Geld & Recht alle pijlers

Belastingteruggave 2011

03-05-2012 14:16 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag, ik heb vorige week een brief gehad van de belastingdienst met het te ontvangen geld, de dagtekening van de brief is 4 mei 2012. Krijg ik dit geld dan op deze datum? Hebben meer mensen al bericht gehad van de belastingdienst?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Esmee
Het geld stond er de 29e op,was echt toevallig dat ik keek.

Maar we hebben nog geen brief gezien.

Dus bankrekening blijven controleren!
Hier ook nog niets gehad. Ook niet bijgeschreven (ik krijg een smsje voor iedere bijschrijving boven de 500 euro, handig! Hoef ik niet steeds te checken.).

Maar ik krijg ook een behoorlijk bedrag terug, dus misschien dat het daarom inderdaad wat langer duurt... Balen, ik zit er met smart op te wachten!
DeSiep schreef op 30 mei 2012 @ 20:55:

@Fisbel, of wie er ook antwoord op weet. Mijn man kreeg vandaag een brief van de belastingdienst dat hij gewezen wordt op dat hij nog belasting kan terugvragen over 2010.

Omdat hij een kind heeft hebt u voor dat jaar nog recht op een of meer heffingskortingen. Dat schreven ze.

Ze hebben het dan over combinatiekorting omdat alleenstaandeouderkorting niet van toepassing is, wij zijn getrouwd.

Nu heb ik die combinatiekorting over 2010 ingevuld en teruggekregen. Heeft mijn man dan ook nog recht op combinatiekorting?

Er staat dat hij mogelijk ook nog over andere jaren belasting terug kan krijgen. Ik snap het niet meer. Iemand hier wel ? Dank alvast.

@Desiep: combinatiekorting kun je krijgen als je:

- meer dan ¤ 4.706 loon of winst kreeg (bedrag uit 2010, heb zo geen actuelere bedragen)

- kind jonger dan 12 jaar is

- geen partner hebt, of als je wel een partner hebt, moet je minder verdienen dan je partner.

Oftewel: als jij de combinatiekorting hebt gehad, kan je partner die niet meer krijgen!
@Nevyn81, dank je!

Dat dacht ik zelf ook, maar vond het raar dat mijn man een brief van de BD kreeg met een soort reminder dat hij nog geld terug zou kunnen krijgen over 2010 inzake combinatiekorting.
marisska87 schreef op 31 mei 2012 @ 07:07:

Ik heb gister ook maar eens even gebelt. Wat blijkt, ik heb de papieren heel netjes ingeleverd bij onze financieel adviseur in februari.

Die heeft dus blijkbaar uitstel aangevraagt.

Bij de BD hebben ze m'n aangifte 6-4 binnen gehad waardoor ze niet kunnen garanderen dat ik m'n geld binnen heb voor 1 juli.

Echt balen als je alles op tijd inleverd..
Dat is dan ook lekker dat hij zonder jullie medeweten uitstel vraagt. Zou ik toch maar eens achteraan gaan.
Ja hoor de blauwe brieven zijn er nu nog wachten op het geld,dagtekening datum staat op 2 juni.
marisska87 schreef op 31 mei 2012 @ 07:07:

Ik heb gister ook maar eens even gebelt. Wat blijkt, ik heb de papieren heel netjes ingeleverd bij onze financieel adviseur in februari.

Die heeft dus blijkbaar uitstel aangevraagt.

Bij de BD hebben ze m'n aangifte 6-4 binnen gehad waardoor ze niet kunnen garanderen dat ik m'n geld binnen heb voor 1 juli.

Echt balen als je alles op tijd inleverd..

Volgens mij vragen adviseurs altijd standaard uitstel aan dat is dus wel heel normaal.

Alleen wel beetje vervelend dat ze dat niet even gemeld hebben!

Ik zit met smart te wachten op de brief.

Kan het geld goed gebruiken op het moment en hoop dat ik dus nog een aardig bedrag terug ga krijgen.
Ik heb net ook even gebeld, kon niet langer wachten ;)

Mijn aangifte is 2 maart binnengekomen maar nog in behandeling. Binnen 4 weken ontvang ik bericht...

Dus nog even geduld, helaas.

Vorige jaren had ik het half mei al op de rekening staan, vreemd dat het nu zo lang duurt.
Ik heb uiteindelijk ook maar gebeld, en ik heb een dagtekening van 7 juni. Bijna frustrerend: er staat een bericht klaar voor 7 juni zegt de meneer van de belastingtelefoon. Grrr, zet dat niet klaar, verstuur dat gewoon NU! X-D
Zeg maar Spijker.
spijk-er schreef op 31 mei 2012 @ 14:27:

Ik heb uiteindelijk ook maar gebeld, en ik heb een dagtekening van 7 juni. Bijna frustrerend: er staat een bericht klaar voor 7 juni zegt de meneer van de belastingtelefoon. Grrr, zet dat niet klaar, verstuur dat gewoon NU! X-D
Ja, als je er over nadenkt slaat dat dus nergens op. In die brief staat wat je terugkrijgt.Ze weten het dus, maar laten de brief nog lekker een week liggen. Heel logisch O_o
Dat bedoel ik! Als zij het nu al weten wil ik het ook wel weten! Maar goed. Ik zal geduld betrachten..
Zeg maar Spijker.
Heel dom, vorig jaar begin mei al terug. Nu krijg ik nog wat meer en ging er vanuit dat het er begin mei weer zou zijn. Ik heb het niet heel hard nodig maar wil het wel hebben. ;-)
Kakelvers schreef op 31 mei 2012 @ 00:49:

Verwacht een groot bedrag terug en verwacht dan ook dat ze mijn aangifte driedubbel gaan controleren. Het zou mij verbazen als ik voor juli iets hoor.

Je hoeft je niet te verbazen, maar indien op tijd ingediend zul je zeker voor 1-7 iets horen. De voorlopige aanslag (en daarbij uitbetaling of moeten terugbetalen) gaat namelijk blind op wat je zelf opgegeven hebt. Pas daarna gaat men eventueel controleren alvorens de definitieve aanslag (je weet wel, degene die soms jaren op zich kan laten wachten).

Als er controle volgt, dan zul je daarvan een brief ontvangen. Ontvang je op een gegeven moment de definitieve aanslag 2011, dan volgt er geen extra controle meer.

Om je een voorbeeldje te geven; mijn aanslag over 2010 heeft dusdanig wijzigende aftrekposten dat we voor 99% zeker wisten dat controle getriggerd zou worden. En inderdaad, half april 2012 lag er een brief bij mijn accountant met het verzoek van de inspecteur om bepaalde bonnen, bewijslast etc. De voorlopige aanslag is gewoon in mei 2011 uitgekeerd naar de door ons opgevoerde gegevens. Na controle van inspecteur en afhandeling daarcan volgt de definitieve aanslag 2011. Stel ik zou iets opgevoerd hebben wat niet mocht, dan wordt het dus terug betalen.

In de afgelopen jaren hebben mijn aangiftes 3 keer 'getriggerd' en alle 3 keren die we konden voorspellen. Niets aan het handje, gewoon netjes afhandeling voorlopige aanslag zoals opgevoerd afgehandeld voor 1-7 van desbetreffend jaar, ruime tijd later brief met verzoek, laten controleren en definitieve aanslag. Dat verzoek van de inspecteur kan erg verschillen wanneer het op de mat ligt/lag hier. De eerste keer was die al in augustus van hetzelfde jaar binnen, nu dus ruim een jaar na indienen en de 2e keer pas 1,5 jaar na indienen.
when you wish upon a star...
Brieven zijn binnen :-)
Vraag:

ik heb vorig jaar te veel toeslag ontvangen zie ik nu. Dit jaar krijg ik ook nog toeslag (maar minder). Ik krijg ook geld terug van de belasting.

Waarmee gaan ze nou de te veel ontvangen toeslag verrekenen? Met de nog te ontvangen toeslag voor dit jaar, of met de teruggave over 2011?
Zeg maar Spijker.
spijk-er schreef op 31 mei 2012 @ 17:13:

Vraag:

ik heb vorig jaar te veel toeslag ontvangen zie ik nu. Dit jaar krijg ik ook nog toeslag (maar minder). Ik krijg ook geld terug van de belasting.

Waarmee gaan ze nou de te veel ontvangen toeslag verrekenen? Met de nog te ontvangen toeslag voor dit jaar, of met de teruggave over 2011?
*klik*
Oh, dus ze verrekenen dat nooit met je teruggave?
Zeg maar Spijker.
Pixiedust schreef op 31 mei 2012 @ 15:20:

[...]

Je hoeft je niet te verbazen, maar indien op tijd ingediend zul je zeker voor 1-7 iets horen. De voorlopige aanslag (en daarbij uitbetaling of moeten terugbetalen) gaat namelijk blind op wat je zelf opgegeven hebt. Pas daarna gaat men eventueel controleren alvorens de definitieve aanslag (je weet wel, degene die soms jaren op zich kan laten wachten).

Als er controle volgt, dan zul je daarvan een brief ontvangen. Ontvang je op een gegeven moment de definitieve aanslag 2011, dan volgt er geen extra controle meer.

Om je een voorbeeldje te geven; mijn aanslag over 2010 heeft dusdanig wijzigende aftrekposten dat we voor 99% zeker wisten dat controle getriggerd zou worden. En inderdaad, half april 2012 lag er een brief bij mijn accountant met het verzoek van de inspecteur om bepaalde bonnen, bewijslast etc. De voorlopige aanslag is gewoon in mei 2011 uitgekeerd naar de door ons opgevoerde gegevens. Na controle van inspecteur en afhandeling daarcan volgt de definitieve aanslag 2011. Stel ik zou iets opgevoerd hebben wat niet mocht, dan wordt het dus terug betalen.

In de afgelopen jaren hebben mijn aangiftes 3 keer 'getriggerd' en alle 3 keren die we konden voorspellen. Niets aan het handje, gewoon netjes afhandeling voorlopige aanslag zoals opgevoerd afgehandeld voor 1-7 van desbetreffend jaar, ruime tijd later brief met verzoek, laten controleren en definitieve aanslag. Dat verzoek van de inspecteur kan erg verschillen wanneer het op de mat ligt/lag hier. De eerste keer was die al in augustus van hetzelfde jaar binnen, nu dus ruim een jaar na indienen en de 2e keer pas 1,5 jaar na indienen.
Ok, dat geeft goede hoop dat ik voor 01/07 iets hoor. Ik heb ooit drie jaar moeten wachten door een foutje van de Belastigdienst en heb er sindsdien weinig vertrouwen in, ging toen echt zoveel fout. Maar blijf dan maar positief :-)
ik heb toch maar eens weer gebeld ,geen dagtekening nog bekend dus word eind juni voor ons denk ik .

ze kon me wel vertellen dat het mogelijk ook een defintieve belasting aanslag zou worden ....
Hallo,

Even een vraagje, ik heb mijn aanslag via ons finaciele mannetje van 2010 en 2011 laten invullen, krijg een hoop geld terug maar het is de eerste week van mei verstuurd! Weet iemand wanneer je het dan ongeveer terug krijgt? Het is natuurlijk ook 2 jaren dus zal wel langer duren, wel heb ik al een brief gehad voor me rekeningnummer maar waa dezelfde week al dat de papieren opgestuurd waren!
Still nothing hier....
Net een briefje binnen dagtekening 05-06-12

Werd trouwens bezorgd door SANDD
Gister brief binnen, dagtekening 2-6.

Geld nog niet op de rekening, maar zal er dan maandag wel zijn.
Krijg je het geld meestal op de dagtekening van de brief?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Zojuist voorlopige aanslag binnen met dagtekening op 5 juni. Maar moet enkel betalen (deels ZZP) dus dat heb ik maar meteen gedaan al had ik tot 17 juli.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven