wat vinden jullie oppervlakkig?

31-05-2012 22:31 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds vaker hoor ik dat ik oppervlakkig ben in veel dingen. Zelf vind ik niet dat ik het ben, maarja dat is mijn mening. Als ik mensen vraag wat ze oppervlakkig vinden kunnen ze vaak geen antwoord geven. Wat is nou echt oppervlakkig zijn?
Niet verder dan de oppervlakte kijken.
meningloos?
Je niet kunnen inleven in anderen en alleen maar met jezelf bezig zijn
De eerste vraag die in mij op komt, wie vinden jou oppervlakkig?
Wat is je eigen definitie?
En ze kunnen de aanleiding niet aangeven?

Ik vind emand oppervlakkig die het alleenmaar over uiterlijkheden heeft en met wie je geen goed gesprek an voeren. Ook mensen die t alleen maar over zichzelf hebben.
Mijn ex vriendje vond dat. Verder de mensen waar ik niet echt veel aandacht aan schenk, dus studie genoten. Ik heb altijd zoiets van; als ik niks met je moet dan hoef ik ook niet veel van je te weten. De mensen waar ik van hou, dus familie en vrienden, ben ik niet oppervlakkig bij.
Mensen met een vlak gevoelsleven zijn ergens ook wel oppervlakkig.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Uiterlijke schijn belangrijker vinden, dan de mens die erachter zit.
bloem55 schreef op 31 mei 2012 @ 22:41:

Mijn ex vriendje vond dat. Verder de mensen waar ik niet echt veel aandacht aan schenk, dus studie genoten. Ik heb altijd zoiets van; als ik niks met je moet dan hoef ik ook niet veel van je te weten. De mensen waar ik van hou, dus familie en vrienden, ben ik niet oppervlakkig bij.
Niks aan de hand dan toch?
Zeggen je studiegenoten tegen je dat je oppervlakkig bent?

In welke context was dat dan?

Best wel apart om zoiets tegen een studiegenoot te zeggen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Wat onbeschoft, om iemand zo recht in zijn gezicht te zeggen dat hij/zij oppervlakkig is, of nee, dat diegene dat vindt.

Stel maar eens de vraag waar ze dat op baseren? En kijk dan of het echt gaat om iets dat je wilt veranderen (omdat je je er niet bewust van was dat je zo overkwam) of dat iemand zelf uit de hoogte wil doen en jou zo minderwaardig wil laten voelen.

Voor mij is iemand oppervlakkig als diegene in weinig dingen geinteresseerd is. Dus iemand kan briljant zijn in wiskunde, maar totaal niet geinteresseerd in de wereld om 'm heen. Is het een slim doch oppervlakkig persoon voor mij.

Maar dat is dan mijn mening.
Hun kunnen zich heel druk maken over andere mensen op school, ik denk altijd van; laat mooi, je hebt er niks mee dus doe er dan ook niks op uit. Dat vinden hun dus oppervlakkig
Oh, ik zie net jouw tweede post. Dus je bent oppervlakkig omdat je geen belangstelling veinst.. Hmm, daar zou ik niet teveel waarde aan hechten dan!
Het woord dat ze bedoelen is "onverschillig". Oppervlakkig is iets anders,
Bloem is toch die TO die verder nooit reageert op haar topics?
bloem55 schreef op 31 mei 2012 @ 22:46:

Hun kunnen zich heel druk maken over andere mensen op school, ik denk altijd van; laat mooi, je hebt er niks mee dus doe er dan ook niks op uit. Dat vinden hun dus oppervlakkig
Als mensen zich ergens druk om maken, betekent het dat het bij ze 'binnenkomt'. Als jij je er níet druk om kan maken, betekent dat niet dat je meer relaxed of beter bent, maar dat het bij jou dus niet 'binnenkomt', zoals bij hen. Kennelijk ben je dus meer afgesloten voor bepaalde zaken.
Oppervlakkig vind ik inderdaad veel met uiterlijkheden bezig zijn, geen oog hebben voor de wereld om je heen door je bijvoorbeeld alleen maar te interesseren voor je eigen kleine kliekje mensen om je heen, geen gesprekken kunnen voeren over wat diepere onderwerpen, etc etc etc.
bloem55 schreef op 31 mei 2012 @ 22:31:

Steeds vaker hoor ik dat ik oppervlakkig ben in veel dingen. Zelf vind ik niet dat ik het ben, maarja dat is mijn mening. Als ik mensen vraag wat ze oppervlakkig vinden kunnen ze vaak geen antwoord geven. Wat is nou echt oppervlakkig zijn?
Nou als je het steeds vaker hoort, zou ik toch even bij mezelf te raden gaan. En serieus door vragen waarom mensen dat zeggen. Want er is echt wel een reden hiervoor.
Zonder inhoud...
galadriel schreef op donderdag 31 mei 2012 22:43 Uiterlijke schijn belangrijker vinden, dan de mens die erachter zit.
Mee eens
@vogelnetje: Mooie term! Ben het met je eens....
Ik ervaar mensen als oppervlakkig als ze zich alleen maar met zichzelf en een heel klein kringetje bezighouden en niet geinteresseerd zijn in de rest van de wereld. Dat ´soort´mensen kunnen zich ook nooit ergens druk over maken zoals over politiek, oorlog, honger, armoede, milieu, onrecht. Ze hebben er gewoon niets mee, en houden het bij hun eigen dingetjes. Ze hebben ook een minder groot referentiekader en beperkt voorstellingsvermogen, en kunnen zich ook vaak minder goed inleven in een ander.Veel fantasie of humor vind je ook niet bij hun. Thinking out of the box: nix. Ik kan daar nooit zoveel mee opbouwen qua kontakt.
Ik vind oppervlakkig idd als je niet weet wat er in de wereld speelt. Als je je alleen bezig houd met jezelf en uiterlijkheden.

Ik werd laatst compleet verrast door een vriendin van mij. Heb een relatie met een wat oudere man, geen don juan zeg maar. Vroeg ze aan mij, maar waarom val je op hem? Ik zeg, om alles hoe hij praat, loopt, lacht, knuffelt, ruikt etc etc etc. zegt ze tegen mij; goh dan ben je niet zo oppervlakkig als ik dacht. Ik val alleen op mooie mannen....Serieus? Dat vind ik dus oppervlakkig.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven