Mensen met paranormale ervaringen?

07-06-2012 20:01 814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens iets paranormaals meegemaakt?

Ik heb zelf nooit iets gezien ofzo, maar heb soms wel het gevoel dat ik misschien heldervoelend ben. Ik kan dingen voelen aankomen op een of andere manier.

Ik was een paar jaar geleden bijvoorbeeld op vakantie met mijn vader in New York. We sliepen in een hotel dat hij had uitgekozen. Ik had het hotel niet gegoogeld van tevoren, nam aan dat het wel goed zat. Dat was dus niet zo.

Het was echt een vreselijk eng hotel, ik kreeg al slechte vibes toen ik binnenliep. De mensen die er werkten waren ook vreemd.. het voelde gewoon heel vreemd. Mijn vader maakte nog een grapje over de film 'the Shining', zo raar was het.

Ik heb daar de eerste twee weken heel slecht geslapen.

Dit is heel lastig uit te leggen, maar daarna kreeg ik een soort gevoel van gevaar over me heen, heel benauwd werd ik ervan.

Kwamen we op een dag 'thuis' na een dagje shoppen, waren er overal nieuwsbusjes. Wij vragen wat er gebeurd was: een vrouw was vermoord in het hotel waar bij verbleven. Was in stukken gehakt en daarna onder het bed geschoven. De moordenaar had daarna uitgecheckt, en een dag later werd het lichaam gevonden door een schoonmaakmeisje.

Uiteraard hebben we daarna meteen uitgecheckt. Maar ik had het gevoel dat ik dit voelde aankomen.

Ik heb vaker dit soort ervaringen. Soms voel ik ook aan wanneer het slecht gaat met een vriend of familielid ook al heb ik die niet gesproken of gezien.

Heeft iemand dit ook, of hebben jullie weleens echt paranormale ervaringen gehad?
Ja af en toe kijk ik toch even, het verbaast me gewoon die onzin die jullie uitkramen. Lekker oordelen over alles en iedereen, mensen beledigen, zeggen dat het geldkloppers zijn, oplichters. Waarom niet! En wat weten we over de mensen die hier komen, bijna niets.

Maar negatieve aandacht is ook aandacht hè. Zul je wel tekort komen.

Maar stoor je niet aan mij, ben maar lekker hatelijk. Je moet doen wat je niet laten kan.
quote:dubiootje schreef op 10 juni 2012 @ 23:12:

Dat vond ik ook zo bijzonder aan Derek Ogilvie bij James Randi. Randi zei dat hij dacht dat Derek ("Call me Derek." Randi: "I'll see what I can do.") Ogilvie waarschijnlijk deels trucjes gebruikte, maar deels ook echt geloofde in zijn gave.

Ik vind het schandalig hoe hij schaamteloos misbruik maakt van mensen die iemand hebben verloren.ik denk ook dat hij zelf in zijn eigen wanen gelooft
quote:floral schreef op 10 juni 2012 @ 23:23:

Ja af en toe kijk ik toch even, het verbaast me gewoon die onzin die jullie uitkramen. Lekker oordelen over alles en iedereen, mensen beledigen, zeggen dat het geldkloppers zijn, oplichters. Waarom niet! En wat weten we over de mensen die hier komen, bijna niets.

Maar negatieve aandacht is ook aandacht hè. Zul je wel tekort komen.

Maar stoor je niet aan mij, ben maar lekker hatelijk. Je moet doen wat je niet laten kan.Ik ben hatelijk????
quote:dubiootje schreef op 10 juni 2012 @ 23:22:

Een vriendin van mij is sjamaan. En graag geen lompe opmerkingen anders zet ik je onder de negeer
Ga in therapie!
Wat is dat trouwens voor kinderachtig gedoe om te beloven dat je iemand onder de negeer zet en dan vervolgens wel stiekum meelezen?
Aparte naam Sjamaan.
Dat is kleinekleutergedrag. Maar dat had je toch wel zien aankomen, Meds?
Ga in therapie!
--
Ga in therapie!
Oh, ik ken er ook 1 bedenk ik mij net. Maar deze man staat bekend om zijn veelvuldig drugs en drankgebruik. Toch gaan mensen naar hem toe voor "healings". 40 euro per uur kost die onzin.
Ik had toch ergens de hoop dat als een Groepje beweert persoon x structureel en op afspraak te negeren dat ze dan op zijn minst de suggestie hooghouden dat ze dit ook daadwerkelijk doen. Maar nu zijn er al 2 afvalligen.

Waarvan 1 gewoon het hele spelletje weer van vooraf aan begint: "ik zet je onder de negeer hoor, maar nu echt, lekker puh"

Hahaha ik geloof er niks van.

Hallooooooooooo allemaal
Ah, ik heb je een drammende kleuter genoemd en nu zeg je dat ik kleinekleutergedrag vertoon. Om me terug te pakken! Stoer hoor

Vind je het belangrijk dat mensen je aardig vinden hier op het forum? Want je lijkt je nogal wat aan te trekken van de dingen die ik zeg.
.
.
Is dat zo, Meds? Wil jij dat anderen jouw mening delen? Persoonlijk vind ik het prima als anderen een andere mening hebben. Het zou maar saai worden als iedereen hetzelfde dacht (en we konden het Vivaforum wel opdoeken). Het is altijd aardig om te horen hoe een ander tot haar mening komt. Helaas kom ik daar op dit topic niet echt verder in.

Ik krijg steeds meer het idee dat mensen de mond gesnoerd wordt en naar beneden worden gehaald om enige vorm van discussie te vermijden. Want discussie betekent dat je moet uitleggen waarom je denkt zoals je denkt, en blijkbaar valt dat gewoon niet uit te leggen. Ik begrijp niet hoe je kan zeggen dat je jezelf openstelt als je jezelf zo compleet afsluit voor andere meningen.

Maar waarschijnlijk is dat de enige manier om je geloof staande te houden.
Ga in therapie!
.
Ik heb een HBO opleiding gedaan, vanuit die basis doe ik de begeleiding. Gebruik aanvullende methodes uit de reguliere en alternatieve sector.

Ik ben verbaasd over de felle reacties op het woord alternatief, dat dit in 1 zin wordt genoemd met oplichterij, niet werken en lucht.

Ik vind het ook interessant om te horen hoe je tot zo'n mening komt. Ik begrijp niet hoe je het zo compleet van tafel kunt vegen. Zou dat te maken hebben met het verschil in het toekennen van waarde aan wetenschappelijke bewijzen? Hebben we daardoor zo'n verschil van mening hierover?

Voor mij is duidelijk dat ik op gebieden waar wetenschappelijk bewijs nog niet geleverd is, of waar wetenschappelijk bewezen is dat iets niet kan, ik soms toch een andere mening heb op basis van mijn ervaringen. Ik kan me voorstellen dat iemand zonder die ervaringen totaal anders denkt dan ik. Maar dat maakt niet dat ik mijn mening aanpas omdat de wetenschap iets anders zegt dan wat ik denk.
Wat ik bijvoorbeeld zo verbazend vind: waarom krijg ik behalve van Meds van niemand een antwoord over dat plaatje? Het verklaart een heleboel waarom sommige mensen andere dingen registreren dan andere mensen en dus intuïtiever zijn ingesteld. Ze nemen dingen waar die andere mensen niet waarnemen, precies zoals sommigen hier beweren. Maar zelfs een bewijs voor de eigen stelling wordt met argusogen bekeken. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Ga in therapie!
.
Als je een HBO-opleiding hebt gedaan, waarom noem je het dan alternatief, Violett? Waar is wat jij doet een alternatief voor?

Ik denk dat als je geld vraagt voor een dienst, het vrij normaal is dat het duidelijk moet zijn dat die dienst ook oplevert wat er beloofd wordt. Ik kan daar in jouw geval niet over oordelen omdat je niet schrijft wat je precies doet, maar het lijkt me logisch dat het resultaat op enige manier te meten moet zijn. Als er geen resultaat is, kun je er met goed fatsoen geen geld voor vragen.

Hoe werkt dat in jouw sector? Ik neem aan dat dit in je opleiding aan bod komt? Als jij ervaringen hebt die haaks staan op de wetenschap, hoe weet je dan dat jouw ervaringen verband houden met wat jij hebt gedaan? Als er een effect is, is dat toch per definitie te bewijzen?
Ga in therapie!
quote:floral schreef op 10 juni 2012 @ 23:31:

Ah, ik heb je een drammende kleuter genoemd en nu zeg je dat ik kleinekleutergedrag vertoon. Om me terug te pakken! Stoer hoor

Vind je het belangrijk dat mensen je aardig vinden hier op het forum? Want je lijkt je nogal wat aan te trekken van de dingen die ik zeg.Ik zou die negeerknop maar weer aanzetten... laat het je niet zo raken. Ze kent je niet dus hoef je meningen over jou je ook niet aan te trekken.
.
quote:dubiootje schreef op 11 juni 2012 @ 00:15:

Als je een HBO-opleiding hebt gedaan, waarom noem je het dan alternatief, Violett? Waar is wat jij doet een alternatief voor?

Ik denk dat als je geld vraagt voor een dienst, het vrij normaal is dat het duidelijk moet zijn dat die dienst ook oplevert wat er beloofd wordt. Ik kan daar in jouw geval niet over oordelen omdat je niet schrijft wat je precies doet, maar het lijkt me logisch dat het resultaat op enige manier te meten moet zijn. Als er geen resultaat is, kun je er met goed fatsoen geen geld voor vragen.

Hoe werkt dat in jouw sector? Ik neem aan dat dit in je opleiding aan bod komt? Als jij ervaringen hebt die haaks staan op de wetenschap, hoe weet je dan dat jouw ervaringen verband houden met wat jij hebt gedaan? Als er een effect is, is dat toch per definitie te bewijzen?

Nooit gehoord (of meegemaakt) van medici en paramedici die naast de kennis van hun opleiding ook alternatieve methodes gebruiken? Om maar een voorbeeld te noemen. Misschien is violett ook wel zo iemand.

Wat -susv- zegt, pas als je buiten je eigen tuin durft te spelen valt er veel te winnen. Skeptisch zijn, dat hoeft niet alleen over alternatieve/'para'-zaken. Dat mag ook veel breder.
.
Nou ja, de kinderschoenen zou ik nu ook niet willen zeggen. En als dingen niet bewezen kunnen worden, wil dat niet zeggen dat ze niet bestaan. Alleen vind ik dat je geen geld kan vragen voor iets waarvan je niet weet of het helpt of waarvan zelfs bewezen is dat het NIET helpt.
Ga in therapie!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven