Minnaar deel 17

21-05-2012 14:59 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Profiel

17623 berichten

Voeg toe als contact

13-03-2012, 17:08

--------------------------------------------------------------------------------

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
..en ik zit nog steeds met mijn vibrator in mijn " maag"
quote:xxsilviaxx schreef op 17 juni 2012 @ 13:42:

..en ik zit nog steeds met mijn vibrator in mijn " maag" Hahaha, nog steeds?? Je weet wel dat dat niet de juiste plek is voor zo'n ding?
Ik kwam een tekst tegen die ik wel erg mooi vind...

Life is short, break the rules,

forgive quickly, kiss slowly,

love truly, laugh uncontrollably

and never regret anything that made you smile...

En vooral die laatste zin!
Mooi !!
quote:x_ella_x schreef op 17 juni 2012 @ 13:01:

Wie van jullie die in een langdurige nr2 relatie zit met vrij veel gevoelens denkt na over hoe zo iets ooit eindigt?

Ik wel eens, maar niet te veel. Houdt het je erg bezig Ella, ben je ergens bang voor? Ik heb een minnaarrelatie gehad van 2 jaar waarvan ik dacht dat ie niet kapot kon, maar ik ben er inmiddels wel achter dat dat een utopie is en tegenwoordig geniet ik gewoon van het moment. We leven vandaag meisje !

@Stew, leuk je weer te zien! Zit er al wat beweging in bij jou?

@Shanna, Ja ik snap dat er weinig kans is dat je nog iets van hem gaat horen. Nou ja, weet je... deze ervaring heeft je wel geholpen om er achter te komen wat je niet wilt; bij twijfel niet inhalen dus.

@Silver, jammer hoor. Lastig om te besluiten wat je nu gaat doen met 'dat wakkere' in jezelf. Als je het kan loslaten dan dut het meestal vanzelf weer in hoor en die rust heeft ook wel wat.

@Syl, maak je je nog steeds druk over die vieb? Bijna elke vrouw heeft wel een vibo toch, wat kan hij daar nou achter zoeken?

@Meis, wat is dat lastig hè... chat kan je vreselijk opbreken als je echt een 'issue' hebt te bespreken, die lettertjes zijn erg vatbaar voor misinterpretatie en niet iedereen kan snel typen, lezen en begrijpen tegelijkertijd (en het kost ook zo f*cking veel tijd!). Soms is het beter het even te parkeren tot zich een moment aandient dat je kunt bellen met elkaar... dat kan een aantal 'misvattingen' in je hoofd heel snel opklaren. Mooi gedichtje ja !
@meis34....mooi!!

@allegaartje ja dit houdt me enorm bezig! Doet pijn, heel veel pijn omdat ik weet dat de gevoelens telkens intenser worden en ik kan het gedacht nt aan dat hij me zomaar zou ontglippen...Daarom ook denk ik vaak aan er een einde aan te maken omdat ik me afvraag wat op termijn het moeilijkst is. Met een nr1 zie je een toekomst, heb je zoveel dat je bindt aan mekaar maar met een nr2 heb je niets, dat valt me zo zwaar...
quote:meis34 schreef op 17 juni 2012 @ 13:56:

Life is short, break the rules,

forgive quickly, kiss slowly,

love truly, laugh uncontrollably

and never regret anything that made you smile...Wow, mooi zeg! Voor mij wel weer een eye-opener, zo leefde ik vroeger, nu niet meer zo. Dank voor het delen.
Ik kan je laatste post niet helemaal volgen Ella. Begrijp ik het goed dat je bang bent dat je zoveel gevoelens krijgt voor je nr2 dat het niet meer vol te houden is als minnaar, en daarom lijkt het je beter om het nu af te kappen voordat het zover is?

Ik vind het moeilijk om je raad te geven. Mijn gevoelens voor mijn nr2 zijn ook heel intens, na onze date afgelopen week nog meer dan daarvoor. Het is fout misschien, maar wij hebben het wel eens over later als we samen zijn, etc. Dromen, niet realiteit, iig niet binnen een paar jaar. Maar het zegt wel iets over de intensiteit van onze relatie. We hebben voorlopig besloten om maar gewoon te genieten van elkaar, en we zien het verder wel...

Meis, daten met een forummer vind ik niet zo heel erg lastig. Het dwingt me om me eerlijk en open tegenover hem op te stellen, en dat is iets wat ik niet ben tov mijn nr1. Als er iets speelt wat ik hier zou willen luchten, schrijf ik het nu toch eerst maar aan nr2 voordat ik dat hier post. En hij reageert zo fijn iedere keer weer! Dat is het grote verschil ook met mijn nr1, die durf ik gewoon lang niet alles te zeggen omdat ik bang ben voor zijn reactie...
@vaintje: ik bedoel dat ik geen vat heb op hoe dit evolueert zowel bij hem als bij mezelf. Ik heb niet de intentie nr1 te verlaten voor hem, zeker niet maar ik wil nr2 niet kwijt....

En dat is het lastige aan een geheime affaire, die onzekerheid over de toekomst, er geen grip op hebben....
quote:x_ella_x schreef op 17 juni 2012 @ 14:32:

Doet pijn, heel veel pijn omdat ik weet dat de gevoelens telkens intenser worden en ik kan het gedacht nt aan dat hij me zomaar zou ontglippen...Daarom ook denk ik vaak aan er een einde aan te maken omdat ik me afvraag wat op termijn het moeilijkst is. Met een nr1 zie je een toekomst, heb je zoveel dat je bindt aan mekaar maar met een nr2 heb je niets, dat valt me zo zwaar...Heel herkenbaar, ik zou de onzekerheid en drang naar bevestiging niet beter kunnen omschrijven..
Ella, ik geloof dat je ik je snap.... ik bedenk me natuurlijk ook wel eens dat m'n relatie met minnaar helemaal 'nergens' naar toe gaat en in die context weinig zin heeft. Het rare is wel dat als we dan een date hebben gehad, dat ik dan weer helemaal genezen ben van die gedachte , want dan weet ik ineens weer waarom ik ook alweer gekozen heb voor een minnaar in mijn leven.

Dat je nu al pijn hebt aan de gedachte hem 'ooit' te zullen verliezen, dat herken ik niet zo. Ik moet er niet aan denken natuurlijk, maar dat geldt voor heel veel waardevolle relaties in mijn leven... vrienden, ouders etc. Als je iemand in je hart gesloten hebt, gaat het ook pijn doen als je hem/haar verliest of moet missen. Ik vind het wel naar voor je dat je echt verdrietig bent na een date, best heftig eigenlijk. Ik ben meestal juist heel opgetogen en blij na een date en ik vind het niet erg om elkaar daarna weer een poos niet te (kunnen) zien.

Misschien tijd voor een 'time-out' zodat je wat meer afstand voor jezelf kunt inbouwen?
quote:Sensual_D schreef op 17 juni 2012 @ 17:13:

[...]

Heel herkenbaar, ik zou de onzekerheid en drang naar bevestiging niet beter kunnen omschrijven..Oooh.. wat bijzonder ! Ik herken dit helemaal niet, want wat zou je dan bevestigd willen hebben? Dat je over een jaar nog steeds een N1 en een N2 hebt? Of bedoel je dat je bang bent onderweg te 'crashen' omdat je je gevoelens niet meer in de hand kunt houden...?
@allegaartje: nét na de date is het intens geluk en zo blij zijn hem te kennen maar het komt ongeveer de dag erna....dat doordenken dan, die stap terug naar de realiteit, die klik maken....
Ik sluit me bij Gaar aan, ik herken t ook niet. Grappig hoe we t allemaal toch weer zo verschillend ervaren.
quote:x_ella_x schreef op 17 juni 2012 @ 17:29:

@allegaartje: nét na de date is het intens geluk en zo blij zijn hem te kennen maar het komt ongeveer de dag erna....dat doordenken dan, die stap terug naar de realiteit, die klik maken....Aah ok. Ik snap je. Een minnaar moet natuurlijk echt wel iets toevoegen aan je leven hè.. als jij er juist ongelukkig van wordt om hem steeds te moeten missen, dan wordt het best wel belastend. Betekent dat dan ook dat je bang bent, dat je voor een keuzemoment komt te staan?
quote:Allegaartje schreef op 17 juni 2012 @ 17:23:

[...]

Oooh.. wat bijzonder ! Ik herken dit helemaal niet, want wat zou je dan bevestigd willen hebben? Dat je over een jaar nog steeds een N1 en een N2 hebt? Of bedoel je dat je bang bent onderweg te 'crashen' omdat je je gevoelens niet meer in de hand kunt houden...?Bevestiging is heel lastig, en bevestiging waarvan is ook lastig uitleggen. De gevoelens zijn heftig, maar tevens zo ontastbaar.. zo breekbaar..
@Sense, ik begrijp je perfect....lijkt of ik het zelf geschreven heb...Btw, you've got mail...
Hallo meiden,heerlijk telezen dat het weer soepel verloopd hier.

Ella,weet precies wat je bedoeld,wij hebben tussendoor geen contact en zien elkaar maar 1keer in de paar wkn.

Hij geeft ook tekennen naar al die jaren geen verwachtingen enz,maar toch,ben iedere keer bang,dat hij (klinkt raar denk ik)zomaar vd aardbodem verdwijnd alsof ik hem nooit gekend heb..Dacht eigenlijk dat je meer die gedachtes had als je geen nr1 hebt.?
quote:Allegaartje schreef op 17 juni 2012 @ 17:36:

[...]

Aah ok. Ik snap je. Een minnaar moet natuurlijk echt wel iets toevoegen aan je leven hè.. als jij er juist ongelukkig van wordt om hem steeds te moeten missen, dan wordt het best wel belastend. Betekent dat dan ook dat je bang bent, dat je voor een keuzemoment komt te staan?Natuurlijk voegt hij iets toe aan m'n leven....maar is dat niet de prijs die je betaalt voor heel deze situatie? Nee, ik word niet ongelukkig van hem te missen hoor, eerder van het ontastbare gevoel dat hij enkel in een parallelle wereld bestaat....Het onrealistische van de hele situatie, een soort van mindfuck bij jezelf?
quote:Sensual_D schreef op 17 juni 2012 @ 17:37:

[...]

Bevestiging is heel lastig, en bevestiging waarvan is ook lastig uitleggen. De gevoelens zijn heftig, maar tevens zo ontastbaar.. zo breekbaar..Ja, ok.. die breekbaarheid, dat herken ik dan weer wel! Een minnaarrelatie is ook kwetsbaar omdat je elkaar nou eenmaal niet dagelijks in de ogen kunt kijken en kunt vastpakken; lange afstandscommunicatie is soms lastig en er zijn factoren buiten je eigen controle die de relatie kunnen doen laten sneuvelen (zoals de wederzijdse thuissituatie etc.)... dat maakt het inderdaad een stuk ongewisser. Maar ja... ik rationaliseer dat weg, denk ik. Tijdens een vakantie van mijn minnaar heb ik gedacht 'Oooh.. wat nou als hij verongelukt onderweg?'... dat was maar 1 keer want daarna sta ik mezelf dat soort gedachtes niet meer toe (hoewel ik als geen ander weet hoe je je zelf 'in een dip' kan denken hoor).
Vaintje, zit je met dat dromen niet iemand verschrikkelijk voor de gek te houden? Ofwel jezelf, want het gaat toch nooit gebeuren, ofwel je partner want wie weet over een jaar of 2...?

Ik heb dat nooit gehad. Voor mij is een minnaar nooit een potentiele vervanging geweest. Het lijkt me zo'n rottig bijsmaakje aan het hele geheel geven.
Het is weer eens een vinger op een zere plek idd Inez, en bedankt (ben toch blij dat je er weer bent )

Ik ben ook wel eens bang of ik mijn minnaar niet voor de gek zit te houden. Ik hoop dat ik niemand voor de gek hou, en ik wil niemand kwetsen. Maar ik denk dat minnaar en ik elkaar eerst nog veel beter willen leren kennen voordat we drastische stappen nemen.

Onlangs hadden we het er nog over, dat dit zo niet de kant was die we op dachten te gaan toen we ermee begonnen. We willen niet tussen de ander en zijn/haar partner staan, maar we kunnen ook niet negeren wat we voelen, en we willen daarover zo eerlijk mogelijk zijn tegen elkaar. Maar t is verdomd lastig om alles een goed plekje te geven...
quote:Allegaartje schreef op 17 juni 2012 @ 17:55:

[...]

Ja, ok.. die breekbaarheid, dat herken ik dan weer wel! Een minnaarrelatie is ook kwetsbaar omdat je elkaar nou eenmaal niet dagelijks in de ogen kunt kijken en kunt vastpakken; lange afstandscommunicatie is soms lastig en er zijn factoren buiten je eigen controle die de relatie kunnen doen laten sneuvelen (zoals de wederzijdse thuissituatie etc.)... dat maakt het inderdaad een stuk ongewisser. Maar ja... ik rationaliseer dat weg, denk ik. Tijdens een vakantie van mijn minnaar heb ik gedacht 'Oooh.. wat nou als hij verongelukt onderweg?'... dat was maar 1 keer want daarna sta ik mezelf dat soort gedachtes niet meer toe (hoewel ik als geen ander weet hoe je je zelf 'in een dip' kan denken hoor).

Dus ergens is het toch voor een stuk er voor kiezen jezelf te kwellen....door het aangaan van een nr2-relatie mét gevoelens.

Voor ik er aan begon heb ik nooit gedacht dat er ook negatieve gevoelens bij hoorden, ik dacht aanvankelijk dat het een extraatje zou zijn dat voor een meerwaarde in je leven zou zorgen. En dat is het wel maar uiteindelijk komt er dan ook een vorm van verdriet bij kijken die er voor zorgt dat het niet enkel de rozengeur en manenschijn is, wat een buitenstaander wel denkt volgens mij....

Of iemand die nooit een nr2 had, denkt allicht dat het gewoon en louter een pleziertje is en voor velen is het ongetwijfeld zo maar ik merk dat er toch ook voor velen andere hersenspinsels bij komen kijken, anders zou dit forum ook niet zo populair zijn natuurlijk.
Hoi allemaal. Ik lees al een aantal maanden mee op het forum, en wil ook graag mijn verhaal kwijt. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen, zit in een enorme dip omdat ik al een half jaar probeer ermee te stoppen, maar het echt niet lukt =( In tegenstelling tot de meeste van jullie wil ik niets liever dan met deze man verder (ik ben single, hij getrouwd), maar tegelijkertijd kan ik niet meer tegen al zijn loze beloftes....Tevens schelen we ook meer dan twintig jaar. Ja, zo te lezen zit er echt geen toekomst in! Waarom is het dan zo godvergeten moeilijk om hem los te laten
@pietjepuk....heftig, dikke knuf....

Ik heb zoveel bewondering voor vrouwen in jouw situatie, ik heb het al moeilijk en ik heb een nr1 die er voor me staat naast....maar jouw situatie....Zien jullie mekaar vaak?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven