Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VI

01-05-2012 09:45 2996 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel VI waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Vrekwaardig eten

Baby vrekking
Heeft er nog iemand plannen om voor 1 juli naar het Dolfinarium te gaan? Ik heb 1 gratis toegangskaart en kortingsbonnen van ¤ 5,- per persoon geldig tot en met 30 juni. Mocht ik iemand hier blij mee kunnen, mail dan naar akclub@hotmail.com
Ik twijfel ook of ik de creme van het Kruidvat ga halen (ik had niet de Q-10 maar de vitamine E versie), normaal gebruik ik die van de Aldi, Biocura, maar dit is nog een euro per potje goedkoper en mijn huidige potje nachtcreme begint op te raken..

Gisteren goed gevrekt, andijvie bij moeders uit de kas meegenomen, en aardbeien en de eerste radijsjes uit eigen tuin verwerkt tot rauwkostsalade voor bij de lunch. Daarna van alle opgespaarde restjes kaarsvet twee nieuwe grote kaarsen gemaakt, leuk om te doen, heel makkelijk en vrekwaardig!
Voor degene die de Kleenex GTA nog moeten doen: Tot 17 juni bij Trekpleister 2+2 gratis! (en je hebt geen bon nodig om mee te sturen, alleen formulier en streepjescode) Vriend 1 dus en ik 1 en dan hebben we er 4 ;).

De Dash uit de Libelle moet ik ook nog en Dash en Dreft zijn 50% korting deze week bij AH, ik weet alleen niet of je de normale of de aanbiedingsprijs vergoedt krijgt...
quote:lydiam1 schreef op 04 juni 2012 @ 09:25:

Voor degene die de Kleenex GTA nog moeten doen: Tot 17 juni bij Trekpleister 2+2 gratis! (en je hebt geen bon nodig om mee te sturen, alleen formulier en streepjescode) Vriend 1 dus en ik 1 en dan hebben we er 4 ;).

De Dash uit de Libelle moet ik ook nog en Dash en Dreft zijn 50% korting deze week bij AH, ik weet alleen niet of je de normale of de aanbiedingsprijs vergoedt krijgt...Waar kun je dat formulier van Kleenex vinden? Ik zie op de website niets, maar zit misschien verkeerd te kijken...
http://www.lekkerlevenmetminder.nl

Over sparen, besparen, consuminderen en financiële vrijheid
Ik heb dat in mijn mail gekregen, laatst met die hooikoortsactie.. kon je een pakketje winnen als je bij de eerste honderd zat, de overige deelnemers kregen een formulier voor GTA.
Er kunnen nog steeds nieuwe respondenten aangemeld worden bij TNS Nipo: "Kent u personen die roken? Of personen die met anderen een huishouden vormen waarin iemand in dat huishouden rookt?"

Mocht iemand willen dan kun je je (viva) mailadres hier neerzetten of naar mij mailen, dan meld ik je wel aan.
quote:xJanna schreef op 04 juni 2012 @ 11:14:

Er kunnen nog steeds nieuwe respondenten aangemeld worden bij TNS Nipo: "Kent u personen die roken? Of personen die met anderen een huishouden vormen waarin iemand in dat huishouden rookt?"

Mocht iemand willen dan kun je je (viva) mailadres hier neerzetten of naar mij mailen, dan meld ik je wel aan.Hoi Janna, je mag mij wel aanmelden: vivakerss@hotmail.com
Gedaan misskerss. Ik las hier al dat het lang duurt voor je er iets van hoort
Bedankt Janna, en ik zal het wel afwachten. Ik loop niet weg ;)

De Optimel yoghurtdrink is trouwens in de aanbieding bij AH. Tweede pak gratis. Voor de Optimelliefhebbers ;)
De Kleenex GTA die ik op internet kan vinden is deze: www.verkoudenvriendenstuurjekleenex.nl/ ... intbon.pdf

en die is maar tot eind april geldig. Is er nog een andere kleenex actie dan?
formulier : www.kleenexhooikoorts.nl/includes/coupon.pdf

tot eind van deze maand geldig.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Die bedoelde ik ja ;)
Gevonden op deze site : http://dutchcouponing.blogspot.nl/ is er zeker 1 om in je favorieten te zetten. denk dat 95% van de GTA's hierop staat.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
quote:misskerss schreef op 04 juni 2012 @ 11:26:

De Optimel yoghurtdrink is trouwens in de aanbieding bij AH. Tweede pak gratis. Voor de Optimelliefhebbers ;)

Ik ben met name liefhebber van de codes

Ben een beetje afgeknapt op de smaak van Optimel, heb het waarschijnlijk te vaak gegeten/gedronken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:lydiam1 schreef op 04 juni 2012 @ 09:02:

Ik twijfel ook of ik de creme van het Kruidvat ga halen (ik had niet de Q-10 maar de vitamine E versie), normaal gebruik ik die van de Aldi, Biocura, maar dit is nog een euro per potje goedkoper en mijn huidige potje nachtcreme begint op te raken..

Gisteren goed gevrekt, andijvie bij moeders uit de kas meegenomen, en aardbeien en de eerste radijsjes uit eigen tuin verwerkt tot rauwkostsalade voor bij de lunch. Daarna van alle opgespaarde restjes kaarsvet twee nieuwe grote kaarsen gemaakt, leuk om te doen, heel makkelijk en vrekwaardig!Hoe heb je dat gedaan?
Da's echt heeeeel makkelijk!

Je verzamelt al je restjes kaarsvet (wat eraf gedropen is en de onderkantjes enzo), ik pulk daar wel altijd meteen de stickers vanaf eventueel en breek ze zo, dat ik de lontjes eruit kan halen, dat er geen troep meer in zit, dus puur kaarvet (troep is er tijdens het smelten nog wel uit te vissen maar dat vind ik niet handig).

Ik bewaar ze in oude schepijs verpakkingen, 1 zo'n verpakking vol geeft al een mooi formaat kaars, ik sorteer dan ook nog op kleur, ik had allemaal rood en roze tinten nu en geel/groen/oranje.

Dat smelt je au bain marie in een oud pannetje.

Als mal kun je een leeg melkpak gebruiken, de bovenkant knip je af en aan de onderkant prik je een gaatje waar je de lont doorheen haalt. die knoop ik vast aan een potloot, bovenin het pak maak ik twee inhammetjes waar ik het potlood inhang, dan trek je de lont onder het pak strak en plak je hem vast met tape, niet te zuinig, dan gaat hij lekken.... (bahbah)

En dan giet je het gesmolten kaarsvet erin, paar uur laten staan totdat hij helemaal hard is (niet teveel in knijpen of oppakken, wordt de kaars lelijk van) en klaar is kees!
Als iemand weet hoe ik een foto kan plaatsten kan ik die hier toevoegen...
Uploaden op mijnalbum.nl of soortgelijke site en dan de link daarvan (via je rechtermuisknop zie je die staan) via het fotootje (4de hokje van rechts) uploaden hier.
quote:adios schreef op 04 juni 2012 @ 12:25:

Gevonden op deze site : http://dutchcouponing.blogspot.nl/ is er zeker 1 om in je favorieten te zetten. denk dat 95% van de GTA's hierop staat.

Hoi allen,

Ik lees hier regelmatig mee en ben superblij met deze site. Thanx!
quote:xJanna schreef op 04 juni 2012 @ 14:32:

Uploaden op mijnalbum.nl of soortgelijke site en dan de link daarvan (via je rechtermuisknop zie je die staan) via het fotootje (4de hokje van rechts) uploaden hier.Thanks voor de tip, maar dat vind ik te ingewikkeld hoor, haha! dus dat gaat hem niet worden ;) Maar het is in elk geval heel makkelijk om die kaarsen te maken!
quote:xJanna schreef op 04 juni 2012 @ 14:32:

Uploaden op mijnalbum.nl of soortgelijke site en dan de link daarvan (via je rechtermuisknop zie je die staan) via het fotootje (4de hokje van rechts) uploaden hier.Thanks voor de tip, maar dat vind ik te ingewikkeld hoor, haha! dus dat gaat hem niet worden ;) Maar het is in elk geval heel makkelijk om die kaarsen te maken!
Waar haal je de lonten vandaan? Of is dat gewoon een stukje touw ofzo?
Valt het mogelijk kunnen krijgen van een baan ook onder vrekken, of is dat de verkeerde kant van de medaille? *hoopt, duimt, wil heel graag dat wat in m'n hoofd zit kan*
Die lont heb ik via marktplaats gekocht, was 2,50 voor 10 meter geloof ik. maar ander katoenen touw kan ook denk ik..
quote:greatwhitesilence schreef op 04 juni 2012 @ 15:18:

Waar haal je de lonten vandaan? Of is dat gewoon een stukje touw ofzo?

ik haal ze bij de hobbywinkel.

zijn in verschillende maten ( dikte) te koop. je kan ze zelf op lengte knippen. zou niet te dikke lonten nemen, daar krijg je grote vlammen van op kleine kaarsjes.

meestal staat er op de verpakking wel voor welke dikte kaarsen het bedoeld is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven