter af kunnen wachten, een jaar of 5. Met meer bagage had hij wellicht wel een kans.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Wat ik hem wil nageven is wel dat hij vele malen zijn kaken stijf op elkaar gehouden heeft. Hij toont zich geen verrader. Of hij geschikt is als partijleider? Nee.
Niet zeggen zegt soms meer dan gewoon open zijn vind ik, Kissmequick.
Natrappen, dat doen mensen die niet tegen hun verlies kunnen. Bah.
kissmequick schreef op 28 mei 2012 @ 15:18:

Natrappen, dat doen mensen die niet tegen hun verlies kunnen. Bah.
Tegen wie heb je het nu?
VotesforLeo schreef op 28 mei 2012 @ 15:27:

[...]

Tegen wie heb je het nu?
Zoals Brinkman nu doet.
Er zit een groot verschil tussen open communiceren en natrappen. Dat gezwijg van Dibi spreekt echt boekdelen.
Dibi heeft een zwakke persoonlijkheid en heeft totaal geen uitstraling. Hij is een arrogante betweter. Als knuffelallochtoon kon hij nog een beetje meedoen maar ik denk dat bijna iedereen hem nu wel zat is.
nellaaa schreef op 28 mei 2012 @ 15:40:

Er zit een groot verschil tussen open communiceren en natrappen. Dat gezwijg van Dibi spreekt echt boekdelen.
Dat is ook zo, maar hij houdt zijn kruid droog. Verder vind ik het een kinderlijk mannetje. Alsof hij nu nog aan de borst ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven