warmtelamp voor boven commode??
vrijdag 22 juni 2012 om 08:02
Ik lees overal dat je een warmtelamp boven de commode moet hangen, zodat de kleine het niet koud krijgt tijdens het luier verwisselen... (Hier in Duitsland staat het bijna standaard op de baby-uitzet-checklist)
Nu wil ik wel ALLES goed doen natuurlijk, maar NIET ALLES kopen wat er op de babymarkt aangeboden wordt...
Dus: Is zo'n warmtelamp zinvol, of is het een commerciële overvloedige uitvinding?
Wie heeft er ervaring met zo'n ding?
Nu wil ik wel ALLES goed doen natuurlijk, maar NIET ALLES kopen wat er op de babymarkt aangeboden wordt...
Dus: Is zo'n warmtelamp zinvol, of is het een commerciële overvloedige uitvinding?
Wie heeft er ervaring met zo'n ding?
vrijdag 22 juni 2012 om 08:09
quote:daydream schreef op 22 juni 2012 @ 08:04:
Heb je thuis reptielen?
Of doe je een uur over het verschonen van een luier?Hahaha, nee gelukkig niet. Maar ik krijg alleen maar verbaasde reacties van vrouwelijke bezoekers: "Heb je nog geen warmtelamp? "
Ik dacht al zoiets, dat je ook zonder zo'n ding groot kan worden..
Heb je thuis reptielen?
Of doe je een uur over het verschonen van een luier?Hahaha, nee gelukkig niet. Maar ik krijg alleen maar verbaasde reacties van vrouwelijke bezoekers: "Heb je nog geen warmtelamp? "
Ik dacht al zoiets, dat je ook zonder zo'n ding groot kan worden..
vrijdag 22 juni 2012 om 08:18
Je krijgt een baby, geen kuiken! (of een ander beest in een hok).
Lekker niet doen! Zorgen voor verwarming in de kamer waar je kindje omgekleed wordt (voor als het eventueel gaat vriezen...hier nooit aangehad trouwens..) Zorg voor genoeg omslagcapes/doeken en niets aan het handje!
Bij ons staat de wasmachine in de badkamer, de eerste tijd hebben we onze kleine daarop afgedroogd en aagekleed na het badje (hoefden we niet de gang over), luier wisselen is echt 1 minuutje werk, dat deden we in zn kamertje. Nu hij groter is drogen we ook af in zn kamer...
Lekker niet doen! Zorgen voor verwarming in de kamer waar je kindje omgekleed wordt (voor als het eventueel gaat vriezen...hier nooit aangehad trouwens..) Zorg voor genoeg omslagcapes/doeken en niets aan het handje!
Bij ons staat de wasmachine in de badkamer, de eerste tijd hebben we onze kleine daarop afgedroogd en aagekleed na het badje (hoefden we niet de gang over), luier wisselen is echt 1 minuutje werk, dat deden we in zn kamertje. Nu hij groter is drogen we ook af in zn kamer...
vrijdag 22 juni 2012 om 08:19
Ach, er is zoveel anders hier... In NL wordt ca 10 procent van de kinderen met keizersnede geboren, hier is dat ca 30 procent..
Je blijft hier ook standaard een of meerdere dagen in het ziekenhuis na de bevalling...
gelukkig is er -door deze overvoorzichtigheid- wel van alles goed geregeld voor zwangeren & 'verse' moeders.
@ Leintje: Ach, ons watje wordt hoe dan ook een cool kind
vrijdag 22 juni 2012 om 08:22
quote:polonaise schreef op 22 juni 2012 @ 08:19:
Ach, er is zoveel anders hier... In NL wordt ca 10 procent van de kinderen met keizersnede geboren, hier is dat ca 30 procent..
Je blijft hier ook standaard een of meerdere dagen in het ziekenhuis na de bevalling...
gelukkig is er -door deze overvoorzichtigheid- wel van alles goed geregeld voor zwangeren & 'verse' moeders.
Dat het anders is, is niet erg, mss soms wel beter, maar dit is gewoon geld uit de zak klopperij natuurlijk.
vrijdag 22 juni 2012 om 08:57
In het ziekenhuis hebben ze van die straalkacheltjes boven de commodes hangen. Maar dat is omdat het prematuren zijn. Wel lekker warm trouwens.
Maar thuis hebben wij dat nog nooit gehad. En ik ken ook niemand die het heeft gehad.
Wij hebben wel van die elektrische kacheltjes voor in de winter. (Oud huis etc.)
Maar thuis hebben wij dat nog nooit gehad. En ik ken ook niemand die het heeft gehad.
Wij hebben wel van die elektrische kacheltjes voor in de winter. (Oud huis etc.)
vrijdag 22 juni 2012 om 09:05
jij wilt wel het topic laten sluiten, maar ik wil toch even reageren. In Duitsland is dat idd quasi verplicht. Iedereen heeft het en op die manier kregen wij ook een lamp kado. Mijn moeder is zelf in Nederland kraamverzorgster geweest en zij vond de lamp bij de kinderen van mijn zus een uitkomst vandaar dat ik er een van haar kado kreeg. Echt nodig is het waarschijnlijk niet, maar eerlijk gezegd vond ik de lamp in de wintermaanden wel erg fijn. Idd vooral tijdens het afdrogen maar ook tijdens het verschonen van de luier in de nacht de eerste tijd. Dan deed ik alleen die lamp aan, geen groot licht. Voor een zomerkindje is het denk ik wat minder nodig en voor grotere kinderen ook niet.
Ik vind het prima als er belachelijk over gedaan wordt, maar volgens mij zijn er veel andere babydingen die duurder en in mijn ogen nuttelozer zijn dan zo'n lamp (aerosleep of zo'n dure luieremmer bijvoorbeeld, de box vond ik ook al niet nodig) zo heeft iedereen wat anders.
Ik vind het prima als er belachelijk over gedaan wordt, maar volgens mij zijn er veel andere babydingen die duurder en in mijn ogen nuttelozer zijn dan zo'n lamp (aerosleep of zo'n dure luieremmer bijvoorbeeld, de box vond ik ook al niet nodig) zo heeft iedereen wat anders.
vrijdag 22 juni 2012 om 09:15
Is zoiets niet te huur via een kruisverening ofzo, of te leen? Het had mij nl best handig geleken bij onze oudste die zichzelf heel slecht warm kon houden. Maar waarschijnlijk gebruik je het niet zo lang en ik weet niet wat zo'n ding kost, maar dan ik het best zonde.
Net als in NL dat je 2 kruiken moet hebben. Die eerste kruik gebruik je nog wel vaak, (sterker nog, wij hebben een elektrische gekocht) maar die tweede kruik is alleen in de kraamweek gebruikt.
Net als in NL dat je 2 kruiken moet hebben. Die eerste kruik gebruik je nog wel vaak, (sterker nog, wij hebben een elektrische gekocht) maar die tweede kruik is alleen in de kraamweek gebruikt.
vrijdag 22 juni 2012 om 09:23
Zal wel iets Duits zijn dan ofzo? Een warmtelamp is echt niet nodig. Tenzij je midden in de winter met -15 buiten de verwarming stuk hebt. Ik zou hem niet aanschaffen. De baby krijgt er niks van als die even in 18 graden bloot op de commode ligt terwijl jij hem/haar afdroogt en aankleedt.
Kruiken in bed, dat kan wel de eerste week of zo. Maar een warmtelamp?
Kruiken in bed, dat kan wel de eerste week of zo. Maar een warmtelamp?