Trouwen kindercadeautjes

06-06-2012 08:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan deze zomer trouwen! Er komen op het feest zo'n twaalf kinderen van familie en vrienden in de leeftijd van 0 tot 8 jaar. Ik wil voor alle kinderen graag een persoonlijk pakketje maken met allemaal kleine cadeautjes. Als aardigheidje en om ze een beetje bezig te houden.

Voor de oudere kinderen zat ik te denken tekenspulletjes, stickers en bellenblaas. Maar wat doe ik met de kleintjes? Die zijn voor veel dingen nog te klein toch? (ik heb geen kinderen :-)

Er zijn twee meisjes van anderhalf en een van twee en een van drie. Wil hen graag iets vergelijkbaars geven maar weet niet wat.

Het mag niet te groot zijn.(want moet in het pakketje passen) of te duur (want is maar een aardigheidje en alles bij elkaar 12 kids) En liefst nog een beetje passend bij een bruiloft.

Alle ideeen zijn welkom! Dank!
Van hoe laat tot hoe laat is het feest?

Ik denk dat de allerkleinsten dat niet eens gaan redden namelijk. i.v.m. slaapjes.
Geen cadeautjes, maar een nanny. Voor iedereen een zegen, geloof me.
Mijn dochter van bijna 1,5 is gek op haar tekenbord. Met zo'n magneetpennetje en nu te koop bij Trekpleister voor 1,49. Dat is ook leuk voor de iets oudere kleine kinderen. Ook vind zij Little People en boeken leuk.
Voor de kleinsten een plastic auto, kleurpotloden, rozijntjes, kinderboeken, popjes à la little people, koekje.
Het gaat alleen om de kinderen van familie en vrienden die van ongeveer éen uur 's middags tot ongeveer een uur of zes erbij zullen zijn. Als ze moe zijn worden ze opgehaald door de oppas of opa en oma.

Het gaat om die uurtjes dat ze er wel zijn. En ook een beetje om het idee. Misschien beetje vreemd om de kleintjes niets te geven terwijl hun grote broers en zussen cadeaus mee naar huis krijgen.
Bij de Action kan je trouwens best leuke en goedkope dingen voor de kinderen kopen: knutselspullen, boekjes, houten blokken om mee te bouwen, knuffels, balletjes, autootjes, enz.

En nog een hele fijne trouwdag, gefeliciteerd!
Bellenblaas en stickers is juist iets voor de kleintjes .
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Juist die kleintjes vinden bellenblaas erg leuk!

Oh, mosterd...
Vast een stomme vraag dan. Maar stoppen die van anderhalf niet nog alles in hun mond? Inclusief bellenblaas en stickers?
Kinderen van anderhalf houden het flesje bellenblaas op z'n kop en zitten onder de vlekken dan. Geen goed plan dus...
Ik zou mijn dochter niet zelf met de stickers en bellenblaas laten rommelen. Is inderdaad geen handig idee. Zelf blaas ik bellen als ze in bad zit en stickers krijgt ze nog niet.
quote:iniminimuisje schreef op 06 juni 2012 @ 09:01:

Vast een stomme vraag dan. Maar stoppen die van anderhalf niet nog alles in hun mond? Inclusief bellenblaas en stickers? Dat gaat alleen onder begeleiding goed. Dat risico wil je niet lopen op je trouwdag.
Een (kartonnen) boekje, klein knuffelbeestje, autootje (let op kleine onderdelen!), Little People, een bal(letje)

Bellenblaas is best leuk voor die ukkies, maar daar kunnen ze zelf niets mee doen en dan zijn ze daarin dus afhankelijk van anderen
Mijn nichtje van 2 is gek op haar plastic gereedschap, ze loopt de hele dag te zagen en te hameren
Zo'n magnetisch tekenbordje dat iemand al noemde is erg leuk. Let wel op dat er geen losse magneetjes bij zitten. Verder een klein balletje of autootje of een kartonnen boekje.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
lief dat je ook aan de kleinste gasten denkt, daar kunnen veel volwassenen een voorbeeld aan nemen.

Vraag het anders aan de betreffende ouders, waar je hun kinderen een plezier mee doet. Waarschijnlijk nemen ze zelf ook al speeltjes mee.
Bij de Wibra zijn kinderkleurpotloden te koop. 6 dikke kleurpotloden voor ¤3,00. Op de verpakking staat dat het vanaf 3 jaar is, omdat er ook een puntenslijper bij zit. Mijn dochter kleurt met deze potloden al vanaf dat ze 1,5 is.

Een magisch tekenbord vinden die kleintjes ook echt superleuk!
Ik weet niet of je bij het feest ook naar buiten kunt? Dan is stoepkrijt misschien ook wel een idee.

Verder kan zo'n mini klei pakketje ook wel leuk zijn. Mijn jongste speelt met klei sinds hij anderhalf is, samen met mij of papa uiteraard. Misschien niet zo handig op de bruiloft maar wel erg leuk om mee naar huis te nemen.
magisch tekenbord inderdaad, kleurpotloden en papier op een grote lage tafel, in een pakketje kun je nog denken aan een knuffelboekje oid voor de kleinsten, een diadeempje voor twee en ouder, iets met poppen doet eht altijd goed... Ik zou denk ik gewoon even struinen in de speelgoedwinkel of de action. Bedenk er even bij of je het erg vind als het herrie maakt, kleine opwindauto's kunnen flink lawaai maken.

Voor de wat oudere kindjes, een wegwerpcameraatje. Geeft echt hele leuke foto's en ze voelen zich heel wat.
quote:allis schreef op 06 juni 2012 @ 09:32:

Voor de wat oudere kindjes, een wegwerpcameraatje. Geeft echt hele leuke foto's en ze voelen zich heel wat.Dat had mijn neefje een keertje! Ging hij helemaal aan mij uitleggen hoe dat werkte, zo zonder schermpje
quote:allis schreef op 06 juni 2012 @ 09:32:

magisch tekenbord inderdaad, kleurpotloden en papier op een grote lage tafel, in een pakketje kun je nog denken aan een knuffelboekje oid voor de kleinsten, een diadeempje voor twee en ouder, iets met poppen doet eht altijd goed... Ik zou denk ik gewoon even struinen in de speelgoedwinkel of de action. Bedenk er even bij of je het erg vind als het herrie maakt, kleine opwindauto's kunnen flink lawaai maken.

Voor de wat oudere kindjes, een wegwerpcameraatje. Geeft echt hele leuke foto's en ze voelen zich heel wat.Wat een goed idee!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat ze wellicht een poosje bezig houdt is om een tafel te bedekken met een papieren kleed en ze daar op te laten tekenen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij hadden vor de kinderen kleurpotloden neergelegd en kleurplaten uitgeprint van bruiloften, bruidspaar ed. Was een succes! En voor elke leeftijd leuk.
Gefeliciteerd alvast!

Bij de Action hebben ze van die leuke kartonnen boekjes met een 'worm' erin. Onze dochter vond die helemaal geweldig toen ze jonger was.

Verder een autootje of wat blokjes (let inderdaad op kleine onderdelen)

Of een poppetje of iets met een lampje.

Bij de Action kun je vaak voor weinig geld leuke dingetjes kopen, geen topkwaliteit maar ze kunnen zich er vast een paar uurtjes mee vermaken.

PS: kleine onderdelen; mij is ooit verteld dat het voorwerp zo groot moet zijn dat het niet in een ouderwets fotorolletjes doosje kan, kan dat wel, dan is het te klein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven