Vertrouwen

03-06-2012 18:29 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
best lastig om op internet een verhaal te plaatsen. Ik heb een hele goede vriendin waar ik alles meedeel.Echt alles. Ik zie haar als familie. Ze is zelf van Koerdische afkomst. Dus best emotioneel aangelegd. We hebben afgesproken alles wat we delen voor ons zelf houden. Ik heb dat ook plechtig beloofd aan haar. Dat is ruim 3 jaar goed gegaan. Tot een paar weken geleden. Ze vertelde me dan een vriendin (oud-collega) van haar op vakantie was geweest in Egypte, terwijl ze al een paar maanden ziek was al geweest. Dus ook ziek van haar werk. Dus die vriendin was zonder dat haar eigen baas het wist op vakantie geweest in Egypte. Mijn vriendin heeft dit aan mij verteld, terwijl ze dat eigenlijk niet had mogen vertellen. Ik met mijn stomme kop vroeg gisteren via sms hoe de vakantie was geweest in Egypte aan die oud-collega. Ik was het helemaal vergeten dat ik het er niet had mogen vragen. Dus zij vroeg om opheldering aan mijn beste vriendin en kwam daardoor in de problemen. Ze stond woedend op de voice mail dat ik haar vertrouwen had beschaamd en dat ze helemaal niemand meer kan vertrouwen. Dat had ze ook in een keiharde mail aan me doorgegeven. Ik geprobeerd te bellen, voice mail ingesproken mijn excuses aangeboden, talloze sms'jes verstuurd. Excuusmail verstuurd, aangegeven dat ik niet zonder haar kan, dat ze de belangrijkste persoon uit mijn leven is. Ook dat ik ook maar een mens ben en fouten kan maken. Ik had er totaal niet bij nagedacht toen ik haar vriendin smste, het ging niet expres. Ik heb gevraagd of we het uit kunnen praten, maar ze heeft daar geen behoefte aan en wil met rust gelaten worden. Ik ben er zo verdrietig van joh. Ik kan er echt helemaal niks aan doen. Dat ik een blunder van jewelste heb begaan,maar ik heb het verder aan niemand doorgeluld. Nu is ze mijn vertrouwen in mij kwijt. Komt nog bij dat haar nichtje vorige week is overleden. Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen? Hoe zouden jullie reageren als jullie in de situatie van mijn vriendin zouden verkeren. Hoe kan je iemands vertrouwen terugwinnen. Ik zelf heb het gevoel dat ik haar ook moet mailen dat ik het heel erg vindt dat ik haar zoveel verdriet heb gedaan en haar woede en teleurstelling begrijp, maar aan de andere kant heeft ze het wel verteld over dat haar vriendin op vakantie was gegaan in Egypte terwijl die ziek was. Ik vind het ook niet eerlijk dat ik het niet persoonlijk aan haar kan uitleggen, maar meteen oordeelt dat ze voorlopig niet met me wil praten. Kan ik dat aan haar mailen? Mijn gevoelens uiten? Aangeven dat ze eigenlijk kan oordelen als ze persoonlijk mijn verhaal heeft aangehoord…. Ik heb er zoveel verdriet van, moet constant aan haar denken…Ik haat mezelf
quote:man33 schreef op 04 juni 2012 @ 11:21:

Weet je ik ben gewoon gevoelig ingesteld? Hoe moet je zoiets verwerken?

Ik zou eens héél boos worden.

Ik kan me niet voorstellen dat dit de eerste rare (re)actie van haar is in al die jaren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:man33 schreef op 04 juni 2012 @ 11:21:

Weet je ik ben gewoon gevoelig ingesteld? Hoe moet je zoiets verwerken?

Uithuilen en weer doorgaan, er zit weinig anders op. Je kunt het wat systematischer aanpakken, als je wilt. Er zijn diverse Amerikaanse zelfhulp-boeken, zeer goede.

Overigens, ik vind dat je behoorlijk "vervlochten" was in deze vriendschap. Het komt op mij over, alsof je een soort kopje onder ging, emotioneel gezien.
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een vreselijk overdreven reactie van haar! Het is toch niet zo dat jij het aan haar baas hebt verteld dat ze naar Egypte was. Bovendien als ze al zo ziek was, had ze het tegen niemand moeten vertellen als het niet uit mocht komen. Nu ben jij op die vriendin na de enige die het weet nou wat vreselijk..

Dat jij per ongeluk een smsje stuurde en geïnteresseerd over wilde komen, dat was gewoon lief bedoeld. Dat je je vriendin haar gevoelens hebt gekwetst door het te vertellen snap ik wel. Maar als dat de reden is om de vriendschap af te sluiten, kan ik niets anders zeggen dan dat het geen echte vriendschap was.

Iedereen maakt fouten. Jou fout is wel heel erg klein wat dit betreft. Ik begrijp het vertrouwen deel wel hoor, maar het blijft een foutje. Het is niet zo dat je dat vaker zou doen of expres deed.

Misschien ben je beter af zo, uiteindelijk.

Succes
Ik denk dat je wat signalen hebt gemist in het verleden.

Die meid spoort niet.

Was jullie relatie heel snel heel intiem? Je zegt dat het 3 jaar is goed gegaan, ken je elkaar al veel langer, of was het direct 2 handen op 1 buik?

Mij geeft het de indruk dat ze veel te snel veel te veel deelt, om dan ook snel weer heel ontgoocheld te zijn. Iemand die wat emotionele intelligentie mist, dus.
Pfff...wat bgb zegt: ik zou er ook heel boos om worden! Wat is vrendschap waard als je niet eens de ruimte krijgt om met elkaar in gesprek te gaan.

Het klinkt niet echt alsof zij een realstische kijk op het leven heeft. En is die zieke vriendin nou ook heeeeeel erg boos of leeft die inmiddels verder?
quote:alviraan schreef op 04 juni 2012 @ 18:15:

Ik denk dat je wat signalen hebt gemist in het verleden.

Die meid spoort niet.

Was jullie relatie heel snel heel intiem? Je zegt dat het 3 jaar is goed gegaan, ken je elkaar al veel langer, of was het direct 2 handen op 1 buik?

Mij geeft het de indruk dat ze veel te snel veel te veel deelt, om dan ook snel weer heel ontgoocheld te zijn. Iemand die wat emotionele intelligentie mist, dus.

We waren wel heel close. Niet dat we sexueel of zoiets dergelijks tot elkaar zijn aangetrokken. We deelden wel lief en leed over alles en hebben elkaar vaak geholpen met elkaars problemen.

Ik kende haar drie en een half jaar. We hadden meteen een klik.

Vanmiddag bij een psycholoog geweest. Ik was zo erg in de war dat ik er een einde aan wou maken. Hartstikke ongezond natuurlijk en niet goed. Ik heb momenteel zo''n hekel aan mezelf....
quote:man33 schreef op 04 juni 2012 @ 20:17:

[...]

Vanmiddag bij een psycholoog geweest. Ik was zo erg in de war dat ik er een einde aan wou maken. Hartstikke ongezond natuurlijk en niet goed. Ik heb momenteel zo''n hekel aan mezelf....

De fout ligt objectief bij haar. Ze kan of wil niet relativeren en houdt ervan nog even na te trappen. Laat je toch niet zo gebruiken.

Hoe groot is je kennissenkring? Maak je cirkel groot genoeg, dan hang je niet af van de grillen van 1 persoon.
Als je het niet met een slechte intentie hebt gedaan, dan is er niets slechts aan, alleen menselijk. Dat zij daar niet overheen kan kijken na alles wat jullie hebben gedeeld, zegt iets over haar. Als je op zoiets al wordt afgerekend. Kan je er niet met Martine over praten?
Zo hee, dat klinkt niet gezond. Haar mail niet en jouw reactie daar op al helemaal niet. Jullie relatie lijkt me daarom ook niet erg gezond. Richt je op andere, minder moeizame mensen.

En geen hekel aan jezelf hebben!
quote:man33 schreef op 04 juni 2012 @ 20:17:

[...]

We waren wel heel close. Niet dat we sexueel of zoiets dergelijks tot elkaar zijn aangetrokken. We deelden wel lief en leed over alles en hebben elkaar vaak geholpen met elkaars problemen.

Ik kende haar drie en een half jaar. We hadden meteen een klik.

Je moet het jezelf niet kwalijk nemen dat zij jou dit aandoet. Je bent ook maar een mens, en iedereen maakt wel eens fouten zoals je zelf al zei.

Je moet jezelf ernstig gaan afvragen of je met zo'n iemand nog wel contact wil hebben, want ze is het niet waard. ondanks het feit dat je zoveel lief en leed samen hebt gedeeld. ik snap dat dit niet makkelijk is, en je gevoelens hierover en voor haar je behoorlijk dwars zitten. Een goede vriend of vriendin, of je beste vriendin in dit geval kwijtraken is nooit leuk. Ik denk dat jeje nu moet beseffen dat ze blijkbaar altijd zo is geweest, en je nu dus achterkomt hoeveel waarde die vriendschap heeft gehad.

Is het zo dat ze lief en leed deelde omdat ze hetzelfde dacht over die vriendschap als jij deed? Zag zij wel hetzelfde als jij de dingen in haar zag? Dus qua vriendschap? Dat denk ik eerlijk gezegd na zo'n rotte actie van haar niet. Ik krijg eerder het gevoel dat ze je al die tijd heeft gebruikt en misbruikt om er zelf beter van te worden. Als het haar uitkwam kon ze dingen delen zodat ze er vanaf was, waarschijnlijk heb jij dit gezien als blijk van vertrouwen en waardering. Je hebt die vriendschap en haar mooier gemaakt dan het in werkelijkheid is.

Ik denk dat je nu juist teleurgesteld bent en verdriet hebt om een beeld van iemand die je zelf hebt geschapen. Want de realiteit is echter dat zij om een fout die jij begaat de vriendschap dan maar overboord gooit. Dat is geen vriendschap, want echte vriendschap is dat je ook fouten die een ander maakt kunt vergeven en vergeten. Dat doet zij niet, gelijk bij de eerste de beste fout de gelegenheid aangrijpen om flinke ruzie te maken en er een punt achterzetten. Daar zit of toch iets meer achter, misschien dat ze al die tijd wel van je af wilde, of misschien staat er wel wat anders in de weg die ze niet wil vertellen. maar trek het jezelf vooral niet aan.

Als ik lees hoe jij ermee omgaat, en hoe gevoelig je er voor bent zegt dit juist veel over jou. Je moet om die reden geen hekel aan jezelf hebben, want mensen als jij die emoties durven te tonen, dit soort dingen je raken maakt dat jij het meer waard bent dan iemand die er zo'n potje van maakt en je om die reden afwijst.

Maak je geen zorgen! Je hebt wat mij betreft al genoeg vertelt en laten zien dat jou geen blaam treft. Ik weet dat het nog je gevoel is wat aan je knaagt, maar vergeet niet, het is verdriet om een verkeerd beeld van iemand. Je hebt nu de ware aard van iemand gezien. En dat doet pijn. Al is het wel zo dat tijd alle wonden heelt, en ik er in geloof dat het een kwestie van tijd is dat je er weer helemaal bovenop bent.

Komt goed
quote:VotesforLeo schreef op 04 juni 2012 @ 20:27:

Als je het niet met een slechte intentie hebt gedaan, dan is er niets slechts aan, alleen menselijk. Dat zij daar niet overheen kan kijken na alles wat jullie hebben gedeeld, zegt iets over haar. Als je op zoiets al wordt afgerekend. Kan je er niet met Martine over praten?Ja,maar die heeft zelf ook psygische problemen en zwaar. Dat is dus wat lastig
Heeft je psycholoog je een beetje kunnen helpen vandaag?

Ik vind haar reactie superstom. Het slaat nergens op om het vertrouwen in jou nu maar meteen helemaal op te zeggen. Weet je, dan snap ik wel dat ze denkt dat ze Niemand kan vertrouwen..dat klopt dan, want niemand kan aan haar extreme standaarden voldoen.

Ik vroeg me nog wel iets af. Ze schrijft 'het is al zo zwaar' (dit is de druppel). Wat bedoelt ze? Heeft ze het moeilijk? Trekt ze jouw problemen niet meer? Of is dit te prive? Dan is het ook goed, je hoeft het niet per se te vertellen, ik vroeg het me gewoon af.

Nou Man33:

Keep Your Head Up!!
Ik sluit me bij Wupje aan, je hebt je best gedaan, je fout toegegeven de bal ligt nu bij haar.
quote:Primabella schreef op 04 juni 2012 @ 21:40:

Heeft je psycholoog je een beetje kunnen helpen vandaag?

Ik vind haar reactie superstom. Het slaat nergens op om het vertrouwen in jou nu maar meteen helemaal op te zeggen. Weet je, dan snap ik wel dat ze denkt dat ze Niemand kan vertrouwen..dat klopt dan, want niemand kan aan haar extreme standaarden voldoen.

Ik vroeg me nog wel iets af. Ze schrijft 'het is al zo zwaar' (dit is de druppel). Wat bedoelt ze? Heeft ze het moeilijk? Trekt ze jouw problemen niet meer? Of is dit te prive? Dan is het ook goed, je hoeft het niet per se te vertellen, ik vroeg het me gewoon af.

Nou Man33:

Keep Your Head Up!!

Ze heeft het inderdaad wel moielijk. Haar moeder is vroeg overleden een tijd terug en door de dood van haar nichtje komt alles weer naar boven. Harstikke erg voor haar natuurlijk. Ik heb getracht haar te helpen, maar ze wou helemaal geen steun meer hebben van mensen. Ze trok zich terug. Toen kwam de incident er bij en toen nam ze deze beslissing. Ja, ik heb zelf ook wel problemen, maar dat had ik op zij gezet om haar te helpen. Ze had me een paar maanden geleden geholpen. We hadden het er eigenlijk niet meer over gehad. Ik snap dat ze het heel moeilijk heeft. Als ze had gezegd ik wil met rust worden gelaten, een time-out, had ik dat begrepen en gerespecteerd. Maar de manier waarop ze onze vriendschap heeft verbroken vind ik niet kunnen, ook al heeft ze het heel zwaar. Mijn psychloog zegt dat het alleen maar erger wordt als ze zich zo terugtrekt en niet aan haar problemen gaat werken.

Ik heb gelukkig ook nog andere vrienden waarbij ik terecht kan, maar die zijn zelf nogal veroordelend naar haar toe en niet objectief. vandaar dat ik mijn gevoelens hier nu deel. Dat helpt me wel als ik eerlijk ben. Ik kan het nog steeds niet bevatten, doet heel veel pijn en weet nog steeds niet hoe ik het moet verwerken. Moet ik er niet meer aan denken? Maar dan ben ik bang dat ik het niet verwerk. Dat ik het bij me blijf dragen. Mijn zelfvertrouwen en zelfbeeld zijn erg aangetast door dit gedoe. Daar moet ik ook weer aan gaan werken.

Ik ga nu eerst maar keihard sporten.
Als dit akkefietje echt, maar dan ook echt, het enige is wat er is gebeurd, dan kun je haar beter kwijt dan rijk zijn.

Zoals je zegt 'ze is emotioneel', dat klopt. Maar wel heel erg over the top!
Je hebt een relatie met een andere vrouw dan deze vriendin?

Ik vind de reactie die jullie op elkaar hebben en de intensie ervan namelijk meer lijken op een liefdesrelatie dan op een vriendschap.

Kan me namelijk niet voorstellen dat je een jarenlange vriendschap weggooit na 1 verspreking.

Je hebt je excuus aangeboden,zij accepteert niet.

Maandje laten rusten,kaartje sturen hoe het met haar gaat en vragen of ze nog steeds achter haar beslissing staat de vriendschap definitief te verbreken.

Zo nee....top

Zo ja...definitief niet meer reageren.
quote:Cherke schreef op 05 juni 2012 @ 11:06:

Je hebt een relatie met een andere vrouw dan deze vriendin?

Ik vind de reactie die jullie op elkaar hebben en de intensie ervan namelijk meer lijken op een liefdesrelatie dan op een vriendschap.

Kan me namelijk niet voorstellen dat je een jarenlange vriendschap weggooit na 1 verspreking.

Je hebt je excuus aangeboden,zij accepteert niet.

Maandje laten rusten,kaartje sturen hoe het met haar gaat en vragen of ze nog steeds achter haar beslissing staat de vriendschap definitief te verbreken.

Zo nee....top

Zo ja...definitief niet meer reageren.Ik had geen sexuele verlangens naar haar als je dat bedoeld. Dat neemt niet weg dat ik erg veel van haar hou. Ik miste haar wel als ik haar een paar weken niet zag. Puur als maatje. Dat is echt heel zwaar nu. Ik probeer het van me af te schrijven en te delen. Dat schijnt goed te zijn voor het verwerken. Dus ik heb vanmorgen voor het eerst een brief verstuurd naar mijn beste vriendin zonder datik deze daadwerkelijk verstuurd. Er zit nu ook zoveel woede. Die wordt eigenlijk steeds forser. Als iets kleins zoals het bedden opmaken niet helemaal lukt, ga ik helemal uit mijn plaat. Belachelijk eigenlijk. Het is niet anders.
Maar heb je nu wel of niet een relatie met een andere vrouw?
Fijn dat (o.a.) hier schrijven je helpt. Volgens mij ben je het nu aan het verwerken. Neem de tijd.
Ze dumpt je als beste vriend omdat jij per ongeluk iets doet wat zij met opzet heeft gedaan bij iemand anders.

Ze is zelf nog minder te vertrouwen in haar eigen ogen!

Waardeloos... heel jammer, maar iemand die niet kan vergeven, die een waardevolle vriendschap weggooit en heel erg hypocriet is, die kan je beter kwijt zijn.

En iemand die niet geholpen wil worden, die kan je niet helpen.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
quote:brandy38 schreef op 06 juni 2012 @ 13:30:

Maar heb je nu wel of niet een relatie met een andere vrouw?Ja ik heb een vriendin. Ze is van alles op de hoogte en wist van onze vrienschap. Ze kende haar ook, want we kwamen bij elkaar over de vloer.
Misschien beoordelen je vrienden haar wel objectiever dan je denkt.

Ik heb trouwens weleens het idee dat mensen die van vertrouwen zo'n big deal maken zelf nogal achterbaks zijn en/of hypocriet.

Sterke ermee
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:man33 schreef op 06 juni 2012 @ 21:02:

[...]

Ja ik heb een vriendin. Ze is van alles op de hoogte en wist van onze vrienschap. Ze kende haar ook, want we kwamen bij elkaar over de vloer.

Maar weet ze dan ook dat je beste [ex]vriendin ALLES voor je is, de belangrijkste persoon in je leven en dat je zelfs aan zelfmoord denkt door haar? Vindt je dat niet een beetje gek?

Ik zou not amused zijn als ik zo'n partner zou hebben. En dat is nog zacht uitgedrukt.

Volgens mij speelt er idd veel en veel meer en weet jouw partner minder dan je beweert. Vaag hoor.
Nou, als mijn man zó bezig zou zijn met 'een' vriendin zou ik dat ook verre van leuk vinden. Zelfmoord, echt? Het komt op mij ook over alsof je dit erger vindt dan wanneer je vriendin het uit zou maken.
aangegeven dat ik niet zonder haar kan, dat ze de belangrijkste persoon uit mijn leven is

Ik zou hier nog eens goed over nadenken TO!

Lijkt mij heel goed als jullie afzonderlijk van elkaar aan jullie eigen problemen werken. Als je zelfs in staat bent om vanwege een verbroken "vriendschap" zelfmoord te plegen dan is die vriendschap relatie ook niet echt gezond.

Ben eigenlijk ook heel benieuwd wat je vriendin hier allemaal van vind?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven