Werk & Studie alle pijlers

Klopt deze zin (Engels)?

06-06-2012 09:17 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen... Klopt deze persoonsvorm?

Could have become

Ik schaam me dood voor mijn Engels en bereid zo veel mogelijk voor om genante fouten te voorkomen, maar hier kom ik niet uit
quote:ashley1983 schreef op 06 juni 2012 @ 09:32:

How could she become more visible?

Meer zichtbaar woorden kan niet echt, ze kunnen je zien, of niet

Iemand kan wel meer in het oog springen "stand out", en andere suggesties zijn boven al gegeven.
quote:Lonkaa schreef op 06 juni 2012 @ 09:35:

Visible is het goede woord. Het gaat me echt om de persoonsvorm. 'Could have become'. Als dat maar klopt 'Could have become' klopt, hoor :-)
Voor mij klinkt How could she have become een beetje als, het was eigenlijk onmogelijk om zichtbaar te worden... Dat hangt er wel vanaf hoe je het uitspreekt.

Je kunt ook nog denken aan "what could she have done to become more visible"
Ja klopt, de betekenis is raar... Maar ik moet een vraag formuleren over iemand die al dood is.
quote:allis schreef op 06 juni 2012 @ 09:40:

Je kunt ook nog denken aan "what could she have done to become more visible"Hmm dank... Ga ik even in overweging nemen.
Goddd ik word heel herkenbaar. Mss wis ik straks een paar zinnen hoor
Dan gaat het dus niet om letterlijk zichtbaar.. zie eerdere post.
quote:Lonkaa schreef op 06 juni 2012 @ 09:41:

Ja klopt, de betekenis is raar... Maar ik moet een vraag formuleren over iemand die al dood is. En ik wil weten hoe/of ze, toen ze nog leefde, iets had kunnen doen.In dat geval (als het niet letterlijk over onzichtbaar gaat) zou ik more visible gebruiken.
quote:Lonkaa schreef op 06 juni 2012 @ 09:42:

[...]

Hmm dank... Ga ik even in overweging nemen. Maar het is niet eens wat ze zelf actief heeft moeten doen, ze was een beetje slachtoffer van haar tijd denk ik.Als er een zin met uitleg aan vooraf gaat kan het weer wel:

In those days women were socially invisible. What could she have done to become visible?
quote:Lonkaa schreef op 06 juni 2012 @ 09:42:

Goddd ik word heel herkenbaar. Mss wis ik straks een paar zinnen hoor

Oh, dan moet ik ophouden jou te quoten

Wat moet ik weghalen?
quote:MissMartine schreef op 06 juni 2012 @ 09:46:

[...]

Oh, dan moet ik ophouden jou te quoten

Wat moet ik weghalen?Haha nou stop maar gewoon met quoten dan is het wel goed
In what way could she be noticed more? How could she have been taken notice of? Is there any way she could have been taken notice of?

Je kunt je vraag natuurlijk ook een beetje inleiden. "In the time she lived in, it was really hard for women to get people to take them seriously. Is there any way she could have been more visible?" Dan leg je al een beetje uit wat je bedoeld.
ha martine, twee zielen een gedachte
Dank allemaal! Volgens mij ben ik er uit.
Kak ik google op mijn vraag en bovenaan staat dit forum :S
fijn. Wat is t geworden nu? Ik vind trouwens helemaal neit dat je nou zo heel herkenbaar bent. Of deze zin moet morgen in de kop van de telegraaf staan...
quote:allis schreef op 06 juni 2012 @ 09:52:

fijn. Wat is t geworden nu? Ik vind trouwens helemaal neit dat je nou zo heel herkenbaar bent. Of deze zin moet morgen in de kop van de telegraaf staan...Neee de telegraaf ga ik hier niet mee halen
waarom zou je je trouwens doodschamen voor je engels? Ik heb een engelse partner en als ik daar een ding van geleerd heb, is het wel dat het enorm wordt gewaardeerd dát je uberhaubt engels spreekt. Mijn vader en moeder hebben allebei geen engels geleerd en hun woordenschat is dus beperkt, en hun zinsbouw soms wat krom. Ze voeren toch een gesprek met mijn partner en met zijn ouders, en niemand maakt zich druk over de preciese bewoordingen of grammatica.

Natuurlijk wil je voor een interview of een tekst graag de dingen goed neerzetten, maar schamen? nee, lijkt me helemaal niet nodig. Als je je er echt druk om maakt kan ik je aanraden om er een cursus tegenaan te gooien, wellicht speciaal voor je vakgebied, of anders hebben ze ze voor elk niveau.
'zou kunnen zijn geworden' staat hier volgens mij... was dat de bedoeling? dan zit je goed!

(lieve engelse & schotse vriendinnen van mij vertellen altijd dat ze het helemaal niet erg vinden als ik een foutje maak in het engels omdat ze zichzelf er pijnlijk van bewust zijn dat zij uberhaubt geen andere taal dan engels spreken... wat stoer dat jij dat wel kan en doet en dat is niets om je voor te schamen!)
Ze hoeft zich helemaal niet te schamen, ze had gewoon een correcte zin gemaakt. Alleen dat visible is een beetje raar.
Het is ook gewoon een verrekte moeilijke taal, dat Engels, met al die vervelende tijden en eigenaardigheden. En dan zijn veel dingen ook nog eens contextafhankelijk qua betekenis. Je hoeft je er helemaal niet voor te schamen, iedereen maakt fouten in andere talen en bovendien spreek jij ongetwijfeld beter Engels dan veel Engelsen Nederlands . Ik ben wel benieuwd waar die tekst die je schrijft over gaat, maar dat wil je vast niet zeggen vanwege herkenbaarheid.
Kan kloppen als je het bvb als volgt gebruikt:

I could have become a doctor if......
Wat lief allemaal! Ik weet dat ik me niet hoef te schamen, maar ik heb een trauma overgehouden aan mijn leraar engels op de middelbare Als klein brugpiepertje heeft hij me tijdens de eerste les engels 'uitgelachen' (zo voelde het) omdat ik 'modder' zei ipv 'mother'.

Ik weet het nog steeds, dat zegt genoeg denk ik... Daarna heb ik besloten dat ik geen Engels kan, maar dat valt misschien ook nog wel mee
Arg, zo'n leraar had ik ook in de brugklas! Ik haalde regelmatig onvoldoendes, ongehoord voor mijn doen. Pas in de bovenbouw kreeg ik een lerares die wel goed les kon geven, ik had een 9 op mijn eindlijst. Lekker puh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven