Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VI

01-05-2012 09:45 2996 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel VI waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Vrekwaardig eten

Baby vrekking
Ik heb net mijn ramen gewassen en vroeg me af of die sponzen ook in de wasmachine uitgewassen kunnen worden. Of krijg ik dan juist overal van die kleine kruimelige stukjes spons tussen? Wie heeft ervaring?
Nog bedankt voor de tip om de vaatwastablet door midden te doen. Ik heb het gisteravond voor het eerst geprobeerd en alles was schoon. Dat betekent dat ik geen doos meer voor dit jaar hoef te kopen. Ik koop ze alleen als ze afgeprijsd zijn, van 16 euro naar 7 euro.
quote:tess97 schreef op 04 juni 2012 @ 16:07:

Ik heb net mijn ramen gewassen en vroeg me af of die sponzen ook in de wasmachine uitgewassen kunnen worden. Of krijg ik dan juist overal van die kleine kruimelige stukjes spons tussen? Wie heeft ervaring?

Dat ligt er denk ik aan wat voor soort spons je hebt? Zo'n 'zeemleer-achtige'? Die zo keihard opdroogt als hij droog is? Of een schuurspons-achtige spons? Of een natuurspons?

Je kunt het altijd proberen, en ze in een (oud) kussensloop doen en die dichtbinden, dan heb je geen eventueel sponsen-kruimels door je hele machine en je wasgoed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oja, dat is een goed idee Himalaya. Ik heb net nog een sloop gebruikt bij mijn vitrage. Bij mijn ene vitrage wilden die ophangdingetjes er niet uit en door er een sloop omheen te binden kon ik ze onbeschadigd uitwassen.
Bedankt voor de tip van de lonten, nu weet ik waar ik ongeveer moet zoeken.

Daarnet lekker gevrekt: ik heb voor mijn man en mijzelf voor een jaar lenzen besteld bij de Hans Anders met 30% korting. Via Euroclix, dus hopelijk ook nog clix erbij.

Van de week even naar Kruidvat voor een fietsstoeltje voor op de fiets van mijn man en naar de Hema voor 15% korting op verschillende dingen.

Hmm, even kijken of dat óók via internet/Euroclix te krijgen is...
Hoi

Vraagje: Ik ben vandaag wezen kijken voor een nieuw bed.

We willen graag een boxspring.

Nu hebben we wel iets geschikts gezien.

Eentje die was afgeprijst van 1599,-- voor 999,-

(Dan kwamen er nog allerlei extra kosten bij voor extra kwaliteit matras en een luxere topping enz. enz.)

NU mijn vraag: Kan je hierop nog afdingen?

Ik kan het natuurlijk altijd proberen, maar hun zeggen natuurlijk dat het al een super aanbieding is (terwijl ik dat eigenlijk niet geloof, maar ik weet dan ook niet meer wat ik dan nog meer kan zeggen)
quote:greatwhitesilence schreef op 04 juni 2012 @ 19:49:

Daarnet lekker gevrekt: ik heb voor mijn man en mijzelf voor een jaar lenzen besteld bij de Hans Anders met 30% korting. Via Euroclix, dus hopelijk ook nog clix erbij.

Ik heb dus vorige week vrijdag (!) voor 75 euro een halfjaar aan lenzen gekocht. Van beide doosjes ook al gelijk een lens in gebruik :( Kan ik het nog maken om terug te gaan naar de winkel? Scheelt toch bijna 25 euro potverdikke..
Gewoon iemand meenemen die goed is in afdingen.

Wij hebben zelfs eens een bedombouw meegekregen die voor iemand besteld was, maar diegene was nog niet gebeld dat hij binnen was gekomen, en wij waren er meteen weg van.

De winkel heeft opnieuw een ombouw besteld voor diegene, en wij hadden 's avonds een mooi nieuw bed.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik ben zoooo blij!!!

Man en ik hadden gedacht dat wij dit jaar bij de ib van de vrienden van de blauwe envelop moesten betalen. Dus als een echt vrek geld gereserveerd. Nu blijkt dat wij het gereserveerde bedrag keer 2 terug krijgen van de bd!!! Inclusief ons eigen reserve deel is het echt een fors bedrag!!! Nu kunnen we zorgeloos onze verbouwing van de slaapkamers afmaken waar wij eerst voor wilden sparen en de rest gaat lekker naar de spaar!! Jippie, in juni dus ons spaardoel voor het hele jaar gehaald!!!
Da's een leuke meevaller Flinterke!

Maar hoe kwamen jullie er bij dat jullie bij moesten betalen, maar nu het bedrag 2x terug krijgen? is het al de definitieve aanslag?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Flinterke schreef op 04 juni 2012 @ 22:22:

Ik ben zoooo blij!!!

Man en ik hadden gedacht dat wij dit jaar bij de ib van de vrienden van de blauwe envelop moesten betalen. Dus als een echt vrek geld gereserveerd. Nu blijkt dat wij het gereserveerde bedrag keer 2 terug krijgen van de bd!!! Inclusief ons eigen reserve deel is het echt een fors bedrag!!! Nu kunnen we zorgeloos onze verbouwing van de slaapkamers afmaken waar wij eerst voor wilden sparen en de rest gaat lekker naar de spaar!! Jippie, in juni dus ons spaardoel voor het hele jaar gehaald!!!

Dat zou ik maar niet gaan uitgeven voor je de definitieve aanslag in handen hebt gekregen Flinterke.

Ik heb 3 jaar geleden ook eens een prachtig bedrag teruggehad maar kon het meeste daarvan later weer gaan terugbetalen. Gelukkig had ik het mooi op de spaarbank geparkeerd dus ik kreeg er geen problemen door.
@ mountainbike: balen zeg. Wij hebben afgelopen woensdag nog een doos lenzenvloeistof gehaald, maar daarvan is de schade niet zo groot natuurlijk...
Heeft iemand toevallig de ek quizz van money millionaire al gedaan?

Geen addertjes onder het gras?
quote:mountainbike schreef op 04 juni 2012 @ 21:45:

[...]

Ik heb dus vorige week vrijdag (!) voor 75 euro een halfjaar aan lenzen gekocht. Van beide doosjes ook al gelijk een lens in gebruik :( Kan ik het nog maken om terug te gaan naar de winkel? Scheelt toch bijna 25 euro potverdikke..Ik hou die aanbiedingen voortaan ook in de gaten, ik heb laatst voor een halfjaar hydrogel lenzen gekocht incl. Voor een halfjaar gratis vloeistof voor 37,50. Normaal heb ik altijd de normale lenzen van Hans Anders, die me 45 euro per half jaar excl. Vloeistof kosten.
@lydiam: ik gebruik als mal altijd oude bloempotten van de kringloop. Soms, als het leuke bloempotten zijn laat ik ze er gewoon omheen en anders tik ik ze met een hamer voorzichtig kapot. Ik gebruik ook wel eens oude glazen flessen maar dan moeten ze wel van dik glas zijn in verband met de hoge temperatuur van het gesmolten kaarsvet. Aan de lont doe ik dan een spijker zodat hij netjes op de bodem blijft.

Overigens kun je hetzelfde doen met stukjes zeep die over zijn. Ook au bain marie smelten en dan in vormen gieten, evt. met een druppel parfum erbij. Als je zeep in een melkpak van 0,5 liter giet kun je er mooie blokken van snijden. Lintje eromheen en je hebt een leuk cadeautje.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Leuke tip van die zeep! Al heb ik eigenlijk nooit stukken zeep... haha!

De lege melkpakken vond ik het erg goed doen als mal, en ze kosten niets ;). Anders gooi ik ze toch maar weg.
lydiam1: Bedankt voor de uitleg. quote:Flinterke schreef op 04 juni 2012 @ 22:22:

Ik ben zoooo blij!!!

Zo dat is leuk nieuws!

quote:Ikbenanoniem schreef op 05 juni 2012 @ 07:46:

Heeft iemand toevallig de ek quizz van money millionaire al gedaan?

Geen addertjes onder het gras?Geen addertje onder het gras ;)
Flinterke, daar wordt een mens blij van!

Ik vroeg me af hoe de ervaringen hier zijn van Groupon-akties in goede restaurants. Ik lees steeds bij reviews dat je als voucher-klant heel anders behandeld wordt.

Hoe zijn jullie ervaringen?
Ik ben één keer via Groupon uit eten geweest (trouwens geen 'goed restaurant', Pannenkoeken). Maar dat beviel prima! Een restaurant kiest er zelf voor om met Groupon samen te werken en heeft daar vast zijn redenen voor, dus ze weten dat ze couponklanten gaan krijgen. Ik zeg niet dat het nergens gebeurt, maar ik zou het raar vinden als die dan anders behandeld zouden worden.. Vaak zit er bij die coupons geen drinken inbegrepen, let daar even op.
Ik ben nu vier keer uit eten geweest met Groupon en al mijn ervaringen waren zeer positief. Voor een leuk bedrag kan je vaak heerlijk eten!
Via Try Now kan je nu Libresse inlegkruisjes proberen en een Ariel wastablet!
Alweer een ariel tab? Eens kijken of ik dat nog kan... al een paar maanden geleden ook gedaan namelijk.
Het werkt nog!
Bij mij inderdaad ook ;)
Je kan via trynow gratis ariel tabs aanvragen
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven