Minnaar deel 17

21-05-2012 14:59 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Profiel

17623 berichten

Voeg toe als contact

13-03-2012, 17:08

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
Jeetje wat een hoop pagina`s zag ik om bij te lezen.

Helaas niet wat ik hoopte te vinden: wat stof tot nadenken over onze minnaar relaties.

Welkom crashey, hoe bedoel je dat het bij jouw andersom is?

Sorry loepje gebruiken lukt niet mobiel.
@ Doddie ... Ik vind er zeker wat van en ben er een beetje klaar mee ook. Jammer dat je het zo ervaart, maar ik hoop dat Enjoy en anderen snappen wat ik bedoel. En daar laat ik het dan graag bij.

@Crashy: Zeker ben je aan het goede adres, ook 'andersom'. Dus brand los... Wat wil je kwijt ?

@Itsyou: Ach, dat komt in de beste families voor. Leuk je weer eens te zien... How is life?
nee Allegaar ik snap niet wat je bedoeld. Ik hoop met jou ook steeds dat anderen wel snappen wat ik bedoel.

Aangezien de ergernis aan mij in dit topic blijkbaar zo groot is en ik zeker niet gevoel heb dat iedereen hier welkom is laat ik dit topic wel aan de personen die het een beetje naar zich toe hebben getrokken en die hier de regels voor anderen hebben bepaald.

Mijn zin is na de discussie van gisteren totaal weg om me hier nog in te mengen.

Wees er trots op dat je dat met elkaar hebt bereikt. Zo open en welkom is nu dit topic.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Doddie, houd nou eens op met je gezuig en gedram. Jij bent degene die steeds weer opnieuw inhaakt en een discussie aan de gang houdt.

Op de laatste pagina lees ik alleen maar jou schreeuwen om aandacht. Ik ik ik. En vroeger werd je ook zo gewaardeerd, dus nu moeten wij dat ook doen.

Jammer joh, dat je nu even niet op handen gedragen wordt! Jij schrijft alleen maar uit jezelf en over jezelf. Wat de rest voelt, denkt, beleeft, meemaakt, vindt, je leest het niet eens. Iemand verdrietig omdat de minnaarsrelatie niet lekker loopt of verbroken is? Ik heb jou nog nooit iets liefs of steunends zien schrijven.

Nee, dan wacht je wel even in een hoekje af tot jouw stokpaardje weer langs komt.

Oja, en op welke topics klagen er dan zoveel mensen? Ik lees alleen Enjoy die op verschillende topics over de mensen hier loopt te klagen. Heel chic.

Maar dat jij zelf nu steeds olie op het vuur blijft gooien, wil je wrs niet zien. Of jij wilt koste wat kost het laatste woord.
Silvia, hoe is het met jouw verdriet en je chats?

Crashy, misschien kun je hier ook iets vertellen over jouw situatie? Dat leest en reageert fijner dan eerst te moeten loepen en reacties van jou op verschillende topics te moeten lezen.

Natuurlijk ben je welkom!

Allegaar, klopt hoor, jouw analyse. Het een kwam voort uit het andere.

Dames, mijn excuses voor mijn uitval.

Doddie, ik zet jou vanaf nu onder mijn negeer. Ik heb geen zin meer in jouw verhaal, als er verder toch niets van je terug komt.
quote:doddie schreef op 07 juni 2012 @ 06:19:

vivadiva, wil hij een monogame relatie of wil hij dat jij monogaam bent?

Wat andere al zeggen, de geloofwaardigheid dat hij monogaam is heeft hij al verloren, hij kan het wel willen maar heeft bewezen het niet te kunnen zijn, Zeker niet als je al zo snel weer in de fout gaat,

Misschien geeft het boek dat ik je aanraadde inzicht in waar het bij hem vandaan komt en zou hij eens in therapie moeten gaan, Maar geloven op zijn woord dat hij nu voortaan monogaam is, daar zou ik niet op gerust zijn, niet als hij eens serieus hulp hierbij ging zoeken.

quote:

xxsilviaxx schreef op 04 juni 2012 @ 16:53:

Heb ook geen idee hoe dat werkt...heb ook liever dat ik iemand lwer kennen live..weet je gelijk wat voir vlees er in de kuip zit..

Daarbij hoor je zulke rare dingen af en toe..ben ook niet zo'n held hoor...

Joh je hoeft toch nog niets af te spreken! Het is maar kletsen via internet hoor.

Zorg dat je geen echte namen gebruikt en maak even een emailadres aan waar je naam niet in voor komt, vertel nog niet te veel details die je herkenbaar maken en ga lekker genieten van de aandacht en complimentjes, de flirt. goed voor je zelfvertrouwen! En het positieve dat een nw aanbidder bij je naar boven brengt verkies je al snel boven het negatieve waar je nu in zit met je ex minnaar. Voor je het weet snap je al niet meer wat je daar in gezien hebt (dat weet ik uit ervaring)

En tegen de tijd dat je echt een leuk contact hebt en je wat meer een goed gevoel hebt bij iemand, spreek je eerst eens neutraal af op een terrasje om eens te zien of je gevoel klopt. Lekker tussen veel publiek, kan je niets gebeuren.

(maar dat is latere zorg, het gaat nu om de afleiding en good feeling die je door die aandacht van een andere man krijgt)

quote 3-6

pff het is dus al uitgekomen en jullie wonen nog naast elkaar. Ik moet er niet aan denken.

einde door mij zelf aangehaalde quote;s

ik heb maar even wat reacties van afgelopen week van me gequote om aan te geven dat dat aan jouw focus ligt noppies en ik wel degelijk inlevend en belangstellend reageer, en de laatste reacties van me waren alle ter verdediging van kritiek die ik kreeg, je ziet hoe ik herhaaldelijk daarin probeer deze discussie te laten voor wat hij is, maar ik ben ook mens genoeg om te willen weren als er dingen over mij beweerd worden.(ik was mijn reacties kwijt maar blijk hem gewijzigd te hebben ipv gequote)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Crashy, ik heb je geloept en jouw topic gelezen. Je hebt al drie jaar een relatie met een getrouwde man, maar in je topic van april wilde je er een punt achter te zetten. Lukte dat je toch niet?

Je zet wel je hele leven op pauze nu, is dat wat je wilt? Is dit voor nu oke? Stel dat hij nooit voor jou gaat kiezen, hoe zou je dan terugkijken op deze relatie? Maakt dit je nu echt gelukkig?

Ik zit een beetje in jouw situatie, met het verschil dat ik wel andere mannen in mijn leven laat. Zelfs ook een paar maanden lang een andere getrouwde minnaar. Dat is nu voorbij, maar die ruimte is er bij mij wel en wil ik ook houden. Stukje zelfbescherming is dat ook.

Sophie heeft ook een mooie post geplaatst.
En nu wil je applaus? Omdat je het wel kunt, en ik dat niet wilde zien?

Doddie, houd er mee op. Fijn dat je die postings hebt gevonden, maar wat wil je nu? Moet je mij overtuigen? Nee hoor, ik heb gezegd wat ik van je vind, zonder tekst tussen de regels.

Stop met je gezuig en gedram, het is hier niet meer op zijn plaats.
Euh ik las iets van een negeer ;).....( even pesten )
Mensen : stop met dit zinloze gediscusieer en ga weer over tot het onderwerp. Ik was altijd een aktief lezer/ schrijver maar vind hier niks meer aan. Ik ben happy met mijn minnaar en ondervind weinig problemen op gebied van schuldgevoel/ te weinig aandacht/ geen tijd om elkaar te zien/ liefdesverdriet. Maar ik vond het fijn om van mijn mede minnaars/ minaressen hun gevoelens en meningen te lezen. Vaak helpt het om weer even met beide beentjes op de grond te komen staan na een verhaal van anderen. Plaats alleen ontopic berichten en discusieer ergens anders verder over ergernissen naar elkaar!!
amen .

(mee eens dus)
Het was misschien handiger geweest als ik idd wat meer verteld had, maar wou eerst even weten of dit wel de goede plek was ;)

Ik heb een relatie met een getrouwde man en we zijn bezig om los van elkaar te komen omdat het gewoon niet werkt. Zie hem bijna dagelijks op het werk en band is mede zeer vriendschappelijk. Seks komt niet eens zo vaak voor, maar hebben wel een relatie en ik ben trouw aan hem omdat het voor mij voelt als een echte relatie. Ik weet dus dat hij de aankomende jaren echt niet voor mij zal scheiden en met al die trammelant die daar bij komt kijken wil ik ook niet dat hij gaat scheiden. Dacht eerst dat dit de perfecte relatie voor mij zou zijn maar blijkt dat ik het er steeds moeilijker mee heb. (on) bewust verwijt ik hem toch dat hij getrouwd is/blijft, ook al moet ik er niet aan denken dat hij gaat scheiden met alle ellende van dien.

weet niet zo goed wat ik wil, misschien wat kracht om hier mee echt te stoppen. Het aantrekken en afstoten naar elkaar is erg aanwezig. Maar de liefde voor elkaar ook... Weet dat het voor een buitenstander vrij naief verhaal klinkt, maar de band die we hebben en wat ik voor hem voel heb ik nog nooit in een andere relatie zo ervaren.
Zo, ik ben er ook maar weer eens even (heb natuurlijk wel meegelezen).

Ik heb na precies 10 volle dagen negeren mijn collega toch maar benaderd dat ik me ellendig voel over de hele situatie van het contact abrubt afkappen. Ik ben echt dagen ziek geweest!!!

Het is bijna onmogelijk om iemand te negeren dicht bij je in de buurt waar je zo'n grote aantrekking mee hebt en die je zo mooi en geweldig vind. En ja, het vlees is zwak......

We hebben het een beetje uitgebabbelt en zijn normaal met elkaar aan het omgaan, tot gisteren (dus na 2 weken niks met elkaar 'gedaan' te hebben). Hij was zo lief om mij te ondersteunen bij een begrafenis van een collega. Tijdens de koffietafel (er waren veel collega's) merkte ik dat hij me zat aan te staren. Aan het einde bij het afscheid nemen van een collega moest ik flink emotioneel huilen, en wie ving me op? Hij was zo lief en attent. Iets wat echt ontbreekt bij Nederlandse mannen!!!!!! (en dan te bedenken dat ik mega rechts ben)

Hij wilde perse met mij mee terug naar het werk rijden en in de auto raakte hij me voorzichtig aan.

Uiteindelijk begon hij op het werk te zeggen dat ik zo mooi ben, etc. etc.

Ik ben dus vroeg met hem vertrokken op het werk en we hebben een hele fijne boswandeling gemaakt :-) Aan het einde regende het en als een echte gentleman hield hij zijn jas boven ons.

Tja, en nu ben ik weer verloren.............en deze keer vertik ik het om hem te laten gaan!!!
quote:ikkebenerook schreef op 09 juni 2012 @ 10:44:

Ik heb na precies 10 volle dagen negeren mijn collega toch maar benaderd dat ik me ellendig voel over de hele situatie van het contact abrubt afkappen. Ik ben echt dagen ziek geweest!!!

Het is bijna onmogelijk om iemand te negeren dicht bij je in de buurt waar je zo'n grote aantrekking mee hebt en die je zo mooi en geweldig vind. En ja, het vlees is zwak......

We hebben het een beetje uitgebabbelt en zijn normaal met elkaar aan het omgaan, tot gisteren (dus na 2 weken niks met elkaar 'gedaan' te hebben). Hij was zo lief om mij te ondersteunen bij een begrafenis van een collega. Tijdens de koffietafel (er waren veel collega's) merkte ik dat hij me zat aan te staren. Aan het einde bij het afscheid nemen van een collega moest ik flink emotioneel huilen, en wie ving me op? Hij was zo lief en attent. Iets wat echt ontbreekt bij Nederlandse mannen!!!!!! (en dan te bedenken dat ik mega rechts ben)

Hij wilde perse met mij mee terug naar het werk rijden en in de auto raakte hij me voorzichtig aan.

Ik ben dus vroeg met hem vertrokken op het werk en we hebben een hele fijne boswandeling gemaakt :-) Aan het einde regende het en als een echte gentleman hield hij zijn jas boven ons.

Tja, en nu ben ik weer verloren.............en deze keer vertik ik het om hem te laten gaan!!!Klinkt als een beginnende liefdesroman
quote:ikkebenerook schreef op 09 juni 2012 @ 10:44:

Tja, en nu ben ik weer verloren.............en deze keer vertik ik het om hem te laten gaan!!!

Er zijn ook hele lieve Nederlandse mannen hoor. Net als er ook lieve mannen in de Alpen wonen. Ik ken ze iig wel. Er zijn ook lamlullen, maar die heb je ook overal. Hiermee doe je NL mannen tekort.

En de meerwaarde van jouw 'rechts' zijn, begrijp ik ook niet zo goed.

Weet je wat hij wil? Zou hij ook verder willen met jou? Wat wil jij met jouw gezin? Wil je hem als nr 2 houden? Of wil je dat hij jou nr 1 wordt?

Wees zuinig op je hart, mooi dat het zo bijzonder is wat jullie hebben, maar het is wel goed om je bewust te zijn van wat je wilt/kunt verwachten, zodat je niet nog meer of weer gekwetst raakt.
Crashy, er is een boekje van Astrid Joosten met interviews met minnaars en minnaressen. Mannen en vrouwen die jarenlang 'de tweede' waren in een relatie.

Hoe oud ben je? Zou je zelf een gezin willen?

Maakt deze relatie je echt gelukkig? Als ik je post zo lees, niet heel erg..

Wat zegt hij als je wilt stoppen? Geeft hij je wel de vrijheid om iets met iemand anders te beginnen? Of is hij dan jaloers en heeft hij dat liever niet?
Hi,

Ik bedoel met rechts zijn dat ik al die buitenlanders maar niks vind in Nederland. Dat ik er dan 1 heel interessant vind had ik niet verwacht. Maar dat is een politieke volging/gedachtengang die dus altijd kan veranderen.

Klopt dat er ook heel veel lieve Nederlandse mannen zijn, maar geen van die hebben ooit voor mij gekozen! Kan dus ook gewoon aan mij liggen, hahaha

We weten beide nog niet wat we hiermee willen.

Ik ben geel, hij is blauw (voor degene die ooit insight discovery hebben gedaan). Ik ben dus impulsief en volg mijn onbezonnen instinct, hij analiseert/overweegt eerst altijd alles. Hij snapt zijn eigen gedrag dus ook niet.

We hebben afgesproken om op dit moment niks te analyseren, maar te kijken waar dit naartoe gaat en over een paar maanden zullen we het bespreken.

Als over een paar maanden de gevoelens nog zo sterk zijn lijkt het me verstandig om elkaar echt te leren kennen. Waar houdt hij van? wat zoekt hij in een vrouw? hoe zou het eruit zien? We hebben beide kind(eren). Die van hem zijn 2 en 4, nog erg jong, die van mij is bijna 7. Het is lastig om er opeens 3 te hebben! Bovendien woont hij in NL, ik in B. En ik wil dus niet terug naar NL. Hij zou wel naar CZ terug willen, heel graag zelfs, ik zou wel mee willen, maar mn dochter heeft ook nog een papa! Allemaal dillemma's waar ik nu gewoon nog niet aan wil denken.

Als het gevoel sterk genoeg is, dan zal ik er over gaan denken. Nu is daar absoluut nog geen sprake van (al speelt het natuurlijk stiekum wel in je hoofd).

Bovendien lijkt het me te mooi om waar te zijn. Ik blijf dus liever even nuchter en gooi hem tot nr. 2.

Ik ben zelf erg aan het werken met mijn eigen geluk, en eerst moet ik mijn eigen manier van geluk krijgen vinden voordat een man daar aanvulling aan kan geven. Ik heb namelijk niet per definitie een slecht huwelijk, integendeel, het is mij duidelijk dat ik een goed huwelijk heb waarbij 2 mensen elkaar begrijpen en op elkaar ingespeeld zijn.

Dat dit zou gebeuren wist ik ook niet. Ja, ik stond er wel voor open, maar omdat hij een Tsjech was had ik verwacht dat dit voor mij genoeg obstakel zou zijn om er niks meer voor te gaan voelen. Naief :-) hahahaha
Hee dames hier!

Ik wist het niet meer, en dit onderwerp lijkt me het enige waar mijn stukje op zijn plek is.

Ruim een half jaar heb ik een 'affaire'. Gehad met mijn tennisleraar. ( ik weet het, alle clichés op een stokje)

Mijn eigen relatie is er zelfs voor verbroken (voordat er ook maar iets gebeurd was tussen R en mij.

R heeft een vriendin en een zoontje. Ben echt waanzinnig verliefd geworden en heb een half jaar veel geaccepteerd omdat ik dacht dat hij uiteindelijk zijn vriendin wel zou verlaten..

Ik ben ook een keertje met hem en zijn zoontje op stap geweest.

Maar nu.... Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

R is namelijk nog steeds met zijn vriendin, en van de week zag ik hem op de tennisvereniging uit het materialenhok komen met een meisje.

Zelf heb ik al bijna een maand geen of nauwelijks contact meer met hem, omdat ik t oneerlijk vond worden allemaal.

In ieder geval, ik had gewoon super super super liefdesverdriet. Voelde me echt een puber....

Werd langzaam minder, maar nu ik hem met dat andere meisje uit dat hok zag komen besef ik gewoon dat ik puur voor de spanning was en het allemaal niets betekende.

Ik heb nu zo'n spijt van dat half jaar. Dat ik open en eerlijk ben geweest naar hem, dat ik een half jaar naar zijn pijpn danste.

En ik weet dat ik geen enkel recht van spreken heb,

Maar god want kan een man je kwetsen zeg.

En ik moest het echt even kwijt!
Ben het met doddie eens...altijd praten vanuit jezelf..en dat is inderdaad een ik..

HIer gaat het redelijk...

Ben druk met de chat...en hier en daar zit er weleenswaar ook nog een leuk/lekker ding bij...

Maar tjee..de meeste zijn echt losers hoor...je hebt veel gekken er tussen zitten.

Maar anyway...ik vermaak me er mee...en zie wat er op het pad komt...ga me nog niet storten in een ander of iets dergelijks...tis nu puur voor de leuk...

en euh...laten we het gezellig houden hier... quote:doddie schreef op 08 juni 2012 @ 22:45:

Met ik kan ik nu juist niemand kwetsen, ik heb geleerd dat als je iets vanuit ik verwoord het jouw waarheid is en men daar niet over kan discusseren, zodra ik met jij enz begin ga ik iets over een ander beweren en je zag al gelijk toen ik dat deed bij noppies dat het toen ook mis ging.praten vanuit ik is dus voor mij de manier waarop ik iets kan brengen zonder dat het andere dacht ik hoeft te storen of te kwetsen, maar je ziet ook daar maak je weer niet iedereen gelukkig mee.

en omdat ik toch niet iedereen het naar de zin kan maken blijf ik het gewoon op mijn manier doen, zelden heb ik ervaren dat ik daarmee de ander erg in de weg zat, integendeel ik hoor vaak dat ze mijn bijdrage waarderen en dat men vind dat ik respectvol blijf en dat er dan nog mensen liever het anders zien, ik kan niet met iedereen rekening houden'

vast weer te veel ik maar dat ben ik.
ook mee eensquote:rozalia schreef op 09 juni 2012 @ 09:37:

Mensen : stop met dit zinloze gediscusieer en ga weer over tot het onderwerp. Ik was altijd een aktief lezer/ schrijver maar vind hier niks meer aan. Ik ben happy met mijn minnaar en ondervind weinig problemen op gebied van schuldgevoel/ te weinig aandacht/ geen tijd om elkaar te zien/ liefdesverdriet. Maar ik vond het fijn om van mijn mede minnaars/ minaressen hun gevoelens en meningen te lezen. Vaak helpt het om weer even met beide beentjes op de grond te komen staan na een verhaal van anderen. Plaats alleen ontopic berichten en discusieer ergens anders verder over ergernissen naar elkaar!!
Hier kun je je verhaal kwijt hoor...

Het zal je helpen sterker in je schoenen te gaan staan.

Tenminste dat heeft het mij gebracht..blijf gerust schrijven...

en geen spijt hebben..zijn ook mooie momenten geweest...en soms verlies je je erin door grenzen te verleggen om maar bij een ander te mogen blijven...maar uiteindelijk loopt het op niets uit...

zo was het bij mij ook besef ik me nu...

Het enige verschil is dat ik wist dat we nooooit een toekomst samen hebben...

Tja en kerels zijn toch jagers...ben ik van overtuigd...zal niet iedereen met me eens zijn..maar ik denk het toch...

Hee dames hier!

Ik wist het niet meer, en dit onderwerp lijkt me het enige waar mijn stukje op zijn plek is.

Ruim een half jaar heb ik een 'affaire'. Gehad met mijn tennisleraar. ( ik weet het, alle clichés op een stokje)

Mijn eigen relatie is er zelfs voor verbroken (voordat er ook maar iets gebeurd was tussen R en mij.

R heeft een vriendin en een zoontje. Ben echt waanzinnig verliefd geworden en heb een half jaar veel geaccepteerd omdat ik dacht dat hij uiteindelijk zijn vriendin wel zou verlaten..

Ik ben ook een keertje met hem en zijn zoontje op stap geweest.

Maar nu.... Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

R is namelijk nog steeds met zijn vriendin, en van de week zag ik hem op de tennisvereniging uit het materialenhok komen met een meisje.

Zelf heb ik al bijna een maand geen of nauwelijks contact meer met hem, omdat ik t oneerlijk vond worden allemaal.

In ieder geval, ik had gewoon super super super liefdesverdriet. Voelde me echt een puber....

Werd langzaam minder, maar nu ik hem met dat andere meisje uit dat hok zag komen besef ik gewoon dat ik puur voor de spanning was en het allemaal niets betekende.

Ik heb nu zo'n spijt van dat half jaar. Dat ik open en eerlijk ben geweest naar hem, dat ik een half jaar naar zijn pijpn danste.

En ik weet dat ik geen enkel recht van spreken heb,

Maar god want kan een man je kwetsen zeg.

En ik moest het echt even kwijt![/quote]
Gaartje wat een geweldige analyse, de vinger op de plek!

En eeeh soms dondert en stormt het hier, dat hoort bij het minnaar topic, dat doen we om onze meelezers een beetje wakker te houden.

Als je met een vaste club welbeschreven mensen jarenlang over een gevoelig onderwerp schrijft ontstaan er irritaties en soms moet de kurk even van de fles. En nu kan de kurk er weer op dus.

Ikke, ikeeeeh vind je post heel bijzonder. Buitenlanders in NL terwijl je zelf in België woont. Links rechts geel blauw. Het zal wel. Zijn jullie single trouwens?

Inhoudelijk reageren doe ik later weer.. heb een mega kater (van de drank dus dan) en dan moet ik vanavond ook nog op een zeer bijzonder feestje bruidsmeisje zijn. En ja, dit is helemaal on topic!
Thanks Sylvia! Heb jouw verhaal niet helemaal gelezen maar ga het zeker even doen.

Is gewoon dubbel. Het is echt liefdesverdriet maar vind dat ik daar eigenlijk geen recht op heb en is mijn eigen schuld.
Noah, is 87 je geboortejaar? Je tennisleraar klinkt als een eersteklas looser met zijn relatie en zijn geklooi in het materialenhok, eigenlijk is hij de puber hè. Ik snap je liefdesverdriet, dat hoort ook helemaal bij een relatie die leuk was en waarbij je de hoop had dat hij ooit voor je zou kiezen. Je bent jong (denk ik) en veerkrachtig, je komt hier wel overheen, geef het tijd en zoek afleiding.

Succes!
87 is idd geboortejaar. Natuurlijk kom ik erover heen, uiteindelijk. Maar dan voelt het nu best even zuur haha.

Had ergens inderdaad hoop dat hij voor mij zou kiezen. Maar nu ik hem met dat andere meisje zag weet ik dat het waarschijnlijk gewoon betekenisloos was. Ik zal dus niet de eerste en zeker niet de laatste zijn.... En dat terwijl die met mij en zijn zoontje naar sealife is geweest. Doe je toch niet zomaar?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven