Belastingteruggave 2011
donderdag 3 mei 2012 om 14:16
vrijdag 1 juni 2012 om 13:48
De Belastingdienst heeft uw man een bericht gestuurd dat er geld terug te krijgen is. (vanwege de cominatiekorting)
Heeft uw man aangifte 2010 gedaan? En zo ja, heeft hij geld teruggekregen? Is de inkomensafhankelijke combinatiekorting gegeven aan u of aan uw man? De regel is dat deze korting gegeven wordt aan degene met het laagste inkomen. Dit inkomen moet minimaal een kleine ¤ 5000 zijn zoals hierboven reeds vermeld.

vrijdag 1 juni 2012 om 15:32
Troost je, aangiftedatum zegt blijkbaar helemaal niets. Ik heb in januari aangifte gedaan, echt meteen toen het programma te downloaden was, en ik heb vandaag mijn brief binnen gekregen, met dagtekening morgen! Dit jaar echt heel laat voor mijn toen, voorheen altijd voor 20 mei (5 jaar teruggekeken) al op mijn rekening staan.
Het geld is er nu nog niet, maar dat zal binnenkort wel volgen,

vrijdag 1 juni 2012 om 19:45
Jemig, dat is laat zeg.
Ik weet dat ze er officieel zoveel jaar over mogen doen, maar tot nu toe kreeg ik altijd tussen april en juni ergens de kinderopvangtoeslag van anderhalf jaar ervoor terug.
Van 2010 krijg ik waarschijnlijk een kleine 1000 euro terug, en dat zou ik deze zomer wel héél erg goed kunnen gebruiken...
Hopelijk wordt het niet pas volgend jaar...
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

zondag 3 juni 2012 om 00:01
Hier ook nog niks, maar ook pas in april aangifte gedaan. Wel net de brief over de toeslagen van 2010 in de bus gehad. Krijg ik nog een hoop extra! Ik vond het al zo raar dat ik helemaal geen toeslag kreeg. Dus ik wacht nog op het grote geld van de belastingteruggave 2011, maar heb toch al een opwarmertje binnen.
Ik las trouwens in dit bericht; http://www.nu.nl/geldzake ... st-complex-in-spanje.html Dat Nederlanders gemiddeld 2 tot 5 uur over hun aangifte doen. Wat doe je in godsnaam in die tijd?! Ik deed er dit jaar 5 minuten over. OK, misschien 10. Maar dat was het wel. Waar kun je in godsnaam 5 uur mee bezig zijn? Dit kan toch niet alleen van mensen zijn die in dit jaar nee huis hebben gekocht of iets dergelijks. Het is toch ieder jaar ongeveer hetzelfde riedeltje? Hoe lang deden jullie erover?
Ik las trouwens in dit bericht; http://www.nu.nl/geldzake ... st-complex-in-spanje.html Dat Nederlanders gemiddeld 2 tot 5 uur over hun aangifte doen. Wat doe je in godsnaam in die tijd?! Ik deed er dit jaar 5 minuten over. OK, misschien 10. Maar dat was het wel. Waar kun je in godsnaam 5 uur mee bezig zijn? Dit kan toch niet alleen van mensen zijn die in dit jaar nee huis hebben gekocht of iets dergelijks. Het is toch ieder jaar ongeveer hetzelfde riedeltje? Hoe lang deden jullie erover?

zondag 3 juni 2012 om 10:54
quote:gember999 schreef op 03 juni 2012 @ 00:01:
Hier ook nog niks, maar ook pas in april aangifte gedaan. Wel net de brief over de toeslagen van 2010 in de bus gehad. Krijg ik nog een hoop extra! Ik vond het al zo raar dat ik helemaal geen toeslag kreeg. Dus ik wacht nog op het grote geld van de belastingteruggave 2011, maar heb toch al een opwarmertje binnen.
Ik las trouwens in dit bericht; http://www.nu.nl/geldzake ... st-complex-in-spanje.html Dat Nederlanders gemiddeld 2 tot 5 uur over hun aangifte doen. Wat doe je in godsnaam in die tijd?! Ik deed er dit jaar 5 minuten over. OK, misschien 10. Maar dat was het wel. Waar kun je in godsnaam 5 uur mee bezig zijn? Dit kan toch niet alleen van mensen zijn die in dit jaar nee huis hebben gekocht of iets dergelijks. Het is toch ieder jaar ongeveer hetzelfde riedeltje? Hoe lang deden jullie erover?Voor mezelf ongeveer een uurtje. Maar bij mijn ouders heb ik er zeker 2-3 uur over gedaan. Dat is allemaal een stuk ingewikkelder.
Ik las trouwens in dit bericht; http://www.nu.nl/geldzake ... st-complex-in-spanje.html Dat Nederlanders gemiddeld 2 tot 5 uur over hun aangifte doen. Wat doe je in godsnaam in die tijd?! Ik deed er dit jaar 5 minuten over. OK, misschien 10. Maar dat was het wel. Waar kun je in godsnaam 5 uur mee bezig zijn? Dit kan toch niet alleen van mensen zijn die in dit jaar nee huis hebben gekocht of iets dergelijks. Het is toch ieder jaar ongeveer hetzelfde riedeltje? Hoe lang deden jullie erover?Voor mezelf ongeveer een uurtje. Maar bij mijn ouders heb ik er zeker 2-3 uur over gedaan. Dat is allemaal een stuk ingewikkelder.
zondag 3 juni 2012 om 17:55
Weeeh, ik heb ook nog steeds niks..
partner kreeg al op 27 april een brief, mn zoon gisteren (hij heeft naast school n bijbaantje en vraagt loonheffing terug, het verzoek heeftie pas een week of 4 geleden verzonden!)
En zo blijven de wachtenden met een klein clubje over..
Ben wel benieuwd hoeveel heffingsrente we dan inmiddels krijgen

En zo blijven de wachtenden met een klein clubje over..
Ben wel benieuwd hoeveel heffingsrente we dan inmiddels krijgen
zondag 3 juni 2012 om 18:46
We hebben heel vroeg aangifte gedaan (al in januari geloof ik, of begin februari) en gisteren eindelijk de brieven ontvangen. Dagtekening 5 juni. Ik verwacht dat 't geld dan binnen een paar dagen overgemaakt wordt.
Die heffingsrente stelt weinig voor hoor, ik krijg tegen de 2500 euro terug waarvan 3 tientjes heffingsrente.
Die heffingsrente stelt weinig voor hoor, ik krijg tegen de 2500 euro terug waarvan 3 tientjes heffingsrente.
maandag 4 juni 2012 om 00:59
Ik krijg al mijn teruggaaf ook tegelijk. En dan is dat al snel een paar duizend euro. Dat spaart veel makkelijker dan wanneer je het iedere maand op de rekening zou krijgen. En daarnaast lijkt het me sowieso belangrijk om de hypotheek bruto te kunnen betalen, dus daarom is het psychologisch ook handiger de HRA jaarlijks te verrekenen.