Heeft Dibi kans van slagen?
woensdag 30 mei 2012 om 10:42
Al dit gewauwel over Sebrenica, Karremans, hoe men onder verschillende omstandigheden oorlog voert of je troepen inzet, heeft echt nada, noppes, niks te maken met de vraag of Toffee Dibi het als lijsttrekker of zelfstandig kamerlid 'weet te redden'. Hebben jullie beide wel eens in een daadwerkelijke rl oorlogssituatie verkeerd? Anders dan een HD hollywoodfilm met overweldigend surround sound? Het is in werkelijkheid allemaal wat minder heroïsch hoor.
woensdag 30 mei 2012 om 10:47
Het is lastig om als minister verantwoordelijk te zijn als je ondergeschikten field intell voor jou verzwegen houden....
nogmaals: ga dat S-rapport eens lezen. Oric (en z'n fans die in S. woonden) liep snachts de beest uit te hangen in Servische dorpen om S. heen terwijl Karremans de andere kant op keek.
woensdag 30 mei 2012 om 11:48
Nederlandse oorlogsmisdaden in Indonesia van 1602 tot 1949 (waarvan de opschriften van "krijgsverrichtingen" nog steeds keurig op de vaandels van de Nederlandse regimenten staan)
Nederlandse oorlogsmisdaden in Suriname van 1674 tot 1975
Nederlandse oorlogsmisdaden in eigen land van 1940 tot 1945
Eeuwig pikkie meezuigen bij de VS (volgens ene meneer Van Baalen 'moet G-Bay kunnen')
Ene meneer Rutte die stelt dat je in het belang van de vrijheid van meningsuiting de Holocaust zou moeten mogen ontkennen zonder vrees voor rechtsgevolgen.
Ik denk niet dat een Nederlander in de positie is om een oordeel te geven over een partij in een conflict elders. Als we het over geschiedenis en oorlogsmisdaden hebben komt Nederland AL-TIJD als eerste uit de beerput.
http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&NR=1&v=GNRUdUJVwtE
woensdag 30 mei 2012 om 11:53
Vind je het niet heel banaal dat ze Oric hebben laten lopen?
De Geneefse Confentie is een theoretische werkelijkheid, de praktijk is anders. Denk je dat er in Uruzgan geen vergeldingsacties plaats hebben gevonden? Die PzH's hebben nogal vaak op qualas geschoten, vind je ook niet? Geen gelul met nevenschade, ik heb met de simulator van dat kanon gewerkt toen die dingen net waren aangeschaft en in aan het stromen waren (exact hetzelfde apparaat, er hangt alleen een ander onderstel aan) en je kunt er op de millimeter nauwkeurig mee schieten. Ik wéét gewoon dat daar ook niet zuiver is opgetreden.
woensdag 30 mei 2012 om 11:54
Waar SLAAT deze reactie op?
Feit is dat JIJ het opneemt voor een oorlogsmisdadiger. Je bedient je nu van een fijne tu quoque. Ofwel een jij-bak. Ofwel: een drogreden van de bovenste plank.
Waarom moet jij het opnemen voor een oorlogsmisdadiger en dan met dit soort onzinargumentatie aankomen?
Waarom trek je niet gewoon terug wat je eerder zei?
woensdag 30 mei 2012 om 12:14
Dat bedoel ik dus, schijnveroordeling (je weet best waar ik het over heb). Mladic zit in de bak terwijl Oric (die 10x erger is, vraag ook maar aan de Kroaten trouwens) lekker z'n sportschool in Sarajevo uitbaat. Tudzjman is überhaupt nooit aangeklaagd! Luister, je beseft zelf niet eens hoe vol jij zit met Atlantische propaganda. Dat hele Yugo-tribunaal is een facade, ja?! En laten we er nou maar gewoon over ophouden, hier komen we toch nooit uit. Zolang jij Oric maar onder het tapijt blijft vegen en doet also alles wat het Westen zegt 'universeel' is kan ik niet met je in discussie. Die Geneefse Conventie wordt door die Amerikaanse vriendjes van je elke dag geschoffeerd dus kom bij mij niet verkopen dat Mladic (die op en voor z'n eigen gebied vocht) een boef is. Nederland is het grootste billenmaatje van Amerika, dus Nederland moet echt niet ouwehoeren.
woensdag 30 mei 2012 om 12:25
@ popsicle: ik ga hier op het Viva-forum niet meer met jou in discussie.
Oric erger dan Mladic? Je kunt niet geloven dat Mladic een boef is?
Die uitspraken gaan te ver. Ik veeg niemand onder het tapijt. Hoe durf je dat te zeggen en ondertussen Mladic's acties goed te praten.
Echt walgelijk, popsicle. Walgelijk gewoon.
Ik sla voortaan even over op dit forum als jij weer onzin uitkraamt.
En Rutte erop aanvallen dat hij de bestraffing van Holocaust-ontkenning wil afschaffen? Terwijl jij jezelf van exact hetzelfde trucje bedient?
Jouw uitspraken vind ik de meest kwalijke die ik hier ooit heb gelezen.
Jij bent zelf geen haar beter dan de ergste misdadiger. Bah!
woensdag 30 mei 2012 om 12:37
Nou, ik hoor jou anders alleen maar over Mladic hoor... Alle partijen hebben verschrikkelijke dingen gedaan, maar wie worden altijd onder het vergrootglas gelegd? De Serviërs... Dat blijkt maar weer uit het Tribunaal, dat blijkt maar weer uit Kosovo -waarin Servië wederom zeer ondiplmatiek behandeld is door het Westen, en de NATO gewoon een oorlog is begonenn want er lag namelijk al een Helsinki akkoord vóórdat de NATO de boel plat begon te gooien-. En als jij Rutte geen onzin vind dan vind ik dat jij pas een kronkel hebt. Een historicus die omwille van de [perverse] vrijheid van meningsuiting gaat lopen beweren dat je niet vervolgd zou moeten kunnen worden als je de Holocaust ontkent.... spoort niet. En dat is dan premier.... Ik vind dat ij heel erg, echt ontzettend met twee maten meet.
woensdag 30 mei 2012 om 12:40
We hebben ons zegje over Dibi allemaal weg gedaan, dit hele topic is niet meer actueel. En dat mensen zich gaan bemoeien met een topic dat ontstaat vanuit twee forummers, tsja, dat kan ik als TO ook niet tegenhouden hé. En ik vind het ook trouwens ook helemaal niet erg. Maar loop wel op m'n tenen voor de mods. Maar ik denk wel dat ze meelzen, maar ze gaan niet ingrijpen omdat we de discussie op argumenten voeren en er niet persoonlijk met modder wordt gegooid. Het is verhit, maar blijft op zich wel binnen de perken.
woensdag 30 mei 2012 om 13:37
woensdag 30 mei 2012 om 18:24
@Ruza. De Westerse media hebben heel erg de Servische acties onder het vergrootglas gelegd. Dat is nou eenmaal de politiek van het Westen. Slobo was een vriend van Rusland, en om Rusland tegen het hoofd te stoten is keer op keer doelbewust Servië in de zeik gezet. Nadien is dat nog eens dunnetjes overgedaan in Kosovo: of je ff dat gedeelte van je land dat nota bene het hart van je hele geschiedenis als natie is op wilt geven. Oh ja, w8, Servische paramilitaire eenheden hadden weer eens een genocide ingezet hoor. Ja daaaaaaaaaaaaaaag. Het waren de Albanezen (UCK) die begonnen met stelselmatig Servische minderheden weg te pesten, in elkaar te slaan en dat ging van kwaad tot erger. Typisch islamitische landjepik business as usual. Het zijn altijd die Turkennazaten op de Balkan die voor shitterij zorgen. Wat moet de regering doen dan, de boel maar op z'n beloop laten?? Gewoon letterlijk een muur ertussen zetten zoals de Israeli's ook hebben gedaan om dat zieken vanuit de Westbank te stoppen.